Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Cata eu nu am contrazis legile fizicii, poate nu am fost destul de explicit, dar am crezut ca discut cu un meserias care daca ii dau un punct de plecare se va documenta si va intelege ce am vrut sa spun, de aceea te-am intrebat daca stii ce tensiune de excitare este suficienta pentru ca alternatorul sa inceapa sa debiteze curent si apoi trebuia sa te intrebi singur ce fac diodele de preexcitare impreuna cu un condensator si releul regulator de pe alternator. Ele mentin o tensiune remanenta in condensator, tensiune care in momentul in care alternatorul incepe sa se roteasca este aplicata in infasurarea rotorica generand un camp magnetic slab si implicit un curent slab, care odata cu rotirea creste si ajunge la tensiunea nominala care este limitata de releul-regulator.
Am uitat sa mentionez ca alternatoarele Pall Magneton mai au o particularitate cu privire la indicatia incarcarii si anume se poate sti daca incarca sau nu direct de pe alternator vine un fir la un martor optic (bec) care este instalat in bord. Pentru aceasta va las pe dvs sa va informati de unde de pe alternator este legat firul ce aprinde becul din bord si cum functioneaza acesta?
Skip ads

  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cata a scris:Ai perfecta dreptate DMG si eu personal nu cred ca esti agricultor de meserie, ci poate din pasiune Very Happy

Si meserie si pasiune....pentru asta sunt si ignorat pe aici....agricultorii fac parte din patura de jos in regnul profesional Smile
Am doua intrebari totusi:
1. Unde este situat fizic acel condensator?
2. Ce capacitate are acest condensator, pentru a fi capabil sa inmagazineze si sa distribuie intr-o bobina de excitatie ce are rezistivitatea ohmica sub 1,6 ohmi, energia necesara unei minime excitatii?
Multumiri de amabilitate in cazul raspunsurilor!
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
intrebari de gradinita Smile) iti raspund la una din ele dar daca imi raspunzi la intrebarea mea din ultimul post; rog pe cei in tema sa se abtina; vreau sa vad daca discut cu cineva care vrea sa se informeze sau cu niste ,, copii"
?Deci astept un raspuns documentat domnilor Cata si D_M_G
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu are rost Smile ,intrucit am cu cine sa ma cert ,si nu pe forum eu ma retrag dintr o discutie aberanta si oricum sintem rau Offtopic Confused Domnule Andy stii atita electronica cita a uitat profesorul meu Laughing
Skip ads

  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Eu in necunoasterea mea, am sa raspund totusi....conexiunea firului poarta denumirea de "centru stea" si atentie mare la termenii folositi, acestia fiind total eronati....
Alternatoarele cu excitaie electromagnetica pot fi realizate în doua variante:
a) cu excitaie independenta (alimentat de la baterie)
b) cu autoexcitatie, .....si nu cu preexcitatie, termen complect eronat folosit de dumneata!
Schema:

In trecat fie spus.... cel putin unul dintre acesti copii....are cam 30 de ani de....agricultura! Smile
Renunt si eu asemeni lui @Cata la raspunsurile solicitate...si apropo "Pal Magneton"...nu "Pall" ....chestie de aprofundare a studiului.... Smile
Inclin sa cred ca aveti cunostinte de electrica/electronica mult mai avansate fata de altii.... Smile
Ca sa va convingeti de afirmatia mea, recititi-va postarile de pe acest topic!
Numa' bine!
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
In sfarsit cineva s-a documentat, vedeti ca se poate domnilor Smile trebuie numai sa fie nevoie de cineva care sa va impinga spre documentare, cat despre diferenta denumirilor folosite imi place mai mult cea veche care se gaseste in cartile de specialitate si pe care o consider mai precisa, iar in ceea ce priveste disputa noastra de aici eu personal consider ca a fost una constructiva, intrucat a generat un progres macar la unul dintre dumneavoastra, doar din confruntari s-a nascut progresul nu?!
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Domnule @andy, cu siguranta documentarea mea nu s-a produs in acest scurt interval. Este productiv ca cei care cunoastem problemele cu adevarat, sa facem in asa fel incat sa dam niste informatii pertinente, la obiect si ce este mai important, sa incercam a face o explicitare a lor, pe intelesul multor colegi ce nu exceleaza in acest domeniu, pentru a fi ajutati cu adevarat!
Imi mentin exprimarea incorecta a termenilor.....preexcitatia nu are nimic comun cu autoexcitatia, la fel cum precombustia nu poate fi similara cu autocombutia!
Asa cum am precizat mai sus, procedura de verificare a diodelor din puntea trifazata este o procedura sigura.
Ce ar mai fi de stiut pentru cei nefamiliarizati:
1. Bobinle statorice (3 la numar) conectate in "stea", livreaza tensiune alternativa ce ulterior prin redresarea trifazata cu cele 6 diode (punte trifazata), devine utilizabila ca tensiune continua pentru autoturism!
2. Aceasta energie este creata doar cand in bobina rotorica (de excitatie), exista tensiune/curent, livrate variabil de catre regulatorul electronic, functie de starea de descarcare a acumulatorului.
3. Regulatorul electronic are capacitatea de a mentine diferenta de potential constanta (uzual intre 13.8-14,5 V) si a livra curent variabil catre acumulator , prin bobinele statorice, curent ce este controlat tot de regulator prin modificarea parametrilor in bobina de excitatie, functie de gradul de descarcare a acestuia, stiindu-se ca acumulatorului ii trebuie aprox. 1/10 din capacitatea lui maxima pentru o incarcare corecta, ce evita distrugerea acestuia si mareste considerabil durata lui de viata.
4. Este obligatoriu ca ansamblul alternator/ acumulator sa functioneze in tandem. Nerespectarea acestui deziderat poate cauza mari avarii electrice, incepand cu diodele din puntea trifazata, regulator , becuri, ansambe electronice ca MID, TID, CID , ECU, multitimer, cass sau DVD, etc....ori incendierea masinii, tensiunea in acest caz ajungand la nivel de aprox. 17-20 V, nepermisa pentru instalatia electrica!
Numai de bine!
  • stx

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cum se poate verifica un stator al unui alternator? L-am dus la un electrician si mi-a spus ca nu are culoare cum trebuie, adica numai e rosu si are o culoare putin albastruie , mie nu prea mi se pare.Va multumesc.
Skip ads

  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
singura verificare pe care o poti efectua ,este sa masori rezistenta de izolatie fata de masa cu un aparat de masura . Rezistenta trebuie sa tinda spre infinit , deci aparatul trebuie sa nu arate nimic .Din pacate nu poti masura daca exista scurturi intre spire sau intre infasurari , datorita rezistentei foarte mici a bobinajului Confused .Singurul mod este sa desfaci complet statorul sa sa il examinezi vizual.Daca bobinajul nu mai are culoarea initiala rosu inchis , sau prezinta fisuri in izolatie tind sa cred ca mecanicul are dreptate .
  • stx

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ms mult pt raspuns .
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va salut. Citesc cu interes mesajele dumneavoastra si doresc o informatie daca se poate din partea dumneavoastra. Am un Vectra B1-x20xev-1998. Motorul are acum un alternator nou GM-Delco Remy-100A. Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi despre modalitatea de masurare(am un aparat de masura DT830B) a diodelor si regulatorului. Multumesc. Cateodata tensiunea de incarcare este de 15,2v.
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate regulatorul nu se poate masura La rece , fara sa functioneze, edificatoare sint tensiunile ce le debiteaza in regim normal de functionare . dupa ce spui tu eu as banui regulatorul de tensiune el fiind singurul vinovat de generarea unei tensiuni mai mari decit normal . Nu ai probleme cu puntea de diode de putere , iar o posibilitate f mica ar fi ca ai intrerupta una din diodele ce alimenteaza regulatorul .Eu tind sa dau vina numai pe regulatorul de incarcare Confused
Skip ads

  • stafffnicu

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu o problema cu incarcarea la opelul meu. Este vorba de un Astra H 1.9 Cdti. Tensiunea de incarcare este de 13.8 V la relanti, dar scade la 13.3 in timpul mersului, iar din cand in cand ,pentru cateva secunde scade si la 12.9V. Eram convins ca e vb de puntea de diode dar dupa ce a fost desfacut alternatorul si masurate toate diodele, acestea par a fi in regula. Metoda de masurare a fost o data cu multimetru si dupa cu un bec pus in serie cu dioda si alimentat la baterie in ambele alternante (o data se aprindea, o data nu).
Partea de rotor stator par a fi ok la verificarea cu multimetru.
Am zis ca e releul de vina dar nu sunt convins, si am zis sa intreb inainte de a cumpara unul nou.
Din cate stiu eu, daca e dus releul atunci tensiunea de incarcare creste nu scade, ca in cazul meu.
Daca aveti vreo idee, please help
Merci
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut. am si eu o problema si o nelamurire in acelasi timp. imi face probleme alternatorul, in sensul ca uneori dupa pornire imi palpaie luminile la schimbarea vitezei. asta daca am noroc sa-mi porneasca (invarte de 2-3 ori si moare bateria)... incarcarea a fost masurata si mi-a spus electricianul ca incarca bine (14.3 - 14.5), dar motorul era incalzit bine (statusem vreo 2 ore prin trafic pana am ajuns la el)...
mai nou, am verificat intr-o dimineata dupa pornire si aveam tensiune 14.5.. acceleram si dupa ce eliberam pedala imi scadea tensiunea la 13V pret de 1-2 secunde.. apoi revenea...
acumulatorul are 1 an jumatate... dar si cel de dinainte a "murit" cam dupa aceeasi varsta... cu celalalt am avut probleme si mai mari, adica: decedat - pus pe redresor - pornit masina si mutata 200 m - oprit - decedat iar acumulatorul...
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca ceva iti ,,mananca,, bateria, un consumator este alimentat, chiar daca masina stationeaza ..............
Masoara si tensiunea bateriei fara a fi pornita, daca este sub 12V, parerea mea ar fi sa nu mai pleci cu ea pana nu gasesti ce-ti consuma bateria, risti sa strici calculatorul...........
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
alte "aparate" care ar putea manca curent in afara de webasto, alarma si casetofon, nu am instalate pe masina... webasto nu l-am folosit de cand am masina. isi face doar "auto-test" ca sa zic asa cand scot borna de la baterie, dar se opreste imediat...
problema mai dureroasa e in mers... de ce-mi palpaie luminile? si doar cand schimb vitezele...
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cum am mai spus, masoara tensiunea bateriei fara motor pornit, din ce am inteles ai peste 14 V cand motorul merge, atunci cand schimbi vitezele motorul e la ralanti si alternatorul nu mai face fata, in acest moment intra in functiune bateria care daca nu e in parametri face sa ,,palpaie,, becurile din bord.............parerea mea!
  • nike03

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu o intrebare: ca sa verific functionarea alternatorului de la o Astra G cu el dat jos de pe masina pot face astfel: Conectez o sursa de 12V curent continuu cu minusul la carcasa alternatorului si plusul la borna de pe regulatorul de tensiune si cu un instrument de masura dat pe volti curent continuu ii conectez minusul la carcasa alternatorului si plusul pe borna de iesire a alternatorului( cea care de fapt ajunge pe bateria de masina). Astfel facute conexiunile in mod normal aparatul de masura nu ar trebui sa-mi indice nimic, nu? Si daca rasucesc de fulie ar trebui sa-mi apara tensiune pe instrument, nu? In modul asta nu se poate verifica intreg ansamblu punte si regulator de tensiune (care este electronic)?
Multumesc anticipat!
  • nike03

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Chiar nu are nimeni vreo parere?
  • donatelo

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2010

  • Mesaj Privat
La mine, vectra b,de ceva vreme, cand pornesc semnalizarea, tensiunea de incarcare oscileaza. Sa fie regulatorul de tensiune?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR