Parola noua?


Va salut
Azi a fost o zi nefasta pt. mine,mai ales pt. motorul meu x10xe(masinuta din avatar).
De buna credinta si convins 100% ca merg la cineva care se descurca la acest capitol,am mers la diagnoza cu masina.
Toate bune si frumoase:nu coduri de eroare stocate,motorul mergea binisor ,se suspecta EGR care nu lucra foarte bine .Motorul a fost turat de cateva ori la turatia maxima 6240 rot/min unde se plafona -se observa clar ca intervin intreruperi aprindere.O remarca care a fost facuta a fost''s-a umblat aici''s-a modificat relantiul in sensul de marire cu 150 rot/min.
Toata lumea multumita,se opreste motorul,se scoate mufa diagnosticare (folosit Tech 2 parca)nu mai retin in ce ordine,la ''revedere baieti'',s-au deschis portile,si...... a inceput calvarul.
Am pornit motorul ,care refuza sa se ambaleze,si cu chiu cu vai cu multe''sprituri'' deabia urca in ture.
S-a incercat o diagnosticare si cu aparatul,si dupa ureche,s-au scos bujiile (aratau excelent dupa ~10k km)
s-a schimbat sonda lamda care indica activitate ''0''cu alta care initial arata ceva dar apoi se vedea clar ca coboara la ''0''.s-a scos mufa debitmetru si practic tot ce le-a trecut prin cap la baieti-rezultatul=am plecat cu masina intr-o stare in care nu as fi plecat cu ea de acasa sub nici o forma.
Pe un traseu de 5-8 km am facut cca 40 min timp in care am reusit sa blochez circulatia in cateva intersectii in Bucuresti.
Mentionez ca atunci cand se accelereaza motorul apar rateuri in corpul de dozare[carburator].
Daca a-ti patit asa ceva care a fost rezolvarea sau ce pareri aveti?
Cind sonda lambda se duce pe 0 inseamna amestec sarac.
O posibila cauza ar fi pompa de benzina, ele se manifesta numai la pornire, la toti au sucombat cind s-au dus la masina sa plece de acasa.
Alta figura care ar da rateuri in throttle ar fi bobina de inductie, ori pica ea ori are cauciucurile imbatrinite si da prin ele la masa.
Pompa de benzina este in ordine;azi am improvizat un furtunas+manometru tehnic 0-6 bar,am slabit acel [ventil] de pe rampa de benzina,am pornit motorul asa cum porneste cu chiu cu vai si manometrul arata o valoare de 2,7 bar,insa era oscilanta pana la 3,2 bar
mai ales atunci cand sprituiam .
Ca sa ajung azi acasa dupa ce aseara am decuplat bateria ( borna [ - ] )am pus mufa la debitmetru si am incercat sa pornesc.
A pornit dar s-a oprot de cateva ori>relanti ~500ture.
Am scos din nou mufa debitmetru si incet incet am reusit sa o turez peste 2000 rot/min (dupa ureche-nu am turometru) si de la aceasta valoare in sus se tura normal (avea repriza foarte buna)insa in momentul cand lasam la relanti se oprea.
Am alergat-o cu 160km/h si de la benzinarie jilava pana la Gr a consumat (dupa indicatorul de nivel) ~10l benzina la ~45 km distanta bineinteles cu martorul aprins in bord.
Pe drumul catre casa am mai incercat sa conectez debitmetrul si a mers ~ 10km fara smucituri (dar nu se accelera normal)si a murit complet (s-a oprit motorul in mers).Am scos din nou mufa si dupa ce trecea greu de ~1500-2000 rot/min tragea foarte bine .
Am comandat deja un senzor cranshaft si am discutat cu un vecin sa-mi imprumute debitmetrul lui pt. test.
Stiu un caz de debitmetru prost la X10XE, la ralanti nu statea, foarte greu se accelera, cu mufa scoasa motorul merge cu ralanti fluctuant si se poate tura. MAP avarie la ele nu e bine facut ca la altele, adica cu mufa scoasa masina nu merge perfect dar merge intr-o parere. La el debitmetrul a picat din senin, el avea probleme de compresie si masina abia a ajuns in Iasi. Dupa 2 zile nu a mai pornit deloc, debitmetrul a murit subit si cumulat cu compresie varza acolo a ramas.

Din ciclul sa te frece din senin.
Senzor crankshaft bolnav, ma uit si gasesc P0335, il intreb pe om de ce nu se uita in bord sa vada beculetul aprins daca nu cumva s-a mai oprit motorul, zice ca da dar a crezut ca e de la benzina..., oprim motor, ii spun ce sa cumpere si de unde. Vrea omul sa plece si nimic, a incercat pina seara poate-poate, a doua zi am schimbat senzor si abia atunci a plecat masina.
Alta figura, are omul probleme cu bobina inductie la Z16XE, mergea dar prost, o tiriie el asa o luna, pina cind motorul nu reusea nici la ralanti sa ramina, cumpara bobina si surpriza, intre timp a murit si pompa benzina.

Dupa ce rezolvi misterul sa freci bine cu usturoi motorul sa scoti dracii din el.
Azi schimbat senzor crankshaft (nou facet) + debitmetru vecin = aceeasi durere cap. Motorul se comporta la fel.
Incercat debitmetrul meu la el =merge bine fara deosebire mare cu si fara mufa bagata (la el).
Maine incerc senzor camshaft +debitmetru z10xe (de la un cunoscut),pun usturoi in masina in seara asta Mr. Green
Am mers cu masina la vecinii nostrii (de la S) si dupa ce au schimbat 2 laptopuri +cablurile aferente pt diagnoza au tras o agila 1.0 z10xe langa corsa mea si a inceput dansul.
Initial nu a iesit nici o eroare la corsa dar refuza sa se accelereze.Au plimbat laptopul din corsa in agila si invers de cateva ori si dupa 1h30'
corsa si-a recapatat mersul.
La intrebarea ''ce a avut'' au spus sa nu mai umblu daca merge si sa nu resetez degeaba.
M-au atentionat ca EGR este blocat,desi luni functiona.Am plecat cu EGR blocat catre casa ,a mers bine,dar mai avea cate o smucitura din cand in cand.
Azi am demontat si curatat EGR-model pierburg.
Supapa care inchide/deschide recircularea gazelor din pozitia inchis culiseaza catre in jos si nu catre bobina(electromagnet).
Dupa ce am lasat-o la inmuiat in decarburor,am spalat-o bine cu pensula si am suflat cu aer comprimat.Am umplut interiorul cu decarburor,am improvizat 2 papuci cu 2 fire,leam conectat la pinii 1si5
(extremitatile)-pinul 5 la [+] si am alimentat bobina EGR-ului la acumulator inseriata cu un bec de 5 W.Dupa mai multe incercari de aclansare s-a deblocat si am mai actionat-o de cateva ori avand decarburor in ea.Am montat-o folosind aceeasi garnitura pe care am depus un strat infim de silicon ,incat la strangere nu a iesit in laterale decat foarte putin in unele locuri.
Masina functioneaza impecabil.
Chiar tu ai spus
se suspecta EGR care nu lucra foarte bine
si la cite info ai pe forum trebuia curatat demult. Deci e clar, Marius nu a avut nicio vina si nici nu avea cum, era pe linga EGR cu presupusul dar nu a spus clar sa-l dai jos si la curatare cu el.
Asta e aviz celor care asteapta sa le pice de tot, o curatare e benefica chiar daca merge.
eu am tensiune de 12v la egr intre pinii 2 si 5 sau pin5 si carcasa masinii . intre 1 si 5 nu indica nimic.e posibil sa nu am masa la egr? pot sa trag un fir de masa? (corsa b mot x10xe)
Cauta [autodata] si acolo ai toate valorile si cum se masoara.Pinul 1 si 5 de pe EGR se conecteaza intermitent la baterie pt a se observa daca se deschide pistonasul;Masuratorile de pe mufa nu stiu ce valori au (nu mai am instalat autodata.
uita-te aici. http://www.clubopel.com/vie...ificare+egr+x10xe
nu am reusit sa descarc autodata dar nu ma dau batut
am un corsa b,1.0,12V din 99.....este normal sa se auda asa motorul,la relanti? http://www.youtube.com/watch?v=tSIeUbyp5rM
Urgent schimba distributia,...sa nu schimbi motorul. Shocked
Cati km are la bord?...suna a minim 200k.
am 232900......deci distributia.....oricum ms fumos pt rsp....chiar voiam sa o schimb dar ma gandeam sa nu fie ceva mai grav....
Documenteaza-te bine de aici de pe forum ,referitor la schimbarea distributiei,sa se foloseasca trusa de KM-uri(cale de reglaj,blocaj ,etc).Nu merge cu semne puse ,nu te juca cu ''punerea la punct'' sa nu faci mai mult rau decat bine.
Cere ajutorul celor de pe club,sa te indrume catre un baiat bun,care a mai facut asta.
multumesc pt sfat....
salutare la toata lumea am si eu o mica problema cu egr am o corsa b 1.2 16v 12xe
egr se poate curata sau trebuie schimbat? sa blocat intro zi si am puso pe tester si mia dat eroare egr blocat lam deblocat si acu e ok dar o aparut alta problema cand o pornesc dak nu o accelerez olk scade subturatie si moare motoru dak o accelerez sta la turatie normala ce sai fac ?
atat de batut in cap sunt incat nu am reusit sal identific unde e ca piesa am citit tot forumul despre curatare.... mam uitat pe poze dar degeaba nu reusesc sal gasesc problema mea e ca de ceva timp consuma mai mult si e si puturoasa .... clapeta la acceleratie am curatato alceva nu mai stiu.... o sa incarc si o poza cu motorul poate ma lamureste si pe mine cineva,,,,
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Citeste de te lumineaza .
Si... lumina... se facuu....Smile

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou