Parola noua?


Cine se pricepe sa curete o turbina variabila de Astra H motor: Z17DTH 74KW? si cam cat ma costa?
Imi apare cheita pe bord iar pe tester imi apare eroarea "P0234-5A Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation" am fost in service si cica nu este de la electrovalva, ar fi bine daca as avea una sa fac un test.
Incearca s-o cureti singur.In treapta a doua mergi cu 4500 de turatii macar 15 sec.
Atentie, nu merge asa tot timpul. E de ajuns o data pe saptamana. In rest poti sa schimbi intre 2000-2500 fara nici o problema
Treba schimbat la 3000-3300 cand e motorul cald..cu motorul rece 2000-2500..asta ca sa nu mai ai probleme cu turbina..egr..catalizator.
Pt curatare mioritic..mere cum a zis mai sus..motorul incalzit si tinut cativa km la turatie ridicata.
Alt user zicea de niste socuri..mie nu mi se par sanatoaase..adica: in viteza 3 sau doi, motor la 2200-2300 rot/min..dat blana pana pe la 4500 rot/min apoi lasat in frana motor..repetat procedura de cateva ori apoi mers turat cativa km.
Da' zi-mi si mie de ce sa schimbi asa sus la un diesel?cand cuplul ti-l da de pe la 1800? La ce naiba mai ai 5-6 trepte de viteza?REPET:pnu mai ascultati toti mecanicii tractoristi de pe la noi
Eu nu prea cred ca pe acest forum au fost sfaturi de la tractoristi, ci de la oameni care chiar au habar de ceea ce vorbesc. Avand in vedere ca ai masina pe benzina inteleg ca nu stii de ce trebuie schimbat la 3000 ture chiar si la diesel. In functie de cutie treptele de viteza sunt etajate pe diferite paliere, dar in orice treapta de viteza vei fi la 3000 ture daca schimbi ramai in cel putin 2200 ture. Asta inseamna ca turbina este in sarcina, ai cuplu si putere, si totodata si un consum bun. Daca schimbi la 2500 risti sa cazi sub 1800 si atunci pierzi demaraj, creste consumul, etc . Doar pentru informarea ta, mergi cu o masina care are computer de bord si consum instantaneu si ai sa vezi la ce turatii ai consumul cel mai mic. Toate aceste lucruri au mai fost discutate pe acest forum, dar se pare ca nu prea ai rabdare sa citesti, ci numai sa dai sfaturi.
Acum sa revin on-topic - pentru colegul cu turbina - da mai multe informatii- si anume; turbina este blocata sau nu, doresti o curatare profi sau numai ceva de moment.
Daca doresti ceva profesional - cauta pe forum si ai sa gasesti mai multe firme care fac asa ceva- sunt chiar si in Bucuresti. Daca nu, citeste aici: http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19253
Pt informatia ta eu sunt sofer de profesie si am condus zeci de masini si cu si fara computer de bord.Am sute de mii de km si nu am "reusit" sa stric nici o turbina.Daca tu vezi la 3000-3500 rpm pe calc. de bord consum mic, inseamna ca ai probleme cu vederea,incearca pe la 2000
Ma bucur ca esti sofer de profesie, dar chiar nu se vede. Afla ca la 3500 ture mers constant am consum instantaneu de 4,6 l/100km iar la 2000 ture am consum de 5,6l/100km. motor diesel de 1,9 l -
popescu iulian a scris: Ma bucur ca esti sofer de profesie, dar chiar nu se vede. Afla ca la 3500 ture mers constant am consum instantaneu de 4,6 l/100km iar la 2000 ture am consum de 5,6l/100km. motor diesel de 1,9 l -
Depine pe ce pozitie este si pedala de acceleratie. Crede-ma ca a trebuit da multe ori sa scot cel mai mic consum si stiu cum se face.In nici-un caz la 3500,poate in frana de motor frate ca atunci consumul este zero la toate motoarele pe injectie.
@dady -t..hai sa iti dau replica, poate iti ridica suspendarea...ziceai ca la diesel nu se schimba asa sus..ca fapt divers, ce-ar fi sa compari diagrama cuplu-putere a acestui motor cu a unui benzinar si apoi cu a altui diesel...O sa constati ca se comporta mai degraba ca un benzinar. Very Happy...alte argumente ti-a adus popescu iulian, care in general stie ce zice.
alt argument personal...in treapta 6, am 2300/2400 rot pe minut (deci motorul e la turatia de cuplu), vit 130, consum de 6-6,1-6,2. In treapta 5, tot la 130/ora am 3000 de ture ..nsa consum de 4,4-4,5-4,6. Consumurile sunt luate de pe bc, cu tempomatul activat si variaza in functie de inclinatia terenului. Nu sustin ca acestea sunt absolut reale, vreau numa sa evidentiez diferenta de consum aratat care este reala.
Sustun cele spunse si pe benzen si pe motorina daca se schimba sub 2500 de ture consumul e mare din cauza ca scade sub 1700 de ture oricat de rapid ai fi cu schimbatul treptei... masina grea , cauciucuri 1.9-2 bari. Si eu am vazut ca daca se schimba la 3000 de ture ai consumul cel mai bun plus daca folosesti frana de motor mai ales in oras te scoti foarte mult indiferent de motorizare.
Aceeasi eroare si aici. P0234 - boost control circuit negative deviation, turbocharger is in overboost condition.
Am citit pe un alt topic, la o vectra cu motor de 2,2 ca s-a rezolvat ajustand cursa tijei ce controleaza geometria variabila.
Ce inteleg eu: din eroare rezulta ca e o diferenta mare intre ceea ce cere ECU si ce livreaza turbina (turbina livreaza prea mult), si ca cele 2 presiuni trebuie egalizate, ajustand suruburile ce limiteaza tija.
Voi ati reusit sa rezolvati ceva ? Sau problema exista in continuare ?
Verifica toate furtunasele de vacuum care pleaca din electrovalva sau pompa vacuum. Poate fi electrovalva asa ca incearca sa faci schimb cu alta functionala. Dar prima data incearca sa eliberezi geometria turbinei prin metoda descrisa mai sus - motor cald si de la 2500 ii dai cu pedala la fund pana pe la 4000 si o lasi in frana de motor. Repeti de cateva ori.
Tony, turbina doar ce a venit de la reconditionat, si cei care mi-au facut reconditionarea au schimbat totul, in afara de carcasa de pe evacuare. Deci nu e nimic reparat, rectificat la ea, ce era uzat s-a inlocuit. Deci geometria variabila sa fie faultata nu are cum. Si zic asta si in ideea ca si inainte de a-mi ceda turbina imi aparea eroarea asta, numai intr-a 4-a sau a 5-a cand ii ceream putere.
Furtune and stuff sunt verificate, electrovalva turbo (cea de pe admisie, pressure-vacuum converter) a fost inlocuita cu una noua acum 20k de km.
Salutare.
Revin cu ceva actualizari asupra situatiei. Am mers in seara asta cu masina, cu testerul conectat la ea. ECU nu a solicitat niciodata mai mult de 225-230 KPa, in aceste momente turbina livrand 250-260 KPa. Deci e clar ca asta e cauza erorii, precum si a turbinei faultate anterior.
Probabil un controller de la turbo sau reglajul mecanismului de geometrie variabila. Asta ramane de vazut la o cautare mai detaliata.
Va tin la curent.
Succes !
@chybryt - cum ai rezolvat problema cu eroare P0234? Ai fost cu turbina la reglaj? Unde?
P0234 e o eroare a circuitului de control a presiunii livrate de turbina. Se imparte in 2 categorii: P0234a si b. a - turbina nu livreaza suficienta presiune, b - turbina e in overboost. Pune testerul sa afli care din ele e.
Daca e in sub-boost - verifici furtunase si etansari de la electrovalva turbo pana la valva de pe turbina care controleaza geometria variabila, le verifici de etanseitate/pierderi.
Daca e in overboost verifici mecanismul geometriei variabile (tragi cu mana de tija swirl control sa se miste liber, fara variatii de forta, fara sa ramana blocata, cursa curata de la un capat la altul). Daca asta e ok, nu mai verifici nimic. Mergi la magazin direct, cumperi un boost controller (aka electrovalva turbo, aka pressure-vacuum converter) si il inlocuiesti pe cel de pe masina.
Ai FOARTE MARE GRIJA! Eu aveam P0234 - cea cu overboost. Am mers asa vreo 2-3 luni pana cand mi-am facut praf turbina. Nu e ceva de dorit.... la mine a fost electrovalva turbo. ... Mergi si pune masina pe tester si lasa forumurile.

P.S.: Turbina nu se regleaza. Daca nu ai umblat la suruburile limitatoare de cursa de la geometria variabila, nu ai ce sa reglezi la ea.
Eroarea P0234......e cu negative deviation si positive deviation....care dintre ele e punctul A si care e punctul B( overboost)...cel putin asa citeste pe tester......eu am avut P0234 boost pressure negative deviation...si s-a rezolvat schimband electrovalva turbo.....
x1234 a scris: Salutare.
Revin cu ceva actualizari asupra situatiei. Am mers in seara asta cu masina, cu testerul conectat la ea. ECU nu a solicitat niciodata mai mult de 225-230 KPa, in aceste momente turbina livrand 250-260 KPa. Deci e clar ca asta e cauza erorii, precum si a turbinei faultate anterior.
Probabil un controller de la turbo sau reglajul mecanismului de geometrie variabila. Asta ramane de vazut la o cautare mai detaliata.
Va tin la curent.
Succes !


Fa o resoftare ECU si problema ti se va rezolva.
Si daca tot fac resoftarea, mai bine sa ii pun si un motor de raba, ca turbina duce .....
Dude ... come on. Get real.
Oricum problema a disparut de mult.

Pentru colegul de mai sus:
- negative deviation = sub presiune
- positive deviation = supra presiune.
am si eu o problema cred cu turbina...imi da eroare p1895 si imi apare martorul cheita pela 180-190 km/ora si nu mai pot accelera...ca si cum mi-ar taia alimentarea sau numai functioneaza turbina in momentul ala...daca opresc si sting motorul numai are nimic dar daca ajung iar la viteza aia din nou face asa...

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou