- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
naetigae
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salut! Eu acum am venit de la tester si mi-a aparut eroarea P0234 insa nu scria daca e a sau b, deci nu stiu daca da prea multa putere turbina sau prea putina... Imi puteti da idei de anumite simptome ca sa stiu exact daca e overboost sau under, sa stiu ce sa mai incerc momentan... cei de acolo mi-au recomandat sa curat turbina dar nici ei nu erau prea siguri de ceea ce zic.. Am dat 85 lei pe un lucru pe care il stiam dinainte din testul "agrafa"....
Mersi!
Mersi!
Cristzi89
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Vin si eu cu una:
Din ianuarie a inceput sa-mi apara martorul masinuta cu cheie, asta numai in treapta 4 sau a 5 a cand treceam de 3200 rpm, si aparea destul de rar. Nu i-am dat importanta, insa cum situatia devenea un obicei am dus-o la reprezentanta. Eroarea p0234 boost pressure control negative deviation. Asta se intampla acum o luna. Nenea de acolo mi a zis sa o schimb pe la 3500 rpm. Si am avut 2 drumuri la tara am facut cum a zis nenea de acolo, si mi a aparut si beculetul "motoras" de al ceasul kilometrajului...
Sa fi sarit din lac in put? sau sa se fi agravat "ceva" pe "acolo"? O sa schimb electrovalva turbo, saptamanile astea, stiti vre-un magazin/importator/site de unde pot cumpara la un pret mai convenabil? la ei costa 800 de lei...
Salutare
Vin si eu cu una:
Din ianuarie a inceput sa-mi apara martorul masinuta cu cheie, asta numai in treapta 4 sau a 5 a cand treceam de 3200 rpm, si aparea destul de rar. Nu i-am dat importanta, insa cum situatia devenea un obicei am dus-o la reprezentanta. Eroarea p0234 boost pressure control negative deviation. Asta se intampla acum o luna. Nenea de acolo mi a zis sa o schimb pe la 3500 rpm. Si am avut 2 drumuri la tara am facut cum a zis nenea de acolo, si mi a aparut si beculetul "motoras" de al ceasul kilometrajului...
Sa fi sarit din lac in put? sau sa se fi agravat "ceva" pe "acolo"? O sa schimb electrovalva turbo, saptamanile astea, stiti vre-un magazin/importator/site de unde pot cumpara la un pret mai convenabil? la ei costa 800 de lei...
Salutare
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bz17dth
- **
- 206 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2006 z17dth
- Buzau
bz17dth
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
georgeleus a scris:
Testul agrafa ?
Lumineaza-ne si pe cei mai putin cunoscatori.
pui contactul si apesi simultan pe acceleratie si frana si mentii apasat pana apar in bord la chilometraj erorile pe care le ai(daca ai)
naetigae a scris:(...) un lucru pe care il stiam dinainte din testul "agrafa"....
Testul agrafa ?
Lumineaza-ne si pe cei mai putin cunoscatori.
sau citeste aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bz17dth
- **
- 206 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2006 z17dth
- Buzau
bz17dth
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
paiu771
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2009
- Mesaj Privat
paiu771
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2009
- Mesaj Privat
djflavio
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2008
- Mesaj Privat
Am avut si eu de-a face cu cucoana turbina anul trecut. Neglijand aproape total defectul electrovalvei am distrus turbina; dupa ce a inceput sa suiere a mai durat mai putin de doua saptamani pana la kaput.
In fine, am schimbat-o, am schimbat si electrovalva buclucasa. Ce mi se pare ciudat este ca turbina cea noua suiera pana pe la 2000 si ceva de rotatii (probabil si peste, dar sunetul este prea inalt pentru a mai putea fi sesizat de urechea umana). Face asa de cand am montat-o, deci mai bine de un an. Tind sa cred ca nu este un defect al ei in conditiile in care cealalta suiera ca un motor de avion supersonic atunci cand era pe duca...
Nici nu are comportament ciudat, nu da in nas, nu da erori, trage zdravan; dar ceva e ciudat cu suieratul asta... Vreo idee?
In fine, am schimbat-o, am schimbat si electrovalva buclucasa. Ce mi se pare ciudat este ca turbina cea noua suiera pana pe la 2000 si ceva de rotatii (probabil si peste, dar sunetul este prea inalt pentru a mai putea fi sesizat de urechea umana). Face asa de cand am montat-o, deci mai bine de un an. Tind sa cred ca nu este un defect al ei in conditiile in care cealalta suiera ca un motor de avion supersonic atunci cand era pe duca...
Nici nu are comportament ciudat, nu da in nas, nu da erori, trage zdravan; dar ceva e ciudat cu suieratul asta... Vreo idee?
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
- rattlesnake
- *
- 19 mesaje
- din 07 Nov 2011
- Astra 2008 Z17DTH
- Bucuresti
rattlesnake
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2011
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:E cam greu de explicat, e un sunet ca de blow-off valve de pe benzinare.
Salut,
la mine se aude acest zgomot pe care-l descrii tu, si daca merg in turatii mai mari, mai ales inafara orasului, mi se parinde cheita aia galbena. Codul este P-0234-5A - Negative deviation - adica overboost. Am pus OPcomul pe ea si din cate vad, electrovalva livreaza o presiune, iar turbina una si mai mare.
Este electrovalva, sau ceva blocat pe la turbo?
Merg cu ea asa de 5 luni si nu s-a schimbat in vreun fel... Dar vreau sa termin o data cu asta, ca ma sacaie.
Merci
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- rattlesnake
- *
- 19 mesaje
- din 07 Nov 2011
- Astra 2008 Z17DTH
- Bucuresti
rattlesnake
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2011
- Mesaj Privat
guliver a scris:La mine a fost electrovalva turbo...pt eroarea descrisa de tine....ideea e sa nu mai mergi cu ea asa....poti sa omori turbina.....asta daca si la tine cauza e acea electrovalva....
eu merg cu ea de vreo 3-4 luni deja... am facut vreo 4000km, turbina nu manifesta vreo simptoma (nu fluiera, nu are scapari de putere nimic). Azi am facut ITP-ul si a turat-o ala la 5000rpm (surprinzator, nu s-a aprins vreun bec, pentru ca altfel picam ITP-ul).
Saptamana asta o sa schimb si electrovalva, sa vad daca ea este cauza, daca nu este ea, atunci... ghinion, bani dati degeaba
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
- rattlesnake
- *
- 19 mesaje
- din 07 Nov 2011
- Astra 2008 Z17DTH
- Bucuresti
rattlesnake
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2011
- Mesaj Privat
Pana vineri o sa o schimb, deci nu mai merg cu ea asa. Cu toate ca am observat pe Tester ca presiunile incep sa devina inegale dupa vreo 3500rpm, cam atunci se aprinde si becul in bord. Pana la turatia respectiva atat presiunea comandata de supapa/electrovalva, cat si cea livrata de turbina fiind aprox. egale.
Si apropo, si eu am schimbat deja 2, cu aceleasi simptome:
- prima in 2009, la 19.000km (atunci cei din service nu prea s-au zgarcit si au schimbat si turbosuflanta) pe garantie.
- cea de-a doua in 2010, la 50.000km, tot pe garantie
Acum am 73.000km si am cam aceleasi simptome pe care le-am avut mai sus, si inclin sa cred ca tot electrovalva este buba... Nu mi se pare normal ca in 73000km sa schimb 3 electrovalve! Masini facute din mamaliga, dracu mai cumpara Opel!
...
Si apropo, si eu am schimbat deja 2, cu aceleasi simptome:
- prima in 2009, la 19.000km (atunci cei din service nu prea s-au zgarcit si au schimbat si turbosuflanta) pe garantie.
- cea de-a doua in 2010, la 50.000km, tot pe garantie
Acum am 73.000km si am cam aceleasi simptome pe care le-am avut mai sus, si inclin sa cred ca tot electrovalva este buba... Nu mi se pare normal ca in 73000km sa schimb 3 electrovalve! Masini facute din mamaliga, dracu mai cumpara Opel!
...
- marian_k07
- **
- 75 mesaje
- din 10 Jul 2009
- Astra 2005 1,7cdti
- Bucuresti
marian_k07
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2009
- Mesaj Privat
salut. am oastra h 1,7cdti,z17dtl din 2005[80cp] de cand a venit frigul aud turbina fluierand asta pana se incalzeste apa pe la vreo 40 de grade dupa care dispare,sa fie din cauza uleiului? mentionez ca folosesc ulei GM 10/40,masina are 180 000 km iar turbina am schimbato pe la vreo 120 000km[turbina a fost noua cumparata din reprezentata opel Golden Platin Pipera si bineinteles montata tot la ei] ce credeti sau ce ma sfatuiti?multumesc
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Se pare ca n-ai mai condus pana acum turbodiesel pe timp de iarna.
E perfect normal zgomotul, uleiul e atat de gros cand e rece incat nu-i permite o ungere corespunzatoare. De-aia e si indicat ca pana se-ncalzeste motorul sa eviti sarcina turbinei (sa accelerezi usor si sa nu depasesti 2500rpm).
Deci nu te-ngrijora, toti patim la fel
Se pare ca n-ai mai condus pana acum turbodiesel pe timp de iarna.
E perfect normal zgomotul, uleiul e atat de gros cand e rece incat nu-i permite o ungere corespunzatoare. De-aia e si indicat ca pana se-ncalzeste motorul sa eviti sarcina turbinei (sa accelerezi usor si sa nu depasesti 2500rpm).
Deci nu te-ngrijora, toti patim la fel
- rattlesnake
- *
- 19 mesaje
- din 07 Nov 2011
- Astra 2008 Z17DTH
- Bucuresti
rattlesnake
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
am schimbat electrovalva azi (termen specific: convertor presiune turbocompresor).
Nu se mai aprinde becul,a fost testata ulterior pe tester, si nu mai exista diferentele de presiune, nici la peste 4500rpm.
In schimb acel pufait gen "blow off" valve, care se aude din cand in cand la accelerari/decelerari intre 2000 si 3000rpm tot nu a disparut. Ma gandesc ca acel sunet nu era provocat de electrovalva defecta .Nu stiu ce sa mai zic, de influentat nu influenteaza performantele masinii, doar ca ma sacaie cand il aud si ma face sa gandesc ca e ceva stricat.
am schimbat electrovalva azi (termen specific: convertor presiune turbocompresor).
Nu se mai aprinde becul,a fost testata ulterior pe tester, si nu mai exista diferentele de presiune, nici la peste 4500rpm.
In schimb acel pufait gen "blow off" valve, care se aude din cand in cand la accelerari/decelerari intre 2000 si 3000rpm tot nu a disparut. Ma gandesc ca acel sunet nu era provocat de electrovalva defecta .Nu stiu ce sa mai zic, de influentat nu influenteaza performantele masinii, doar ca ma sacaie cand il aud si ma face sa gandesc ca e ceva stricat.