Parola noua?


Am cumparat recent un Opel Vectra B Caravan, diesel, motor X20DTH. Pe drumul spre casa, dupa ce am facut aproximativ 200 km fara nici o problema, la un moment dat nu se mai accelera. Cand m-am uitat in bord, apa trecuse de 100 grade. Am oprit, am completat cu apa, am mers cativa km si facea aceeasi problema. In acel moment am pus ventilatorul de racire pe direct, pentru ca el pornea de-abia cand incepea apa sa fie aruncata din vasul de expansiune. Am ajuns asa pana acasa (inca vreo 500 km), apa netrecand de 90 de grade.
Am inceput sa caut sa vad care-i problema. Am schimbat bulbul de pe radiator, dar face la fel, si anume la 90 de grade imi iese apa din vasul de expansiune. Am cautat sa curat radiatorul cu o solutie (fara sa-l dau jos), dar fara nici o schimbare.
Nu stiu ce sa mai fac. Macar sa stiu sigur ce este: o fi infundat radiatorul sau e garnitura de chiulasa arsa ori este defecta pompa de apa?
Va multumesc pentru pareri si sfaturi!
Ca o parere personala schimba capacul de la bazinul cu antigel.
Eu cred că îți prinde aer peundeva. Fă o investiție nu foarte mare și schimbă toate furtunele de la răcire bineînțeles și alt capa. Am pățit la fel dar primea aer după schimbarea termostatului. Nu l-au prins bine
am avut o problema asemanatoare.pana cand mi-a explodat caloriferul de caldura din bord,era infundat.
Parerea mea e sa incepi cu scoaterea si verificarea termostatului. E posibil sa fi ramas blocat in pozitie semideschisa. Radiatoarele nu se infunda peste noapte. Scoate termostatul si scufunda-l in apa fiarta urmarind daca acesta se deschide sau nu. Daca e blocat, schimba-l. Nu se recomanda sa mergi fara el. Daca e bun, problema poate fi de la garnitura de chiulasa sau asa cum au mai spus colegii, de la busonul vasului de expansiune.
Verifica daca daca apa din vasul de expansiune face bule, chiar inainte de a se incalzi. Daca face ai probleme cu garnitura de chiulasa.
Problema este ca atunci cand am desfacut furtunele, am descoperit ca masina nu avea termostat (fusese scos).
Am sa incerc cu alt buson la vasul de expansiune, sa vad daca este vreo diferenta, dar nu cred.
Daca ar fi furtunele sau daca ar prinde aer pe undeva, atunci ar trebui sa piarda lichid, dar nivelul ramane acelasi.
Apa din vasul de expansiune nu face bule inainte de a se incalzi, dar fix la 90 de grade incepe sa faca bule si sa arunce afara din vas.
Cand pornesc, pot sa merg cam 6-8 km pana incepe sa se incalzeasca apa la 90 de grade. De aceea merg mereu cu ventilatorul pornit.
Cand am cautat sa curat radiatorul, am pornit caldura in masina (conform cu instructiunile de pe tubul cu solutie). Functiona, dar mi s-a parut ca nu era foarte cald aerul care era bagat in masina (poate este doar o impresie).
Ar putea fi totusi si pompa de apa?
Ce as putea folosi pentru curatarea radiatorului?
Va multumesc!
Schimba garnitura de chiulasa. Nu mai pune tot felul de solutii in radiator ca e posibil sa-l cureti de pe fata pamantului si e destul de scump. Nu el e problema si nici pompa de apa. Dupa ce se incalzeste motorul incearca sa pui mana pe radiator, in mod normal la partea de jos ar trebui sa fie mai rece decat in partea de sus. Daca e la fel de fierbinte, atunci poate fi infundat. Dar dupa cum spui ca nu ai termostat, inseamna ca problema era mai veche, respectiv motorul scapa ceva compresie in circuitul de racire. Tu cand ai luat masina probabil ca in cei 200 km i-ai cerut performanta sa vezi ce poate, iar motorul a cedat (s-a ars si mai rau garnitura de chiulasa).
Salutare!
Este a doua oara cand pierd antigel. Prima data a fost de la acele antecamere unde vin injectoarele (in chiuloasa) si ajungea in cilindru, le-am inlocuit cu antecamere din cupru. Problema a fost rezolvata, chiuloasa planata si schimbata garnitura.
Acum...pierd din nou si pierd foarte mult, doar in mers. Am observat ca in momentul in care porneste ventilatorul, apa din vas se scurge toata. Inca ceva...in mers imi baga aer continuu.
Am verificat furtune, vasul si nu am gasit nimic. In vas sunt ceva puncte negre pe perete, iar uleiul arata bine si nu se pierde.
Daca aveti ceva idei, va rog sa ma ajutati! dimineata am mers turat, iar dupa ce am incalzit motorul, pe la busonul vasului de expansiunea siroia antigelul. Termostatul a deschis pentru ca radiatorul era fierbinte, insa termocupla abia pe la 96 de grade a pornit. Dupa ce a pornit, nivelul lichidului din vas a scazut. Sa fie de la buson? La ce temperatura deschide termostatul? Dar termocupla?(deschide prea tarziu?)
cosminmake a scris: La ce temperatura deschide termostatul? Dar termocupla?(deschide prea tarziu?)


asta spune manualul si nu specifica daca este pe benzina sau motorina.
Multumesc de raspuns!
Scrie ca acele valori sunt pentru un motor pe benzina.
La mine curge pe la buson si nu stiu exact care ii problema: buson, termostatul sau comanda electroventilatorului? Sper sa nu fie mai rau...
Revin cu noutati. Am schimbat busonul de la vasul de expansiune, si asta ii recomand si lui Cosmin. Am verificat: nu mai arunca apa afara din vas. Daca pornesc clima, apa nu trece de 92 de grade, iar fara AC, ajunge pe la vreo 95, dar porneste ventilatorul si scade pana pe la vreo 92.
Insa mai este ceva: cand am oprit, am desfacut busonul, s-a simtit ca era presiune in vas si imediat a inceput sa creasca nivelul lichidului pana a dat putin pe afara. E normal?
De asemenea, mi se pare ca lichidul are o culoare cam inchisa. Sa fie mizerie din circuit (am bagat calgon, apoi am bagat solutie cu sare de lamaie, dar am cautat sa curat foarte bine, ce-i drept a mai ramas lichid pe care nu am putut sa-l dau afara) sau sa fie ulei (inainte sa fac curatarea cu calgon si sare de lamaie nu era asa de murdar lichidul)?
Multumesc celor ce vor incerca sa ma ajute cu un raspuns!
Asa dupa cum am mai scris, acum nu mai arunca apa afara din vas. Se face etansarea bine. Insa o problema tot e: apa creste destul de des aproape de 100 de grade. Este normal, avand in vedere ca nu mai este asa de cald afara? Se mai intampla ceva: daca, sa zicem, in mers, temperatura la apa este in bord la 95 de grade, daca am oprit motorul si am pus contactul, imi arata sub 90 de grade. Sa fie totusi ceva defect si la senzorul de temperatura?
Salutare!
Am schimbat busonul, dar tot pe acolo arunga antigelul. Dupa vreo 10 minute de mers turat, am tras pe dreapta, antigelul iesea pe la buson, dar radiatorul era rece desi in bord imi aratau aprox 95. In momentul in care a pornit electroventilatorul s-a deschis termostatul, si nivelul antigelului a scazut. Deci...termostatul trebuie schimbat?
incearca sa schimbi termocupla...din cate stiu la unele modele de vectra termocupla deschide la 96 de grade...incearca sa pui una care porneste mai repede....aceiasi problema o am si eu...sper ca asta sa fie cauza
Din cate am auzit se poate verifica dak e arsa garnitura de chiuloasa...scoti busonul de la vas,si o turezi putin de la motor ca sa urmaresti ce se intamlpa in vas. Astfel: o turezi 5-10 sec constant nu foarte tare si cand o lasi in relanti urmaresti ce se intampla in partea de jos a vasului de expansiune daca iti refuleaza mult (ca o eruptie) inseamna ca e garnitura arsa daca nu se intampla nimic ar trebui sa fie ok. Incearca procedeul la rece sau caldut in nici un caz la temp normala sau cand depaseste 90 de grade.
Cosmin,
1. Daca tot arunca antigelul pe la buson inseamna ca nici acesta nu-i bun. Eu am pus altul si nu mai scapa nici o picatura pe acolo. Furtunele se intaresc, semn ca se face presiune in interior, dar nu mai arunca deloc pe la buson.
2. Daca radiatorul era rece, dar in bord iti arata 95 de grade, inseamna ca ori radiatorul e infundat, ori senzorul de temperatura indica eronat.
3. De unde stii ca atunci cand a pornit ventilatorul s-a deschis termostatul? Normal e ca intai sa se deschida termostatul (la o temperatura mai mica), realizand circuitul mare, si apoi sa se porneasca electroventilatorul (la o temperatura superioara). Senzorul care comanda ventilatorul se afla pe radiator si daca nu se incalzeste radiatorul, nu poate sa porneasca ventilatorul.
In concluzie, schimba busonul cu unul nou sau unul de la o masina care nu are problema aceasta. Daca radiatorul ramane rece, dar in bord iti arata 95 de grade, atunci cred ca radiatorul este infundat. Nu cred ca termostatul este de vina.
Succes!
Multumesc de ajutor!
Busonul este nou, poate ar trebui sa-l etansez?

In momentul in care a pornit ventilatorul, s-a incalzit foarte tare radiatorul si de aici ... banuiala mea.
Deja am comandat termostatul (70 lei) care nu e foarte scump. As fi vrut sa comand si electrovalva (termocupla), dar nu am stiut de care imi trebuie. Am inteles ca asta ar fi cu trei contacte si situata undeva in partea stanga jos a radiatorului (corect?). Nu stiu daca este cu trei contacte sau cu doua la motorul y17dt, ca daca e cu trei contacte, la mine porneste doar in treapta a doua.
Cosmin, e ciudat ce se intampla cu masina ta (ca si cu a mea), dar fii sigur ca toate au o explicatie.
Busonul, daca-i nou, ar trebui sa etanseze perfect, nu incerca sa-l etansezi tu. El ar trebui sa mentina presiunea in interior, iar la o anumita presiune sa declanseze supapa si sa mai elibereze niste presiune din interior.
NU comanda termocupla (contactul de pe radiator) decat daca esti sigur ca este defecta. Daca ventilatorul se declanseaza la treapta 1 pe la vreo 95 de grade, atunci termocupla este ok.
Nu stiu de care termocupla iti trebuie, pt ca din cate cunosc difera tipul motorului, dar si daca masina are AC sau nu. Cel mai usor afli daca scoti mufa de la ventilator care intra in termocupla.
Succes!
Sunt insa curios de un lucru. Stiu ca atunci cand creste temperatura in interiorul circuitului de racire, creste si presiunea. Este valabil si invers? Adica daca presiunea creste, creste si temperatura?

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou