Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • d_m_petre

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
aici ii dau dreptate lui mecanik,asa este ascultati-l ca nu spune prostii si eu am schimbat pompa de apa luni si concentratia lichidului de racire am facut-o la -24grade
Skip ads

  • alecsxu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salut imi poate spune si mie cineva nr de telefon al lui mecanik.
sau spunetimi cum blochez cele 2 axuri cu came .am un opel x16xer
  • claudiu2010

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2010

  • Mesaj Privat
un nr de tel al d lui mecaNIK k nu ii da de cap nimeni la vectra meu de ce se opreste in mers.vectra b 1.6 16v x16xel merge in 3 parca,tremura la relantiu,distributie pusa la punct,schimbat bujii noi ngk,sonda lambda noua.knd reduc viteza sa bag intr o treapta inferioara se opreste,nu se regleaza aerul sau ce poate fi.am schimbat si mpp.masina mergea extraordinar f silentios dar acum...
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
la egr s-a uitat cineva, se aprinde vre-un bec galben prin bord ?
Skip ads

  • maryus11

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2010

  • Mesaj Privat
sal, am un opel 16 xel merge bine pana se incalzeste peurma incepe sa dea in nas. si nu i-si tine relantiu ,oscileaza .cad apas pe acelerateie incete merge perfect dar cand apas ma brusc i-mi face figuri , am vorbit cu mai muti meseriasi dar un zice ceva, altu alceva .Da ca este cineva care pote sa ma ajute ?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
da EGR-ul jos si curata-l si verifica-l .. gasesti aici topicuri.. Curata si clapeta de acceleratie ..
  • tzu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut, am mare nevoie de ajutorul vostru sau macar de ceva idei la un opel astra 1.7 turbo-diesel "motorul de isuzu", care mergea foarte prost si cu becul la ulei aprins.
Am desfacut motorul si am gasit cuzinetul de la prima biela lipit, am luat arborele l-am rectificat (cota2), am pus pompa ulei noua, cuzineti de arbore si palier noi.
Am montat totul la loc am bagat castrol 10w40 in motor si becul la ulei tot aprins. Am dat jos uleiul si am bagat ulei uzat cu aditiv de curatat motorul, cu acesta s-a stins becul la ulei Confused
Atunci am bagat castrol 5w40, becul la ulei se aprindea ocazional, am desfacut capacul la culbutori si arunca ulei, ce e drept nu chiar cum terbuie sa arunce.
Masina a mers in acest fel doua zile, motorul se auzea perfect. Dupa doua zile se sparg toti culbutorii si se indoaie si doua supape.
Am inlocuit culbutorii si supapele am dus si bielele la verificat ulterior si rectificat pentru ca imi uzase iarasi cuzinetul la prima biela, am inlocuit toti cuzineti.
Am montat totul la loc, am pornit masina rezultatul fiind becul la ulei aprins si nu mai arunca deloc ulei sus in rampa.
.....A si am uitat tot acum la final am mai gasit iarasi un culbutor rupt
Cureaua este in perfecta stare, am curatat canalele de ungere de fiecare data cu sufliciul cu aer cu presiune.
Acum am desfacut iar baia si am miscat arborele ,are putin joc in biela, jocul biele este de fapt pe directia sus/jos (mecanicul zice sa puna o foita de indigou pt a reduce jocul), dar nu stiu daca asta influenteaza in vreun fel faptul ca nu circula uleiul, voi ce parere aveti?... sa fie asta problema de la rectificarea bielelor? sau nu a reusit aerul sub preiune (8 atmosfere) sa curete eficient canalele de circulatie a uleiului? stiti alta metoda de curatare?
Aaa... si azi am gasit filtrul de ulei fara strop de ulei in el...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pompa de ulei de unde provine? din dezmembrari sau e noua? si daca e noua, esti sigur ca functioneaza?Daca era vorba de biele, jocuri simeringuri proaste etc. era o chestie dar filtru de ulei "curat" indica clar ca nu exista circulatie (presiune) de ulei.
Skip ads

  • tzu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am si arbore si biele rectificate la un atelier specializat si renumit, doar la 2 din biele am o toleranta 3 sutimi, (atat s-a putut rectifica biela) insa am fost asigurat la acel atelier ca nu voi avea probleme!
Chiar acum s-a dat jos chiuloasa, s-a dat la automat si tot nu arunca ulei!
Unde sa fie problema! Ce-mi scapa!
De ce se rup culbutorii intruna!
Pompa am verificat-o si functioneaza!
Mecanicul a lucrat n motoare si stiu ca este atent, dar ce-i scapa, ce nu stie acum!
Este vreo legatura intre arbore, biele si faptul ca se sparg culbutorii? S-au altceva sparge asa rpd culbutori!?!
Ma gandesc ca ma confrunt cu 2 probleme - UNGEREA si DISTRIBUTIA (desi "pare a fi in semne", mecanicul nefiind la prima distributie pe tipul acesta de motor)?!
Are vreo legatura pornirea(doar prima data a pornit frumos, daca vezi prima mea postare, apoi face probleme la pornire si rupe culbutori imediat), cu ungerea si cu ruperea culbutorilor?!? Question
Multumesc pentru toata atentia pe care o acordati!!!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
tzu .... motorul de pe astra td care are acei culbutori este imposibil sa fie ISUZU singurul care are culbutori este GM ca sa-l identifici din prima ochire ISUZU are pompa de injectie sub admisie spre sofer,pe cand GM are pompa de injectie in fata intre radiator si motor....daca are culbutori care se sparg si pompa este in fata motorului este GM sigur.
1. Motoarele GM au o problema mare cu stuturile de ungere/racire pentru pistoane sunt niste supape care asigura un jet de ulei spre capul pistonului ele fiind montate pe bloc in dreptul fiecarui piston cu gaura indreptata in sus,acele supape cu arc si bila se blocheaza in timp raman deschise si pe acolo se pierde presinea corespunzatoare manetonului unde este amplasata si in timp cuzinetul respectiv se blocheaza pe lagar.
2. Rectificarea si cota de reparatie este facuta pe lagarul vibrochenului micsorandu-se diametrul cu 2 zecimi si acea scadere este compensata de cuzinet mai gros corespunzator cotei de reparatie.
Bielele unde s-au invartit cuzinetii SE INLOCUIESC OBLIGATORIU deoarece cuzinetul mai gros de cota de reparatie este facut sa compenseze diferenta de diametru pentru lagarul maneton si atat rectificarea bielei duce la majorarea diametrului locasului adica un joc nepermis pentru acea piesa.
Ca sa ne lamurim mai bine spune-ne exact ce ai tu in chiulasa intre axa cu came si coada supapei; tacheti cu pastile de reglaj ISUZU sau compensatori hidraulici si culbutori adica GM?
  • tzu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Deocamdata tot ce pot spune sigur este ca tipul motorului este x17dtl....
  • tzu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am reincercat amorsarea pompei, apoi am facut proba pompei cu chiuloasa data jos, dand la automat, si baga ulei peste tot, dar daca pui degetul pe orificiul din blocul motor, parca nu as simti presiunea, e normal?
Sunt foarte derutat cu aceasta situatie, sper sa sa ma ajutati cu experienta voastra, sa gasesc solutia!
Insist daca cineva poate sa-mi raspunda macar la o singura MARE NELAMURIRE:
De ce se rup culbutorii intruna!
Este vreo legatura intre arbore, biele, ungere si faptul ca se sparg culbutorii? S-au altceva sparge asa rpd culbutori!?!Ma gandesc ca ma confrunt cu 2 probleme - UNGEREA si DISTRIBUTIA (desi "pare a fi in semne", mecanicul nefiind la prima distributie pe tipul acesta de motor)?!
Are vreo legatura pornirea(doar prima data a pornit frumos, daca vezi prima mea postare, apoi face probleme la pornire si rupe culbutori imediat), cu ungerea si cu ruperea culbutorilor?!? Question
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
tzu a scris:Am reincercat amorsarea pompei, apoi am facut proba pompei cu chiuloasa data jos, dand la automat, si baga ulei peste tot, dar daca pui degetul pe orificiul din blocul motor, parca nu as simti presiunea, e normal?
Sunt foarte derutat cu aceasta situatie, sper sa sa ma ajutati cu experienta voastra, sa gasesc solutia!
Insist daca cineva poate sa-mi raspunda macar la o singura MARE NELAMURIRE:
De ce se rup culbutorii intruna!
Este vreo legatura intre arbore, biele, ungere si faptul ca se sparg culbutorii? S-au altceva sparge asa rpd culbutori!?!Ma gandesc ca ma confrunt cu 2 probleme - UNGEREA si DISTRIBUTIA (desi "pare a fi in semne", mecanicul nefiind la prima distributie pe tipul acesta de motor)?!
Are vreo legatura pornirea(doar prima data a pornit frumos, daca vezi prima mea postare, apoi face probleme la pornire si rupe culbutori imediat), cu ungerea si cu ruperea culbutorilor?!? Question
nu sint sigur daca am dreptate, dar cred ca spargerea culbutorilor are legatura si cu faptul ca, (ma refer la ceea ce a spus @mecanic daca ai compensatori hidraulici ,in termeni populari " culbutori hidraulici")dupa demontare la remontare trebuiesc goliti de ulei (descarcati ca sa lucreze cum trebuie ,alfel forteaza,in axa cu came si,coada supapei)de aceea te intreb ,mecanicul a descarcat culbutorii (compensatorii) cind ia remontat?bine inteles daca ai acest tip pe motorul tau.
  • tzu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Cum au stat lucrurile in cazul meu:
Aveam 2 probleme : ungere insuficienta (constatare facuta odata cu capacul de la culbutori dat jos, apoi prin intermediul martorului de ulei din bord) si culbutorii care se spargeau aproape instant ( masina imi pornea extraordinar de greu si la 30 sec se rupeau culbutorii).
Acest motor X17 DTL (care este motor de opel si nu de isuzu), este un motor foarte pretentios la ungere, in primul rand trebuie sa fii atent ce fel de ulei folosesti ( intr-un tarziu am aflat ca la mine, clientul doar ce bagase in masina ulei de tractor !), canale de ungere se pot infunda usor iar daca masina este mai veche (a mea era din 97), cu atat mai mult treb desfacut si inspectat tot motorul, masina fiind veche si cu multi proprietari nu-i stii istoricul.
Ce anume imi spargea asa rapid culbutorii ? – era vorba de axul cu came, care la prima inspectare a parut ok(si chiar era), atunci cand masina inca pornea usor desi becul la ulei nu se stingea si ungerea era foarte slaba ! Intre timp, ungerea proasta a dus la fisurarea axului, iar fisurarea acestuia a fost cauza porniri cu dificulate a masini si a modului instant in care se rupeau culbutorii! Solutia – ax cu tot cu semichiuloasa 200 lei de la dezmembrari !
De ce anume masina nu isi facea ungerea corespunzator ? – in cazul meu, inainte de a monta totul din nou pe masina am facut in felul urmator: am indreptat putin baia, deoarece observasem urme dupa forma sorbului pe ea, am folosit un aditiv de ulei pt amorsarea pompei, datorita vascozitati aditivului m-am asigurat ca nu se dezamorseaza, am pus o garnitura intre sorb si pompa pt a asigura o etanseitate cat mai ridicata, am insistat cu o stangere mult mai zdravana a bielelor !
Intr-o jumate de zi, motorul dat jos de pe masina si complet dezasamblat a fost remontat pe masina si aceasta a pornit la prima cheie!
  • pit90

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
daca poate sa ma ajute si pe mine cineva cum un sfat:

Am vazut ca mecaNIKU spunea ca ii papa uleiul 5w40 si pe 10w40 nu l papa , sa inteleg ca acest motor consuma ulei la rece ?
Momentan am in motor 10w40 magnatec de vreo 2 schimburi nu mi-l papa , am un consum normal la 12.000km in jur de 350ml as vrea sa trec pe 5w40 deoarece cu 10w mai ales in perioada rece e galagios motorul se aud sunete ciudate cum spunea cineva in decursul topicului pana se incalzeste putin apoi merge bine.
Problema e daca trec pe 5w40 o sa l pape ? Stima! Per total sunt multumit de acest motor la vremea lui destul de performant si necesita ingrijit cu atentie .
  • rap_florinn

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: GT z22er
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Va salut detin un Fiat Bravo din 97 si am avut o problema mi-a sarit distributia si mi-a rupt 4 culbutori toate bune si frumoase am cumparat alti culbutori iar cu ajutorul unui baiat i-am montat la loc am puso la punct si cand o pornesc parca bate ceva la pistonul 3 si se aude acum ca un diesel

Am pus si un video http://www.filehost.ro/3186744/HPIM4543_MPG/

http://www.fileshare.ro/33920018352.7
  • rap_florinn

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: GT z22er
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2012

  • Mesaj Privat
nimeni?
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
si supape si planeitate chiulasa si etc ? Mai bine ziceai opel vectra din 97 ,nu cred ca vei primi prea multe rasunsuri pt alta marca ( alta decat opel) aici .
  • rap_florinn

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: GT z22er
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2012

  • Mesaj Privat
supapele sunt noi
  • Paul AstrA

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu o problema cu un tacanit atunci cand motorul este rece...
Din ce am citit la motorul X16XEL problemele pot aparea si la supape ( arcurile de la supape blocate ) datorita
unei lubrefieri defectuase generate de impuritati. Problema este ca motorul meu este x16sz, iar eu nu am cunostinte mecanice foarte mari pt. a trage o concluzie doar prin a compara cele scrise aici cu cele avute de mine.
As vrea sa stiu daca pot aparea aceleasi probleme si la mine cu supapele, daca distributia slabita poate fi un motiv al tacanitului si daca o uzura la axul cu came poate genera aceste sunete.
Judecand logic uzura la axul cu came ar trebuii si imi genereze un sunet continuu si la rece si la cald, ceea ce nu se intampla la mine...
Un volum o idee mai mare de ulei in motor ar putea sa elimine sunetul temporar pana la reparatie fara sa imi afecte functionarea motorului?
Precizez ca actula distributie e aproape de 60 000 km ....
Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR