Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ms.costel

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2013

  • Mesaj Privat
OK si multumesc dar as mai avea ceva intrebari :
-este posibil ca in urma schimbului de ulei sa se infundat vreun canal care ar duce la unul din tacheti si acel tachet sa faca zgomot?
-urmele de ulei 10w40 in amestec cu 5w40 pot duce la acea mazga de pe capac
- daca pompa de ulei nu mai asigura cei 1,5 bar cum scrie la carte si asigura doar 1,2 bar se poate sa bata tachetii ?
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
-nu este posibil sa se infunde ceva la schimbarea uleiului,ceea ce ramane este mult prea putin sa conteze.
-acele urme de pe capac sunt depuneri de ulei prost ori amestec de vapori de ulei cu ceva apa ,condens ori garnitura ciupita.
-pare prea mica diferenta intre 1,5 si 1,2 sa apara batai,motoarele astea se stiu ca au nevoie de curatare a compensatorilor hidraulici la orice demontare de ax cu came ori cand apar zgomote,se mai pot datora si uzurii culbutorilor,ori a camelor.
Pozitonarea pompei de ulei asa sus o face mai sensibila la uleiul vascos la rece...de genul 10w-40, parerea mea este verifica intai acei compensatori ,culbutorii,camele si apoi daca reusesti o marire cu grija a presiunii de ulei o sa scapi de problema...doar schimbul lor poate fi o rezolvare de moment asta depinzand si de uzura motorului.De undeva tot o sa incepi eu recomand ordinea de mai sus......
  • cata_zr

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salutare.
Tin sa spun inca din inceputul postului stima si respect pentru mecaNIK pentru informatiile aduse.
Am descoperit acest post cautand o rezolvare pentru problema mea cu consumul de carburant. Am cumparat un Astra G 2002, motor Z16XE in urma cu 2 luni.
Initial nu am bagat in seama consumul, eram bucuros de masina, dar apoi am inceput sa-mi pun semne de intrebare. La mine consumul este exagerat (zic eu). Neavand computer de bord pe ea am zis sa-i fac consumul plin pe plin. In 150 km mi-a consumat aproape jumate de rezervor (nu stiu exact cat pt k nu i-am mai facut plinul, dar este evident mult). Citind acest post, si gandind un pic problema imi dau seama k masina are simtomele unui distributii decalate. Adik urca destul de greu in turatii, mai ales pana in 3000 ture nu prea trage mai deloc. De erori nu stiu ce sa zic, nu am apucat sa ajung cu ea la un tester.

mecaNIK cum as putea sa rezolv problema, sau mai bine zis unde? Nu vreau sa ma duc la cine stie ce "mester" si sa ajung acasa cu 3 probleme in loc de 2. De asemenea, crezi k un service autorizat opel ar putea rezolva problema? De asemenea, tu ma poti ajuta cumva? De priceput nu se pune problema, se vede k stii ce spui. Intrebarea este daca ai timp si esti dispus.

Multumesc inca o data mecaNIK pentru informatiile detaliate.
  • cata_zr

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut din nou.
Aparent acest topic este mort sau nimeni nu are timp sa explice unei persoane fara experienta ce e de facut cand intampini o problema. Se pare k sfaturile nu se dau oricui, si mai ales celor care au nevoie. Cum am vazut si in alte topicuri cei care stiu se ajuta intre ei, si pe noi pufuletii ne lasa sa asteptam k poate ne da si noua cineva un raspuns. No problemo... ce faci cu mana ta e sfant. Si dupa acest exemplu am pus mana si am verificat singur distributia. Este ok, problema mea era din alta parte.
In numele tuturor celor care habar au de mecanica si vor un sfat va multumesc celor care aveti un raspuns dar nu dati doi bani pe noi.
Skip ads

  • andreicato

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Din pacate topicul nu mai este atat de animat cum era odata...

DAR, tu pui gresit problema. Daca ai fi citit si alte topicuri legate de consumul exagerat ai fi inteles ca nu exista o cauza simpla, unica. De cele mai multe ori consumul exagerat e un cumul de factori - daca citesti cum se face dozajul de amestec benzina - aer, injectia sau aprinderea vei descoperi ca sunt luate in calcul valorile sondei lamda, valorile senzorului lichid de racire, debitmetrului (MAF in cazul meu), senzorului de temperatura aer de pe admisie, senzorul de detonatie, senzorul de la axa cu came, injectoare infundate ... and so on... Singura solutie sigura e sa le schimbi pe toate, dar vei descoperi ca depasesti cu reparatia valoarea masinii !
Nici eu nu prea stiu bine, crede-ma ca invat tot timpul chestii noi si nu am nici o tangenta cu mecanica auto, dar pot sa iti spun ca nu e simplu, poate de asta nici nu gasesti usor un mecanic priceput....

Si daca il gasesti (cum e mecaNIK) nu iti va raspunde la o intrebare generala de genul "se aude o bataie in dreapta", sau "consuma mult"...
In schimb iti va raspunde daca scrii cand ai dus masina la o diagnoza, ai verificat/schimbat de pe alta masina sonda lamda, fisele etc si situatia s-a schimbat sau nu in vreun fel.
Daca vrei sa fii bagat in seama pune mana si te murdareste, cauta solutii, incearca, arata ca iti dai interesul pentru masina ta. Ai verificat distributia, e ok, continua verificarile !
Asta e sfatul meu.
Si iti mai dau un sfat: cauta pe cineva din Teleorman (sau mai aproape de tine) aici pe forum care sa iti poata face o diagnoza, dar priceput, ca de citit erorile poti si tu - cauta dupa " test agrafa". E un inceput.

In rest bafta cu masina ta!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cea mai gresita treaba sa diagnostichezi un motor prin analogie,adica dupa ce-au patit altii,este un ansamblu complex din prea multe piese cu diferite uzuri,care necesita o verificare pornind de la o baza si aceea este partea mecanica si anume compresia,este influentata printre altele si de alinierea exacta a semnelor de la distributie,apoi incep elementele de monitorizare ,sonde,senzori,urmeaza elementele de calcul ale informatiei si transportul datelor adica calculatoare controlere,fire mufe legaturi...si elementele de executie ale comenzilor electrovalve,injectoare,bobine,solenoizi...etc.
Inceputul este de la o dignoza la ce nivel poti sa-l faci adica agrafa sau Op com ....si ceva experienta sa treci mai repede prin ele.
Cu parere de rau dar nu mai pot sta pe forum ca la ora asta merg la culcare si maine la 7.00 incep iar cu aceleasi probleme,pe vremea cand puteam studia mesajele cu atentie faceam mai multa munca ,dar decat sa dau sfaturi doar sa ma aflu in treaba mai bine ma abtin si nu pun oamenii sa dea banii pe pareri ale mele.
Azi am primit un X16XEL care merge fix precum sareta se accelreaza in suturi ,daca o iei incet merge ,consuma de rupe,miroase ca un tractor si alte cele.....maine voi face ceea ce am scris mai sus...si chiar daca nu e gata macar stiu care poate fi problema.
  • kalibra86

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2000 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
buna ziua,
in urma cu cateva luni am achizitionat un opel astra g 1.6 16v,cod motor x16xe,pretul fiind unul destul de mic,cu diverse probleme la vopsea lac sasrit pe bara si portbagaj,iar la motor..... mult fum .In fine l-am luat pret bun se repara,ideea este ca am schimbat garnitura de chiuloasa,semeringuri la supape si segmenti,fumul a disparut merge bine tot doar ca problema acum este 'tacanitul' adica motorul face un zgomot destul de puternic de tacheti zgomot pe care nu il facea atunci cand l-am cumparat .Dupa ce am citit aici se pare sa fie canalele de ungere infundate ale acelor compensatori hidraulici?Cand am demontat am curatat tot impecabil sters,suflat cu aer fiecare orificiu de ungere si totusi acum se aude ca si un motor diesel.Care ar fi problema?
Aaa...si distributia este noua am verificat de cel putin 3 oricumam pus-o la punct,totul e perfect .
o zi buna.
  • acasa sorin

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2013

  • Mesaj Privat
sfantu a scris:mersi pt. sfat
am pus-o pe tester nu are nici o eroare, am verificat si compresia pe fiecare piston in parte si la pistonul 3 compresia e 0(zero), la service mi-au spus ca sunt segmentii dar trebuie desfacut motorul sa vad exact, si am incredere in baietii de la service-ul asta ca la ei ma duc de vreo 6 ani si nu am avut niciodata probleme.
si mai am o intrebare daca poate cineva sa ma lamureasca.... la 3500 rpm am in jur de 107 km/h e normal avand in vedere problenma care o am?
mersi mult!

P.S. felicitari celui care a deschis acest topic si moderatorilor
Cum ai rezolvat problema?
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
compresie 0 (zero) este aproape imposibil...de la segmenti coxati,sparti,blocati si polizati...chiar si lipsa compresia scade de la 10-12 pana la 5-6 de la supape strambe arse compresia scade la 2-3-4 aproape zero in cele mai grave situatii. Atentie la ce se demonteaza acolo.
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salutari

am cumparat o zafira x16xel, masina a functionat ok primii 300km.......dupa au inceput problemele
p0607 - am inlocuit calculatorul si a mers o perioada de timp,
acum din cand in cand se aprinde check si masina nu mai trage bine p0325, opesc si iau contactul merge o perioada, am inlocuit si bujiile ca cele vechi erau praf, am pus ngk bkr5, motorul este mai vioi pana cand apare p0325

momentan trebuie sa dau jos alternatorul ca la relanti pe tester voltajul este 13.3 -14.4

motorul are o ezitare in plecarea de pe loc, "parca" nu se alimenteaza, am inlocuit si supapa regulatoare, se simte o imbunatatire....... dar nu este rezolvata in totalitate

de la ce ar putea aparea p0325 ?
posibil distributie sarita, lipsa de alimentare, sau chiar senzorul de detonatie ? sau alte cauze ?
multumesc pentru un eventual raspuns
  • mateyon

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
Am citit primele pagini si parca vorbeam eu de al meu motor care imi da batai de cap.
Masina se manifesta cu lipsa de putere mai ales in ture mici, relanti cu detonatii, zgomot de diesel. Se simte o ezitare la schimbarea treptelor parca nu are avansul corect si merge gatuita.
Nu consuma ulei, iar toba finala este ca noua, fara pic de negreala, la fel si sonda lambda 1.
Nu are coduri de eroare, amestecul este bun, lambda merge in parametri.
Verificat neetanseitati, inlocuit toata aprinderea, schimbat filtre, distributia(mecanicul nu a sesizat probleme),
masurat rezistente, continuitati, etc.
Intrebarea mea este daca poate fi sarita distributia de la punct chiar daca mecanicul a respectat reperele. Sunt dispus sa dau capacul jos mai ales ca tre' sa schimb si garnitura numai sa stiu la ce sa ma uit.
Masina are si episoade scurte de mers normal.
P.S. Nu este vorba despre un Opel, dar motoarele sunt asemenatoare la partea mecanica.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
O intrebare pentru @mecaNIK

"pompa de apa (ea fiind excentrica)"
Cum se monteaza pompa de apa excentrica - corect la Z16XE, si X16XEL, si care este reperul de aliniere pompa de apa, sau la cea excentrica nu se ia dupa repere. (atunci cum se face?)
Eu nu vad nici un semn pe pompa de apa, decat pe margine cele 2 terminati de raza.

https://www.clubopel.com/vie...p?p=615001#615001

Se pare, ca daca ne lasam pe mana la mecanici ne trezim cu dinti decalati la arbori cu came.
Nu toti sunt atenti la detalii cum sunt acestea, si nu toti stiu cu ce se manca pompa excentrica.

Daca poti face un Mini-Tutorial mai detaliat, si cu poze pe tema aceasta - si unde sa fim atenti (pompa trebuie sa ajunga cam in punctul acesta etc. - asa vom stii si noi la ce sa fim atenti cand se monteaza distributia.
Mersi.
Skip ads

  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara. De curand mi-am schimbat motorul caruia i-am montat distributia si pompa de pe motorul meu. Distributia pusa exact pe semne si verificata de doua ori, motorul urca greu in turatii, functiona rotund dar puturos. Azi am desfacut tachetii pentru ai curata am schimbat siemeringurile de la axe si am montat distributia in alt mod, mai exact, am pus pistonul 1 fix pe PMI aprindere iar semnul de pe pinionul de pe arbore era cu aproape un dinte decalat fata de semnul de pe carcasa de plastic, decalat spre inainte in sensul acelor de ceas. Am lasat in aceasta pozitie si am asezat pinioanele axelor la semn, fata in fata. Acum, nu mi se pare, motorul trage chiar mai bine decat atunci cand respectasem cu strictete semnele.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Completare la postul de mai sus. Consum mare, la drum intins nu raspunde prompt. Am revenit la distributia pe semne si acum este ok.
  • ssendam

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salut baieti. M-am lovit de o problema in care sunt inclusi si tachetii. Nu a vrut sa porneasca decat dupa a 4-a cheie (invartea un sfert de tura si se oprea). Dupa ce a pornit mergea in 3 pistoane si bateau tachetii. Dupa cateva pedale s-a redresat si tachetii nu se mai auzeau. Am plecat cu ea 300 de km si m-am oprit in coloana 20 de minute. Cand am vrut sa pornesc acceasi problema.. Invarteam cheia si parca nu voia sa invarta. La a treia a pornit si iar in 3 pistoane..iar cateva pedale panala 5000 de ture..si-a revenit, dar scotea fum alb. (nu pentru mult timp). Am schimbat bujiile. Bobina de inductie( aftermarket) e schimbata de 6 luni. Ulei am si nu are mai mult de 1500 de km. Clapeta curata, egr curat, filtru benzina schimbat de curand. Ba merge ba nu merge. Ce sa ii mai fac?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie rezolvata rotirea energica a motorului la pornire(verificare electromotor/baterie),referitor la zgomotul tachetilor,posibil ca pompa de ulei sa-si faca treaba cu intirziere. Pornirea in 3,indica lipsa aprinderii pe un cilindru,dar exista injectie de benzina neaprinsa care se face fum,diagnoza ajuta in acest caz la depistarea cauzei...
  • ssendam

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Bateria e noua, tachetii nu se mai aud. a plecat iar in 3 si s-a potolit..si am mers cu un fum gros rau si alb. am facut aerisirea aerului din lichidul de racire. Aveam ceva aer. Nu am apa in ulei sau ulei in apa. Merge rotund. Nu a mai scos fum. Verific maine dimineata nivelul din vasu lde expansiune. Tin sa precizez ca am cam plecat cativa km fara apa in vas.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Explica te rog,cum ai facut " aerisirea aerului ",ca mor de curiozitate...!
  • ssendam

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Aerisire pur si simplu. Poate nu m-am exprimat cum trebuie. Cu motorul pornit am umplut vasul de expansiune si am tinut accelerat pana a ajuns la temperatura necesara sa deschida termostatul. Nivelul din vas a scazut rapid, deci aerul a iesit din sistem. E ok asa? (am fost repezit si obosit cand am scris)
  • ssendam

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Cat costa o rectificare de chiuloasa?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR