Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Folosesc NGK BKR5EP si sunt multumit ...

Diferenþa la preþ e mare - BKR5EK le-am gãsit ºi la 16 lei, pe stoc la majoritatea magazinelor, BKR5EP ... de la 62 de lei în sus, pe comandã. Întrebarea este dacã diferenþa calitativã o justificã pe prima, mai ales cã la ei pe site, cele ieftine sunt recomandate pentru X16XEL.
Acum am Beru UltraX UXF79, înainte de ele au fost GM FLR8LDCU - pe 3 dintre ele am observat depuneri negre pe izolator, dar numai pe jumãtate, ca ºi cum bujiile ar fi þinut minte de unde vine amestecul ºi în ce direcþie a fost evacuat. A 4-a bujie aratã OK (pãrere de necunoscãtor). Aº pune ºi o pozã, dar nu e foarte relevant, bujiile astea GM le-am schimbat acum un an jumate.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am scris in mare viteza si poate sa fi gresit,azi am intrat in catalogul NGK si n-am terminat de citit ,ca vorba aia mai trebuie sa multumesc si clientii ,dar in AUTODATA e data BKR6EK o bujie mai rece.Eu am folosit multi ani ca modalitate de reducere a noxelor si o imbunatatire acolo pe cat posibil in cazul motoarelor care aveau compresia la limita de jos bujii cu cifra termica imediat superioara si a mers perfect pana cand un PEUGEOT s-a incapatanat sa nu se mai opreasca.Cel putin teoretic s-a recomandat in unele manuale aceasta metoda iar eu am folosit-o cu succes,fiind unul din asii din maneca.Oricum sunt sigur ca datorita particularitatii locasului de bujie in chiulasa la OPEL 16v in special la X16XEL care favorizeaza acumularea de ulei,caldura cat se poate e bine sa se verifice in cazul in care apar neregularitati in functionare mai ales la accelerari si starea izolatorilor luleleor de la fise multe le-am gasit strapunse datorita bujiilor cu probleme iar oamenii au inceput schimbari de EGR-uri,injectoare,senzori ...etc.
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
@mecanik spune-mi te rog ce presupune a da jos motorul si cam in cat timp?
Pentru ca vreau sa-l verific in totalitate , fara graba si e mai comod cu el dat jos de pe masina . Cu ocazia asta verific simering palier + ambreiaj pentru a elimina orice neplacere care poate aparea pe viitor Smile
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cand citesc pe aici cate probleme face X16XEL-ul ma gandesc ca am avut mare noroc cu al meu. Embarassed Merge perfect desi functioneaza de ceva timp pe GPL.
Subscriu la ce s-a scris pe aici. Cand apar probleme, inainte de a se trece la schimbat alte piese verificati fisele si bujiile.
Skip ads

  • andreicato

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
@mecanik:
urmaresc de la inceput topicul deschis de tine si cam ce se scrie despre x16xel si am gasit ceva care m-a contrariat ( https://www.clubopel.com/vie...p?p=625048#625048 )
citez: "Rezolvarea consumului de ulei la X16XEL se poate face doar prin inlocuirea pistoanelor cu unele custom de dimenisiuni putin mai mari. Motorul asta vine din fabrica cu defectul ca intre piston si cilindru este distanta cam mare. Din pacate lucrul asta l-am aflat cam tarziu si eu..." by marius_vectra

Clar ca asta este parerea lui marius_vectra si e doar o parte a problemei, consumul de ulei poate avea si alte cauze, dar cand vine vorba despre piston, camasa cilindru si cuzineti este posibil asa ceva, sa fie prea mari tolerantele?
Si mai ales daca reducerea tolerantei este o solutie viabila?

P.S. In Catalogul NGK e trecuta o bujie mai calda -BKR5BK, V Line 23... si nu BKR6BK http://www.ngk.de/index.php...PEL&m=Astra+F
http://www.ngk.de/Download.4010.0.html
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Motorul asta are multe 'ciudatenii' printre care si pistoanele cu fustele scurte si tolerante mari probabil cei care l-au proiectat au avut in vedere mai putin anduranta,cauzele consumului de ulei sunt o suma nu una singura.Concluziile pe care le-am tras sunt rezultatul catorva ani de reparatii la motoare inclusiv modelul asta,m-a interesat ce se intampla acolo si asa mi-am facut un nume,printre cei care ma cunosc si imi ajunge.Eu nu mi-am propus decat sa-l readuc in mintile lui asemenea tip de motor si am reusit ,iar una din conditiile reparatiei unui motor este si pretul raportat la rezultatul obtinut.Nici nu ma indoiesc de faptul ca pistoanele sunt una din cauze iar observatia este corecta ramane doar sa se gasesca doritori in a investi bani sa remedieze o asemenea scapare a motoristilor de la OPEL.
Sunt interesat de discutii pe aceasta tema si devine interesant subiectul cu toate ca eu imi propusesem sa punctez cateva probleme mai deosebite intalnite astfel incat sa scap oamenii de stresul legendei ca-i un motor prost si atat, de cel mai multe ori nefiind vorba de calitatile motorului ci de nestiinta celor care le-au macelarit.
Cu ocazia asta vreau sa intreb daca a facut cineva proba cu benzina care la noi se zice ca este 100 cu un X16XEL in parametrii(este foarte important) si care au fost concluziile ori eu am apreciat gresit performantele cu asemenea combustibili.
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mecaNIK, eu am incercat multe tipuri de banzina atat la masina cat si la motocicleta, la masina si cand era ok motorul si cand consuma ulei, la motocicleta in schimb nu se pune problema de "afara din parametrii". Ce pot sa-ti spun din experienta personala, ii ca nu are nici o legatura cu puterea sau consumul. In schimb are legatura cu silentiozitatea motorului, dar la mine am simtit numai la Top Premium 99+ de la Petrom. Carrera 100 mi s-o parut la fel cu orice benzina de 95. Repet, nu o fost un test in adevaratul sens al cuvantului, ci doar experienta mea personala. Si inca ceva, la al meu xel i-am si marit raportul de compresie, chiar semnificativ, ca am luat din chiulasa 1 mm si ceva, si nici asa nu am simtit ca benzine care cica au cifra octanica mai mare ar face vreo diferenta.
  • malex75

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2009

  • Mesaj Privat
nu-mi raspunde si mie nimeni?
pareri vreau, nu lucrari de diploma....
Skip ads

  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
malex75 a scris:nu-mi raspunde si mie nimeni?
pareri vreau, nu lucrari de diploma....

Recomandarea mea este sa-ti repari motorul cu piese noi cumparate! Cu un SH poti lua teapa chiar daca il inlocuiesti sau ii folosesti piesele pentru reparatii! Trebuie sa te gandesti ca nu vei gasi un SH mai putin de 150-200 mii Km. rulat! In rest poate mecaNIK iti raspunde si la partea tehnica!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
malex75 ...scuze ca te-am lasat in aer cu raspunsul,dar eu in ultimii 20 de ani am facut doar lucrari de diploma si niciodata nu mi-am dat cu parerea de dragul parerii.Sper ca nu te superi pe mine daca ati recomand sa faci motorul bucati(sau un mecanic)si numai dupa o verificare amanuntita vei putea sti care dintre cele doua variante e mai avantajoasa ca pret.Avand la dispozitie toate informatiile abia atunci poti trage o concluzie ...pana atunci sunt doar pareri ,supozitii ori discutii fara sens,avand in vedere ca este un motor cu surprize si deci te poti astepta la orice.Daca veneai la mine acelasi raspuns al primeai si asta e primul pas in reparatia unui motor BINE,deci tu alegi fiind si cel care plateste ...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Cu ocazia asta vreau sa intreb daca a facut cineva proba cu benzina care la noi se zice ca este 100 cu un X16XEL in parametrii(este foarte important) si care au fost concluziile ori eu am apreciat gresit performantele cu asemenea combustibili.

Inainte de a trece la GPL am incercat toate tipurile de benzine la motorul asta. La putere nu am simtit nici o diferenta de putere folosind si benzina de 100 si 99. Cel mai silentios mi s-a parut Mol 95. Deci fara gluma benzina care da cea mai mare putere este GPL-ul.
Am mai zis asta. Eu cred ca motorul asta are o problema cu ungerea la turatii mici si apar uzuri. La toate X16XEL-urile pe care le stiu unde s-a mers batraneste cu ele s-au rupt, cele care au mers in ture n-au nici o treaba.
  • brandas_style

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 ecotec x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
eu am schimbat chit distributie am dat clapeta corp injectie si am curatato nu sfatuiesc pe nimeni la motor asta de vectra b 1,6 16 valv ecotec 97 mai ales necunoscatori ca mine sa dea jos clapeta sa o curate e mult de munca si ati treb scule sant niste coliere dificile nu le poti scOATE CU SURUBELNITA SAU CHEII fixe SI SONDA LANDa am schimbato cu toate aste cam 11 in oras ami ia ,,mi se pare mult si ami ami intrrupe motoru la relanti am fost la meser si nui din curent cu siguranta deoarece cand accelerez e bine nu intrerupe doar la relanti e problema ami da si mie cineva niste idei va rog
Skip ads

  • Nichi Adetu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Vreau sa iau legatura cu mecaNIK. Astept un nr.de tel. din partea voastra. Multumesc.
  • cont-sters-23186

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2008

  • Mesaj Privat
referitor la benzina cu cfira octanica mare, eu pun Alto 101 si masina urca mai bine in ture, trage de la turatii mai joase(1500-1700) decat cu benzina de 95 si cu pedala la fund ajunge la 205 km/h pe bord, in conditiile in care cu 95 ajung la 193-195(cat e specificat si in talon).Iar ca onus am si o economie de 1l la suta dar in conditii de mers normale(batranesti) asta pentru cine poate merge asa ca la mine a fost doar o proba.
  • Nichi Adetu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Revin.Imi doresc foarte mult un numar de telefon al lui mecaNik. Probleme mari si sacaitoare x16xel.Multumesc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Aceeasi senzatie am avut-o si eu cand am schimbat benzina si cel putin logic acest motor ar trebui sa mearga mai bine cu 98-100 ,lasand la o parte ca la noi una scrie pe pompa alta platesti si ai altceva in rezervor.Inclusiv diferenta de consum am sesizat-o dar asta difera mult de la stil de condus la altul,oras,starea motorului ..etc iar pretul mai mare al benzinei de calitate se compenseaza astfel.
Nichi Adetu la cat de hotarat esti sa-mi dai de urma sa nu ma trezesc cu o potera marca Club Opel pe urmele mele Laughing ma dau prins si ti-am trimis mesaj cu numarul meu de telefon,cu mentiunea ca e permanent pornit dar eu al folosesc doar in orele de program si raspund numai cand nu lucrez.(fiind pe firma)
  • brandas_style

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 ecotec x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
va rog ami dati si mie niste raspunsuri la problema mea care am scriso ptr motoru x16xel in legatura cu intreruperea si consumu
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
brandas_style, încearcã sã scrii româneºte; aici nu suntem pe messenger.
În altã ordine de idei, strict pentru problema ta: ai verificat toate bujiile ? Sã fie de care trebuie, distanþa între electrozi sã fie ca la carte ? Fiºele în ce stare se prezintã, nu sunt terminate ? Poate ai de unde sã iei împrumut un set de fiºe sã vezi cum se manifestã maºina ta cu un set bun de fiºe - ºtiu o grãmadã de lume care a rezolvat exact problema pe care încerci tu sã o prezinþi schimbând doar fiºele.
Dacã nici aºa nu se simte nici o îmbunãtãþire a mersului motorului (la mine e la fel), urmãtoarele piese care se verificã sunt: MAP-ul; furtunul care merge de la plenum-ul galeriei de admisie la MAP trebuie sã fie curat, mai ales gaura din galerie sã fie curatã, apoi mufa electricã a MAP-ului se curãþã cu spray de contacte ca sã fii sigur cã MAP-ul merge calumea. Dacã ai dat jos clapeta de acceleraþie, ar fi trebuit sã cureþi ºi EGR-ul dacã tot ai fost pe-acolo, existã a doua categorie de posesori de XEL care susþin cã dupã o curãþare a EGR-ului, maºina merge mai bine.
În a treia variantã, dupã ce tot ce am enumerat mai sus nu merge, se trece la verificarea circuitului de vacuum pentru regulatorul de presiune benzinã, pe care îl gãseºti în capãtul rampei injectoarelor. Gãurica din galerie trebuie sã permitã referinþei de vacuum care comandã regulatorul de presiune benzinã sã funcþioneze corect, iar asta se întâmplã când furtunaºul respectiv nu e înfundat, iar regulatorul funcþioneazã cum trebuie. Dacã acesta nu funcþioneazã corect - nu ºtiu cum ai putea sã testezi presiunea benzinei din rampã în regim "casnic" - ar cam trebui mers la un mecanic sã punã un manometru pe ea ºi sã verifice presiunile respective la diverse turaþii ale motorului - (pânã la urmã e vorba de membrana elasticã a lui, care în timp îmbãtrâneºte ºi nu e la fel de elasticã) ... ar cam trebui înlocuit cu altul nou.
O altã rezolvare "minune" a aceleiaºi probleme de care te plângi este înlocuirea senzorului de temperaturã al motorului, pe care îl gãseºti lângã termostat, dar împreunã cu mufa lui (se înlocuieºte ºi aceea cu alta nouã) ºi firele pânã la instalaþia electricã a maºinii.

Dupã cum vezi, sunt multe soluþii, dar noi nu avem cum sã ne teleportãm lângã maºina ta sã o testãm ºi sã vedem care din soluþiile astea se potriveºte la tine. Pune ochiu' ºi citeºte pe aici cum se fac operaþiunile pe care le-am descris mai sus, cã resurse ºi tutoriale gãseºti pe forum ºi dupã ce o rezolvi, spune-ne ºi nouã ce a fost, cum þi-ai dat seama de defect ºi cum l-ai remediat. Baftã!
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Fiind consumul asa relativ mare si dupa schimbarea sondei Lambda, in ideea in care ai montat o sonda BUNA, recomand sa incepi direct cu senzorul de temperatura si cu mufa aferenta de pe instalatia electrica, dupa cum ti-a spus si electronistul.
bafta
  • brandas_style

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 ecotec x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
multumesc electronistule ptr sfat dar eu nu stiu cei ala egr si map cum miai scris in raspuns scz daca mai esti amabil sa ami trimiti niste poze ,,am bujii noi bochs filtru schimbat de aer ,mia curatat si iacu sau cum se spune motorasul pasa cu pas mecanicu ,,,,cand mia curatat si clapeta de la corp injectie sper ca am zis bine o zi placuta multumesc inca o data de sfat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR