- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
bloodice
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
bloodice
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2013
- Mesaj Privat
bloodice
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Cu placere.
Totusi cred ca userul @catalinpav66 a vrut sa traga un semnal de alarma. Ca sa ajungi sa schimbi ECU trebuie sa fi epuizat n variante. Asta e solutia finala cand nu dai de cap la ceva. Asta vizavi si de super mecanicii nostri...Cred ca a fost doar un semn de intrebare...de ce s-a ajuns la ECU?
Mai ales daca esti pe dinafara cu lumea mecanicii auto esti tras in teapa cat cuprinde.
ECU nu e bucsa ieftina....ai grija de banii tai!
Totusi cred ca userul @catalinpav66 a vrut sa traga un semnal de alarma. Ca sa ajungi sa schimbi ECU trebuie sa fi epuizat n variante. Asta e solutia finala cand nu dai de cap la ceva. Asta vizavi si de super mecanicii nostri...Cred ca a fost doar un semn de intrebare...de ce s-a ajuns la ECU?
Mai ales daca esti pe dinafara cu lumea mecanicii auto esti tras in teapa cat cuprinde.
ECU nu e bucsa ieftina....ai grija de banii tai!
dlevi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Buna! Sunt nou si nu sunt sigur daca postez la locul potrivit(am gasit o tona de topicuri asemanatoare)
Deci treaba sta cam asa: opel corsa din 99, motor de un litru x10xe.
Am ramas in doua pistoane fara nici o avertizare.
Pe tester dadea problema cu injectorul 1......
Schimbat injectorul cu alta --- problema ramane acelasi.
desfacut din nou si schimbat injectorul 2 cu injectorul 1 ca sa ma asigur ca e injectorul de vina---- problema persista pe pistonul 1 (deci nici un caz nu e injectorul de vina)
dus din nou la service explicat problema. Cei de acolo masoara toate firele si decid ca ECU tine deschis injectorul. M-au trimis la un electrician care sa schimbe ECU.
Schimbat ECU totul perfect o saptamana apoi dintr-o data reapare problema.
M-am intors la electrician care mi-a schimbat si a doua oara ECU, de pe o corsa 1.2. copiat softul de pe cel vechi si pus pe cel nou, si mi-a zis sa nu conduc decat pana acasa, si sa comand o bobina de inductie noua ca de aia s-a ars calculatoru, nu de la injector.
Desigur pana acasa deja a reaparut problema (ramas in 2 pistoane) si tare ma tem ca mi s-a ars si al treilea calculator ( asta deaca era arsa vreuna)
INTREBARE:
- a mai avut cineva aceasta problema?
- se poate arde ECU asa de usor?
- de ce imi da eroare la injector si nu la bobina?
- si concluzia mesterului cat e de corecta?
Deci treaba sta cam asa: opel corsa din 99, motor de un litru x10xe.
Am ramas in doua pistoane fara nici o avertizare.
Pe tester dadea problema cu injectorul 1......
Schimbat injectorul cu alta --- problema ramane acelasi.
desfacut din nou si schimbat injectorul 2 cu injectorul 1 ca sa ma asigur ca e injectorul de vina---- problema persista pe pistonul 1 (deci nici un caz nu e injectorul de vina)
dus din nou la service explicat problema. Cei de acolo masoara toate firele si decid ca ECU tine deschis injectorul. M-au trimis la un electrician care sa schimbe ECU.
Schimbat ECU totul perfect o saptamana apoi dintr-o data reapare problema.
M-am intors la electrician care mi-a schimbat si a doua oara ECU, de pe o corsa 1.2. copiat softul de pe cel vechi si pus pe cel nou, si mi-a zis sa nu conduc decat pana acasa, si sa comand o bobina de inductie noua ca de aia s-a ars calculatoru, nu de la injector.
Desigur pana acasa deja a reaparut problema (ramas in 2 pistoane) si tare ma tem ca mi s-a ars si al treilea calculator ( asta deaca era arsa vreuna)
INTREBARE:
- a mai avut cineva aceasta problema?
- se poate arde ECU asa de usor?
- de ce imi da eroare la injector si nu la bobina?
- si concluzia mesterului cat e de corecta?
- cstefan2009
- *
- 4 mesaje
- din 18 Feb 2014
- Corsa 2001 Z10XE
- Iasi
cstefan2009
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2014
- Mesaj Privat
Eu pot sa spun ca am avut o problema aproape asemanatoare cu problema la cilindrul 3 asa dadea la tester,dar am fost la un electronist f bun si dadea ca am paraziti undeva pe circuit si mi-a zis sa verific bujiile si asa a si fost am schimbat cu ngk si merge ceas acum,asa ca poti incerca si varianta asta
vasilestancu100- Suspendat
- 29 mesaje
- din 06 Apr 2014
- Corsa 2001 Z10XE
- Bucuresti
vasilestancu100- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2014
- Mesaj Privat
Si eu am patit la o ciudatenie cu o Agila cu z12xe, dupa ce se incalzea dadea rateuri care se auzeau fix ca o bataie in motor. Dupa un timp in care senzorul de detonatie sesiza bataile, calculatorul decidea sa taie injectorul 3. Calculatorul de motor fusese schimbat si probabil cel de la care fusese cumparat il virginizase pe banc cu un soft "china made".Dupa ce a fost resoftat cu un soft original cu ajutorul tech2 masina a mers ceas.
Problema s-a rezolvat cu ajutorul userului catalinpav66, pe care il vad mai sus suspendat. Tin sa-i multumesc pentru diagnoza profesionala pe care mi-a facut-o, iar cine vrea datele lui de contact sa-mi dea mesaj privat.
Problema s-a rezolvat cu ajutorul userului catalinpav66, pe care il vad mai sus suspendat. Tin sa-i multumesc pentru diagnoza profesionala pe care mi-a facut-o, iar cine vrea datele lui de contact sa-mi dea mesaj privat.
dlevi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu are nimic bobina chiar cu izolatori rascopti si injector 1 deschis, parca spuneai ca e deschis tot timpul deci bujie uda complet, cel putin eu nu am intalnit asta.
Injectoarele au un 12V comun si comanda (pune la masa pe intelesul tau) dat de ECU.
Deci ar fi doua variante :
1. injector 1 bolnav si intra in scurt dupa ce se incalzeste sau apare scurt (pe cablaj) cu 12V pe comanda si asta ar putea distruge ECU
2. comanda injectorului (cablaj) face scurt la masa pe undeva, asta nu distruge ECU dar il tine deschis
In varianta ca injectorul nu primeste comanda (bujie uscata) poate fi cablaj, mufe.
Cazuri frecvente de defectare ECU apar de la contacte proaste de masa si 12V, cele de putere gen baterie/alternator/sasiu.
Injectoarele au un 12V comun si comanda (pune la masa pe intelesul tau) dat de ECU.
Deci ar fi doua variante :
1. injector 1 bolnav si intra in scurt dupa ce se incalzeste sau apare scurt (pe cablaj) cu 12V pe comanda si asta ar putea distruge ECU
2. comanda injectorului (cablaj) face scurt la masa pe undeva, asta nu distruge ECU dar il tine deschis
In varianta ca injectorul nu primeste comanda (bujie uscata) poate fi cablaj, mufe.
Cazuri frecvente de defectare ECU apar de la contacte proaste de masa si 12V, cele de putere gen baterie/alternator/sasiu.
dlevi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Bujia este uda si miroase totul a benzina cand merge motorul. Injectorul a fost schimbat si testat inclusiv cu injectorul de la pistonul doi si tot bujia de pe pistonul unu se uda.
Electricianul oare nu a inceput cu masurarea cablurilor daca totul e in regula? sau nu se poate masura daca comanda e in scurt cu masa? Teoretic mi se pare simplu cu un ohm metru. Scuzati-ma daca gresesc eu sunt artist de meserie, electrica electronica este scrisa in chineza pt mine. As fii preferat sa aibe problema mecanica grava macar stiam ca trebuie desfacut motorul bucatele si schimbat piesa rupta si pus totul la loc.
dupa ce a eliminat ideea de injector in scurt, electricianul a ajuns la concluzia ca bobina da curent inapoi in ECU si din cauza asta se arde.
Electricianul oare nu a inceput cu masurarea cablurilor daca totul e in regula? sau nu se poate masura daca comanda e in scurt cu masa? Teoretic mi se pare simplu cu un ohm metru. Scuzati-ma daca gresesc eu sunt artist de meserie, electrica electronica este scrisa in chineza pt mine. As fii preferat sa aibe problema mecanica grava macar stiam ca trebuie desfacut motorul bucatele si schimbat piesa rupta si pus totul la loc.
dupa ce a eliminat ideea de injector in scurt, electricianul a ajuns la concluzia ca bobina da curent inapoi in ECU si din cauza asta se arde.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
dlevi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Lasa deocamdata testul de compresie ca sunt slabe sanse ca un culbutor sa sara si sa revina la loc, in plus ar da P0301.
Roaga un amic cu aparat de masura.
Scoti mufele de la injector 1 si 2 sa masori comparativ, pe un pin vei avea 12V cu contact pus, celalalt e comanda. Acum masori comparativ comanda fata de masa sa gasesti daca e in scurt sau rezistenta mica, daca e asa scoti cu contactul luat mufele de la ECU sa vezi daca dispare scurtul, incepi sa misti de fire, etc. ca sa gasesti unde este buba.
Uite bucata de schema :
Injectoarele sunt Y7.1->Y7.3, comenzile le da ECU prin mufa lui X57 si pinii ii vezi scrisi in mufa ECU gen 1 10 11 19 20 28 29 38
Cablajul (firele) le verifici tactil si ochiometric, este batran si sunt sanse sa ai izolatie rascoapta ca la X18XE, X18XE1, X20XEV unde efectiv se sfarama intre degete.
Daca finalul din ECU este dus se masoara fata pin fata de carcasa ECU
Roaga un amic cu aparat de masura.
Scoti mufele de la injector 1 si 2 sa masori comparativ, pe un pin vei avea 12V cu contact pus, celalalt e comanda. Acum masori comparativ comanda fata de masa sa gasesti daca e in scurt sau rezistenta mica, daca e asa scoti cu contactul luat mufele de la ECU sa vezi daca dispare scurtul, incepi sa misti de fire, etc. ca sa gasesti unde este buba.
Uite bucata de schema :
Injectoarele sunt Y7.1->Y7.3, comenzile le da ECU prin mufa lui X57 si pinii ii vezi scrisi in mufa ECU gen 1 10 11 19 20 28 29 38
Cablajul (firele) le verifici tactil si ochiometric, este batran si sunt sanse sa ai izolatie rascoapta ca la X18XE, X18XE1, X20XEV unde efectiv se sfarama intre degete.
Daca finalul din ECU este dus se masoara fata pin fata de carcasa ECU
dlevi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
dlevi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
revenim cu masuratorile
injectorul unu cu contactul pus: pe un fir curent aprox 11 v . Comanda 0 curent rezistenta 0, deci e masa
injectorul doi : pe un fir curent pe celalant rezistenta 1 nici nu se clinteste deci nu e conectat la masa in schimb pe firul acela este curent de 4,33 volti.E NORMAL?
injectorul trei la fel 12 volti pe un fir si 4,33 V pe celalant.
deconectat de la ECU nu face masa nici un fir
sunt total derutat. Desigur se poate sa fie stricat si ecu acesta deja si sa faca comanda non stop pe injectorul unu dar de ce se strica
injectorul unu cu contactul pus: pe un fir curent aprox 11 v . Comanda 0 curent rezistenta 0, deci e masa
injectorul doi : pe un fir curent pe celalant rezistenta 1 nici nu se clinteste deci nu e conectat la masa in schimb pe firul acela este curent de 4,33 volti.E NORMAL?
injectorul trei la fel 12 volti pe un fir si 4,33 V pe celalant.
deconectat de la ECU nu face masa nici un fir
sunt total derutat. Desigur se poate sa fie stricat si ecu acesta deja si sa faca comanda non stop pe injectorul unu dar de ce se strica
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu am invatat sa diger orice ca asta este, el vrea dar are cunostinte limitate.
Este dus inca un ECU dupa ce am tras concluzia din ce am bolduit.
Cauze :
- injector in scurt cand vrea el, de obicei la incalzire, cazuri foarte rare
- scurt la masa pe comanda, aleator dar sigur trimite ecu la gunoi daca se insista cateva secunde
- scurt la +12V pe comanda, aleator si finalul nu rezista
Ar mai fi ceva cauze, unele par SF dar exista, din pacate sunt inca top secret.
dlevi a scris:revenim cu masuratorile
injectorul unu cu contactul pus: pe un fir curent aprox 11 v . Comanda 0 curent rezistenta 0, deci e masa
injectorul doi : pe un fir curent pe celalant rezistenta 1 nici nu se clinteste deci nu e conectat la masa in schimb pe firul acela este curent de 4,33 volti.E NORMAL?
injectorul trei la fel 12 volti pe un fir si 4,33 V pe celalant.
deconectat de la ECU nu face masa nici un fir
sunt total derutat. Desigur se poate sa fie stricat si ecu acesta deja si sa faca comanda non stop pe injectorul unu dar de ce se strica
injectorul unu cu contactul pus: pe un fir curent aprox 11 v . Comanda 0 curent rezistenta 0, deci e masa
injectorul doi : pe un fir curent pe celalant rezistenta 1 nici nu se clinteste deci nu e conectat la masa in schimb pe firul acela este curent de 4,33 volti.E NORMAL?
injectorul trei la fel 12 volti pe un fir si 4,33 V pe celalant.
deconectat de la ECU nu face masa nici un fir
sunt total derutat. Desigur se poate sa fie stricat si ecu acesta deja si sa faca comanda non stop pe injectorul unu dar de ce se strica
Este dus inca un ECU dupa ce am tras concluzia din ce am bolduit.
Cauze :
- injector in scurt cand vrea el, de obicei la incalzire, cazuri foarte rare
- scurt la masa pe comanda, aleator dar sigur trimite ecu la gunoi daca se insista cateva secunde
- scurt la +12V pe comanda, aleator si finalul nu rezista
Ar mai fi ceva cauze, unele par SF dar exista, din pacate sunt inca top secret.