Parola noua?


Salut,

A trecut deja o luna de cand mi-am achizitionat noul Opel Insignia 2.0 CDTI 130CP echipare COSMO. Mentionez ca am mers destul cu ea pe diferite tipuri de strazi, carosabil, umed, denivelat, ninsoare...etc...
Ca sa n-o mai iau pe ocolitie, am gasit trei lucruri de reprosat pana acum:
1. Dupa plecare, pana se mai incalzeste motorul, am un zumzet in bord (in fata - as zice in zona stergatoarelor) in momentul in care accelerez care dispare dupa vreo 5-6 minute (probabil dupa ce se incalzeste motorul vibratia scade in intensitate).
2. Directia m-a dezamagit - daca pe traseul pe care-l parcurg apar mici denivelari simt cum masina vireaza, efectiv simt volanul cum vireaza singur spre acele denivelari si ma chinui s-o tin dreapta pe traseu - ASTA PENTRU MINE ESTE INADMISIBIL!
3. Pe portiera soferului sunt amplasate cele 4 butoane pentru actionarea electrica a tuturor celor 4 geamuri. Pe langa faptul ca ar fi trebuit pozitionate mai in fata (adica mai spre board) cand urc in masina si prind portiera nu exista ocazie sa nu deschid din greseala vreun geam. Chiar si in timpul mersului le ating cu cotul sau nu stiu....dracu sa le ia...

Ii rog pe toti posesorii de Insignia sa-si spuna pararea legata de directie pentru a ma lamuri si eu....poate mi se pare mie...poate am eu vreo problema la masina...insa deja simt acest lucru a fi suparator si chiar riscant, mi-e frica cand intru pe autostrada sa n-o ia in stanga sau in dreapta.
Inainte de Insgnia am avut un Citroen C4 Coupe - directia asistata hidraulic parca era ca unsa, parca anticipa ceea ce vreau sa fac - deci va asigur ca stiu cum este o directie buna. Cel mai simplu test comparativ este urmatorul - cand conduceam Citroenul nu trebuia sa tin mana pe volan ca sa merg drept si puteam lejer sa-mi folosesc telefonul mobil acum pe Insignia mi-e frica sa dau drumu la volan...VOLANUL/DIRECTIA AR TREBUI SA FIE MAI TARE! ....

In rest e de nota 20, nu de nota 10! In curand am sa scriu si plusurile, nu numai minusurile...

INFO: am jante de 18" din aliaj (245/45/R18)


Ultima modificare facuta de catre Lucifer_The la Sam 26 Dec, 2009 9:16 pm, modificat 1 data in total
M-am urcat si eu de cateva ori in insignia dar, niciodata nu am apasat din greseala pe butoanele de geamuri. Cat despre directie, sports tourerul care l-am condus eu s-a prezentat impecabil. Nici vorba sa nu poti conduce cu o singura mana. Ce jante ai pe masina?
PS: nu mai zi la nimeni ca citroen are directie buna ca te faci de mandra minune. Wink
elegance a scris: M-am urcat si eu de cateva ori in insignia dar, niciodata nu am apasat din greseala pe butoanele de geamuri. Cat despre directie, sports tourerul care l-am condus eu s-a prezentat impecabil. Nici vorba sa nu poti conduce cu o singura mana. Ce jante ai pe masina?
PS: nu mai zi la nimeni ca citroen are directie buna ca te faci de mandra minune. Wink


Am jante de 18" din aliaj (245/45/R18)...
Te invit sa mergi cu un C4 Coupe full option si apoi sa-mi mai spui mie cum e cu directia Twisted Evil ...am mers 3 ani cu el - e peste tot ce am condus pana acum (Audi, Opel, WV...)
Lucifer, jantele originale care sunt?
La janele R18 cu cauciucuri 245/45/ sa nu te astepti la altceva. Sunt pentru drumuri fara denivelari.
Citroen este recunoscut pentru sistemele de suspensie, de franare si de directie foarte performante (ulei LHM);
Asko a scris: Lucifer, jantele originale care sunt?
La janele R18 cu cauciucuri 245/45/ sa nu te astepti la altceva. Sunt pentru drumuri fara denivelari.
Citroen este recunoscut pentru sistemele de suspensie, de franare si de directie foarte performante (ulei LHM);


Pai astea sunt jantele originale....cu astea a venit masina. Adica vrei sa spui ca daia nu are directia asistata calumea?
Am patit si eu treaba asta (nu cu Insignia), am facut chiar si unghiul de fuga (care bineinteles ca era foarte bun) si atunci mi-a explicat seful de la service ca la cauciucuri cu talon mic (la tine 45, la mine era 50) si latimea mare (245 mm) suprafata de contact cu drumul este aproape o linie dreapta. Este o explicatie mai ampla. Cel mai bine ar fi sa incerci cu alte jante (pot fi tot pe R18 ) dar cu cauciucuri cu talon mai mare, bineinteles mai putin late de 245 ca altfel vor freca in aripa. Vei vedea diferenta. Sistemul de directie la Insignia este foarte bun.
S-ar putea sa ai dreptate! Laughing
Am citit si eu pe net putin despre "unghiul de fuga" - http://www.tirerack.com/tir...mp;currentpage=33
Habar n-aveam ca jantele pot influenta atat de mult feeling-ul din volan. Intradevar eu ma incadrez la ultima remarca din articol:
If you experience tramlining, the main thing you want to remember is to keep both hands on the steering wheel in the proper "9- and 3-o'clock" positions. This will help you make the precise steering inputs that will help keep your vehicle on course. You sacrifice precise control if you drive with one hand on the wheel or both hands in the wrong place. - eu chiar simt nevoia sa pun si a doua mana pe volan in momentul in care masina tinde sa urmareasca denivelarea de pe sosea.
Intradevar, jantele originale cu care vine standard Insignia sunt 215/60 R16 iar ale mele au fost extra optional cumparate.
Acum tot pe tine te-as intreba - crezi ca se poate regla unghiul de fuga pe Insignia pentru a o adapta la 245/45/R18?
Daca da atunci unde ma sfatuiti sa merg - la un service autorizat Opel sau la "altii" (meseriasi in geometrie)?

P.S. - Daca rezolv problema asta atunci dau nota 30 la masina!
Ca sa vezi! Am mai gasit un articol care ma bulverseaza - adica exact anvelopele mele sunt cele mai echilibrate!

http://www.evo.co.uk/news/e...all_insignia.html

'As for tyres, ideally we'd choose the best tyre size for the ride/handling compromise. Wider tyres can bring a gain in steering precision, but they are more sensitive to camber changes so they can tramline. That's because the contact patch is always changing, and the steering gets pulled around if the sidewalls are stiff. The 18in wheels and 45-profile tyres are a good balance for the Insignia.'


Acum ma simt mai bine, daca asa a spus "englezu"!
Nu cred ca trebuie sa verifici unghiul de fuga (daca masina isi pastra directia) cu toate ca se recomanda din cand in cand (la drumurile noastre...) mai ales cand schimbi anvelopele (rotile).
Eu am cauciucuri 245/40R19, directia este ireprosabila,stiu ca anvelopele de pe masina sunt bune pe drumuri bune nu ca ale noastre,dar evit cat se poate gropile,eventual incetinesc cat se poate de mult daca nu se poate evita groapa.
Printe drive testele care le-am facut pana sa iau Insignia,am mers si cu C5 HDI,nu mi-a placut deloc directia acelei masini,eu zic ca cea de la Insignia e peste,la C4 nu stiu cum e pt ca nu am condus niciodata acea masina

In privinta comenzilor geamurilor electrice eu m-am obisnuit imediat,in trecut am avut un espero care avea comenzile asezate asemanator.
Sa nu te mire directia daca se comporta asa la jante pe 18. Majoritatea opelurilor. Eu am avut vectra c 2003, jante 17, la fel facea. Acum am modelul 2007 gts, facelift, si la fel este. Asa sunt ele...drumuri proaste, si jantele mari. La vw cu jante pe 17 nu este asa. ... fiecare e in felul ei...n-ai ce sa faci. Eu m-am obisnuit
Mda...problema cu jantele si comenzile geamuri am rezolvat-o!
Mai ramane greierasul!
E de la trepidatiile motorului la rece. Asteapta sa se incalzeasca afara,, si vezi daca mai face. Rezolvarea? F simplu....da-i muzica mai tare si gata...
nydu2008 a scris: E de la trepidatiile motorului la rece. Asteapta sa se incalzeasca afara,, si vezi daca mai face. Rezolvarea? F simplu....da-i muzica mai tare si gata...


Inteleg ce vrei sa zici tu, dar la o masina care se apropie de 30.000 de euro trebuie sa ai pretentii! Si mai ales la greierasi...
mda.... ai si u dreptate...e noua...stai sa se mai lase un pic si ea..
eu am pus pe astra mea 205/50/r16 si fata de 195/60/15 se intampla cam acelasi lucru ca la tine, la semafor cand intru pe "canalurile" facute in asfalt de nr mare de masini, masina "se ia" dupa acele gropi...e mai greu de tinut volanul si asta din cauza talonului mic al cauciucurile cum a spus si Anko! Nu ai nici o problema cu directia, schimba-i jantele/cauciucurile si ai sa observi diferenta!

Salutare
Tineti-va bine ca am descoperit greierasul ! Idea
Nu-mi trecea prin cap ca poate sa faca un asemena zgomot....acea zona!
Se afla la oglinda centrala din interior! Daca va uitati cu atentie este un plastic care acopera suportul ce fixeaza oglinda de geam - iar acel plastic negru este foarte prost fixat, adica are un joc de jumate de centimetru....
Dati click pe imagine ca se vede mai bine:

Ma bate gandul sa pun un strat foarte subtzire de silicon, ce parere aveti?
Am si eu o mica problema, nu gasesc in nici un fel setarea care face sa se blocheze automat portierele dupa ce masina a plecat. De fiecare data trebuie sa o blochez manual din interior.
Are cu adevarat setarea ? in manualul de pe net de la opel scrie c-ar fi posibila, in manualul pe care l-am primit odata cu masina e omis paragraful cu pricina!
si eu am remarcat problema cu blocarea automata a usilor. eu am si in manualul masinii cum se face, dar in menu-ul de configurare lipseste optiunea asta. de fapt imi lipsesc mai multe, de exemplu temperatura de ulei din ce imi amintesc. am sa intreb cand merg la revizie, am 14 mii si ceva in bord. la vectra c se activa optiune asta din butonul de pe cheie si cel de pe usa.
usile se blocheaza automat de la 100 de km in sus. la mine asa se intampla

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou