Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
pai chiar daca ar fi pornit,nu trebuia sa scada asa de mult. cind e rece si am consumatori,gen faza scurta, aeroterma, clima,dezaburire, nu scade asa de mult.ma gindesc sa nu fie ceva pe firul de excitatie.
Skip ads

  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Exact acceasi priblema o am si eu . Cand e rece motorul baga 14....14.1 cand se incalzeste motorul sau e cald afara baga 13.7 14.4 etc. Nu stiu ce sa mai verific.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Releul l-ai schimbat?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Fa verificarile,in ambele situatii(rece,cald cu sarcina),la iesirea din alternator,iar daca situatia se mentine aceeasi,fa testarea la bancul de probe,folosind o sursa de aer cald,pentru a incalzi,intentionat,releul de tensiune si urmarind valorile tensiunii de incarcare,e posibil sa depistezi cauza...
Skip ads

  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Subscriu...Salut. Revin cu o problema mai veche. ECN062201 circuit excitatie F defect. Acum 1 an am schimbat punte de diode ptr ca sa ars ,am pus mobiletron ...ce am zis eu la vremea respectiva ,hai sa scimb si releul tot mobiletron sa fie si el nou...chipurile..totul a mers excelent pana acum 2 saptamani cand a aparut minunatul 062201 si de aici a inceput investigatiile. Am dat jos alternatorul am schimbat punte de diode m-am gandit ca ea este defecta...nu am rezolvat nimic. Am dat iarasi jos alternatorul am schimbat colector am verificat stator rotor,rulment am pus releul original cel vechi al masini cu carbuni noi, tot la fel face .am pus baterie nou nouta ....idem. am verificat circuit excitatie din alternator in mufa acea din fata bateriei si din mufa in ecu pinul 19 totul este ok dar eroarea tot nu dispare. Se sterge dar cand interoghez ecu reapare. Masina este astra h z19 dt cumparata de noua din germania 0 km. Acum are 140k. Sincer nu mai am ce sa mai verific. Mentionez ca masina incarca dimineata la prima cheie 14.1 cu lumini aprinse si clima pornita iar cand se inchinge motorul incarca undeva la 13.5 13.7 in acceleasi conditii mai putin luminile. Din mai multe pareri cerute pe la gtt...dibas etc, au zis ca trebuie un alternator nou sau unul neumblat in el la releu. Nu perea vad legatura cu releul ptr ca eu l-am schimbat acu 1 an ca am zis sa fie nou ,dar acum l-am pus inapoi pe cel original si tot asa face ,ca e Denso ca e Mobiletron .....apropo alternator Denso 105A. Daca stie cineva ceva, rog PM.
  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am probat si cu alt alternator din dezmembrari tot Denso 105a care fusese schimbat doar punte de diode. Acceasi eroare si acceleasi simptome cand se incalzeste motorul
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
ieri am pus alt releu nou bosch si dupa ce se incalzeste motorul fara consumatori am apropape 14v,(13,96) iar daca pornesc clima si faza scurta , scade la 13,85-13,9.eu zic ca e ok acum. sa vad la drum lung cum se va manifesta.cind e rece am 14,25v.era bine ce zicea colegul de mai sus cu 2 posturi sa probez pe banc la rece, cald ,dar cine crezi ca sta dupa tine sa faci experimente?eu am probat la cineva in ferentari cind era rece evident cu releul original si aveam 14,3v.am pus un amic sa masoare la o skoda si are 14,3 si la rece si la cald. masina are 120.000km.poate e prea noua.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
masina mea este din 2001 si nu am umblat la alternator si baga constant 14.2-14.3 indiferent ca este cald sau rece ori ca sunt toti consumatorii porniti sau nu...
Skip ads

  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Va salut...
Dati-mi si mie o parere....Azi dimineata in mers s-a aprins martorul cu bateria in bord.I-am dat repede pe meniul ascuns si incarcarea ramasese blocata la 4.3V.Am tras pe dreapa,am oprit motorul si l-am repornit.Martorul a disparut iar incarcarea (pe meniul ascuns) se facea normal,fluctuand intre 3.8V si 4.1V.Ceva idei?Puntea de diode si releul de incarcare nu au 1 an de cand au fost schimbate!
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
3.8?poate 13,8--14,1.ceva vreo conexiune slaba.trebuie sa masori cu un multimetru,dar atunci cind ti se aprinde martorul in bord, fara sa opresti motorul.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pepinogsm a scris:Am probat si cu alt alternator din dezmembrari tot Denso 105a care fusese schimbat doar punte de diode. Acceasi eroare si acceleasi simptome cand se incalzeste motorul
Poti sa montezi alternator nou ca rezultatul va fi acelasi.Cind vorbim de incarcare,OBLIGATORIU,se va masura valoarea tensiunii la iesire din alternator(plusul si masa alternatorului),ce se va compara cu tensiunea masurata la bornele bateriei.Conditii: motor cald,sarcina electrica maxima,turatie medie(2500-3000).Cu cit diferenta intre cele doua masuratori este mai mare,cu atit problema este mai grava.Pentru o analiza precisa este recomandat a se masura diferenta de tensiune intre pusul la iesire din alternator si plusul din punctul L(D+).De fapt codul de eroare in discutie,este generat atunci cind calculatorul motorului,vede o diferenta ce depaseste un anumit prag stabilit,intre plusul de alimentare si plusul ce vine din punctul L(D+),al altrenatorului..Eliminati punctele slabe, oxidate(un meserias le depisteaza cu aparatul de masura),ce genereaza caderi de tensiune si totul revine la normal.Nu spun ca verificarea e simpla,dar nici imposibila...
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
pepinogsm a scris:Am probat si cu alt alternator din dezmembrari tot Denso 105a care fusese schimbat doar punte de diode. Acceasi eroare si acceleasi simptome cand se incalzeste motorul

Conform TIS, in cazul in care totul este ok(releu, cabluri) iar codul nu dispare, nu ramane decat o singura varianta - ECU DEFECT
Skip ads

  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Dupa alte investigati am descoperit urmatoarele curent borne baterie 14
curent iesire alternator 14.00 13.9 deci la fel. Cu opcom montat pe masina am urmarit ecu motor in speta ecn062201 am pornit motorul am sters eroarea totul ok oprit pornit nu mai apare in schimb cum dau drumu la orice consumator apare eroarea.concluzie parerea mea poate gresesc: daca pornesc motorul automat scade tensiunea si se inregistreaza eroarea daca o sterg si nu pornesc niciun consumator nu mai apare pana la urmatoarea pornire. Daca dau drumu la lumini clima etc reapare. Deci ecu simte o cadere de tensiune cand aprinzi consumatori fie si luminile si da aceasta eroare asta poate insemna ca domnul releu este prea incet sau nu livreaza tensiunea corespunzatoare adica macar un 14.4 ca in momentul cand dobitocul porneste un consumator sa scada in 13.8..13.9 minim. Zic...
Masina are 3 fire pentru alternator cel rosu adica plusul cel albastru cu alb de excitatie si cel albastru cu rosu care nu vine montat pe alternatorul denso 105a sta si el acolo legat cu un soricel, acest din urma fir duce direct in ECU si ar trebui sa regleze tensiunea ori de cate ori utilizatorul cere mai mult consum." BRAVO OPEL " zic....
Pai la o masina cu scaune incalzite, clima, oglinzi si luneta incalzita pui alternator mic si ala doar cu 2 fire .......pai cine dracu il controleaza pe alternator. Daca am gresit undeva ....scuze nu sunt electrician.
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
sergionel a scris:3.8?poate 13,8--14,1.ceva vreo conexiune slaba.trebuie sa masori cu un multimetru,dar atunci cind ti se aprinde martorul in bord, fara sa opresti motorul.
Ai drepate,asa e...
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
pepinogsm a scris:Masina are 3 fire pentru alternator cel rosu adica plusul cel albastru cu alb de excitatie si cel albastru cu rosu care nu vine montat pe alternatorul denso 105a sta si el acolo legat cu un soricel, acest din urma fir duce direct in ECU si ar trebui sa regleze tensiunea ori de cate ori utilizatorul cere mai mult consum." BRAVO OPEL "

Din ce am citit al treilea fir se foloseste la alternatoarele de 120 si 140 de amperi. Oricum ar fi si eu sunt la fel de oripilat la cate probleme poti avea cu aceasta marca de masina....
  • octavio70

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2014

  • Mesaj Privat
salut baieti.
rezolvat problema cu alternatorul am gasit unul pe un site nemtesc la 134euro adus acasa garantat 3 ani l-am pus sus si e totul ok.
a trebuit sa schimb si cureaua ca cu aia veche scirtaia.
mai greut cu pusul ca trebuie demontat suportul de motor si ridicat cu cricul pe dedesupt ca altfel nu iese.
  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata. Am "de programat" quick heat din ECU daca pot zice asa. Si acum sa detaliez un pic. Din cauza ca alternatorul denso 105amperi are doar un contact pe releu , nu poate tine un sistem precum quick heat deoarece aceasta incalzire auxiliara .....rezistenta de 1000w 83 amperi comunica cu releul prin intermediul ecu pe firul 3 albastru cu alb al alternarorului. Deci am nevoie de un alternator de 130-140 amperi cu 2 contacte pe releu.
  • ionescu_dragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara!

Am si eu o problema asemanatoare cu "sergionel". Concret, lucrurile s-au petrecut astfel :
Am sesizat datorita placutei pentru scurtcircuitarea senzorului de temperatura ce ma ajuta la pornire, ca tensiunea pe baterie a scazut sub 13,8V cu motorul pornit. In cursul urmatoarelor zile a continuat sa scada la 13,3 .... 12,8.......12,3.... pana am ramas fara energie in mers, initial s-a oprit clima , dupa care am oprit motorul fara a mai putea porni din nou. Ce este curios, este faptul ca martorul din bord cu bateria nu s-a aprins.

Dupa toate acestea, merg la electrician, dat alternator jos....masurat puntea de diode - aceasta fiind ok, a rezultat releu defect. Mi s-au sugerat inlocuirea atat a releului cat si a puntii redresoare. Am cumparat alternator second hand - similar cu al meu - aceeasi serie.
Pe banc cel nou (second hand), tensiune scoasa, 14,4. Montat pe masina 14,1 ( la rece ).

Dupa doua zile, procedez la rescrierea programului circuitului pentru scurtcircuitarea senzorului de temperatura, moment la care observ ca tensiunea pe baterie cu motorul pornit variaza undeva intre 13.5 - 13.7 la cald, iar cu toti consumatorii 13.2.

Mentionez ca abia acum am citit topicul si dimineata voi masura la rece tensiunea la borne.
Ma tem sa nu revina problema.

Care ar putea fi cauzele acesteia ? , de asemenea, de ce martorul din bord pentru baterie nu s-a aprins ?
Cum as putea depista ?

Astept cu mare interes parerile voastre.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Poate fi vreun contact imperfect sau modulul ala de zici cu senzorul de temperatura.
Sau de ce nu, poate e vreun consumator mare care isi face de cap.
Esti sigur ca alternatorul sh nu are aceeasi problema cu al tau?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ionescu_dragos a scris:Mi s-au sugerat inlocuirea atat a releului cat si a puntii redresoare. Am cumparat alternator second hand - similar cu al meu - aceeasi serie.
Pe banc cel nou (second hand), tensiune scoasa, 14,4. Montat pe masina 14,1 ( la rece ).
Sa inlocuiesti o punte redresoare buna,cu una noua,o consider o mare prostie.Probele pe banc se fac,obligatoriu, cu generare de amperaj maxim(conform datelor de pe placuta tehnica).Tensiunea in gol nu este suficient de relevanta,pentru a aprecia starea tehnica a alternatorului.A nu se uita principiul ca "cine poate mult, poate si putin",deci un alternator verificat in sarcina maxima va functiona corect si in gol,invers nu garanteaza nimeni...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR