Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Tensiunile bateriei si incarcarea bateriei sunt in limite admise.Tensiunea de 13.86 cu motorul pornit e cea livrata de alternator.
Se poate face inca o masuratoare direct pe borna plus a alternatorului si masa. Daca e aceeasi 13.86 e OK. Daca e mai mare inseamna ca ai contacte oxidate ori la baterie ori la alternator. Se verifica papucii, cablurile si bornele.
Servo a cazut asa din senin sau la vreo parcare cu multe manevre ?
Skip ads

  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pot ajunge la borna + a alternatorului fara sa o ridic pe elevator? Din senin nu am.mai avut servo.merci mult. am sunat un mecanic si mia zis ca e sigur releul cu diodele si nu vreau sa dau bani aiurea
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu schimba nimic. Tensiunea de incarcare e inca buna. Chiar la limita inferioara. Mai masoara odata incarcare cu toti consumatorii bagati pe rand. Daca se mentine e bine.
Daca aveai puntea cu diode dusa ramaneai fara incarcare. Asa ca puntea cade. E buna.
Nu stiu cum e la motorul tau...tu trebuie sa vezi daca se poate fara elevator. Dar e foarte importanta masuratoarea asta pe plusul alternatorului. Pentru ca daca ai acolo o tensiune de 14.1 --14.3 e clar ca problema e pe contacte , papuci, borne ,cabluri si nu trebuie sa schimbi nimic...doar sa remediezi.
Daca pe + alternator ai aceeasi tensiune de 13.86 atunci poti da vina pe releul de incarcare.
Ca si tine aveam 13.8 dar mie imi scadea cand bagam consumatorii si chiar se aprindea pentru foarte scurt timp martorul baterie. Asa ca am schimbat releul si totul e normal acum .
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cel mai bine.. aprinde faza lunga + proiectoare + ceata spate + unitatea audio + dezaburire luneta si vezi cat incarca.
In conditiile astea ar trebui sa stea la 13.8, care e minim pentru a se mentine bateria incarcata...
Daca incarcarea scade sub 13.8 bateria nu mai e consumator ci sursa de curent.
O incarcare de aproape 13.8 fara consumatori imi da mie de inteles ca la un moment oarecum apropiat vei ramane fara incarcare...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Daca incarcarea scade sub 13.8 bateria nu mai e consumator ci sursa de curent. " Plecind de la ideea ca am inteles eu gresit,poate vrei sa argumentezi afirmatia facuta...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Incarcarea minima pentru a considera ca ai incarcare e 13.8 v.
Sub 13.8 v incarcarea e insuficienta si orice consumator suplimentar ajuta la descarcarea bateriei.
Cauta pe net si ai sa vezi ca acesti 13.8 v sunt o valoare optimista, multi specialisti zic ca e minim 14.0 v.

sursa
  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru informații azi am mãsurat iarãși 13,73 fara consumatori, dupã ce am aprins luminile,ac ,casetofonu si dezaburirea a scãzut mult13,5 ceva de gemu in ciuda încãrcãrii defecte dimineața bateria avea 12,4 înainte sa pornesc motorul.servodirectia am observat ca îmi cade dimineața la primul ciclu pornit mers oprit motorul in momentul când se duce servo se aprind martorii de la baterie si abs dar dispare rapid.pana când voi lua leafa nu am cum sa schimb diodele si releul așa ca pana vineri asi vrea totuși sa masor si U la bornele alternatorului cine ma poate ajuta cu localizarea ca nu îmi dau seama unde are mufa:)) bine mam uitat numai din partea superioara a motorului. Merci mult celor ce se implica in rezolvarea problemelor!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai aici tutorial https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=109609

Mai intreaba pe aici dar cred ca diodele le schimbi degeaba.... doar releul e de schimbat.
Skip ads

  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Mam interesat azi cat mar costa schimbul diodelor si releul: piesele 180 roni+ manopera 100 undeva la 280roni total. E ok prețul?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:
Daca incarcarea scade sub 13.8 bateria nu mai e consumator ci sursa de curent.
Nu ma intereseaza ce spun specialistii,referitor la baterii(in cazul de fata)! Afirmatia iti apartine si spune clar ca o baterie e sursa de curent la o tensiune de 13,6v.Atunci cine urca tensiunea de la 12,80v(baterie incarcata 100%),pina la 13,8v.In conditiile in care alternatorul nu ar incarca,unde ar fi pragul sursei tale de curent? Deci cine tine pragul de tensiune(13,8...),bateria sau alternatorul?Totul desfasurindu-se in conditii de consum mediu(lumini, ventilatie)...Nu comentez acum daca pragul de 13,8v e bun,e rau,fara relevanta la subiectul actual...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
pe mine m-a ajuns undeva pe la 400 de lei + cureaua de accesorii...
si nu sunt deloc multumit de "lucrare"
acum imi caut alternator nou ca nu se stie daca ies din iarna cu asta de pe masina..,
  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Azi când a cãzut servo am fost puțin mai atent la martorii fiind in parcare.martori care sau aprins: motorașul galben,bateria,abs si erbegu.am oprit motorul lam pornit dupã care sia revenit.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
r3chinu a scris: Din senin nu am.mai avut servo.merci mult. am sunat un mecanic si mia zis ca e sigur releul cu diodele si nu vreau sa dau bani aiurea
E deranjanta si jicnitoare,usurinta cu care se pun diagnostice,pe banii clientilor(daca ar fi ai lor...,ar verifica de 10 ori).Faptul ca incarcarea dispare si apare instantaneu,ma face sa cred ca e o problema de contact intrerupt,ce poate fi la nivelul periilor colectoare(scurte,uzate) si al colectorului(uzat,perlat).Daca specialistul are abilitati practice poate inlocui doar periile(marea majoritate inlocuiesc releul,doar nu-s banii lor),colectorul se curata,de regula.Sunt curios de finalitate...
  • Tommy23

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!Am si eu o problema cu o Astra G,z17dtl.Cand pun contactul nu se mai aprinde martorul baterie,dupa ce pornesc motorul martorul apare 2-3 sec.dupa care se stinge,in plus problema este insotita de un usor vuiet la motor cand accelerez.Multumesc!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie verificat daca,la plecare din alternator,tensiunea pe firul de control,este cea conform starii motorului(pornit sau oprit).Este posibil ca alternatorul sa incarce,dar sa nu aiba control la bord...
  • Tommy23

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
A 2-a zi dupa ce sa intamplat asta,am gasit masina "moarta"nici inchiderea centralizata nu mai functiona,absolut nimic,am luat bateria de pe masina am pus-o pe un redresor si incerc sa caut un electrician sa verifice alternatorul,sper ca voi putea sa o pornesc si sa merg pe baterie pana la un service.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca o pornesti mergi cu ea cam 10-15 km, deci poti ajunge lejer la service (zic eu)...
stingi orice bec, opresti climatizarea, opresti ventilatoarele, etc
sa nu ai nici un consumator decat minimul necesar ca sa functioneze masina...
  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Azi am ajuns pe la mecanic a dat alternatorul jos si am avut de ales sa mai aștept câteva zile pana gãsesc unu la mana a2-a care ar fi intre300si 400 roni sau sa dau comanda de urmãtoarele piese: colector,rulmenții ,semeringuri,releu+ diode,si masca protectoare de la diode sau cum se numește astea costa300 ,mâine îmi vin si sa le puna pe alternator. Va zic ce am rezolvat! Bafta!
  • Tommy23

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Tommy23 a scris:Salutare!Am si eu o problema cu o Astra G,z17dtl.Cand pun contactul nu se mai aprinde martorul baterie,dupa ce pornesc motorul martorul apare 2-3 sec.dupa care se stinge,in plus problema este insotita de un usor vuiet la motor cand accelerez.Multumesc!


Rezolvat,releu+punte diode.
  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pânã la urma am luat un alternator de pe net la mana a doua,zici ca e nou.350 a costat alternatorul si 50 transportul,70 manopera .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR