Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • rkO.MihaiL

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Masurare la rece (motor oprit) = 12,66 V.
Masurare cu motor pornit:
- fara consumatori: 14,02 - 14,10 V
- cu consumatori: 12,20 - 12,30 V
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Valorile sunt bune,exceptand incarcarea cu consumatori,cand practic alternatorul nu iti mai incarca bateria.De vina poate fi acesta(diode puscate),sau firele dintre alternator si baterie(contacte imperfecte care nu pot sustine un curent marit pe ele atunci cand ai consumatorii mari porniti).Masoara tensiunea intre borna + a alternatorului si carcasa acestuia cu motorul pornit si cu consumatorii la fel.Daca ai peste 13.8V,alternatorul e bun,dar ai pierderi pe cabluri.Daca tensiunea e mai mica,alternatorul este defect.
  • rkO.MihaiL

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Sper sa identific corect alternatorul si borna + a alternatorului, este pentru prma data cand fac asta, nici nu stiu cum arata, dar caut si invat (+ de la alternator se duce in borna + a acumulatorului auto? poate as putea sa ma uit dupa traseul cablului daca este asa). Multumesc mult, am sa revin cu valorile.
As mai avea o intrebare: Cand am facut primele masuratori la baterie, cam dupa cat timp cu motorul pornit ar trebui sa citesc valorile, are importanta? intreb pentru ca am observat ca AC imi intra dupa cateva minute de cand am pornit motorul, si ma gandesc ca s-ar putea ca valorile cu consumatori sa fie de fapt mult mai mici dupa ce porneste si AC (incalzirea).
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Sansele sa nu identifici borna + de pe alternator sunt foarte mici,deoarece este singurul fir destul de gros care este prins in spatele alternatorului pe un surub si este strans cu o piulita de 13,parca..In alternator mai intra o mufa de plastic,dar cu aia n-ai treaba,ea are legatura cu becul rosu din bord cu bateria pe el.Pui firul rosu de la voltmetru pe surubul ala de care este prins firul cu papucul,iar firul negru pe partea metalica a motorului(chiulasa,etc).Pornesti ac-ul si ca sa fii sigur ca,compresorul e cuplat,te uiti la fulia lui si abia dupa ce cupleaza masori tensiunea la alternator.
Skip ads

  • rkO.MihaiL

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Azi am masurat iar tensiunea cu motor pornit cu consumatori iar valorile sunt mai mici 12,07-12,14 V. La alternator se pare ca pentru mine nu prea sunt sansele mici sa nu identific borna +, am sa pun poze. Cam pe unde se afla in poza? Este corecta pozitia de unde ma uit sau trebuie sa ma bag pe sub masina?




  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ca sa identifici + ul de la alternator,trebuie sa ai acces la partea din spate a acestuia,o sa vezi firul cu papuc prins cu piulita de surub.Pare sa fie firul gri din a doua poza,dar nu sunt sigur.Daca trebuie sa te bagi sub masina ca sa vezi spatele alternatorului,inseamna ca asa trebuie sa procedezi Pune masina pe rampa sau elevator,NU te baga sub ea cand sta pe cric!Verifica daca ti se incing bornele de la baterie cand ai toti consumatorii porniti!Daca sunt reci,sansele ca alternatorul sa fie defect sunt foarte mari!Cel mai bine,du-te la un service de electrica auto si pune-i sa-ti verifice incarcarea.Asta pare sa fie problema ta.
  • mini tehnicus

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am avut si eu probleme cu alternatorul, acum am luat unul sh. original Hitachi.
Dupa ce l-am modificat pe cel vechi, a tinut doar 2 ani-18000 Km.
  • ClaudiuL

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.

Azi dupa un drum de 40 km am oprit masina si cand sa o pornesc din nou s-a aprins martorul de la baterie. Servodirectie nu am, si plus de asta se aude si un sunet metalic( cred ca de la alternator vine) . Tensiunea de incarcare cu farurile aprinse este 12.6V ( practic nu incarca). Tin sa mentionez ca aproximativ acum 6 luni am schimbat releul de incarcare , nou nout. Tot releul sa fie si acum? Atunci nu se auzea nici un sunet metalic. Ma gandesc , oare nu o fi vreo siguranta ? Parca imi e greu sa cred ca e tot releul. Daca a mai patit cineva asa ceva, astept sfaturile. Multumesc
Skip ads

  • ClaudiuL

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am aruncat o privire si s-a rupt fulia de la arborele cotit ..prin urmare a sarit si curea de accesorii. Problema mult mai mare. Bafta tuturor.
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salutare.

Dupa doua luni de la montarea alternatorului revin cu o mica problema de care nu reusesc sa scap.
In anumite momente cand incerc sa pornesc motorul face figuri, mai exact parca nu ar avea suficient curent, dupa care se aprinde martorul de la baterie + masina cu cheita; pun op-comul pe ea si imi da urmatoarea eroare (P0621 04 - Lampa generator "L" circuit de comanda defect).

Un alte fenomen care l-am observat: daca trag de volan stanga-dreapta motorul are tendinta sa se opreasca (nu mereu), aceeasi problema cand inchid geamul si ajunge sus, daca mai trag de buton inca o data motorul da sa se opreasca.

Tin sa mentionez ca am verificat cu multimetru pe bornele bateriei si alternatorul incarca. Cand am reparat alternatorul am schimbat si bateria.

Ceva sfaturi?
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat problema incarcarii destul de simplu.Nu incarca mai mult de 13.4V fara consumatori si 12.9V cu consumatori.Mi se incalzea borna - destul de tare,mai ales cand porneam ac-ul.In 10 min frigea.Am fost la Hornbach si am cumparat un metru de cablu cauciucat cu sectiunea de 16 mm(9 ron/m),2 papuci de cupru(4 ron/bucata),i-am cositorit si am prins cablul intre borna - si un surub al compresorului de ac.Acum incarca 14,1V in gol si 13,9V cu toti consumatorii porniti.Si cand ma gandesc ca deja cumparasem platoul cu releul regulator si puntea de diode din alternator.Dar,nu-i bai,acum il am de rezerva..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
DB09RGD a scris:
Tin sa mentionez ca am verificat cu multimetru pe bornele bateriei si alternatorul incarca.
Porneste toti consumatorii posibili pe masina(lumini,ventilatie,dezaburire,etc),turatia sa fie la 2500rot/min si in aceste conditii faci masurare,care de regula se face la alternator,deoarece intre alternator si baterie pot interveni contacte imperfecte ce fac imposibila o masurare corecta...
Skip ads

  • neamtzu_ro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ajutor am și eu aceiași problema
marianos a scris:Buna mi am schimbat masina opel astra h 1.3 cdti cu o astra j din 2011 si am inceput sa am probleme cu un releu la alternator ....am intrebat la magazinele de piese auto dar cica nu s ar gasi separat si ca ar trebui sa cumpar un alternator nou care costa ceva.....ma poate ajuta cineva cu acest releu sau un alternator la un pret mai ok Pe alternator mi a zis mecanicu ca nu scrie nimic.

  • neamtzu_ro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut
am o problema la alternator , releul de încãrcare defect si nu reusesc sa îl gãsesc nicãieri,
am încercat la toate depozitele de piese auto dar nu reusesc sa îl identifice masinã este un astra j 1.3 A13DTE
Am vãzut ca au mai fost un bãiat cu aceiasi problema, dar nu reusesc sa iau legãturã cu el
dacã poate cineva sa mã îndrume cun trebuie sa fac si dacã a mai întâlnit problema
  • Petre Valentin

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am o intrebare si eu la voi stimati colegi...am schimbat si eu la alternator (hitachi 100 ah cu pompa de vacum pe el) platoul cu totul (punte de diode si releu),rulmentii cel mare si cel mic precum si semerigul dintre pompa de vacum si alternator.Am verificat puntea de diode inainte sa o montez,cu toate ca era noua,am verificat (cu aparatul)statorul sa nu dea la masa...am curatat de mizerie tot ce se putea pe acolo si l-am montat pe masina.Problema pe care o am este ca se incinge foarte tare,adica am mers sa zic vreo 20 de km si cand am ajuns la destinatie nu puteam sa tin mana pe el decat vreo 3 secunde sa zic asa.L-am lasat sa se raceasca si am pornit masina tinand mana pe el si am constatat ca de fapt pompa de vacum se inncinge mai tare ca alternatorul si cred ca ii transmite acestuia din caldura prin carcasa.Am verificat incarcarea si am 14,3V fara consumatori si 14-13,9 cu consumatori indifferent de turatia motorului.Rugamintea mea este la cei care aveti acest tip de alternator sa verificati daca si la voi se incinge la fel.Pe undeva ma gandesc ca ar fi normal sa fie asa din cauza uleiului din pompa de vacum care este luat din motor.Pe de alta parte ma gandesc ca nu ar fi bine ca toata caldura sa fie degajata spre cureaua de accesorii si celelalte role sau la semeringul acela daca rezista la o asemenea temperatura
  • Petre Valentin

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Vreo parere ceva?
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ma confrunt cu o problema banala in fond dar la care nu stiu sa-i dau de cap. Poate ca usor voi fi OFF-topic dar nu chiar in totalitate .
Ca si date ale problemei sint:
- un motor diesel de tractor fara nici un sistem auxiliar/ajutator, doar pompa injectie comandata de o parghie si injectoare.
- o baterie de 154 parca, noua.
- un alternator de Vectra 2.0 , de 100 A. la care i-am adaptat o fulie alternator Dacie pt curea trapezoidala
- un electromotor , evident actionat de la un buton

Si acum cum decurg lucrurile.
Pornirea motorului se realizeaza prin
- actionarea parghiei pompei injectie ( ii vine motorina ,,prin cadere,, nu are nici macar o pompa ajutatoare,,
- ulterior , actionarea demarorului de la buton
Si motorul porneste , ok , toate in regula - dar ! Nu stiu cum sa procedez cu releul de incarcare din alternator.

Alternatorul l-am luat din dezmembrari acum citeva zile ( 150 lei ) si are ,,in spate,, 2 contactori. Unul evident , mai gros , pe care l-am legat la borna ,,+,, a bateriei si unul mai ,,miculut,, despre care initial nu mi-am dat seama ce este ( + dif) dar ulterior am concluzionat eu ca ar fi comanda data releului de incarcare.
In mod normal , banuiesc eu, la autoturisme alternatorul e legat la fel cu amendamentul ca, comanda releului e legata pe ,,accesorii,, contact. Adica ai pus contactul , releul primeste 2 palme sa fie pe faza ca urmeaza sa controleze incarcarea , apoi se porneste motorul - iar la oprire , rasucind cheia , se opreste motorul , apoi ,,se ia,, si contactul si totul e ok.

Eu cum sa fac la utilajul asta ca deja incep sa visez problema asta si noaptea ! Sigur , pot inlocui butonul pornire cu un contact cu cheie care sa aiba si functia ,,acesorii/contact,, dar oprirea motorului se realizeaza din actionarea parghiei pompei injectiei si ma trezesc ca motorul e oprit dar mie imi ramane releul sub tensiune.

Babeste am rezolvat cumva problema adica pe firul releului ce vine de la alternator am pus un buton ON/OFF astfel incat proprietarul , la pornire actioneaza acest buton punand astfel sub tensiune releul , apoi actioneaza tija pompei injectie si apoi demaror.
La oprire totul se realizeaza in ordine inversa sau asa ar trebui SI AICI INTERVINE COSMARUL ! Omul ori uita la pornire sa cupleze ,,incarcarea,, din buton, ori uita la intoarcere si oprire sa decupleze releul din acelasi buton!

M-am gandit la un soi de avertizare asa ca am mai inseriat pe circuitul ,,incarcarii,, un bec mic dar ori se arde destul de des , ori cu tot cu beculet e uitat releul sub tensiune. ( mai ales ziua )

Singura varianta ce o mai am ar fi un buzzer care ( in imaginatia mea ) atunci cand alternatorul nu mai e invartit de motor , sa inceapa sa faca galagie avertizand omul sa nu uite sa decupleze si ,,incarcarea,,

Nu ma pricep foarte tare la chestiile astea ( de-aia ma si bag ! Smile ) dar nu stiu nici unde si cum sa leg buzzerul ( sau macar daca e posibil ce vreau eu ). Tot ce am masurat a fost ca daca motorul e oprit , la contactorul gros al alternatorului am tensiunea din baterie ( de ex 12 V ) si la firul releului am 0,5 V. In mers , daca bine imi aduc aminte , la ambele am 14,2V.

Daca se poate face ceva in problema asta , sper ca m-am explicat cat am putut de bine . Daca nu , atunci cred ca ultima varianta ar fi sa-i dau proprietarului Lecitina sa nu tot uite de ,,butonul incarcarii,,.

PS- ca si concluzie , problema consta in faptul ca pornesti motorul de la un buton si-l opresti din alta parte , de la o tija.
Este vorba despre un vecin de la tara , a cumparat omul baterie noua ( 500 lei) dupa ce am tot pornit utilajul cu bateria mea minuscula de pe opel pentru diagnosticari , si-a mai schimbat in electromotor perii/bucsi , etc ( 150 lei ) , alternatorul i l-am luat eu de la dezmembrari ( 150 lei ) + ce mi-a mai dat mie - si chiar n-as vrea sa-mi bat joc de om si de banii lui chiar daca e uituc si conectarea a doua butoane il depaseste. El e frustrat ca trebuie sa apese ,,70 de butoane,, , eu iar sint frustrat ca nu-s capabil sa inventez o smecherie care merge motorul - ai automat incarcare ; nu mai merge , n-ai incarcare , in sensul ca nu ramane nimic sub tensiune.
Pana la gasirea unei solutii , am indepartat orice alt consumator ( faruri, stopuri ) asa ca foloseste curent doar pentru pornire.

Astept cu drag orice sfat/sugestie/solutie.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
O idee:treci firul dintre + si butonul de pornire printr-un releu comandat de un contact cu cheie.Acelasi contact cu cheie il faci sa-ti alimenteze releul de incarcare al alternatorului.Adica,nu poate pornii motorul fara sa rasuceasca cheia in contact.Acelasi contact poate alimenta o electrovalva (pusa intre rezervor si pompa de injectie) ce ii taie motorina cand ai luat contactul..Sau ii mai poti anula butonul de pornire si sa-l faci sa mearga pe respectivul contact cu cheie,cum mere la orice masina,si nu mai ai nevoie de releu aditional..
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Cred ca m-am gandit la toate variantele posibile , care mai de care mai nastrusnice sau penibile. Oricum multumesc @dan cristi.
Ce mai vreau sa adaug e ca mediul e unul foarte murdar - foarte mult praf , apoi trepidatiile sint la mama lor acasa - nah , utilaj agricol cu un nene ,,din barda,, la volan. Deci trebuie sa ma adaptez conditiilor.
M-am gandit si la varianta contact auto/ cheie. Ok , rasuceste cheia pe prima treapta , are contact , releul incarcare devine ,,activ,, , continua rasucirea - demaror - ok , pornim. La oprire insa , ,,nenea,, trage de maneta de unde stie el ca se opreste tractorul , si cheia ramane rasucita in contact pe pozitia ,,contact,, , adica cu releul sub tensiune. Si asa va si ramane pana a doua zi cand revine fermierul la utilaj.
Sigur , ar trebui doar sa rasuceasca cheia putin inapoi pe pozitia ,,zero,, daca tot a parcat , dar el uita de asta. Evident , cheile nu le scoate ca cine naiba sa-i fure utilajul ? Ca sa ce , sa lucreze ? In Romania ? Smile
Sau si daca isi aduce aminte de acest lucru seara si scoate cheile , oricum , sa zicem , dimineata pleaca pe camp si tractorul ramane cam toata ziua cu cheile pe pozitia ,,contact,,..
Deci cam ce mi contact cu cheie sau buton , cam tot pe acolo sint.

M-am gandit inclusiv la senzori de miscare care declanseze sau sa taie un contact odata ce alternatorul nu se mai misca ......sau la un contact mai ciudat care sa-l adaptez la tija pornire/oprire a pompei injectie - nu stiu , ceva care la deplasarea tijei sa produca un contact sau sa-l ,,taie,,.

Lucruri fine gen electrovalve , relee le cam scot din discutie din cauza motivelor amintite. Imi trebuie ceva ori foarte grosier , brut , ferm ori o smecherie ieftina.

ps- sigur ca ma enerveaza nenea in cauza pe care il depaseste 2 butoane , ce naiba , ca doar nu se suie la mansa dar n-am ce face, nu sintem toti la fel. Smile Nu pot nici eu sa solicit un aviz psihologic si teste de indemanare si memorie toti celor carora le mesteresc cate ceva ! Smile
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am luat un buzzer cu 5 lei si am tot facut experimente cu el pana a amutit.
In final - problema rezolvata : nu se poate. Sau se poate dar cu costuri ce nu se justifica.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR