Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Adevarul e ca e greu cand ai de a face cu oameni carora le explici la ce foloseste un buton care tu l-ai montat si nu pricepe,sau nu-i pasa..Am avut si eu de-a face cu un om de genul asta.Am imprumutat fosta mea masina(un Mercedes care avea racirea pe vascocuplaj,care era defect si ii montasem eu un electroventilator actionat de un buton,cand statea in aglomeratie,trebuia apasat butonul si pornit electroventilatorul sa raceasca fortat radiatorul de antigel),si m-a sunat cand motorul avea 110 grade si antigelul sarea din borcan ca dintr-o fantana arteziana.Am pus-o pe seama nepasarii,nu a nestiintei,dar,ma rog,vina a fost a mea..Scuze de off-topic.Pentru problema ta,exista rezolvari,dar intr-adevar nu cu costuri minime.Cel mai bine ar fii sa-l "dresezi" pe nenea sa nu uite butonul apast cand coboara din utilaj,eventual sa-i lipesti un anunt vizibil in geam.Mult noroc!
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu ma mai chinui sa-l dresez. I-am si scris pe ,,bord,, cu un marker 2 sageti reprezentand pozitia butonului - sus - 14.4 V , jos , ,,0,, V dar cam degeaba. Daca frate, te depasesc 2 butoane si nu poti aloca 10 secunde de atentie la pornirea/oprirea unui utilaj dar te poti concentra pe mine reprosandu-mi ori de cate ori ma vezi ,,ca nu mi-am terminat treaba,, , atunci sa fie sanatos.

Partea amuzanta e ca am gasit totusi rezolvarea dar acum eu is chitra si nu mai vreau sa o pun in practica ! Am auzit ca a chemat omu' in cauza si un fel de electrician si s-a mirat ala ce e asa greu sa actionezi un buton. Evident ca n-a facut nimic mai mult nici el decat sa masoare incarcarea - 14.4 V.

Ca si rezolvare m-am gandit sa montez un switch pedala frana de Dacie ( am vazut ca am unul de Dacie pierdut prin debarale ) la pompa de injectie care e prevazuta cu o parghie mica ce face per total cursa vreo 5-7 cm ( la care se cupleaza printr-un sistem de alte parghii tija pornire/oprire de catre sofer ) astfel incat pe pozitia oprit sa se realizeze un contact si la actionarea parghiei ( motor in functiune ) contactul sa nu se mai realizeze si , pe acest contact realizat de switch montat un buzzer (legat intr-o carpa - anti praf ). De asemenea schimbat butonul demaror cu un contact auto cu cheie ( am si un contact de Dacie ).

Si atunci ar fi cam asa: se urca calaretul pe utilaj , invarte cheia pe ,,contact,, , tija pompei inca nu-i actionata , buzzerul legat pe contactul din cheie incepe sa bazaie si tataie e instintat/avertizat auditiv ca releul incarcare din alternator e pus sub tensiune ( pus si el pe contact cheie ) . Trage de maneta ,,motorina,, , tija de la pompa se indeparteaza , buzzerul tace , invarte mai departe cheia , demaror , porneste si pleaca pe plaiurile patriei cu releul incarcare facandu-si treaba.
La sosire se apropie de parcare cu cheia in butuc pe pozitia contact cum a fost toata ziua , parcheaza , actioneaza parghia oprire de la pompa injectie si ,,taie motorina,, , se realizeaza contactul la switch , buzerul bazaie si tataie e avertizat sa ia ,,contactul,, din cheie scotand releul incarcare de sub tensiune . Daca vrea , bineinteles .
Sigur , ar fi posibilitatea evitarii montarii unui buzzer si punerea/scoaterea de sub tensiune a releului incarcare doar cu ajutorul switch-ului dar atunci ar trebui ca acesta sa realizeze contactul prin apasare in timpul functionarii motorului insa parghia de la pompa injectie e plimbata de cetatean in functie de turatia dorita si ar fi ceva mai greu de realizat dar nu chiar imposibil.


Dar oricum, intre timp, probabil s-a obisnuit cetateanul cu butoanele. Adica asa imi place sa cred. Smile Oricum nu are alta varianta.

Ok , inchei aici acest subiect care a fost usor pe langa topic dar care poate genera unora niste mici idei in cazuri asemanatoare.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Problema mea:
Aseara am vrut sa ma duc la un prieten, masina a pornit un pic mai balbait,am ajuns la prietenul meu cu luminile ca niste lumanari,clar ,bateria nu primea curent dar nu s-a aprins niciun bec in bord iar servodirectia mergea perfect. Am masurat tensiunea la bornele bateriei,11,0 v cu motorul pornit. Masina astra g motor y20dh , alternator de 100a. La plecare masina nu a mai pornit iar eu am luat masina amicului si pe a mea am lasat-o la el in curte. Unde sa fie buba?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
pai nu e logic?
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ce e logic?
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cel mai bun test cand vrei sa afli daca alternatorul a murit, scoti bateria cand masina este pornita( o pornesti ajutata te descurci) daca moare si masina este clar. Sa nu aud povesti ca dai ecu peste sau mai stiu eu ce ca nu are nici o treaba cu realitatea...povesti pentru bunica.( fara aluzie)
Daca nu s-a aprins becul nu inseamna nimic..la mine al 2-iea alternator sau al 3-ilea nu mai stiu, cand s-a ars a ars si becul cu el ...
Spor!
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Atunci de ce merge servodirectia? Atunci de ce cand pun contactul,becul de baterie se aprinde (deci nu e ars!)
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ai servo electric?
Atunci mai complicata treaba...
Oricum fa ce ti-am spus, scoate borna cand masina este pornita. Daca moare masina, papa alternator, nu moare atunci alta cauza...
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Da,am servo electric.....iar bacteria de pe masina nu am s-o deconectez. Nu ai dreptate aici... Vad ca tu te pricepi foarte bine la sistemul electric dar nu stii ca astra cu Y20dth are servo electric.... Oricum, multumesc de sugestie.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alternatorul a murit, desfacut si inlocuit ce este defect. De vazut si electromotorul sa nu pape curent aiurea. Alt defect clasic sunt cablurile, oxideaza in interiorul sertizarii, se incalzesc acolo sau intepi cablul si masori diferenta de potential care cade in sertizare.
Si bateria mai intra in scurt, incarc-o si vezi pe urma ce masori.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
electromotorul garantat nu fura, este inlocuit de curand si a fost desfacut, curatat, suflat, verificat. In stationare nu consuma bacteria, doar in mers. Inca din weekend mi-a zis baiatul ca I se par cam bolnave luminile in bord, am crezut ca doar I se pare.
Iar bateria are 4 luni, Varta.

Sunt inclinat sa cred si eu ca alternatorul e cu problema, totusi, de ce merge servodirectia, poate sa isi ia cumva curent din baterie?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Servo este electrohidraulica, un motoras care merge si la 10V, nu face nazuri.
Skip ads

  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Bunicu a scris:Da,am servo electric.....iar bacteria de pe masina nu am s-o deconectez. Nu ai dreptate aici... Vad ca tu te pricepi foarte bine la sistemul electric dar nu stii ca astra cu Y20dth are servo electric.... Oricum, multumesc de sugestie.


Conteaza in ecuatia asta servodirectia?...ca merge ea sau nu? problema este de ce nu ai curent, nu de ce merge servo cand nu am curent...
Te las pe tine atunci daca tot sti ca ai servo electric, te ajuta enorm de mult acest lucru.
Am scris clar cum sa afli daca a murit alternatorul, nu sa afli de ce merge servo cu alternatorul defect..
Si nu ma pricep...spun ce am facut eu in cazul meu si a fost bine...
Spor.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
multumesc. Si da, conteaza in ecuatia asta servodirectia pentru ca daca desfaci de pe baterie firul care vine de la alternator, servodirectia moare..........si se aprinde si becul in bord cum ca nu ar exista incarcare, simptome care la mine nu apar. Cred ca Dancuciureanu are dreptate, ceva prin alternator, ori grupul redresor, ori releul, ori vreo infasurare din alternator nu mai lucreaza pentru ca ceva-ceva energie tot intra in sistem, suficienta cat sa merg cu masina din weekend si pana aseara cand ........a murit de tot. Ma mai gandesc ca este posibil sa fie si ceva contact imperfect la conexiunile grupului redresor cu bobinele din alternator, oricum, sfaturile voastre m-au dus cat de cat spre un vinovat, revin cu rezolvarea dar asta spre luni-marti, in functie de ce gasesc maine acolo. acum principala mea grija e sa aduc masina acasa.....

toate bune
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
servodirectia electrohidraulica merge de la vreo 9,5 volti in sus (cel putin pe vectra mea),
am avut alternatorul mort de tot si servodirectia mergea fara probleme la 10-11V (verificat si cu multimetru si pe bc ascuns)
cand era bateria moarta, porneam masina la cabluri (de la alta masina) si dupa ce o porneam servodirectia mergea ceas (cat e motorul oprit servodirectia nu merge evident).

Bunicu a scris:Ce e logic?
pai pe bornele bateriei ai 11 V ceea ce e mai putin decat o baterie cat de cat incarcata...
in mod normal ca sa zici ca ai incarcare trebuie sa ai minim 13,5 V
chiar si la 13,5v tot e cam putin, ideal e peste 13,8 V...
logic e ca nu ai incarcare deloc...


ca sa duci masina acasa, scoti siguranta de la servodirectie, pui cabluri pe masina, dai cheie, o pornesti si te pregatesti sa tragi de volan... eventual daca nu esti sigur pe masina, zici amicului sa mearga in urma ta si in caz ca se opreste motorul iti mai da niste curent imprumut...
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Noroc ca sunt doar vreo 5km
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Eu stiu ca becul din bord cu bateria pe el se aprinde atunci cand cel putin doua diode ce redreseaza aceiasi faza sunt puscate si conduc curentul in ambele sensuri..
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Desi,logic ar fi sa se aprinda imediat ce tensiunea de incarcare scade sub tensiunea bateriei.....
Nu stiu daca toata lumea este familiarizata cu termeni gen " dioda',faza,etc..."
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Din cele descrise de tine pare mai degraba o problema legata de contacte oxidate, asta e parerea mea. Consumatorii mari sint afectati - gen faruri sau electromotor dar cei mici nu.
Daca ai aparat de masura si te pricepi cit de cit, vezi citi volti ai pe bornele alternatorului (intre plus si carcasa lui), apoi pe borna de plus a alternatorului si caroseria masinii , pe bornele bateriei (cele de alama care se string cu surub , pe bornele de plumb ale bateriei...) Parerea mea e ca daca aveai probleme de incarcare - alternator defect - se aprindea becul cu bateria in bord - sau nu se mai stingea, dar la tine pare in regula. Poate vreo borna de masa - de la minusul bateriei la caroserie sa fie cu contact imperfect .De obicei se oxideaza acolo unde sint sertizati papucii pe cabluri.Vezi sa nu fie cumva ambele cu probleme de contact (adica si plusul si minusul in acelasi timp).
Daca ai timp tine-ne la curent (sic!), ma intereseaza. Multumesc .
Seara buna.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat si revin cu raspunsul dupa cum am promis. Regulatorul de incarcare de pe alternator nu mai facea servici. Am inlocuit regulatorul cu un altul de pe un alternator de 70 amperi ,regulator identic cu cel de pe alternatorul meu de 100 amperi. Acum incarca ca si inainte, nu sunt probleme,cu ocazia asta am curataa si suflat totul pe acolo. Toate bune
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR