Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • 3fan

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut! Poate sa imi spuna cineva daca la Vectra C cablul de forta de la baterie care intra in magistrala si duce la alternator (dar la alternator ajunge unul mai subtire) mai alimenteaza si altceva? De ce pleaca de la baterie cu grosimea de 8 mm si ajunge la alternator de 6mm. As vrea sa il inlocuiesc si nu stiu daca trebuie sa mai fac vreo derivatie. Multumesc!
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
nu am schemã la îndemânã dar alã de 8 mm aș paria ca se duce la demaror
  • 3fan

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc! Asa este. Si de la starter merge mai departe la alternator cu unul mai subtire de fi25. Cel gros este de fi 35 de la baterie la starter. A trebuit sa le schimb si este perfect!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Intre -fi- si -mm2-,e o mare diferenta. Sectiunile conductoarelor(conform documentatiilor),la aceasta masina sunt; 25/35 mm2(milimetri patrati) conductor de masa,25/35mm2,conductor electromotor(forta), 16/25/35 alternator.De regula se merge pe sectiunea minima acceptata...
Skip ads

  • 3fan

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare daca am gresit cu ceva, dar eu stiam ca sectiunea conductoarelor care inseamna aria cercului de sectiune se noteaza cu O barat/ caruia i se zice "fi" si se masoara in mm2. Cand am spus de "vreo 8 mm grosime" ma refeream la diametrul cablului, care calculat dupa formula piR2 ar ajunge la "fi 35", adica 35 mm2. Trebuie aratat ca sectiunea cablului care este un manunchi de fire rotunde, este suma sectiunilor firelor subtiri componente, astfel ca un "fi35" nu inseamna numai R =3,34, adica un diametru al cablului de 6,68mm cat ar iesi din calculul elementar ci ceva mai mult pentru ca exista si spatiul liber dintre fire, ajungand astfel la un diametru mai mare. Asa am dedus eu! Multumesc de intelegere!
Si va mai multumesc pentru datele de catalog pe care le-am retinut cu mare interes!
  • gigi haios

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Dupa 8 ani de functionare buna a alternatorului a sosit timpul sa-l repar.
opel astra g z7dtl
Ii s-au inlocuit puntea de diode, releul de incarcare si semering.
la relanti fara consumatori incarca 14.2
la relanti cu ac cu aeroterma 1/2, faza scurta si faza lunga scade sub 13.8 dar cand turez motorul 2500 rpm incarcarea este peste 13.8
atasez testul cu mentiunea ca acumulatorul este nou varta 74ah
primul test este al bateriei
cel de-al doilea al alternatorului
ce înseamnã?

  • gigi haios

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu ultimele masuratori, doar casetofonul pornit, dupa de am consultat pe internet cum pot verifica alternatorul folosind multimetru.
la.relanti 14.43v dc 0.033v ac
turat motorul la 2000rpm 0.012v ac.
eu am concluzionat ca este in regula, gresesc?

rog o parere avizata!
multumesc mult.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca ai o baterie cumparata de tine de noua, vezi ca scrie in certificatul de garantie cat e incarcarea normala pentru ele...
la mine pe un rombat scrie 13.8 - 14.2
unii zic ca e normal 14.0 - 14.4
parerea mea e ca la tine e ok...
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Gigi,nu mai masura tensiune continua(DC) cu multimetrul pus pe tensiune alternativa(AC).Nu are nici o relevanta si mai risti si sa strici multimetrul.Lasa-l pe DC.Si eu cred ca incarcarea ta e foarte ok!
  • gigi haios

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2008

  • Mesaj Privat
multumesc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:
la mine pe un rombat scrie 13.8 - 14.2
unii zic ca e normal 14.0 - 14.4
..
Domeniul e stabilit,strict,de fabricant si prevazut in contractul de garantie...
  • dr_tzyghe

  • Mesaje scrise: 408
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Salut! In seara asta in trafic, la vreo 5-10 min de la pornire mi s.a aprins martorul rosu de baterie. Am oprit, am repornit si...la fel, dupa o perioada de mers s-a oprins din nou. Am facut proba si la relanti si deasemenea, martorul se stinge la pornirea motorului dar se aprinde dupa ceva timp, cateva minute.
Stie cineva care ar fi problema si daca se mai poate circula asa?

Mentionez ca acum vreo 2 saptamani am schimbat fulia de la alternator, moment in care s.a facut si un test si incarca in limite normale.
Multumesc!
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
carbuni uzati
  • dr_tzyghe

  • Mesaje scrise: 408
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Si mai pot sa merg cu ea câteva sute de km, 4-500? Am de facut un drum in weekend-ul acesta ai nubas vrea sa rãmân cu ea cine stie pe unde.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
cum ai norocu,poti face drumu sau te poate lasa cand tie lumea mai draga
dar daca tot insisti ia dupa tine o baterie buna,incarcata,in caz ca nu mai incarca alternatoru
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...46&highlight=
Uite un mic upgrade, ieftin 5-10 lei, pe care nu e rau sa-l ai in masina.
Daca incarcarea e intre 13.8 si 14.4 atunci nu ai griji
Daca e des sub 13.5 .... atunci ar trebui sa incepi sa faci calculele pentru reparatie alternator...
  • vikh

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut, am o astra h Z 17 DTH si de vreo 2 ani ma chimui cu incarcarea, adica in astia 2 ani am tot schimbat releul si puntea de diode de cateva ori si nu am rezolvat nimic, acum am cumparat un alternator sh, l-am montat si acelasi lucru se intampla, simptomele sunt identice cu cele de cand aveam alternatorul masinii acestea fiind urmatoarele: cand pornesc masina imi apare masinuta cu cheita pentru cateva minute, timp in care alternatorul nu incarca deloc, dupa ce acesta dispare incepe si alternatorul sa incarce cate putin, asta dupa cateva manevre ( a 1-a si a 2-a un pic sprint, daca nu vrea asa, calc ambreiajul fara sa scot din viteza si tot asa pana incepe sa incarce), dupa ce incepe sa incarce cat de cat bn ( 13,5 pana la 13,9, asta nu constant ci osciland) nu trebuie sa o fotez, adica daca vreau sa fac vreo depasire si e nevoie sa o calc un pac incepe din nou sa scada incarcarea. Mentionam la inceput ca la pornire ramane masinuta cu cheita aprinsa pt cateva minute, acest lucru se intampla de aproape 3 ani cand un "mecanic" in momentul cand am facut revizia a considerat ca am 2 buji arse cu toate ca masina se comporta normal si nu aveam nici o eroare, sa le schimbe. in momentul de fata am urmatoarele erori: 062102, 050056, 056003, 050074, 038008. Va rog, daca v-ati confruntat cu asemenea probleme sa-mi spuneti si mie rezolvarea
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Mai ai cel putin o bujie arsa sau mai rau releul de la buji ecn 038008? verifica si cablurile ce vin de la alternator la baterie .
Incearca cu alta baterie sa vezi incarcarea .
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu as merge mai departe si as incerca o verificare a starii ecu...
Ma gandesc sa nu aibe el probleme si sa faca management defectuos al componentelor de pe motor...
  • vikh

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2011

  • Mesaj Privat
bujiile si releul le-am verificat si sunt ok, cablurile de la alternator la baterie nu sunt verificate. cred k pana la urma trebuie sa merg sa le verific si sa fac o verificare si la ecu. multumesc mult pentru raspunsuri
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR