Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • deleted-86250

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Salutare,

De curand am schimbat iluminarea interioara (bord, plafon si usi) + iluminarea numarului pe LED. Noaptea am observat ca cele din plafon sunt oarecum aprinse. De ce oarecum?! Pentru ca pe timp de zi intensitatea luminii este insesizabila. In mod normal nu ar fi trebuit sa fie aprinse de loc, nu? Postez aceasta dilema deoarece este a 3 a oara cand bateria ma lasa (Varta Black 55A) in decurs de 2 ani si ceva. Prima data era de inteles, pentru ca din motive de necunostinta tata a lasat cheile in contact timp de 2-3 zile si s-a stors, a 2 a oara din cauza mecanicului, care mi-a facut schimbul de ulei + filtre, a facut la fel, lasand cheile in contact, iar acum daca o las mai mult de 1 maxim 2 zile fara sa o pornesc (cheile scoase Smile ), urmatoarea zi nici macar inchiderea centralizata nu mai functioneaza. Tin sa mentionez ca dupa ambele incidente bateria a fost reincarcata corespunzator. Ce ma uimeste insa este faptul ca dupa ce am luat-o si am masurat tensiunea, imi arata 10.99V. Am luat alta baterie (folosita), care avea 10V si a pornit, a luat-o mai greu, dar a pornit. In parametrii normali de functionare, tinand cont ca in baterie este o tensiune de 12V, cat ar trebui sa imi indice cu motorul pornit la relanti fara consumatori porniti? //Motor Z16XE\\
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
14,30-14,50 volti fara consumatori si 14,30 cu comsumatori(aeroterma la maxim,AC cuplat,degivrare pornita,lumini faza lunga)
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pe tine cred ca ar trebui sa te preocupe,consumul "in Stand-by",care iti creeaza problemele,urmind ca dupa o incarcare corespunzatoare a acumulatorului, sa urmaresti valorile incarcarii(acceptind ideea ca acumulatorul este in parametrii)...
  • Barera

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Intreb si eu aici : ce este aici si de ce una are si cealalta nu ?

Astra G x18xe1
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
precablare pentru o dotare care pe masina ta nu a mai fost pusa...
  • Barera

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Si cea roz ce face mai exact ?
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
la mine nu stiu care-i problema dar cand este cald afara alternatorul nu incarca mai mult de 13.6 v, fara consumatori, cu consumatori scade si la 13.4 v. Cand este racoare afara incarca fara probleme 14.1- 14.0 v aveti idee ce se intampla cu alternatorul meu?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ac manual sau clima automata?
Ai incercat sa opresti si ac-ul sau sa opresti complet clima?

Sau mai poate fi ceva, un consumator...
Antigelul ce temperatura are?
Nu cumva cand incarcarea e scazuta ventilatoarele de la radiator sunt pornite?
Skip ads

  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Releul mov este pentru pompa de benzina și cel maro cred ca este pentru bujii(diesel).
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutari , am nevoie de sfaturi , am tot citit topicul dar vreau sa imi si confirme cineva,sa va povestesc pe scurt ce am patit.
am pornit masina fara probleme , pe drum observ ca turometrul sta la 1000 de rpm in relantiu (la semafor) si nu scade,temperatura apei 90 g , in bord nu e nici un bec aprins,ajung la destinatie opresc motorul apoi dau la automat , invarte slab spre deloc, reusesc sa pornesc masina apoi doar la deal in jos (norocul meu) pun contactu las ambreaju si o ia turometrul sta normal la 780-800 rpm...ma duc circa 3 min dupa care iar sta turometru la 1000 de ture , ma mai duc vreo 10 min constat ca se aprinde becul de esp si abs deodata (doar cand dau de volan stanga dreapta,servodirectia este electrica) , dupa inca 2 min nu mai am servodirectie deloc, ajung acasa constat cu ajutorul aparatului de masura ca am doar 10.5v la borne , de pornit clar ca nu se poate,pun o alta bateria de 74ah de pe o alta masina care stiu sigur ca e buna bateria,observ ca tensiunea la borne in timpul relatiului este de 12.00v si scade treptat in circa 2-3 minute a ajuns la 11.90,nu am mai dat drumu la consumatori am considerat ca este clar ceva problema de la alternator sau releu de incarcare , ce este curios e ca becul de incarcare din bord nu este aprins , cand pun contactul el apare (deci functioneaza) in momentul in care a pornit motorul se stinge.

Are rost sa incerc sa repar alternatorul , sau sa ma gandesc sa cumpar altul?
Releul de incarcare din cate stiu eu este in alternator(poate gresesc)
Pot sa mai testez in alt mod alternatorul ? (daca mai are rost)
este vorba de un astra g din 2002 cu motor 2.0 turbo-benzina z20Let.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Barera a scris:Intreb si eu aici : ce este aici si de ce una are si cealalta nu ?

Astra G x18xe1

Soclu releu Maro - Releu pompa spalator faruri - ai duze de spalare la faruri? - apare numai la diesel din ce vad.
Cel ROZ - Releu pompa benzina.
___________________________________________________________________

@Vectra sri - Ti-ai raspuns singur alternatorul nu incarca, si de aici valori mici la baterie.

Verificare incarcare - cu motorul pornit pornita 13.8-14.4v OK. - daca nu creste spre valorile acestea este clar alternatorul.
Masurare baterie cu motorul nepornit 12.4-12.6v OK. | 12.3v se considera descarcata | se pune la incarcat.
http://www.youtube.com/user...tronicsIrl/videos
http://www.youtube.com/resu...ery=Alternator+GM
http://www.youtube.com/watch?v=FTGz0PKIl84 - Diagnosing Alternator Problems - EricTheCarGuy

Probabil - punte diode alternator, carbuni (peri uzate) etc...
O constatare de costuri dupa desfacere sa vezi daca merita reparat...
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
multumesc , la relantiu incarca 12.10 si scade incet odata cu trecerea minutelor , nu am stat sa vad cat anume dar e clar din ce am mai intrebat si pe alte cunostinte , punte diode sau releu.Daca costul reparatiei trece de 250 de lei ma orientez la unul din dezmembrari.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
12.10v este semn ca nu incarca deloc. - cu el la doctor sau altul.
Verifica si cureaua la alternator - desi nu cred sa fie ea.

Eu zic totusi sa il desfaci sa vezi unde este buba...


Ultima modificare facuta de T.ion la Joi 27 Aug, 2015 8:16 pm
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Cureaua e ok e la vedere i acolo nu e rupta se vede ca se invarte si la compresorul de clima.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Vectra sri a scris:multumesc , la relantiu incarca 12.10 si scade incet odata cu trecerea minutelor , nu am stat sa vad cat anume dar e clar din ce am mai intrebat si pe alte cunostinte , punte diode sau releu.Daca costul reparatiei trece de 250 de lei ma orientez la unul din dezmembrari.
ai uitat ghilimelele pe incarca...
Nu ai deloc incarcare...
O incarcare acceptabila poate fi de la un minimum minimorum de 13.5
La 12v masina ta nu mai genereaza curent sa incarce bateria ci consuma din baterie.
Problema e clar de la incarcare.
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Va multumesc pt sfaturi si pt. Ca santeti asa promptzi, o sa va tin la curent cu ce anume sa.defectat din alternator, va voi spune de costuri manopera si ce mai este, poate cineva mai citeste si i ajuta , pe mine cu siguranta ma ajutat acest topic.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu estimez un pret de service incluzand manopera si piesele pe la 400 de lei...

Pe mine m-a costat o reparatie similara peste 500 de lei... dar na... vectra... astia "are" bani...
Inca regret ca nu am cumparat alternator nou si montaj in fata blocului...
Cred ca as fi iesit sub pretul "de service" si cu alternator nou nout, nu reconditionat...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cum se masoara curentul direct la bornele alternatorului? - si un desen sa pricepem toti.
https://www.clubopel.com/vie...p=1460092#1460092 - @ksper & big_electro61 a aratat ceva aici.

- Verificare continuitate cabluri intre alternator si baterie - se masoara incarcarea pe cablu... inainte de borna, sau direct la alternator.
- Cabluri intrerupte, oxidate sau borne oxidate in legatura lor in borna...
- Bornele de baterie se verifica mai atent, masurate intre legatura borna si cablu - eventual curatate.



Doar ca idee.
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Pe mine ma costat piesele( releu,punte diode și perii) 115ron .L-am reparat singur.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu am rezervele mele,in a te crede in ceea ce priveste pretul...,dar daca argumentezi cu ceva ce putem si noi vedea,e ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR