Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ar trebui verificat daca cei care ti-au reparat alternatorul mai au aceeasi adresa....! Pregateste banii pentru un nou releu de tensiune(sa speram ca e doar atit)... ATENTIE! Incarca bateria 100%,daca nu vrei sa mai ai probleme cu alternatorul,lucru pe care nu l-ai facut... si era obligatia celor ce au reparat alternatorul,sa te instruiasca...
Skip ads

  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61,ce sa inteleg din postul tau,ca daca pornesti o masina care are bateria usor descarcata si mergi 3 ore cu ea se strica alternatorul ? Pai la cate masini exista cu baterii descarcate partial de la faruri (sau alti consumatori) lasate aprinse ar insemna ca alternatoarele s-ar strica cu miile pe zi.Si bateriile care se descarca de la uzura...ar insemna bateria si alternatorul la pachet...Nu stiu ce sa zic...Deci...am pornit masina si s-a aprins becul de avertizare.Avand de mult timp aparatul de masura in masina,am masurat incarcarea si la bornele bateriei si la borna cu cele doua cabluri groase de la alternator de + si rezultatul a fost negativ.A mers maxim 5 minute motorul,nu am plecat cu masina.Am demontat-reparat-montat.Dupa montaj,becul se aprindea ok la "pus contactul",a pornit "la sfert" la -14 grade,becul s-a stins instant,am lasat-o 30 min.sa mearga la ralanti apoi am masurat cu / fara consumatori si a fost ok,14.2-14.5 .Dupa 3 ore de mers prin oras,la o oprire-pornire,am observat ca nu se mai aprinde martorul in bord la punerea contactului si mi s-a parut dubios.Am masurat incarcarea...zero..12.2...Dupa ceva "sapaturi" pe net am ajuns la urmatoarea concluzie : alternatorul isi ia "masa" prin carcasa de la surubul de prindere,cele doua fire groase sunt de plus si se duc unul la baterie si unul in bord de unde isi iau consumatorii plusul.Celalalt fir subtire alb/albastru vine de la contact si este tot de plus si reprezinta "curent de excitatie",se pare ca pentru a incepe sa genereze curent alternatorul are nevoie de un impuls electric(care este exercitat la punerea contactului).Cred ca exista o problema cu acest fir,traseul contact-bec-impuls excitatie.Voi verifica daca ajunge curent la punerea contactului pe acea borna a alternatorului.Este posibil ca la montare sa fi fortat un pic acest fir.Daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Notiunea de "usor descarcata" este imprecisa... si regula spune ca dupa reparatia alternator,se va incarca 100%,bateria.Tu poti sa nu o faci,e problema ta... Faptul ca se aprinde martor in bord,la impuls negativ,pe firul albastru/alb(atentie la culori),inseamna ca totul e OK.,pe instalatie si instrumente,problema fiind in alternator(releu tensiune). Vom vedea finalitatea...!
  • razvanm06

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Probleme cu circuitul de excitatie.. p0622-01 circuit de excitatie "F" defect . Am schimbat puntea si releul ca nu mai incarca,acum incarca bine cu tot cu consumatori porniti, aveam si eroarea "P0621-01- lampa generator "L" circuit De comanda defect" dar de aceasta am scapat. de cea cu circuitul de excitatie nu. ceva pareri? ..
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
mariocove a scris:big_electro61,ce sa inteleg din postul tau,ca daca pornesti o masina care are bateria usor descarcata si mergi 3 ore cu ea se strica alternatorul ? Pai la cate masini exista cu baterii descarcate partial de la faruri (sau alti consumatori) lasate aprinse ar insemna ca alternatoarele s-ar strica cu miile pe zi.Si bateriile care se descarca de la uzura...ar insemna bateria si alternatorul la pachet...Nu stiu ce sa zic...Deci...am pornit masina si s-a aprins becul de avertizare.Avand de mult timp aparatul de masura in masina,am masurat incarcarea si la bornele bateriei si la borna cu cele doua cabluri groase de la alternator de + si rezultatul a fost negativ.A mers maxim 5 minute motorul,nu am plecat cu masina.Am demontat-reparat-montat.Dupa montaj,becul se aprindea ok la "pus contactul",a pornit "la sfert" la -14 grade,becul s-a stins instant,am lasat-o 30 min.sa mearga la ralanti apoi am masurat cu / fara consumatori si a fost ok,14.2-14.5 .Dupa 3 ore de mers prin oras,la o oprire-pornire,am observat ca nu se mai aprinde martorul in bord la punerea contactului si mi s-a parut dubios.Am masurat incarcarea...zero..12.2...Dupa ceva "sapaturi" pe net am ajuns la urmatoarea concluzie : alternatorul isi ia "masa" prin carcasa de la surubul de prindere,cele doua fire groase sunt de plus si se duc unul la baterie si unul in bord de unde isi iau consumatorii plusul.Celalalt fir subtire alb/albastru vine de la contact si este tot de plus si reprezinta "curent de excitatie",se pare ca pentru a incepe sa genereze curent alternatorul are nevoie de un impuls electric(care este exercitat la punerea contactului).Cred ca exista o problema cu acest fir,traseul contact-bec-impuls excitatie.Voi verifica daca ajunge curent la punerea contactului pe acea borna a alternatorului.Este posibil ca la montare sa fi fortat un pic acest fir.Daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati.

vezi ca excitatia aia nu vine direct de la contact,de regula e printrun rezistor de 50 ohmi,,sau mai mult
uneori rezistorul e chiar becul din bord,sau rezistoare paralele cand e un LED.
ca fapt divers,cu toate ca nui vorba de opel,,la alt tip de masina e chiar bobina unui releu ,care are pe contactele argintate circuitul lampii de avertizare,,
atunci cand din greseala alimentam direct excitatia,,de fapt ignitia,,se produce uneori amorsarea permanenta a regulatorului,,chiar si cand motorul este oprit,,in cateva ore consumand bateria prin bobinajul rotorului
la lampile de avertizare cu LED rosu,,intanim de obicei urmatoarea configuratie; led in serie cu rezistor de 800 ohmi---1kiloohm,,totul in paralel cu un rezistor in jur de 50 ohmi,,,,aceasta este o varianta existenta intrun bord de astra g
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
mariocove a scris:Salut !Opel Vectra A c20ne.Am si eu probleme cu incarcarea.Mi s-a aprins martorul "baterie" ,am demontat alternatorul,l-am dus la reparat si mi s-a schimbat releul de incarcare.(cica de la aia era). L-am remontat,a functionat bine vreo 3 ore,porniri opriri,tensiune 14,2 cu consumatori,14,5 fara.Apoi,la punerea contactului nu mi se mai aprinde martorul "baterie" si incarcarea este zero.Din alternator (Bosch ,70A) pleaca 3 fire,unul separat subtire(alb cu albastru) si doua legate impreuna groase (rosu si negru).Daca ating cu un fir (cu contactul pus) mufa firului subtire si o "masa" se aprinde martorul "baterie" in bord.Ce parere aveti de anomaliile astea si ce ar trebui verificat?

regulator ars. Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
a fost chinezarie,
cum a mai spus colegul,,faptul ca se aprinde cand pui la masa firul din mufa arata ca este in regula circuitul de ignitie,,adica instalatia e buna,,dar ---,releul ars
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
cand o sa intelegeti ca nu toate fabricile fac semiconductoare de aceiasi calitate,,
producerea cristalelor de siliciu de puritate ridicata nui usoara,,si nu poate fi facuta,,pe vapor,,
unele ''produse,, dubioase crapa in cateva minute chiar,,sub ochii celor care au vrut ceva mai ieftin.
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
sfatul dat de colegul big_electro61 e foarte bun
nu este bine sa montam alternatorul reparat pe o masina cu bateria descarcata,cu speranta ca pornim impinsa,trasa,sau cu imprumut de curent
cu bateria descarcata alternatorul se solicita foarte mult in primele minute,,incalzirea lui fiind periculoasa .
un service bun,de regula pe langa reparatia alternatorului incarca si bateria.
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,428
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Un service bun, unul chiar foarte bun, nu se ocupa cu demontat remontat motoarele electrice. Nu! Vii cu demarorul/alternatorul, ti-l repara, platesti si gata! Eventual te sfatuiesc sa verifici si bateria.
Service-ul acesta exista. Este real.
Nu contest ceea ce spui florinelxxl, dar vor fi colegi forumisti ce vor da fuguta la service-ul bun si vor comenta ca asa si pe dincolo...
In alta ordine de idei incarcarea bateriei este o prestatie contracost la majoritatea atelierelor.
Am observat ca de multe ori colegi de forum merg la diversi operatori economici cu aberatii citite de pe diverse forumuri si bat cu pumnul in masa ca: Asa este, ca a citit el pe forum!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Tin sa te contrazic legat de "service-ul bun" prin faptul ca un service bun iti demonteaza el de pe masina alternatorul, il repara timp in care iti pune bateria la incarcat si il monteaza la loc cu verificarea instalatiei de incarcare nu cum spui tu ca mergi cu alternatorul in mana. Ca asa nu are siguranta ca a fost instalatia initiala in regula, ca a fost demontat si mai important montat la loc corect si ca bateria este in stare buna si a fost reincarcata inainte de pornirea masinii dupa reparatie. Ca asa eu ma duc cu alternatorul in mana, il repara si cand il montez la loc, bateria nu a fost incarcata inainte de a porni masina, a fost montat gresit alternatorul si se strica iar si ma duc cu el iara in mana sa ma cert ca nu a facut reparatie de calitate si nu ma poate combate atata timp cat nu ei au demontat si remontat totul la loc. Ca aia cu montaj in service autorizat este mit ca si aia pot gresi si iti da hartie ca nu a fost reparat corect si tot la ei se intoarce.
In concluzie un service de alternatoare (demaroare) care se respecta iti ia masina, verifica vablurile toate, verifica alternatorul pe masina inainte de reparare, demonteaza, repara, incarca bateria si remonteaza totul. verifica dinnou cabluri si incarcarea si iti da garantie cel putin 6 luni si daca se respecta chiar 1 an si totul contracost dar pentru un pret decent si realist avand in vedere ca sunt multe operatiuni de facut.
Atelierele care iti cer bani ca sa iti incarce bateria ca ei repara doar alternatorul si ti-l da in brate sunt ateliere care sunt axate doar pe a face bani fara sa tina cont de rezultatul final reparatiei...
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
corsablue a scris:Un service bun, unul chiar foarte bun, nu se ocupa cu demontat remontat motoarele electrice. Nu! Vii cu demarorul/alternatorul, ti-l repara, platesti si gata! Eventual te sfatuiesc sa verifici si bateria.
Service-ul acesta exista. Este real.
Nu contest ceea ce spui florinelxxl, dar vor fi colegi forumisti ce vor da fuguta la service-ul bun si vor comenta ca asa si pe dincolo...
In alta ordine de idei incarcarea bateriei este o prestatie contracost la majoritatea atelierelor.
Am observat ca de multe ori colegi de forum merg la diversi operatori economici cu aberatii citite de pe diverse forumuri si bat cu pumnul in masa ca: Asa este, ca a citit el pe forum!

la noi,incarcarea bateriei e gratis face parte din reparatia alternatorului,,e un bonus din partea lui Aghentu,,patronul,ca sa fie omul multumit,,sa mai vina la noi si cu alte ocazii.avem clienti multi,pe o raza de 50km,nu ii jupuim cum am vazut in alte parti,unde stau in poarta si se roaga sa mai vina cineva la ei,
au fost cazuri in care defectul a fost doar o saiba oxidata,,caz in care patronul nu a cerut bani,
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:Tin sa te contrazic legat de "service-ul bun" prin faptul ca un service bun iti demonteaza el de pe masina alternatorul, il repara timp in care iti pune bateria la incarcat si il monteaza la loc cu verificarea instalatiei de incarcare nu cum spui tu ca mergi cu alternatorul in mana. Ca asa nu are siguranta ca a fost instalatia initiala in regula, ca a fost demontat si mai important montat la loc corect si ca bateria este in stare buna si a fost reincarcata inainte de pornirea masinii dupa reparatie. Ca asa eu ma duc cu alternatorul in mana, il repara si cand il montez la loc, bateria nu a fost incarcata inainte de a porni masina, a fost montat gresit alternatorul si se strica iar si ma duc cu el iara in mana sa ma cert ca nu a facut reparatie de calitate si nu ma poate combate atata timp cat nu ei au demontat si remontat totul la loc. Ca aia cu montaj in service autorizat este mit ca si aia pot gresi si iti da hartie ca nu a fost reparat corect si tot la ei se intoarce.
In concluzie un service de alternatoare (demaroare) care se respecta iti ia masina, verifica vablurile toate, verifica alternatorul pe masina inainte de reparare, demonteaza, repara, incarca bateria si remonteaza totul. verifica dinnou cabluri si incarcarea si iti da garantie cel putin 6 luni si daca se respecta chiar 1 an si totul contracost dar pentru un pret decent si realist avand in vedere ca sunt multe operatiuni de facut.
Atelierele care iti cer bani ca sa iti incarce bateria ca ei repara doar alternatorul si ti-l da in brate sunt ateliere care sunt axate doar pe a face bani fara sa tina cont de rezultatul final reparatiei...

au fost multe cazuri in care cei veniti cu ele in mana,demontate au luato ...in mana,,defectul fiind din alta parte,,
cel mai corect este atunci cand meseriasul zice;VREAU SA VAD MASINA
Skip ads

  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Eu tot nu pricep care e faza cu batería descarcata si cu alternatorul reparat.Care este diferenta dintre un alternator reparat,unul ¨nereparat¨-functional si unul nou ? Asta al meu ´reparat´ are releul de incarcare schimbat cu unul nou de 80 lei,nu cel mai ieftin de 25 lei.La un service care repara DOAR alternatoare si electromotoare,poate cel mai bun din Bucuresti.Pe stand a iesit de nota zece,altceva nu era de schimbat,daca ar fi fost cu siguranta as fi fost taxat.Nu m-am dus cu masina la ei,desi era la 5 km distanta pt ca nu am vrut sa merg pe baterie.Daca batería arata inainte de prima pornire dupa montare 12,7 V si motorul a pornit perfect la -14 grade trebuia sa o pun la incarcat ? Daca pun batería asta pe alta masina ii stric alternatorul ? Daca pun o alta baterie descarcata la alternatorul asta ¨reparat¨ se strica iar ? Vad vecini zilnic pornind masini cu cabluri,voltaj de 11,6 V ,la aia de ce nu se mai strica alternatorul ? Pt ca nu este ¨reparat¨,este doar uzat de 8-10 ani...Astazi m-am ocupat un pic de problema,am pus contactul,martorul tot nu se aprindea.Am desfacut firul de excitatie si am curatat bine borna si cablul un pic.Imediat dupa montare si-a revenit si s-a aprins martorul,a pornit motorul si incarcarea ok,14.3 V.Mi-am dat seama ca nu pleaca firul direct din contact la borna alternatorului,trece pe la bec si printr-o rezistenta care sa ¨pacaleasca¨ sistemul in cazul arderii becului.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''Am desfacut firul de excitatie si am curatat bine borna si cablul un pic.Imediat dupa montare si-a revenit si s-a aprins martorul''... Firul a fost desfacut,inutil(se aprindea martorul la impuls negativ),nefiind precizat despre ce borna si cablu este vorba,nu ma pronunt... ideea finala e ca rezultatul este sub cupola norocului si nu a meseriei...
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
<div id="fb-root"></div><script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ro_RO/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script><div class="fb-video" data-allowfullscreen="1" data-href="/straculenco.george/videos/vb.100000575124489/1008728815822946/?type=3"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><blockquote cite="https://www.facebook.com/straculenco.george/videos/1008728815822946/"><a href="https://www.facebook.com/straculenco.george/videos/1008728815822946/"></a><p>Cel mai tare mecanicAsculta si invata sa sti ce ai de facut</p>Posted by <a href="https://www.facebook.com/straculenco.george">Straculenco George</a> on 24 Februarie 2015</blockquote></div></div>
ceva interesant,,merita auzit,nu numai vazut Smile Smile Smile Smile Smile Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Idea Idea Idea Idea Idea
  • ammazon

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Ce este interesant de vãzut în ceea ce ai postat tu, codul HTML sau altceva?
Tu ai verificat ce ai scris aici?
  • CATALINA13

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Am si eu o intrebare...azi de dimineata cand am vrut sa plec cu masina am constatat ca nu mai avea curent deloc. Inchiderea centralizata nu mai mergea, nici claxon, contact sau radio nici atat.
Am pus un cablu pe baterie si am luat curent de la o alta masina si a pornit imediat....insa dupa vreo 20 min cat am lasat-o mergand ca sa se incarce bateria, am observat un tacanit in zona motorului si tremuram din cand in cand ca si cum nu se alimenteaza cum trebuie sau nu este curent continuu...cand apare tacanitul, apare si tremuratul...
Este prima data cand patesc asa ceva. Mentionez ca este o Astra J din 2011 -1.4 benzina si pana acum nu am schimbat deloc bateria, insa nu am avut nici o problema cu ea.
Ieri a schimbat sotul meu husele si ne gandim ca s-ar putea sa fie vreun fir care sa nu mai faca masa si sa fie consumata bateria din aceasta cauza...
Cineva s-a mai lovit de aceasta problema? Este posibil sa fie asta?
Un alt coleg ne-a spus ca e posibil sa fie bobina...
Multumim anticipat pt raspunsuri.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca nu mai avea curent deloc, as zice ca a ramas un consumator ceva care a supt tot curentul din baterie...
care e acel consumator care a ramas doar un electrician ar sti sa determine
o baterie de 5 ani nu tebuie sa se goleasca asa peste noapte.

tremuratul acela cel mai probabil e de la un consumator care aduce sarcina asupra motorului (poate fi compresorul de la clima de exemplu).
util ar fi totusi sa pui un voltmetru la bornele bateriei si sa vezi cat e incarcarea, pentru a elimina posibilitatea unul alternator defect.
  • CATALINA13

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru raspuns.
O sa vad maine dimineata daca bateria se va descarca din nou...e posibil sa fie ceva care sa fi consumat bateria...dar se putea sa fie de la un contact de masa in urma schimbarii huselor?
Ma gandesc si eu la toate posibilitatile...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
tot ce se poate, cu toate ca e parerea mea ca tot ce se afla in scaun (ex: airbag-uri, incalzirea) trebuie sa fie alimentate doar cat e pus contactul deoarece sunt consumatori mari...

eu as face asa:
testul 1:
inainte sa pornesc masina verific cu voltmetrul cat e tensiunea pe baterie
dupa care pornesc masina (cu sau fara cabluri) si apoi verific tensiunea de incarcare.
las o perioada motorul pornit sau ma plimb cu masina sa se incarce cat de cat (daca incarcarea e buna)
dupa care opresc motorul si vad ce tensiune am pe baterie.
a 2-a zi repet masuratoarea.
daca scade mult tensiunea inseamna ca ori bateria e dusa, ori ai consumator

testul 2:
daca tensiunea pe baterie dupa incarcare scade foarte mult peste noapte, as incerca sa incarc bateria (redresor, pe masina daca incarcarea e buna) iar apoi sa scot una din bornele de pe baterie. o las peste noapte si apoi verific ce tensiune are dimineata...
daca dimineata tensiunea scade mult, atunci clar e bateria.
daca tensiunea scade dar foarte putin atunci ori ai consumator, ori incarcare nu e suficienta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR