Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cred ca orice mecanic ti-ar spune sa-i aduci masina la el...
nu cred ca sunt prea multi care sa faca astfel de reparatii in alta parte decat in service-ul unde lucreaza si chiar daca ar face asa ceva cred ca ar costa destul de mult...
Skip ads

  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc in prima faza sa vad daca pot sa o duc la un service asa, fara servodirectie. Se invarte greu fara servo pe loc dar am inteles ca in miscare merge mai usor.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
da, asa e.
pe loc se misca foarte greu, dar in mers se misca mai usor.
ai grija insa la curbe sa nu intri prea tare si sa nu poti sa tragi de volan la timp.
ar fi bine daca ai putea ori sa ai o baterie de rezerva ori sa pui bateria pe redresor.
  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Nu am alta baterie. Dar e noua, sper sa fie ok. La insignia schimbarea kitului de accesorii e cu domontarea ansamblului fata sau fara demontarea lui?
Skip ads

  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Un service relativ apropiat de mall baneasa stie cineva? Smile
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la vectra c cu 1.9 cdti (cam acealsi motor cu 2.0 de pe insignia) nu trebuie demontata decat protectia dinspre roata (un plastic) si acolo ai acces la cureaua de accesorii.
pentru distributie mai trebuie dat jos suportul motorului de pe partea pasagerului.
cred ca e nevoie sa demonteze ce e in partea aceea a motorului (la vectra c acolo este filtrul de aer).
nu cred ca e nevoie sa dea roata jos sau sa dea bara / radiatoare / etc.
  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Mersi jgyprime. Si la insignia e filtrul de aer langa cureaua de accesorii. Deci nu pare sa fie o procedura complicata. De nordauto aveti ceva informatii? E in spate la ikea. Mi.ar fi foarte aproape dar nu stiu la ce sa ma astept de la ei.
Multumesc
  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:Care din ele il are masina A20DTH, A20DTJ, A20DTR, A20DTC, A20NHT Si cati CP are...
Eu zic primadata sa schimbi rolele si cureaua
Verifica si fulile de la alternator si de la compresorul de AC

Banuiesc sa te referi la rolele G si T sau te mai referi si la altele...


"Servodirectia e moarta" - fara alternator nu cred ca merge servo (sau nu iti merge de mult timp)
Daca poti pune niste poze cu rolele de care spui ca sunt blocate... si ce motor are masina?

Ca costuri doar rolele (fara cele de la alternator si AC) + curea cam 450-500RON cu piese bune vezi ce pui.
Nu tot ce este ieftin este si bun.



Pentru ce sunt rolele PAS si G? Alea sunt blocate la mine. Am dus masina la un service si maine o sa ma sune sa.mi zica care.i problema. Sper sa nu am ceva surprize.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
CS = vibrochen
G = rola de ghidaj
PAS = nu stiu ce o fi in spatele lui...
T = rola de tensionare (rola intinzatoare)
AC = fulia de la AC
GEN = fulia de la alternator
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
PAS = pompa de apa
  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc baieti. M.ati facut sa inteleg putin problema mea. Daca e blocata rola PAS trebuie sa schimb si pompa de apa? Asa isi dadea cineva cu parerea.
  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Si de asemenea la rola intinzatoare se schimba doar rola sau tot mecanismul ala?
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
La a20dt* pompa de apa e angrenata de cureaua de accesorii?
Pentru ca la z19dt* e angrenata de cureaua de distributie...
  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Da. Pompa de apa e angrenata la cutia de accesorii.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
PAS - este tot o rola de ghidare
Pompa de apa este pe distributie la A20DTJ din ce vad.




Rola ghidare / conducere curea transmisie ( G din poza)

Rola intinzator curea transmisie ( T in poza)

Rola ghidare / conducere curea transmisie ( PAS in poza )

  • Agyuka

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua!

Ma numesc Zsolt si sunt nou pe forum.

Am o problema cu pornire la rece cu un Opel Astra H 1,6 benzina 105CP.
Dimineata la rece masina nu imi porneste. Pot sa dau la cheie cat vreau, motorul se invarte dar nu porneste.
Am avut niste cabluri pe masa oxidate, le-am curatat, cam tot ce a fost contact oxidat am curatat.Am incercat dupa asta sa pornesc, facea exact la fel, invartea motorul dar nu pornea. Am masurat tensiunea in baterie si era de 12,4V.
In momentul in care am luat curent de pe alta masina,a pornit la sfert de cheie.
Am lasat-o sa mearga, masurand bateria. Cu farurile pornite si incalzirea pornita imi arata 14,2V incarcare, cu toate astea oprite arata 14,4V.
Dupa ce am oprit motorul am masurat pe baterie 13,2V
Dimineata era de 12,7V, cu care masina nu a pornit numai dupa a 3-a incercare.
Bateria a fost cumparata in 2015 martie, este in Varta Black Dinamic de 56Ah 480A

Masina o folosesc la mers la lucru,mai mult in oras, deci distante scurte.

Am inteles ca la pornire din acel 12,7V se mai pierde o gramada, care sa nu ajunga pentru pornire,senzorul de volanta sesizand turatia insuficienta pentru a da comanda pentru pornire?

Sau poate fii chiar senzorul de volanta, sa nu citeasca corect valorile?

va multumesc
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
trebuie sa faci o diagnoza si sa vezi ce erori ai.
cel mai probabil eroarea te va directiona corect inspre rezolvarea erorii.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Agyuka a scris:
In momentul in care am luat curent de pe alta masina,a pornit la sfert de cheie.
Poti face proba cu alta baterie(ce functioneaza pe alta masina) montata in loc la a ta.Daca nici asa nu se rezolva,trebuie sa fie masurata caderea de tensiune de la baterie la electomotor,,iar daca si aceasta este mica,atunci se va repara electromotorul... In acest caz,nu vad cum te poate ajuta diagnoza...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Curata amandoua bornele bine inclusiv prinderile pe baterie (cu hartie abraziva)
Si verifica cablul care vine dinspre alternator spre borna la baterie sa nu se incalzeasca mai ales inainte de borna (cu masina pornita.)

Masoara curentul de pornire intr-un service cred ca bateria nu mai are curent de pornire in parametri.
Daca cu alta baterie merge.

Vad ca valorile la baterie sunt bune. - dar curentul de pornire? 56Ah 480A o mai fi tot acelasi? - cu timpul scade.

La cele black nu te astepta prea mult... data viitoare pune Silver (Black si Blue e unul nu ma astept sa ma tina ceva ani.)

big_electro61 a scris:Masurata caderea de tensiune de la baterie la electomotor.

Daca poti spune si cum se face...
Eu a-si fi multumit.

Valorile normale ale bateriei: Bateriei nepornita 12.4-12.6v OK. si pornita 13.8-14.4v OK. (cu fluctuati foarte mici)
Cu curentul de pornire numai in service il poti vedea cred... Sau probat cu alta imprumutata.

Erori nu cred sa aibe stocate.
  • vioan77

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2016

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:PAS - este tot o rola de ghidare
Pompa de apa este pe distributie la A20DTJ din ce vad.




Rola ghidare / conducere curea transmisie ( G din poza)

Rola intinzator curea transmisie ( T in poza)

Rola ghidare / conducere curea transmisie ( PAS in poza )




PAS se pare ca e rola de la servodirectie. Si in cazul meu e dusa pompa de servo. Care trebuie sa o schimb. Plus ceva role, plus cureaua = 2100 lei
Mi.au facut ziua mult mai buna.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR