Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • nedbear28

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Hello!

Totul a inceput asta iarna cand mi s-a dus alternatorul...am mers la un service unde l-am schimbat.
In momentul cand pornesc motorul lumina de fundal a TID-ului si a bordului este de o intensitate mica in momentul cand accelerez un pic masina, stand pe loc, lumina bordului si a farurilor revine la intensitatea normala si ramane asa pana la alta pornire a motorului.

Problema asta nu o aveam inainte sa schimb alternatotul.....oare asta sa fie buba? Sau e altceva?

Bateria am incarcat-o de curand iar "ochiul magic" e pe verde.

Va multumesc ptr ajutor!

PS : nici dezaburirea la spate nu o pot porni pana nu turez motorul de vreo 2 ori(pur si simplu nu se actioneaza butonul)
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
In mod cert ai probleme la alternator,sfatul meu te duci frumusel inapoi la service si ceri explicatii sau iei legatura cu dancuciureanu
  • nedbear28

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Speram sa gasesc o explicatie aici pe forum inainte sa ma duc la Doreii de la service care mi-au montat alternatorul

Cu o parere avizata de pe forum nu imi pot spune cine stie ce bullshit de care sa nu fi auzit.

Totusi poate e cineva care a intampinat problema asta si ma poate ajuta cu un sfat
  • nedbear28

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
An masurat azi curentul de pe baterie:

Cu motor oprit : 12.22V

Cu motor pornit fara sa calc acceleratia : 11.97V

Cu acceleratia calcata o data : 14.38V....si se mentine asa pana la o noua secventa pornit/oprit

E normal asa?

Multumesc
Skip ads

  • nedbear28

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Motorul e de 1.6 benzina

X16SZR...deci am bujii normale
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
si eu cred ca ai o problema la alternator sau la regulatorul de tensiune.cu motorul pornit ar trebui sa ai o tensiune mai mare de 12v.nu stiu exact ce fel de regulator de tensiune ai, mecanic sau electronic. se pare ca ramane "blocat"la tensiunea minima pe care o da alternatorul,deci la turatia de relanti,si cupleaza incarcarea la o tensiune/turatie mai mare.tensiunea de incarcare 14,38 este ok.
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Nu e normal ce se intampla. Cu motorul pornit ar trebuii sa ai ~14 V, fara sa fie nevoie sa o turezi mai tare.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Din datele prezentate de el se pare ca alternatorul, puntea si regulatorul functioneaza in parametrii normali, alta fiind "buba" ce ii creaza un consum marit de curent la turatii mici! Se specifica clar ca dupa o scurta turare a motorului, tensiunea ramane in parametri chiar daca motorul revine la ralanti, ceea ce este corect! Nu stim de ce a fost luata hotararea de a fi schimbat alternatorul! De obicei in proportie foarte mare acesta se reapara prin inlocuirea carbunilor, puntilor de diode si a regulatoarelor! De schimbat doar daca au scurturi in bobinele din stator si rotor, altfel nu se explica banii aruncati care nu-s putini!
Mai fac precizarea ca la regulatoare electronice, functie de schema lor interna, unele incarca nominal fara a fi necesara o mica acceleratie, la altele fiind nevoie de acest "impuls" in prima faza! Am intalnit in practica asemenea chitibusuri!
Skip ads

  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
D_M_G a scris:....
Mai fac precizarea ca la regulatoare electronice, functie de schema lor interna, unele incarca nominal fara a fi necesara o mica acceleratie, la altele fiind nevoie de acest "impuls" in prima faza! Am intalnit in practica asemenea chitibusuri!

Poti sa dai un exemplu de astfel de schema? Eu nu am auzit de asa ceva, regulatorul are rolul de a regla excitatia generatorului in asa fel incat tensiunea trifazata generata sa fie ~constanta indiferent de turatie.
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
te sfatuiesc daca esti in Iasi sa vii la intalnirea colegilor sambata ora 15 la Palat.unele probleme daca nu sunt grave se rezolva pe loc.
  • sorin.george

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mai poti verifica si conexiunile de minus de la baterie si de la caroserie
  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Alternatorul trebuie sa incarce la tensiunea nominala imediat dupa pornirea motorului nefiind nevoie de nici o accelerare. Daca ar avea un consum foarte mare, acesta nu ar dispare dupa o scurta accelerare. Problema, mai mult ca sigur se afla la regulatorul de tensiune acesta comportandu-se anormal. Du-te inapoi la service si nu accepta explicatiile cum ca ar fi normal. Sa-ti monteze un regulator care se comporta "anormal" si care incarca la o tensiune nominala fara sa necesite accelerare. La pornire nu trebuie sa accelerezi, deci......
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
titro a scris:
D_M_G a scris:....
Mai fac precizarea ca la regulatoare electronice, functie de schema lor interna, unele incarca nominal fara a fi necesara o mica acceleratie, la altele fiind nevoie de acest "impuls" in prima faza! Am intalnit in practica asemenea chitibusuri!

Poti sa dai un exemplu de astfel de schema? Eu nu am auzit de asa ceva, regulatorul are rolul de a regla excitatia generatorului in asa fel incat tensiunea trifazata generata sa fie ~constanta indiferent de turatie.



Daca n-ai auzit tu, nu inseamna ca nu exista !

Once the engine is running and the alternator is generating, a diode feeds the field current from the alternator main output, thus equalizing the voltage across the warning light which goes out. The wire supplying the field current is often referred to as the "exciter" wire. The drawback of this arrangement is that if the warning light fails or the "exciter" wire is disconnected, no excitation current reaches the alternator field windings and so the alternator, due to low residual magnetism in the rotor will not generate any power. However, some alternators will self-excite when the engine is revved to a certain speed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
nedbear28 a scris:An masurat azi curentul de pe baterie:

Cu motor oprit : 12.22V

Cu motor pornit fara sa calc acceleratia : 11.97V

Cu acceleratia calcata o data : 14.38V....si se mentine asa pana la o noua secventa pornit/oprit

E normal asa?

Multumesc



Este foarte normal.

Bateria avea 12 V.
Pornesti motorul ( o pornire consuma cam 20- 30 A), e normal sa ai o tensiune mai mica.
Apoi, cind se excita alternatorul, datorita vitezei mai mari (ceea ce nu a auzit colegul) si incepe sa incarce, ai 14 V.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Asa sunt unii...daca ei nu au auzit inseamna ca nu exista! Pai sa-ti exemplific clar colegu' ! Am doua Vectre cu motorizari identice! Ambele la pornire, avand soc automat in trepte, motoarele in prima faza se duc la 1500 RPM, in a doua la 1100 si la iesirea socului raman la 850 RPM! Am masurat tensiunea pe ambele masini in varianta motor rece si normal ca fiind RPM ul peste 1000, alternatoarele au plecat din start cu tensiunea de 14,4 V! Dupa ce ambele motoare au revenit la RPM normal, adica 850, le-am oprit si am masurat din nou la fiecare pornindu-le pe rand...la una alternatorul baga nominal la turatia de 850, la cealalta la care i-am schimbat atat diodele cat si regulatorul, ambele GM si de calitate made England, la 850 RPM am 12,6V pina la acel mic "impuls" de acceleratie! Dupa momentul acelerarii, motorul revenind la ralanti, alternatorul pastreaa tensiunea nominala de incarcare de 14,4 V! Masuratorile s-au facut cu un multimetru profesional Fluke!
Alaturat scheme....vezi ca la una din ele regulatorul preia tensiunea de alimentare printr-un grup separat de diode, ceea ce conduce printre altele si la o "cadere" a acesteia cu 0,6 V! Iar toate 3 schemele au "chichitele" lor!
Si sa stii ca nu vorbesc din povesti...mi-au trecut prin maini in decursul timpului, poate peste suta de alternatoare!


  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
La mine incarca imediat dupa pornire fara sa accelerez deloc cu cca. 13.5v. vectra x16xel. bateria trebuie sa recupereze curentul pe care l-a consumat electromotorul la pornire deci este normal ca regulatorul sa dea excitatie la alternator si sa incarce bateria imediat fara nici un "impuls" si indiferent de turatia motorului.
Cum a scris colegul de la inceput, problema a aparut de cand a schimbat alternatorul deci inainte nu-i facea asa bordul.este clar ca are un defect si acesta este la alternatorul pe care l-a montat si nu la instalatia masinii.
Nu cred ca poate sa apara un consum suplimentar care "ia"curentul la relantiu si dispare cand se mareste turatia motorului.Nu am auzit nici de regulator care sa aiba nevoie de "impuls" sau de turatie mai mare.Regulatorul trebuie sa incarce si la relantiu.
Presupunand ca alternatorul este unul reconditionat problema ar putea sa fie data si de un contact defectuos la perii/colector.Un carbune sau arc care nu-si face treaba si ramane blocat deblocandu-se cand creste turatia motorului sau cresc vibratiile.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Pierzi din vedere si un alt amanunt! Alternatorului ii trebuie o anumita turatie pentru a livra curentul nominal minim de incarcare a acumulatorului, care variaza si functie de capacitatea acestuia! Adica raport aprox. 1/10 din capacitatea lui... si multe carti de specialitate spun ca alternatoarele cam intra in "paine" dupa 1000-1100 RPM!
Ai spus corect la tine! Ceea ce nu inseamna ca alte masini cu aceiasi motorizare nu sunt din fabrica echipate cu alternatoare de la diferiti producatori! Depinde de stocul lor! Unele Vectre au Delco Remy altele Delco SI, etc...si intre ele sunt ceva diferente structurale ale montajului electronic din regulator!
Nu stiu....dar cred ca ar fi necesar ca fiecare sa-si completeze la datele personale si in ce domeniu da cu sapa...ca sa stim asa cu cine vorbim si daca suntem in tema oarecum cu subiectul!


Ultima modificare facuta de D_M_G la Sam 13 Feb, 2010 1:40 pm, modificat de 3 ori in total
  • nedbear28

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Deci sa imi fac griji?....sau pot sa merg in continuare asa fara probleme
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
nedbear28 a scris:Deci sa imi fac griji?....sau pot sa merg in continuare asa fara probleme
motor oprit : 12.22V
Cu motor pornit fara sa calc acceleratia : 11.97V
Cu acceleratia calcata o data : 14.38V....si se mentine asa pana la o noua secventa pornit/oprit
Daca comportamentul alternatorului este exact asa cum ai descris, adica valorile tensiunii sunt cele indicate mai sus, recomandarea mea este sa mergi linistit! Trebuia totusi sa-l repari pe cel vechi si sa nu fii nevoit sa le dai alora o tarna de bani pe altul care dupa cum inteleg nici nu stii daca a fost nou sau reconditionat!
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Deci sa imi fac griji?....sau pot sa merg in continuare asa fara probleme
scuza-ma dar daca ti se pare ca ti-au reparat alternatorul si-ti convine sa-ti fileze si luminile in bord nu inteleg de ce ai mai postat ca ai o problema.
Problema asta nu o aveam inainte sa schimb alternatotul....
pe principiul "merge si asa" ai putea sa mergi in continuare nu-i foarte grav atata timp cat totusi dupa ce accelerezi incarca si deci vei avea curent in baterie si la urmatoarele porniri iar daca regulatorul de tensiune limiteaza curentul la 14.38 nu este pericol sa-ti "fiarba "bateria.
Parerea mea este ca ai o problema, sigur masina nu a iesit asa din fabrica.
@D_M_G-alternatorul se invarte oricum mai repede decat motorul ,se multiplica turatia din fulie dar asta este treaba proiectantilor.cat despre schemele pe care le-ai postat mai sus au "chichite" diferite prin faptul ca la primul RT se face excitatia alternatorului cu tensiune negativa iar la celelalte doua invers cu tensiune pozitiva dar este aceelasi principiu de comutatie.
caderea de tensiune pe grupul de diode nu ma convinge,eu stiu ca dupa diodele de redresare tensiunea din contra creste.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR