Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Schema tehnica a asamblului de franare de la Agila




Scule necesare:
accesoriile pentru desfacerea rotilor,cricul si cheia pentru desfacerea piuletelor de la roata aflate in dotarea masinii
2 cheii de 13
1 surubelnita dreapta medie
presa pentru piston etrier
hartie abraziva granulatie medie
pensula

Materiale de schimb:
am folosit placute de frana italiene Simer cu senzor acustic mecanic-180 RON



Demontare si Montarea:

1.Se slabesc piulitele de la roata,dupa care se ridica masina pe cric,se scoate roata,atentie Exclamation masina trebuie sa fie stationata cu frana de mana trasa pe un plan drept iar la rotile din spate se pun opritoare pentru siguranta dumneavoastra.Trebuie sa ajungeti in acest stadiu prezentat ca in urmatoarea poza:




2.Se verifica atent sa nu fie scapari de lichid de frana pe la furtunul principal care alimenteaza etrierul cu lichid sau uzura acestuia conform pozei:




3.Se desface corpul etrier cu ajutorul cheilor fixe de 13 pentru a ajunge la placute conform pozelor de mai jos:


Atentie Exclamation sporita la burduful de cauciuc ,exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1, acesta se poate rupe




4.Dupa demontarea celor doua suruburi care sustin corpul etrier,se scot placutele de frana cu o surubelnita medie lata,conform pozelor:




5.Se verifica vizual discul de franare daca este ok(nu prezinta adancituri mari sau zgura mare pe margine) se trece la verificarea garniturii de etansietate piston,curatarea corpului etrier cu surubelnita,hartie abraziva si pensula,se elimina zgura de pe suprafata lui,pe piston sau cauciuc nu se da cu te miri ce ulei sau vaselina sunt adunatoare de praf si impuritati intr-un mediu extern si cu timpul se formeaza o mazga groasa care poate afecta buna functionare pistonului din etrier.




6.Dupa curatarea discului de frana de zgura formata pe margine(se pot rectifica si la strung),se monteza placutele noi de frana pe disc,se imping pana iau contact perfect cu acesta,conform pozei:




7.Se foloseste o presa pentru a impinge pistonul in interiorul corpului etrierului,conform pozei:




8.Se monteza peste placutele de frana corpul etrier,dupa care se strange surubul 1 tinand contra burdufului de cauciuc,operatia inversa demontarii,conform pozei:


Atentie Exclamation sporita la burduful de cauciuc, exista riscul daca nu tineti contra bine la surubul 1, acesta se poate rupe




9.Se fac verificarile de riguoare,se monteaza roata si se trece la cealalta roata, nu inainte de a desface o bere ca sa va mai trageti duhul

In speranta ca va este de folos acest material,va salut cu stima si respect, Stefan.


Ultima modificare facuta de StefanTolos la Vin 04 Jun, 2010 12:40 am
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Multumim de tutorial.
O scurta completare: se curata ghidajele si burdufele, se pune vaselina noua

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cu placere Wink si eu multumesc pentru completare.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ca sa vin si eu cu o completare constructiva: nu puneti orice tip de vaselina, puneti doar vaselina rezistenta la temeperatura (de obicei cea cu MOS2, grafit sau cupru) pentru ca altfel vaselina devine uleioasa si se scurge afara. Inca un sfat, puneti putina vaselina, cu cupru recomandabil, pe zonele unde culiseaza placutele de frana pentru ca ajuta ca acestea sa se miste mai usor.
Skip ads

  • Glacius

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Acel disc de frana odata ce este curatat de zgura sau rugina, in cazul meu este ruginit, este recomandat sa fie vopsit cu o vopsea pe baza de zinc rezistenta la intemperii etc, desigur nu pe suprafata de contact cu placutele ..? Nu am vazut nici un senzor inlocuit precum la alte masini, eu am un opel astra Y17DTI , cand ai cumparat placutele de frana ele vin odata cu acel senzor?
  • geostoian

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am inteles ca pentru Agila 1.2 din 2001 sunt doua feluri de placute de frana. Difera lungimea. Pot afla ce lungime au placutele de pe masina mea fara sa le desfac? Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit pe forum !
Ai inteles gresit, in 2001 era o singura dimensiune, cei de la magazin sunt in aer.
Exista :
->2001.12.31
2002 -> jumatate 2003 (strutzocamila)
2003 ->
Codul pe original la tine ar fi 47 04 578 si odata introdus ar trebui sa apara echivalentele daca e un program bun.
  • geostoian

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspus! Am avut astazi chef sa ma murdaresc un pic si am facut schimbul de ulei si placutele de frana. Daca vedeam raspunsul dvs, scuteam ceva timp pe care l-am pierdut cu demontatul unei placute si masuratul ei, inainte de a merge la magazin. Intr-adevar, cred ca vanzatorul folosea un program mai slabut. Apreciez tare mult pe toti cei care rup din timpul lor pentru a-si impartasi experienta si cu ceilalti.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR