Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pai..tot n-ai zis, se spala sau nu motorul...ce recomanzi, tu, personal, de data asta...binenteles, dupa ce te-ai documentat temeinic pe you tube ascultand ce zic altii? Lasa-l pe nea' ala...cu afacerea lui si care are pareri foarte "competente" de tipul, citez: Deci, masinile de ultima generatie au senzori mult mai multi, nu mai tin o "vesnicie" (ca masinile de odinioara), contin in pret mult mai mult marketing si taxe, plus orice altceva decat calitate...
Normal ca, dupa parerea lui de afacerist, "senzorii" astia de ultima generatie de pe masinile de ultima generatie si nu numai, nu mai tin o vesnicie,ca la masinile de "odinioara" dotate cu senzori de ultima generatie, care...tineau altfel...ca altfel cum sa se justifice in fata unora care nu mai pleaca de pe loc ca le-a spalat el motorul...

PS...daca ar fi sa-mi dau cu parerea, ti-as spune ca, o formulare mai corecta ar fi fost...un inteligent ramane cu inteligenta lui, nu in inteligenta lui...
Skip ads

  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Este ultimul reply pentru tine, din partea mea.

Paºii indicaþi de Cristian Pop, i-am fãcut ºi eu, pe maºinile mele, chiar înainte de a vedea tutorialul sãu.
Dacã tu doreºti sã vezi din postarea mea, o reclamã este problema ta.
Observ cã îþi place sã comentezi mai mult decât este necesar fãrã a avea ceva constructiv de spus.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Eu am zis ceva "constructiv" in postarile anterioare si anume, spalarea unui motor cu apa si detergent, in spalatorii, cu aparate de apa sub presiune sau cu alte chestii similare, implica anumite riscuri pe care cine vrea sa si le asume...sa o faca, pe propria raspundere, fara sa se planga ulterior ca oare ce s-a intamplat cu masina lui de nu mai vrea sa porneasca, cine nu...sa lase motorul asa cum este ca este mai sanatos. In plus, pentru un aspect relativ ingrijit nu este nevoie sa bagi sub dus motorul...se pot spala anumite plastice, cum ar fi, capacul motor, capacul filtrului de aer, traseul de la filtrul de aer la admisie...etc..prin demontare si spalare la chiuveta, cada din baie...unde poate fiecare, cu apa+detergent+sampon+parfumate+siliconate...etc. Furtunele traseului de racire si recipientii diversi, antigel, lichid de frana, lichid de servo+ capacele acestora care fiind galbene, au prostul obicei sa se faca negre cand se fac schimburile sau sant atinse cu mainile murdare de catre mecanici...pot fii curatati ori cu ceva sprayuri...ori cu o carpa umezita cu ceva solutie de curatat si stersi apoi cu ceva uscat...operatiune facuta fara demontare, direct pe masina, sau fara a folosi aparate cu apa sub presiune. In rest...sters praful periodic cu o pensula, carpa uscata, etc. In cazurile mai grave, in care exista scurgeri de ulei recente sau altceva...se poate folosi sprayuri de curatare, local sau daca sunt prea scumpe acestea...uleiul se poate sterge si cu o carpa...pentru a observa ulterior scurgerile. In cazurile foarte grave...gen bloc motor si alte component pline de straturi, straturi de ulei+praf intarit si uscat...nici mama lui karcher din spalatorie nu va face minuni, acolo trebuie demontat, frecat cu peria de sarma, TIX, soda caustica, motorina, decarbusol, reparat...etc. si oricum acesta nu va pune nimic electric de pe masina la risc....ca oricum se demonteaza inainte Deci...e bine asa...? Tot ce am spus eu se poate face in max. o jumatate de ora...de fiecare, fara costuri si fara riscuri, chiar in fata blocului daca nu sunt posibilitati de o curte...si garantat, motorul va arata sufiicient de ingrijit ca sa nu te faci, chipurile, de ras cand ridici capota...Pentru cei care fac off road, probabil ca exista alte metode pentru indepartarea noroiului care inevitabil...ajunge si in compartimentul motor...dar, aceste masini sunt o categorie aparte...Solutia propusa de mine este pentru masini, obisnuite...care circula pe strada...

motorul masinii mele...spalat dupa metoda mea...nu a altuia...capacele pe la ulei si antigel, le-am dat cu WD40...ca citisem ca spala bine jegul si au iesit...boboc...restul e doar sters de praf...acum arata cam jalnic, ca a intrat apa cu sare de pe drum, dar fiind cm frig, il mai las asa pana se incalzeste si il curat apoi...

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@sorindf2000 - motorul tau arata asa pentru ca este alergat intr-o tara civilizata nu in Romania unde este plin de mizerie de tot felul. Avem o groaza de drumuri sparte pentru diverse modernizari ale infrastructurilor de apa, canal, gaz si altele, mergem in spatele la rabe vechi cu noneuro care lasa in urma o ceata deasa de gaze de esapamenti iar cand ploua e si mai "placut" Nu mai vorbesc iarna cand te trezesti cu sare si nisip peste tot si chiar sa ai mama scutului si tot iti intra la motor mizeria...
Asa ca ceea ce spui tu ca faci intr-o jumatate de ora (iti aduc masina mea sa vad daca reusesti sa o faci intr-o jumatate de ora sa arate ca dupa o spalare a motorului pe care o fac eu acasa in curte) se aplica poate in germania, austria si alte tari civilizate unde nu este atata praf si mizerie. Eu daca spal masina azi si peste noapte ploua dimineata e plina de urme de praf din atmosfera de zici ca nici nu am spalat-o.
Eu am spalat motorul masinii de nenumarate ori ca si altii, dar nu la spalatorie unde niste angajati fara minte baga jetul sa fie ca doar nu conteaza, sa treaca timpul sa faca alta masina, ci acasa in curte dimineata pana la ora 12 o spalam luna bec cu aparatul de presiune si tot felul de substante de curatare, unele enumerate si de tine, uscat apoi cu un compresor sa nu stea apa aiurea si lasat cu capota deschisa pana seara si nu este nici o problema. Apoi daca am timp si chef ii dau cu spray siliconic peste zonele cu cauciucuri diverse unde stiu eu ca este important sa protejez si sa ii lungesc viata si atata tot pana anul urmator...
Fiecare face asa cum doreste el ca in fond este masina lui dar sa nu te mire apoi ca mergi la mecanic si iti cere manopera de 2 ori mai mult cand vede cum arata zonele in care trebuie sa lucreze...
Si in incheiere sa iti mai spun ceva: la ITP nici nu te primeste daca este motorul murdar si nu este masina spalata...
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ok...nu stiu ce sa zic...poate aveti si voi dreptate insa, eu mai zic 2 lucruri: 1) masina mea a fost cumparata din Romania, folosita doar in Romania de fostul ei proprietar, cred ca in 5 ani n-a vazut ea curat la motor decat probabil in fabrica si motorul era jegos, putin spus...avea praful pe capace, furtune, borcane si ce mai are el pe acolo de un deget...nu m-a deranjat, abia am vazut ca nu pierde ulei sau alte fluide pe cine stie unde...am curatat totul asa cum am descris mai sus in poate ceva mai mult de o jumatate de ora, insa nu extraordinar de mult ca timp, in parcarea din fata blocului prin drumuri repetate la et.10 la chiuveta, unde am spalat cu un burete de vase si sapun lichid de maini, ce plastice am putut demonta, am mai folosit vreo 2 lavete de 3 lei ambele, una pentru spalat jegul cealalta pentru "finisaj" si un fas-fas de sters geamuri cel mai ieftin, 1 RON bucata ca altceva nu aveam prin portbagaj si odata scos la lumina motorul, nici nu m-am mai preocupat prea mult de el si 2) chiar daca stau in alta tara, sa sti ca motorul, acum, in momentul de fata...e alb, de la apa cu sare sau ce solutie or da astia pe jos pentru dezghetat drumuri...putin mai tarziu o sa va pun o poza..deci, nu doar Romania sufera de praf, mizerie si alte chestii care fac masinile noastre sa nu mai arate frumos...Totusi, asta nu este un motiv de ingrijorare...putin jeg acolo, se rezolva in 2 timpi si 3 miscari fara nici un risc pentru cine stie ce senzor cu fix aceleas resurse descrise ,mai sus...2 lavete, un fas-fas ordinar de spalat geamuri, un burete de vase, sapun lichid de spalat pe maini si cireasa de pe tort, am descoperit ca WD 40 scoate capacele de la ulei si antigel ca noi...deci, pe alea nici nu le mai duc la chiuveta. Probabil, curatenia va tine ceva mai mult decat in Romania, odata ce nu mai dau astia pe jos cu diverse substante/solutii de dezghetat...dar, eu ma refer la metoda nu la cat tine curat.

PS n-am scut integral, de plastic, cum sunt la masinile diesel...am scut, dar metalic si ala nu protejeaza deloc contra mizeriei care vine de dedesubt...
  • florinbucsa

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
uite ca mi-am spalat motorul si de data aceasta(prima data pe acest an,dar a nu stiu cata oara de cand am masina)
am mai spus si ma repet.nu folositi presiune mare de apa(adica nu va duceti la spalatorii,pentru ca sunt niste imbecili din mai multe puncte de vedere).metoda a fost urmatoarea.am aplicat snow foam diluat corespunzator cu un vermorel,am lasat sa actioneze,apoi am clatit cu apa(fara presiune).am sters plasticele la suprafata pe unde am putut si am lasat capota deschisa inca cel putin 2-3 ore si in aceasta perioada am lasat si motorul pornit in jur de 15 minute si am aplicat dressing pe plastice(fara silicon-pentru ca nu e bun).si bineinteles ca motorul era perfect rece inainte de a incepe sa il spal.si apropo,nu imi spal motorul ca am scurgeri de ulei.nu am nici cea mai mica problema de acest gen si nu am ce sa repar,doar imi place sa fie curat,fara praf.
  • Gyo

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Arata impecabil , felicitari ! Wink
  • florinbucsa

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
multumesc pentru aprecieri!
Skip ads

  • Aecrim Naboo

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Faptul ca nu ai nimic acum asta nu demonstreaza ca este bine, cel putin o spun din experienta, nu stiu cum e la alte modele dar la Astra g nu recomand spalare la motor la jetul cu apa..
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Spalarea la jetul unui aparat de spalat cu presiune nu este recomandata niciunui model de motor. De ce? Nu este deloc greu sa intre apa in sistemul electric si pe termen lung sau chiar scurt sa intervina diverse defectiuni.
  • Aecrim Naboo

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Exact, poate pe moment nu afecteaza cu nimic, dar in timp pot aparea probleme ... la mine asa s-a intamplat la 6 luni in iarna care a trecut a reaparut problema din vara cu niste senzori ...
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Ehh... Azi daca tot a fost cald, am zis sa curat si eu putin motorul , si radiatorul de la AC. Dupa vro 10 minute de frecat si o bere 2-3-5.
Rezultatu:

Skip ads

  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Pentru x16xel astra g ce trebuie acoperit la motor pentru a-l spala
Multumesc!
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am spalat si eu motorul personal cu aparat de presiune si solutie concentrata nu stiu exact numele.
Am aplicat solutia, am lasat ceva timp sa actioneze si pe urma am spalat cu apa incalzita la 90 de grade, nu am dat in exces in zona ECU si alternator sau cutie sigurante...
De atunci am mers vreo 100km si n-am avut nici o problema, inainte sa o pornesc am suflat tot motoru cu aer comprimat peste tot, nu l-am pornit imediat.
Acum arata si el a motor.
  • Pupak

  • Mesaje scrise: 287
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2008

  • Mesaj Privat
O idee foarte buna pentru cei care detin un compresor de aer comprimat.

Pistolul se gaseste in Praktiker, Bricostore etc in jur de 50 - 60 lei.
Rezervorul este de aproximativ 1 l.

http://www.youtube.com/watch?v=QaMivII_YRg
  • alica89

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1995 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Pot sa spal si eu motorul la un opel corsa b X12sz ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
orice motor se poate spala doar trebuie avuta grija la elementele sensibile si cel mai bine este sa fie suflat cu aer comprimat dupa spalare si sigur nu vei avea probleme nici pe termen scurt nici lung...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Personal am spalat si sub presiune dar si usurel cu furtunul.
Conteaza mult sa ai un detergent bun care il aplici prin pulverizare. Recomand unul care de fapt este de aragaze, hote italian de la mama lui
SGRASSA&BRILLA produs de MADEL, vedeti pe madel.net si cum arata ca poate o sa-l gasiti intimplator. In Iasi este adus de moldways si de obicei il gasesc la piese auto linga salvare, ei vinzindu-l drept detergent motor. Si cam au dreptate in felul lor ca tare e bun. Nu contine soda caustica care ataca miinile nu mai vorbesc de cauciuc, vopsea sau plastic.
Spalatul se recomanda sa fie facut cu un motor caldut, nu fierbinte!
Plasticul si cauciucul sunt polimeri care si asa nu au viata lunga, nu o mai scurtati si voi prin diferente bruste de temperatura! In plus toate contactele electrice se bazeaza pe depuneri fine de aliaje care nu oxideaza usor dar prin apei, a tempearaturii si a diferentelor ei bruste, a curentului electric se formeaza oxizi care prezinta rezistenta de contact. Rezistenta de contact este dracu! Indicatii eronate a senzorilor, incalzirea contactelor, topirea mufelor si tot asa de se poate ajunge la flacara!

1.Eu mai intii protejez zonele sensibile: capac delco, bobina inductie....
Daca am timp nu-mi mai bat capul ca la sfirsit desfac tot, bag compresorul si usuc bine. Protejat neconditionat admisia si debitmetru ca apa te face falit in zona asta.
2.Decuplez bateria. De ce? Simplu: apa conduce electric, in plus daca ai rezistenta de contact pe undeva ea se transforma intr-o mica hidroliza, oxigen si hidrogen si vei avea o oxidare si mai mare a contactelor... Aveti grija sa aveti codul de la partea audio ca pe urma il cere.
3.Pulverizez detergent si cu pensoanele, unul cu coada lunga si unul mic functie de zone, frec bine.
4.Clatesc cu apa, tot dupa cum am chef la furtun sau presiune si daca mai am zone care o mai cer repet operatiunea.
5.Usuc totul bine cu compresorul, dar cu grija sa nu mut cu jetul ceva senzori.... sau sa bag stropi de apa pe unde nu trebuie...
6.Mai las sa se usuce natural putin si conectez bateria. La Opel atentie ca asa se mai face si reset de mentenanta.
Spalatul total il fac cind ii fac intretinerea de mentenanta, in rest mai mult cu cirpa.
La spalatorii nu va recomand, am vazut destule. La Fiat de exemplu computerul este sub capota si a intrat apa. L-am reparat la amarit si destul de ieftin ca oricum seful lui urma sa-l dea afara dupa ce a i-a stricat masina. La Opel Vectra este macar inauntru dar tot degeaba ca prostii de tinichigii au pus flacara oxi pe el. Macar directorul meu a scapat ieftin, fara piese inlocuite.
De fiecare data cind mai ajung in service, itp nu le vine sa creada ce bine arata indiferent cu care din masini ma duc!

Intre timp ca postul citat era din 2006 a aparut detergent motor http://arexons.it/it/prodot...detergente-motori si este chiar bun, recomand mai ales ca estemai usor de gasit pe la noi.

Se pare ca iti este greu sa citesti, sa cauti...bine cai grija de tunat motor si alte prostioare.
  • alexxxx88

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2005 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut! Am un opel astra h si nu stiu daca am spalator far.am tot incercat sa spal parbrizul cu farurile aprinse si am tinut tras de acea maneta mai bn de 5-8 secunde. Mentionez,am acele capacele sub faruri. Ma ajuta cnv cu un rasp? Ms mult
  • alica89

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1995 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc baieti pt sfat va anunt dupa ce spal
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR