Parola noua?


Am si eu oa mare rugaminte,vreau sa aflu cuplul de strangere la chiuloasa la opel omega 2.5 td,motorul acela de bmw. M-i sa ars garnitura de chiuloasa, am desfacut motorul si am dat garnitura jos dar nu stiu daca trebuie sa rectific si chiuloasa(toate astea leam facut eu in strada fiind pentru prima data care desfac un motor).Am verificat cu "rigla"chiuloasa si nu pare ovalizata dar nu stiu daca trebuie neaparat dusa la verificat-rectificat.Nu prea stau bine cu finantele ,asa ca nu-mi permit sa ajung la un service.Trebuie sa fac rost de o cheie dinamometrica(nu stiu daca merge si cu o cheie tubulara normala) ca sa strang suruburile la chiuloasa dar imi trebuie sa aflu care este cuplul de strangere la acest motor.
marin a scris: Am si eu oa mare rugaminte,vreau sa aflu cuplul de strangere la chiuloasa la opel omega 2.5 td,motorul acela de bmw. M-i sa ars garnitura de chiuloasa, am desfacut motorul si am dat garnitura jos dar nu stiu daca trebuie sa rectific si chiuloasa(toate astea leam facut eu in strada fiind pentru prima data care desfac un motor).Am verificat cu "rigla"chiuloasa si nu pare ovalizata dar nu stiu daca trebuie neaparat dusa la verificat-rectificat.Nu prea stau bine cu finantele ,asa ca nu-mi permit sa ajung la un service.Trebuie sa fac rost de o cheie dinamometrica(nu stiu daca merge si cu o cheie tubulara normala) ca sa strang suruburile la chiuloasa dar imi trebuie sa aflu care este cuplul de strangere la acest motor.


Am avut si eu aceasta problema,ar trebuii verificata chiuloasa,planeitate-fisuri si dupa poti pune garnitura noua.
Pe garnitura noua ai plan de stringere dar si ordinea,valorile. Trebuie sa cureti foarte bine pe bloc-chiuloasa dar si gaurile in care se string suruburile-brezoanele,daca ai mizerie-apa la stringere poti crapa blocul-atentie,am suflat cu aer-compresor. Cu cheia dinamometrica care este OK-calibrata ca orice aparat de masura am strins dupa plan,la 2 la 3,5 la 6 la 8 si final la 9 dar la ceva intervale de timp.Marea problema va fi la distributie sa o pui corect iar dupa avansul pompei care se face cu program pe calculator. Succes,se poate
Hi baiatule, mare lucru ai facut ! Nu trebuiai sa desfaci pana nu intrebi !
Dar sa incercam sa-l repari . Nu stiu cate cunostinte ai de mecaica dar pana se mai incalzeste il repari Mr. Green .

1. Ia chiulasa si puneo pe o raboteza (?) si ia un span subtire dela mijloc spre exterior .
Acesta operatiune se face in orice situatie cand deschizi motorul .
2. Atunci cand cumperi garnitura fi atent ca este insotita de o hartie unde scrie ordinea de strangere a prezoanelor cat si momentul max. Daca iei o garnitura de fabricatie spaniola iti indic un cuplu de strandere max de 120 N. Vom mai discuta despre metoda de strangere la momentul potrivit.
Acum foarte interesant pentru continuare ar fi sa stim CE MESERIE AI ? Asta ca sa stim pe ce limba vorbim ! Curs de mecanica generala nu putem face aci pe site . In alta ordine de idei ar fi necesar sa ne spui cum ai desfacut chiulasa ? Ai oprit motorul si te-ai pus da demontat ?
Sau ai adus motorul la un anumit punct? Astept raspunsul tau.
iriahu a scris: Hi baiatule, mare lucru ai facut ! Nu trebuiai sa desfaci pana nu intrebi !
Dar sa incercam sa-l repari . Nu stiu cate cunostinte ai de mecaica dar pana se mai incalzeste il repari Mr. Green .

1. Ia chiulasa si puneo pe o raboteza (?) si ia un span subtire dela mijloc spre exterior .
Acesta operatiune se face in orice situatie cand deschizi motorul .
2. Atunci cand cumperi garnitura fi atent ca este insotita de o hartie unde scrie ordinea de strangere a prezoanelor cat si momentul max. Daca iei o garnitura de fabricatie spaniola iti indic un cuplu de strandere max de 120 N. Vom mai discuta despre metoda de strangere la momentul potrivit.
Acum foarte interesant pentru continuare ar fi sa stim CE MESERIE AI ? Asta ca sa stim pe ce limba vorbim ! Curs de mecanica generala nu putem face aci pe site . In alta ordine de idei ar fi necesar sa ne spui cum ai desfacut chiulasa ? Ai oprit motorul si te-ai pus da demontat ?
Sau ai adus motorul la un anumit punct? Astept raspunsul tau.



salut....cand mam apucat de treaba masina era statuta de 3 luni deci era rece tun...iar cunostinte de mecanica cred ca ii intrec pe multi care se dau zmei pe la servisuri,dar nu am desfacut niciodata un motor singur mai ales de capacitatea asta,insa am cunostinte cum se schimba o garnitura de chiuloasa,am multi prieteni care se ocupa cu asa ceva si ma ajuta... mai mult verbal ..eu de meserie tot mecanic sunt dar nu o mai practic decat din pasiune pe masina mea....stiu cum lucreaza la service,am mai avut o problema si cand am placat cu masina de acolo era sa se descompuna ,multe suruburi nu erau stranse pe la punte....
Salut Marine, Sa inteleg ca ai notat in ce pozitie ai dat jos lantul distributiei de pe pinionul axului cu came ?
Sa inteleg ca intinzatorul de lant este acum blocat ? si lantul erte mai liber ?
Da-mi si un ID pe mesenger ca sa vorbim putin . Intre timp sa rectifici chiulasa si sa cauti garnitura .
Sa faci si pasuirea supapelor si schimba garniturile de etansaare pe coada lor
iriahu a scris: Salut Marine, Sa inteleg ca ai notat in ce pozitie ai dat jos lantul distributiei de pe pinionul axului cu came ?
Sa inteleg ca intinzatorul de lant este acum blocat ? si lantul erte mai liber ?
Da-mi si un ID pe mesenger ca sa vorbim putin . Intre timp sa rectifici chiulasa si sa cauti garnitura .
Sa faci si pasuirea supapelor si schimba garniturile de etansaare pe coada lor



[email protected]...vreau sa comunicam poate ma ajuti cu mai multe informatii....multumesc
iriahu a scris: Salut Marine, Sa inteleg ca ai notat in ce pozitie ai dat jos lantul distributiei de pe pinionul axului cu came ?
Sa inteleg ca intinzatorul de lant este acum blocat ? si lantul erte mai liber ?
Da-mi si un ID pe mesenger ca sa vorbim putin . Intre timp sa rectifici chiulasa si sa cauti garnitura .
Sa faci si pasuirea supapelor si schimba garniturile de etansaare pe coada lor



[email protected]...vreau sa comunicam poate ma ajuti cu mai multe informatii....multumesc
iriahu a scris: Salut Marine, Sa inteleg ca ai notat in ce pozitie ai dat jos lantul distributiei de pe pinionul axului cu came ?
Sa inteleg ca intinzatorul de lant este acum blocat ? si lantul erte mai liber ?
Da-mi si un ID pe mesenger ca sa vorbim putin . Intre timp sa rectifici chiulasa si sa cauti garnitura .
Sa faci si pasuirea supapelor si schimba garniturile de etansaare pe coada lor



[email protected]...vreau sa comunicam poate ma ajuti cu mai multe informatii....multumesc
Sfatul meu este sa duci tu frumusel chiuloasa la un test de planeitate si presiune.
Eu am lucrat prin serviceuri de la 15 ani si fac motoare tot de atatia ani (m am specializat mai ales in motoare de BMW 6 cilindri) si de fiecare data cand desfac un motor si suspectez chiuloasa o duc la un atelier specializat pt teste, curatare, inlocuit semeringuri si facut scaunele la supape.
Singur poti sa i faci test de planeitate dar nu poti de compresie, apoi de facut scaunul la supape nu este greu dar este destul de migalos, trebuie multa atentie si rabdare.
Toate aceste operatii ar trebui sa coste in jur de 500 Ron si ti faci chiuloasa ca noua.
Apoi ai grija sa cureti bine blocul motor (cum spuneau colegii inainte) si grija mare la distributie (vezi ca sunt topicuri deschise cu distributia la Omega 2.5 TDS)
Pt a strange chiuloasa nu ai nevoie neaparat de cheie dinamometrica dar daca nu ai mai strans pana acum nici o chiuloasa iti recomand calduros sa folosesti dinamometrica.
Un alt sfat este sa ti cumperi suruburi de chiuloasa noi (nu second ci noi noute) deoarece suruburile de la chiuloasa se strang pana aproate de plaja plastica (deformare-alungire permanenta) si exista riscul ca suruburile vechi sa se rupa la strangere sau sa nu asigure strangerea necesara. In orice caz suruburile vechi dau si citire gresita la strangerea cu cheia dinamometrica.
Strangerea chiuloasei cu prezoane noi se face in urmatorul mod:
1. se apropie, strang usor toate suruburime;
2. se strang toate la 8 daN/m;
3. se desfac toate suruburile 180;
4. se strang toate suruburile la 5 daN/m;
5. se strang toate suruburile 90;
6. se strang toate suruburile 90;
7. se porneste motorul, se lasa sa ajunga la regimul termic de functionare (80-90 C si deschiderea termostatului) se opreste si se lasa sa se raceasaca ( temp motor mai mica de 50 C);
8. se strang din nou toate suruburile 90.

Bafta la operatie si anunta ne cum decurg ostilitatile.
Apropos de ce ai dat jos chiuloasa pana la urma?

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou