Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
M-am linistit! Smile Am fost acum si am facut proba... Mi-a fost mai greu sa scot amicul din culcus la ora asta... Da, deci cand am pornit motorul, tija s-a tras afara, iar cand am accelerat, cum a trecut de 3000 rpm s-a tras inapoi tija si s-a plafonat turatia la 2700-2800 rpm. Deci ar fi sanse sa fie limp mode si sa se rezolve prin schimbarea supapei egr... Am sa vad luni... numai sa vina odata coletul!
Skip ads

  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
A venit coletul, am schimbat ºi supapa egr... merge la fel... Sad Trebuie sa scot mufa de la debitmetru sã pot merge cu maºina, altfel nu trage absolut deloc. Mã gândesc, dar nu am gãsit unde sã fac asta... Poate este neapãrat nevoie sã ºterg erorile stocate din calculator ºi din aceastã cauzã sã nu meargã acum bine? Am schimbat debitmetrul, am schimbat supapa egr... Ultima eroare care o mai dãdea pânã sã schimb supapa egr era P0400-F8, deci eroare de la supapa egr, senzorul de pozitie parcã nu trimitea corect feedback la ecu. Cel putin asa am tradus eu... Exista vreo posibilitate ca stergand erorile din calculator sa mearga in sfarsit bine?
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Greu de crezut ca stergerea erorilor va remedia problema. Incearca sa pui vacumul pe direct la turbo adica sa nu mai fie trecut prin electrovalva aia si vezi cum reactioneaza asa. Sper sa nu fie ceva probleme pe la pompa ca atunci e naspa.
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Cam ce ar insemna "naspa"? Sa ma sperii deja? Cand am mai verificat vacuumurile, am simtit ca trag, ca face vid. Acum nu am idee daca era presiunea negativa destul de mare, nu am mai avut ocazia ca sa am un termen de comparatie...
Skip ads

  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Dar mai am totusi o mare nedumerire legata de debitmetru. Anume ca si cu al meu, cel pe care il cred defect, si cu cel cumparat, face la fel, adica nu merge deloc bine cu el conectat. Sa fi dat banii degeaba, sa fie defect si cel cumparat? Daca e defect si acela, de ce OP-COM nu dadea erorile vechi, ci numai legat de supapa egr? Inainte, cu al meu, aparea P0400 simplu, dar vedeam ca valorile la volumul de aer nu se schimbau indiferent de turatie, asa am ajuns sa cred ca e defect debitmetrul. Cu cel nou parea ok pana sa plec de pe loc, cand efectiv nu mai are putere si daca accelerezi, chiar si pe liber, abia urca acul turometrului....
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
debitmetrul tau cu 479 in coada bosch [sper sa nu gresesc] nu are acea rezistenta [termisor cum ti-a zis un coleg] pe el.
este pe y20dth 2001 si 2002 dar pe 2003-2005 nu.
din tot ce ai explicat pana acum tot de egr si ce tine de el m-as lua in continuare.debitmetrul nu are nici o treaba cu p0400.
esti sigur ca si egr-ul cumparat e bun ?
mai pune-o odata pe tester ,sterge erori si vezi ce ramane [eu zic tot p0400]
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Nu sunt sigur, abia l-am primit prin fancurier si m-am grabit sa il montez. Astazi nu am mai avut unde gasi un tester, eu am unul dar nu mai vrea sa functioneze... O sa caut maine... M-am mai gandit la ce spunea Sergiu despre vacuum. Intrebare: daca tija wastegate se misca asa cum spuneam, la pornire se tragea, apoi la oprire revenea, etc... Daca ajunge vidul pana acolo, sa miste tija... oare sa mai poata fi problema de vacuumuri? Acolo pare a fi cel mai indepartat punct al instalatiei de vid si daca acolo misca, poate insemna ca nu sunt "pierderi" pe parcurs?
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Vic, ultima eroare aparuta la ultimul tester pus, pana sa inlocuiesc supapa egr, nu mai era p0400 simplu, ci p0400-f8, adica P0400-F8 Exhaust Gas Recirculation Valve Feedback Signal Malfunction. Deci asa parea, ca fiind numai treaba legata de egr... De aceea am si aruncat banii....... Sad
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu zic sa vorbesti cu un coleg sau o cunostiinta sa schimbi cu el pe rand intai debitmetru apoi EGR-ul si asa iti dai seama unde este problema. dar sa fie acelasi tip de motor si de prin acelasi an...
daca ti se retrage tija de la turbo cand porneste masina si revine cand opresti atunci nu e problema de vacum...
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Asta am dorit si eu de la bun inceput, pana a ma apuca sa dau banii pe piese... Am cautat prin toata zona un coleg cu masina asemanatoare, insa... Alexandria e doar cat un cartier din Sibiu, si ala mai mic... Nu am gasit. Iar meseriasi... Fara a vrea sa supar pe cineva, credeti-ma, am mers din meserias in meserias unde dadeam bani degeaba, plecand fara a sti macar care e problema! Ba chiar ultimul la care am fost, de la care m-am decis sa mi-o repar singur, stiti ce replica mi-a dat dupa ce m-a pus sa o pornesc, sa o opresc, sa o ambalez... de mai multe ori? "Nu stiu, n-am idee... du-te si tu la un mecanic!" Dar banii au fost buni! Si e unul din cei mai populari mecanici din oras! Ganditi-va numai ca imi e greu sa gasesc un tester, un OP-COM, al meu nu mai vrea sa mearga tocmai acum... dar un coleg cu masina asemanatoare... Uffffff...
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
lupu_sandu apeleaza cu toata increderea la el.
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc mult, am sa o fac. Deranjez daca trimit PM direct, fara a ma cunoaste cu omul? Nu stiu uzantele aici... si nu vreau sa supar pe cineva. In alta ordine de idei, ma tot framanta un aspect la care nu gasesc raspuns. Am masurat o data curentul la mufa egr-ului, cea cu 4 pini. Gasisem peste tot explicatii despre mufele cu 5 pini, dar la 4 nu. Insa cu contactul pus, pe nici un pin - nici intre ei si nici fiecare cu masa luata de la motor nu mi-a dat nici o valoare. Un coleg de aici mi-a indicat siguranta de la F7. Am schimbat-o pe aceea, desi parea buna, dar era de 15A si colegul imi indicase 20. Dupa aceea, masurand iar, intre pinii exteriori, cei cu gri si alta culoare, zero curent, intre cei interiori aveam ceva gen 4,9 A. Auzisem insa ca la unii dintre ei trebuie sa ai 12, sau cat are bateria.... Am gresit masuratoarea? Se face altfel? Asta sa fie problema, nu vine curent?
Skip ads

  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ai grija mare sa nu ai probleme chiar cu mufa [4 pini] care se conecteaza la egr.garnitura cea mica din interior cum se prezinta?
am vazut 2 cazuri care nu mai faceau contact bine si automat la hopurile si denivelarile din RO i se aprindea becul cu cheita ! [ la fel ca tine cumparase egr-ul Degeaba-Degebuta]
si eu am patit-o cu acea mufa.
asta e ghinionul cand locuiesti intr-un oras mai mic dar si in cele mari daca nu stii sa-ti alegi mecanicul ai tot parte de probleme.
debitmetru,traseu vacuum si tot ce tine de el,egr cam astea ar fi raspunzatoare de turatii de pana in 2700-3000

0281002479 e codul bosch de pe debitmetrul tau original dar merge si senzorul de pe
0281002478 care e absolut identic ca al tau. [fara acel termisor ambele]


Ultima modificare facuta de deleted-18977 la Mar 27 Nov, 2012 11:59 am
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Ce garnitura? Ori nu am fost atent, ori....
Stie cineva sigur care sunt pinii, ma refer ce rol are fiecare? Eu am asa: la interior sunt doua fire, negru si maro, la exterior doua gri cu negru si gri cu maro. Si care ar fi valorile corecte intre ele? Sau cum se masoara?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
probabil se refera la garnitura din mufa care are rol de etansare si fixare...
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Alcoor ceva vesti,gata nu ne mai cauti ?
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Nu prea am ce sa va mai spun... nici eu nu mai stiu incotro s-o iau. Am schimbat supapa egr, am cumparat de la un coleg de aici un debitmetru defect, ... sunt la fel ca la inceput... Merg cu masina asa, cu mufa de la debitmetru scoasa, pana voi reusi sa strang bani si curaj sa mai cumpar alt debitmetru... Si sper ca macar atunci sa fie cel corect...
Am apelat la colegul pe care mi l-a indicat cineva de aici, Sandu Lupu. Un caracter deosebit, un om saritor si adevarat. A masurat parametrii motorului, a depistat ca debitmetrul cumparat de aici este defect (chiar mai defect decat al meu initial) si a pus de proba debitmetrul masinii sale, desi nu corespunde nici ca dimensiuni si nici ca si cod. Masina mergea perfect, de tura perfect, avea viata! Insa minunea dura cateva zeci de secunde, apoi dadea iar eroare si se plafona la regim de avarie. Explicatia este se pare diferenta de parametri ai debitmetrului, al lui indica ceva gen 600 kg aer pe cand la mine trebuia sa indice 120 kg (cifrele sunt aiurea, nu retin pe cele exacte). Acum chiar nu mai stiu, nu mai sunt sigur de nimic. Am tot intrebat pe aici ce cod mi-ar trebui, sa nu cumpar ceva aiurea mai ales dupa ce am dat milioane degeaba pe un debitmetru defect.... Unii spun ca trebuie sa se termine cu 108, altii ca trebuie sa se termine cu 479... Inainte am avut un 479, insa nu pot fi sigur ca a fost piesa originala, mai ales ca aveam de la inceput probleme din cand in cand asa, plus ca niciodata nu am atins cu ea mai mult de vreo 160 km/h, nici cand ziceam eu ca merge fain! Chiar... vorbea un coleg despre sasiul masinii, ca depinde de acesta codul piesei. Eu nu am gasit nimic decat ceva care incepea cu W0L0.... etc. Ala sa fie? Unde e scrisa seria sasiului?


Later edit:

Mii de scuze, dl. Tolos! Smile Chiar dvs mi l-ati recomandat si va multumesc! Cu ocazia acelei intalniri sper sa fi castigat si un prieten! Va spun, acest Sandu Lupu este un om de mare caracter si priceput cu adevarat! Rar mai gasim astazi baieti buni si e pacat sa nu ii respectam!
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Am gasit pe internet un debitmetru mai ieftin (cam la jumatate din pretul celui original) fabricat de alta firma, anume Delphi. Senzorul asta are codul 10082-12B1 si ei spun ca este compatibil cu senzorul Bosch 0...479! A folosit cineva asemenea debitmetru? O merita sa il iau pe acesta de nou, in loc de unul original la sh? Ce parere aveti? Pretul la Al Padrino, parca, este de vreo 330 lei, oricum pana in 400.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
parerea mea mai bine ia SH ,dar sa fie Bosch si cu terminatia codului de sus 479 deci codul complet: 0 281 002 479 . Uita-te deasemenea ca sa nu fie umblat la suruburi pentru ca degeaba pe carcasa scrie un cod ca daca e schimbat doar miezul propriuzis e clar ca nu merge. Ala care zici ca e defect ce marca e? Si ce cod are?
  • Alcoor

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Este exact codul asta, 0 281 002 479. Sandu Lupu mi-a spus ca indica corect aerul, dar are nu stiu ce la voltaj, da o eroare la voltaj.... Ma tot bate gandul - si asa e defect - sa-l desfac sa vad ce contine, poate voi reusi sa fac ceva...
Ma mai chinuie o intrebare. Citind pe aici, peste tot, am auzit alti colegi care aveau diverse tipuri de opel, nu ca al meu, ca aveau de asemenea probleme cu debitmetrul, ii scoteau mufa si apoi tragea masina ca lumea! Nici unul nu pomenea ca in acest caz, cu mufa scoasa, sa li se plafoneze turatia la 2700-2800 de ture. Oare la mine este corect sa se plafoneze? Oare sa ma astept ca si dupa schimbarea debitmetrului sa ma trezesc ca tot merge in limp mode? Sau in sfarsit sa pot striga pe aici ca fac cinste si sa ma vad si eu linistit vreodata?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR