Parola noua?


Am si eu o mare problema cu vectra 2.0dtl,la 3-4 min de la pornire se aprinde martorul check engine si nu se mai tureaza mai mult de 3500/3700.mentionez ca inainte de aprinderea martorului se tureaza pana la 6000 rot/min dar se balbaie in acceleratie si imi scoate si fum negru.
Am fost cu ea la o diagnoza si mi-a dat eroare P0400(EGR recirculare gaze).a doua zi m-am apucat de treaba:
-Am curatat comanda Egr
-Am curatat galeria aceea de sub EGR cu clapete tot...
-Am verificat fiecare furtunas de la vacuum
-Am incercat de la alta masita sa schimb electrovalvele...tot tot tot.
Poate cineva sa imi dea un sfat in legatura cu ce mai pot sa fac?dupa toate aceste operatiuni martorul se aprinde la fel ca inainte si aceeasi treaba.
salut am si eu o problema cu un opel astra 17 CDTI din 2004 masina merge bine dar nu prea trage si nu se tureaza mai mult de 5000 rtp adica nu se tureaza la maxim pe rosu daca cunoaste cineva sami zica si mie ce poate sa fie cum am zis masina merge bine dar nu prea trage sa fie EGR- sau clapeta de acceleratie ? va rog poate stie cineva si parca consuma mai mult acum
Va salut. Am o problema cu opelul meu oarecum asemanatoare cu cele descrise aici, insa... difera intr-un amanunt: anume la fiecare pornire merge perfect cca 30 secunde, dupa care nu se mai tureaza peste 2700-2800 rpm. Am un Opel Vectra C, Y20DTH, din 2003. Am pus testerul, a dat codul P0400. Am curatat valva EGR (unde am gasit "secera" dezlipita de ax, am lipit-o cu un aft de sudura, am verificat apoi, se misca perfect, lin si lejer). Am verificat vacuumurile, nu par a fi probleme. Am curatat MAF cu alcool izopoprilic, ocazie cu care am observat ca lipseste chestia aceea ca o rezistenta de pe lateral, e o piesa electronica, nu stiu ce este, dar pare o rezistenta, ceva...
Cred ca am facut tot ce am gasit prin forumuri...
Esenta este ca imi apare permanent "check-engine" aprins, la pornire motorul merge perfect, se tureaza si rupe asfaltul, apoi indiferent ce fac, daca o tin turata sau nu, se limiteaza brusc la 2700-2800 rpm. Am impins cu mana secera de la EGR in timpul functionarii, degeaba... Daca scot contactele de la EGR, nu mai merge nici cele 30 sec normal.
Daca nu ar fi mers perfect la inceput, as fi dat vina pe vreo chestie... dar faptul ca absolut la fiecare cheie merge perfect apoi se limiteaza ma face sa nu mai reusesc sa imi dau seama. Va rog mult sa imi dati un sfat, o parere... orice! Si va mai rog sa imi spuneti si mie ce anume este piesa aceea electronica ce se pune pe MAF, pe partea laterala, daca as putea sa o inlocuiesc cu alta piesa de aceeasi valoare (rezistenta? dioda?) Multumesc mult!
incearca sa cureti sorbul din rezervor si tot ce tine de alimentare (tevi, filtru, carcasa filtrului).
Alcoor a scris: Am un Opel Vectra C, Y20DTH, din 2003. Am pus testerul, a dat codul P0400.
Esenta este ca imi apare permanent "check-engine" aprins, la pornire motorul merge perfect, se tureaza si rupe asfaltul, apoi indiferent ce fac, daca o tin turata sau nu, se limiteaza brusc la 2700-2800 rpm.
Calculatorul te avertizeaza ca ceva e in neregula si trebuie rezolvat.Testerul te ajuta dar nu face si treaba!
Salut,bine ai venit in club.Piesa aia electronica care spui ca lipseste se numeste termistor si masoara temperatura aerului aspirat.Imprumuta de la cineva senzorul MAF,pune-l pe masina si vezi cum merge.
Salut, lasa MAF-ul ca nu e de la el....cel putin nu de la termistorul ala ce lipseste. Ala ajuta doar la benzinare masurand temperatura aerului de intra in motor, la diesel temperatura asta o masoara senzorul de presiune din admisie, deci termistorul e inutil deaia nici nu e pus desi are ,,soclu,,. Cum adica era dezlipita secera de ax....aia e sudata acolo ,pe axul motorasului nu inteleg cum ai lipit. La prima pornire la rece egr-ul ramane inchis deci rola e spre varful secerei. Posibil ca sa ramana blocat pe deschis pentru ca una e sa impingi tu de secera si sa vezi ca lucreaza bine si alta e sa o faca motorasul , e chestie de uzura , joc. De ex la cald atunci cand accelerezi usor ai vazut miscandu-se secera?
stancalia a scris: salut am si eu o problema cu un opel astra 17 CDTI din 2004 masina merge bine dar nu prea trage si nu se tureaza mai mult de 5000 rtp adica nu se tureaza la maxim pe rosu daca cunoaste cineva sami zica si mie ce poate sa fie cum am zis masina merge bine dar nu prea trage sa fie EGR- sau clapeta de acceleratie ? va rog poate stie cineva si parca consuma mai mult acum

din ce stiam eu dieselul nu intra pe rosu,cel putin la y20 dth,e limitat la 5000,asa ca nu o mai omora ca n are nimic.fa i un test totusi si preventiv ii poti curata egr si galeria admisie da i o cautare pe forum si vezi cum se face.spor la treaba.
ptr colegul cu vectra c imprumuta un maf de la un coleg si vezi de mai face/se poate cand ai sudat secera pe ax sa nu fi nimerit exact pozitia corecta.fa i si un test.spor la treaba si drumuri bune.
ianc sergiu a scris: Salut, lasa MAF-ul ca nu e de la el....cel putin nu de la termistorul ala ce lipseste. Ala ajuta doar la benzinare masurand temperatura aerului de intra in motor, la diesel temperatura asta o masoara senzorul de presiune din admisie, deci termistorul e inutil deaia nici nu e pus desi are ,,soclu,,. Cum adica era dezlipita secera de ax....aia e sudata acolo ,pe axul motorasului nu inteleg cum ai lipit. La prima pornire la rece egr-ul ramane inchis deci rola e spre varful secerei. Posibil ca sa ramana blocat pe deschis pentru ca una e sa impingi tu de secera si sa vezi ca lucreaza bine si alta e sa o faca motorasul , e chestie de uzura , joc. De ex la cald atunci cand accelerezi usor ai vazut miscandu-se secera?

Va salut si va multumesc pentru atentie. Secera aceea era rupta, sa zic asa, se vedeau urmele unui aft de sudura anterior, am dat un aft din nou. Cred ca am pozitionat bine secera, asa am pus-o, in pozitia "0" cu rola la varful secerii. Cred ca am lipit-o bine si datorita faptului ca - asa cum am mai spus - la pornire lucra perfect, se misca si secera, se tura normal, pornea turbina... totul ok cca 30 secunde, cand se oprea brusc la 2800 rpm. Indiferent ca acceleram sau nu, indiferent ce faceam, dupa cele cca 30 secunde nu mai lucra nici EGR, nici turbina....
Am scos MAF ieri si l-am curatat cu alcool izopoprilic, cu grija, am curatat si MAP, si am mai incercat resetarea ECU prin scoaterea bornei de la baterie ptr 30 min, dupa care am pus-o la loc...
Ce am reusit... e faptul ca acum nu mai porneste absolut deloc turbina, nu mai lucreaza deloc EGR... si nu mai are putere absolut deloc motorul, la plecarea dupa loc, daca nu tin din ambreiaj, pur si simplu moare motorul, am reusit cu eforturi sa prind la vale 60 km/h.....
Vezi furtunele de vacuum sa fie vre unu iesit sau ai stricat maf definitiv.fai un test si posteaza erorile.spor.
Uffff....
Am cumparat un MAF la sh (debitmetru, nu?)... L-am montat. Am sters erorile cu OP-COM. Degeaba...
Daca scot mufa de la debitmetru, merge fain, are putere, insa parca si consuma mai mult, insa nimic nu o convinge sa se tureze peste 2700. Deci am verificat vacuumurile, furtunasele, nu am gasit probleme. Am schimbat debitmetrul. Senzorul MAP (cel cu eticheta albastra, de pe admisie) pare a lucra ok...
Mi-a dat prin cap sa masor curentul la mufa supapei egr. Peste tot, pe tot forumul asta sau pe tot internetul nu am gasit referinte si explicatii decat pentru egr-uri cu 5 pini, al meu are 4.... Insa ce m-a ingandurat e faptul ca, cu contactul pus, practic pe nici un pin nu am curent! Am incercat sa masor toate variantele posibile, 1 cu 4, 1 cu 2, cu 3, etc... Pana si fiecare pin si masa luata de la blocul motor... Nimic, nu este curent in mufa cu contactul pus. Eroarea care mai apare este P0400-F8, ceva ca raspunsul egr-ului catre ECU nu este corect.
O nelamurire: daca nu ar avea curent deloc, sa zicem ca ar fi cablajul... de ce sunt momente - foarte rare - in care secera se misca dar nu mai revine? sau ciudatenii d-astea? Am incercat-o cu mana, pe liber se misca foarte usor, dar cand e turat motorul se misca foarte greu, parca e tinuta de ceva.
Am cautat de luni de zile un amic sa imprumut o supapa egr sa testez daca ea e de vina, nu am gasit. Am pus la curent partea mecanica a egr-ului, se misca perfect (bine, secera nu se duce pana la capat, la maxim, dar se duce rapid pana la jumatatea cursei).
Sa fie partea elecronica? Am sanse sa gasesc numai partea electronica? Sau aveti idee de vreun egr la second hand?
Tot ce am gasit erau anunturi vechi, expirate, probabil nu am cautat eu bine.... desi fac asta zilnic...
Ah, era sa uit un amanunt... Pe OP-COM la pozitia egr imi arata permanent 100%. Indiferent daca o misc cu mana, indiferent de turatii, ramane 100%. Am auzit ca se poate da cu OP-COM la zero, dar nimeni nu a indicat pasii.... Am incercat niste pasi din imaginatia mea: am scos mufa egr, am scanat cu op-com, am sters toate erorile, apoi am oprit contactul, am pus mufa la loc, am pornit iar si am scanat iar, stergand toate erorile. Degeaba... tot 100%.
Cu noul debitmetru.... ce sa zic.... merge in asa fel incat mi-a murit motorul de 4 ori cand sa plec de pe loc, m-am chinuit sa urc o panta lejera, nu reuseam cu a doua sa urc.... Singura optiune sa mai pot folosi masina este sa-i scot iar mufa de la debitmetru....
Nu mai stiu ce sa fac... Am zapacit de tot!
Nu-ti functioneaza turbo,nu ai putere!
Salut, parerea mea e ca tot de egr sa te legi. Cred ca iti ramane blocata secera. Tija de la turbo se trage cand pornesti motorul? Ai vacuum?
Da, am vacuum. Despre tija... ce sa spun, imi e cam greu sa vad deoarece sunt cam singur.... O sa rog in seara asta un amic sa se uite la ea cand o pornesc. Si eu cred ca EGR-ul e vina, sper sa fie asta... Secera aceea... am incercat-o cu mana, se misca foarte usor. Nu prezinta semne ca ar ramane intepenita. Ce ma ingrijora era faptul ca masurand curentul la pinii mufei egr nu am absolut nici un pic de curent... Ma gandesc ca, intrand ECU in regim de avarie, simtind ca EGR-ul este dus, nu i-o mai da curent... Am mai intrebat pe aici, dar nu a raspuns nimeni. Nu am idee daca trebuie sa aibe doar cu contactul pus curent pe vreunul din acei 4 pini. Am comandat o supapa egr, tot sh, se pare ca va veni sambata, daca lucreaza fan-curier si sambata... Sper sa nu o cumpar degeaba... Despre partea de turbina va pot spune ca in momentul in care accelerez vad ca se umfla furtunul acela gros care vine la galeria de admisie, acela dinaintea MAP-ului, care vine de la intercooler. Banuiesc ca asta inseamna ca turbina baga aer.
EGR-ul la motorul Y20DTH,are 4 fire: negru este +12v,prin contact,maro este -(minus),iar celelalte doua(gri si gri/negru),comunica cu calculatorul.Daca nu ai 12v pe firul negru,verifica siguranta F7(20A) din tabloul cu sigurante de la motor,ce e posibil a fi arsa.
Sa iti spun o chestie, una e sa impingi tu de secera si alta e sa traga motorasul tija. E un alt unghi si poate sa mearga bine cand impingi , dar la actionarea motorasului sa agate. Pe de alta parte tija o poti verifica si singur nu ai nevoie de nimeni, pur si simplu pornesti motorul si verifici ea sta trasa cat motorul merge. Deci trebuie sa fie trasa maxim spre stanga cum privesti din fata. De altfel poti scoate furtunasul de OUT de la electrovalva si sa verifici cu motorul pornit daca e vacuum.
Da, am inteles. Am coborat si am verificat tija, intr-adevar se trage spre stanga la pornire si ramane trasa pana opresc motorul. Am verificat si siguranta de la F7, era una de 15A, parea buna, dar pentru a fi mai sigur - mai ales din cauza intunericului - am schimbat-o cu una noua de 20A. Nu am mai stat sa verific curentul... dar am dat o tura si totul e la fel...
Maine o sa verific daca am curent la mufa... Am sa incerc si la suportul sigurantei, sa vad daca macar acolo e curent, ma gandesc ca unul din cele doua contacte unde intra siguranta F7 tot trebuie sa aibe + la punerea contactului, nu? Macar sa nu fi comandat egr degeaba........ Sau... ma mai bate gandul... poate fiind calculatorul intrat in regim de avarie sa nu mai dea deloc curent la supapa egr? Parca n-as crede, daca ar fi asa de ce imi arata pozitia la 100% si eroarea P0400-F8? Cum si-ar da seama daca nu ar da curent deloc?!
Si da, Sergiu, ai totala dreptate, insa atunci cand am afirmat ca secera merge usor ma refer si la mana dar si la faptul ca am pus direct la borne partea mecanica, bobina, sa zic asa, a supapei si actiona perfect secera! Bine, zic perfect la ochii mei.... Nu se ducea pana la capat, ci pana pe la jumatatea secerii, dar pana acolo e si semnul de uzura pe interiorul secerii, deci atat a actionat de obicei.
In mod clar ceva o baga in limp mode, modul de protectie a turbinei si dupa cate am patit si eu cu egr-ul meu zic ca si la tine tot el este. Legat de comanda ma indoiesc sa fie ceva probleme acolo. E posibil ca totusi sa fie ceva probleme pe partea electrica a egr-ului daca mecanic corespunde. Daca ai fi fost mai aproape iti dadeam egr de proba. Am uitat sa iti precizez, uitate la tija dupa ca apare eroarea adica atunci cand nu se mai tureaza. Daca intra in limp, tija ar trebui sa fie libera deci wastegate deschis, si turbina nu mai face presiune.
Și dacă tija rămâne trasă chiar și cand se plafonează turația? Ce ar putea să însemne? Nu a venit încă coletul... aștept acum până luni, ufffffff... Când am rugat un amic să accelereze mașina și m-am uitat la tija wastegate am văzut-o la pornire cum acționează și rămâne trasă până la oprirea motorului, necazul e că nu mai țin minte dacă a accelerat până peste pragul acela unde se plafonează motorul... Însă dacă a accelerat, sigur tija nu s-a mișcat deloc. Numai la oprirea motorului a revenit în poziția inițială.
Daca tija se retrage atunci cand spui tu ca se plafoneaza inseamana ca intra in limp mode deci ECU baga turbina in mod de protectie. Daca tija ramane in continuare trasa inseamna ca trebuie sa cauti problema in alta parte.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou