Ai uitat parola?


  • vay03

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra x18xe din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2010

de o luna de zile mi se ridica apa la 100grade,declanseaza si scade la 93,e normal?termostatul lucreaza dar nu e prea mult?
  • inginerul1986

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra X17DTL din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mar 2010

Am patit si eu cand era frigul ala puternic tot asa dar dupa aia nu.Cred totusi ca termostatul nu mai deschide la timp.
  • Bushu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Nov 2007

vay03 a scris: de o luna de zile mi se ridica apa la 100grade,declanseaza si scade la 93,e normal?termostatul lucreaza dar nu e prea mult?

Ai schimbat cumva curea de la alternator, pentru ca si eu am avut aceias problema vara trecuta imediat dupa schimbarea cureli dar nu a fost nici o problema. In mod normal acul trebuie sa stea la 90 de grde dar mie imi urca pana la 93.
  • vay003

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Dec 2008

de cand am cumparato nu am schimbat cureaua la alternator sar putea sa fie de acolo.multumesc
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 1,177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z18xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jul 2006

In primul rand termostatul la majoritatea opelurilor lucreaza intre 92-107 grade C, deci se incardeaza teoretic. Dar practic ai alta problema si anume: ventilatoarele de racire au 3 viteze de obicei se strica a doua si iti intra direct a treia , care intra la 100 de grade. Problema este o rezistenta care se afla pe radiator in partea din interiorul compartimentului motor, e ceva lung de vreo 10-15 cm si rotund. Sau mai poate fi vreo termocupla. Dai cautare pe forum si vezi cum se verifica vitezele la ventilatoare. Daca cumva acestea merg toate 3 ramane vreo termocupla sau releu.
Bafta!
  • alex_rx

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra X16XEL din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Sep 2008

Expun aici doar solutia care a dat rezultate in cazul meu: motor x16xel fab 96, vectra B.
La fel apa urca pana la 100 grade si scadea la 93 cand declansa ventilatorul. Dupa ce mecanicul s a asigurat ca termocupla este cu specificatie opel, termostatul deschide, am cumparat ( la sfatul lui), soda pt masini automate ( atentie soda nu detergent) soda cu spumare redusa, se gaseste la 4 lei pachetul, si am dizolvat o in 6 litri de apa, am pus o in motor si am parcurs cam 400km cu ea ( chin mare cand nu ai garaj si trebuie sa o lasi in service in fiecare noapte Sad ). OK!
In momentul cand i am dat drumul, pana si apa din balta era cu mult mai curata decat ce a curs din ea.
Am pus apa curata si schimbat de vreo 3 ori pana ce nu a mai ramas nimic din apa cu soda in motor. I am pregatit amestec de pana la -30 grade, iar acum termocupla imi porneste cand apa este la 93 grade si se opreste cand apa ajunge la 88. In mers nu depaseste 90 grade ( chiar si la 140km/h). Masina este a mea de 2 ani, dar niciodata nu mi a stat apa asa de fumos ( in bord are 320.000km).
Si mi a recomandat tratamentul asta la 4 ani o data.
  • pyromann

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Feb 2010

din cate stiu e normal . dar u cred ca ai termostat de iarna si ar trebui sa pui unul de vara
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 1,177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z18xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jul 2006

pyromann a scris: din cate stiu e normal . dar u cred ca ai termostat de iarna si ar trebui sa pui unul de vara

De unde ai scos chestia asta cu termostate de vara si de iarna? Cate dacii ai avut? sau de unde...
Gandeste-te la o masina de 7-8 ani ar fi trebuit schimbate pana acum vreo 15 termostate Exclamation Pentru vara /iarna are ventilatoare.
  • adoryan19

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra X18XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2010

Salut.
Eu am aceeasi problema cu un Opel Vectra b 1.8 16valve X18XE se incalzeste prea repede apa si trece peste 90 uneori chiar la 100 dar electroventilatorul porneste la 80 sau la cat porneste iar mecanicu mi-a spus ca trebuie sa chimb electroventilatorul pentru ca nu se tine dupa turatie ramane constant dar am citit pe forum ca ar putea sa fie si termostatu sau cureaua de la alternator.
Ar putea sa fie si electroventilatorul defect?
  • soldat_culcat

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra X20DTH din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2010

eu am un vectra B X20dth si am avut si eu aceeasi problema numai ca la mine era cutat furtunu care trece pe lininga baterie de la motor la vasu de expansiune. am scimbat si termostatul am verificat si elctroventilatorul dar era de la furtun.la mine se ridica pina la 110
  • ciprianszoke

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2009

si eu am o problema ciudata.Daca circul in afara orasului temp sta la 90 de grade.Daca sunt prin oras sau prind coloana urca la 100 si termocupla numai pe la 98 de grade porneste.Dupa ce porneste in prima faza urca acul peste 100 dupa care coboara la 98 de grade.Daca ajung undeva cu 90 temp si stationez fara sa opresc motorul termocupla intra pe la 93 si temperatura nu urca peste 93 grade.Dar daca pornesc si ma duc cu 1-a sau a 2-a cateva sute de metri incepe sa urce...nu mai porneste termocupla la 93 ci la 98.
  • cont-sters-23186

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2008

nu va mai faceti atatea probleme!temperatura la noi creste in aglomeratie pana la aproximativ 105-107 grade,apoi o sa scada si tot asa.cand pornim aerul se mai adauga un alt regim de functionare si creste temperatura mai repede!nu fierbe fiindca nu este apa ci antigel si este sub presiune.indicatorul din bord are valoare strict orientativa.cu respect
  • tudor1973

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Meriva Z16SE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2009

Salut! Am avut aceeasi problema. Cititi manualele masinilor pe care le aveti. Temperatura normala de functionare la Vectra este in jur de 90 grade. Termocupla declanseaza la 100 grade si se opreste la 95 grade. Verificati sa functioneze termostatul ca altfel creste consumul de combustibil si nici motorul nu merge in parametri optimi. In trafic intens cand mergi cu a 2 a si a 3 a e normal sa creasca temperatura motorului dar ia vedeti si cum scade cand mergi la drum intins. Succes!
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 287
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra X16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jul 2011

Am o rugaminte... cine poate sa imi dea sau sa imi spuna de unde pot face rost de o termocupla pt vectra b 96 1,6 16 v x16xel, care sa porneasca ventilatorul cand apa ajunge pana in 100 de grade, chiar mai putin la 95 (Very Happy), il rog sa ma contacteze. momentan ma pregatesc de o operatie la sinusuri, dar o sa urmaresc pe aici, daca nu voi raspunde voi lua legatura. rog seriozitate. multumesc
  • tannu

  • Mesaje scrise: 1,030
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

Stie cineva cate trepte au ventilatoarele la Opel Vectra B 2.5 V6 si la ce temperatura porneste fiecare treapta ?
  • simplueu11

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2012

Băieți de ceva vreme am si eu o problema . Am fost pana la București , pe autostrada , mers constant pe la 130-140 km/h dintr-o data vad ca urca acul la antigel pe rosu . Trag pe dreapta , ma duc repede iau un bido de apa de la peco , cu gandul ca am pierdut apa si mi s-a dus garnitura . Cand am deschis , pierdusem doar apa din borcan , vazandu-se pe curul lui ca este apa pe instalatie ( cred ca aia am pierdut-o fiindca a fiert , ma refer la cea din borcan ) . Acum problema este alta ... Merg cu masina , apa se incalzeste foarte repede ...dupa un mers de maxim 2-3-4 km . Daca ies in exterior apa sare de 90 grade lejer , sta chiar la 100 ... cand ma dau putin la ea urca considerabil ( vazand cu ochii cum creste ) apoi scade , dupa cum ii vine .... Termostatul tin sa precizez ca l-am verificat , deschide undeva la 95 de grade dar NU SCADE APA ! ..

Ce sa fie oare ? Sonda aia de pe radiator am schimbat-o de vre-o 2-3 ori ..

Nu stiu ce sa fac .. MA DISPERA !

Va rog ajutați-mă ...

Stima si respect colegilor ....
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra x16szr din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2012

La mine in regim de mers extraurban cu viteza de pana la 130km/h temp apei imi arata putin peste 80, nu urca la 90 ...care e temperatura optima ? masina e o vectra B din 96 motor x16szr
  • thkid_justin_roby

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 20GT din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2014

am si eu o intrebare la voi. si mie imi ajunge temperatura pe undeva la 100 g dar asta se intampla numai in oras adica numai in trepele de viteza 1, 2 , 3, in test daca merg la drum lung nu depaseste de 85g si inca ceva mai am o problema dc nu imi merge ventilatia adica nici ac nici caldura masini deci clima cand o aprind face un mik zgomot la inceput si dupa nu se mai intampla nimik imi puteti spune si mie va rog ce ar putea fi . am un opel vectra b 2.0 GT
  • enoiu marian

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra X16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jan 2014

salut. am si eu o problema la o vectra b din 98 x16xel.
indiferent cat merg cu ea nu se mai ridica acul la temperatura mai mult de alea 3 liniute albastre. imi poate spune cineva care ar putea fi cauza?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 5,303
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

Termostat defect. Nu inchide complet.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata