Parola noua?


de o luna de zile mi se ridica apa la 100grade,declanseaza si scade la 93,e normal?termostatul lucreaza dar nu e prea mult?
Am patit si eu cand era frigul ala puternic tot asa dar dupa aia nu.Cred totusi ca termostatul nu mai deschide la timp.
vay03 a scris: de o luna de zile mi se ridica apa la 100grade,declanseaza si scade la 93,e normal?termostatul lucreaza dar nu e prea mult?

Ai schimbat cumva curea de la alternator, pentru ca si eu am avut aceias problema vara trecuta imediat dupa schimbarea cureli dar nu a fost nici o problema. In mod normal acul trebuie sa stea la 90 de grde dar mie imi urca pana la 93.
de cand am cumparato nu am schimbat cureaua la alternator sar putea sa fie de acolo.multumesc
In primul rand termostatul la majoritatea opelurilor lucreaza intre 92-107 grade C, deci se incardeaza teoretic. Dar practic ai alta problema si anume: ventilatoarele de racire au 3 viteze de obicei se strica a doua si iti intra direct a treia , care intra la 100 de grade. Problema este o rezistenta care se afla pe radiator in partea din interiorul compartimentului motor, e ceva lung de vreo 10-15 cm si rotund. Sau mai poate fi vreo termocupla. Dai cautare pe forum si vezi cum se verifica vitezele la ventilatoare. Daca cumva acestea merg toate 3 ramane vreo termocupla sau releu.
Bafta!
Expun aici doar solutia care a dat rezultate in cazul meu: motor x16xel fab 96, vectra B.
La fel apa urca pana la 100 grade si scadea la 93 cand declansa ventilatorul. Dupa ce mecanicul s a asigurat ca termocupla este cu specificatie opel, termostatul deschide, am cumparat ( la sfatul lui), soda pt masini automate ( atentie soda nu detergent) soda cu spumare redusa, se gaseste la 4 lei pachetul, si am dizolvat o in 6 litri de apa, am pus o in motor si am parcurs cam 400km cu ea ( chin mare cand nu ai garaj si trebuie sa o lasi in service in fiecare noapte Sad ). OK!
In momentul cand i am dat drumul, pana si apa din balta era cu mult mai curata decat ce a curs din ea.
Am pus apa curata si schimbat de vreo 3 ori pana ce nu a mai ramas nimic din apa cu soda in motor. I am pregatit amestec de pana la -30 grade, iar acum termocupla imi porneste cand apa este la 93 grade si se opreste cand apa ajunge la 88. In mers nu depaseste 90 grade ( chiar si la 140km/h). Masina este a mea de 2 ani, dar niciodata nu mi a stat apa asa de fumos ( in bord are 320.000km).
Si mi a recomandat tratamentul asta la 4 ani o data.
din cate stiu e normal . dar u cred ca ai termostat de iarna si ar trebui sa pui unul de vara
pyromann a scris: din cate stiu e normal . dar u cred ca ai termostat de iarna si ar trebui sa pui unul de vara

De unde ai scos chestia asta cu termostate de vara si de iarna? Cate dacii ai avut? sau de unde...
Gandeste-te la o masina de 7-8 ani ar fi trebuit schimbate pana acum vreo 15 termostate Exclamation Pentru vara /iarna are ventilatoare.
Salut.
Eu am aceeasi problema cu un Opel Vectra b 1.8 16valve X18XE se incalzeste prea repede apa si trece peste 90 uneori chiar la 100 dar electroventilatorul porneste la 80 sau la cat porneste iar mecanicu mi-a spus ca trebuie sa chimb electroventilatorul pentru ca nu se tine dupa turatie ramane constant dar am citit pe forum ca ar putea sa fie si termostatu sau cureaua de la alternator.
Ar putea sa fie si electroventilatorul defect?
eu am un vectra B X20dth si am avut si eu aceeasi problema numai ca la mine era cutat furtunu care trece pe lininga baterie de la motor la vasu de expansiune. am scimbat si termostatul am verificat si elctroventilatorul dar era de la furtun.la mine se ridica pina la 110
si eu am o problema ciudata.Daca circul in afara orasului temp sta la 90 de grade.Daca sunt prin oras sau prind coloana urca la 100 si termocupla numai pe la 98 de grade porneste.Dupa ce porneste in prima faza urca acul peste 100 dupa care coboara la 98 de grade.Daca ajung undeva cu 90 temp si stationez fara sa opresc motorul termocupla intra pe la 93 si temperatura nu urca peste 93 grade.Dar daca pornesc si ma duc cu 1-a sau a 2-a cateva sute de metri incepe sa urce...nu mai porneste termocupla la 93 ci la 98.
nu va mai faceti atatea probleme!temperatura la noi creste in aglomeratie pana la aproximativ 105-107 grade,apoi o sa scada si tot asa.cand pornim aerul se mai adauga un alt regim de functionare si creste temperatura mai repede!nu fierbe fiindca nu este apa ci antigel si este sub presiune.indicatorul din bord are valoare strict orientativa.cu respect
Salut! Am avut aceeasi problema. Cititi manualele masinilor pe care le aveti. Temperatura normala de functionare la Vectra este in jur de 90 grade. Termocupla declanseaza la 100 grade si se opreste la 95 grade. Verificati sa functioneze termostatul ca altfel creste consumul de combustibil si nici motorul nu merge in parametri optimi. In trafic intens cand mergi cu a 2 a si a 3 a e normal sa creasca temperatura motorului dar ia vedeti si cum scade cand mergi la drum intins. Succes!
Am o rugaminte... cine poate sa imi dea sau sa imi spuna de unde pot face rost de o termocupla pt vectra b 96 1,6 16 v x16xel, care sa porneasca ventilatorul cand apa ajunge pana in 100 de grade, chiar mai putin la 95 (Very Happy), il rog sa ma contacteze. momentan ma pregatesc de o operatie la sinusuri, dar o sa urmaresc pe aici, daca nu voi raspunde voi lua legatura. rog seriozitate. multumesc
Stie cineva cate trepte au ventilatoarele la Opel Vectra B 2.5 V6 si la ce temperatura porneste fiecare treapta ?
Băieți de ceva vreme am si eu o problema . Am fost pana la București , pe autostrada , mers constant pe la 130-140 km/h dintr-o data vad ca urca acul la antigel pe rosu . Trag pe dreapta , ma duc repede iau un bido de apa de la peco , cu gandul ca am pierdut apa si mi s-a dus garnitura . Cand am deschis , pierdusem doar apa din borcan , vazandu-se pe curul lui ca este apa pe instalatie ( cred ca aia am pierdut-o fiindca a fiert , ma refer la cea din borcan ) . Acum problema este alta ... Merg cu masina , apa se incalzeste foarte repede ...dupa un mers de maxim 2-3-4 km . Daca ies in exterior apa sare de 90 grade lejer , sta chiar la 100 ... cand ma dau putin la ea urca considerabil ( vazand cu ochii cum creste ) apoi scade , dupa cum ii vine .... Termostatul tin sa precizez ca l-am verificat , deschide undeva la 95 de grade dar NU SCADE APA ! ..

Ce sa fie oare ? Sonda aia de pe radiator am schimbat-o de vre-o 2-3 ori ..

Nu stiu ce sa fac .. MA DISPERA !

Va rog ajutați-mă ...

Stima si respect colegilor ....
La mine in regim de mers extraurban cu viteza de pana la 130km/h temp apei imi arata putin peste 80, nu urca la 90 ...care e temperatura optima ? masina e o vectra B din 96 motor x16szr

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou