Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ideea sa facem o lista cu obiceiuri proaste pe care le avem si pot aduce defecte masinii (pe termen lung sau scurt), eventual si o mica explicatie.
Exemple:
- condusul subturat: nu este indicat deoarece favorizeaza uzura prematura a motorului (de ce ? ce si cum).
- tinutul rezervorului gol iarna: favorizeaza condensul (de ce ? ce si cum).

etc.
Ideal ar fi indicatii care nu sunt auzite/spuse in mod curent: cand dai in groapa nu se pune frana pt ca ?!

Sper ca ati prins ideea. Clar o sa apara discutii contradictorii, dar pe viitor se poate face o sinteza.
Skip ads

  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
eu spre exemplu, am prostul obicei(dar nu cu masina mea Very Happy) sa nu mai apas ambreajul cand scot din viteza sau cand bag si am turatia necesara. asta se intampla cu masina de serviciu si nu cred ca este chiar ok. obisnuinta...asta
  • pletero

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 fsi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2006

  • Mesaj Privat
pai asta e o problema? eu de 10 ani asa am mers cu dacia mea si cu alte masini si nu s-au plans ...ba din contra a tinut mai mult ambreiajul....
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Asa mergeam si eu cu Nova, nu apasam ambreajul cand scoteam din a 5-a sau din a 4-a si s-a belit cutia. Conducea taica-meu in momentul ala si cutia a ramas blocata in a 5-a. Dupa ce a fost "reparata" de abia intra a 5-a. Oricum cutiile de pe Nova au fost varza dintotdeauna.

Daca te gandesti ca te tine mai mult ambreajul daca nu-l folosesti cateodata, cred ca mai mult rau face decat bine.

Sante
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Un obicei prost pe care il vad la multi :

Pornesc motorul prima data in zi(pornire la rece) si nu'l lasa nici un pic sa se incalzeasca , sa'si traga uleiul , etc ... Asta inseamna uzura prematura a motorului .


Eu il las sa se "incalzeasca" pina ajunge la turatia de ralanti , vara dureaza cam un minut , iarna 2-3minute in functie de cit de frig este afara ...


Nota : Se considera pornire la rece vara = la 6-7 ore dupa pornirea anterioara , iarna = la 2-3-4ore de la ultima pornire .
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pe tema pornitului sunt 100000 de pareri.
Unii zic ca este bine sa pleci dupa 20 de secunde iar altii zic ca dupa 5 min.
Mai nou, eu nu mai stau decat cateva secunde pe loc dupa ce pornesc motorul.
  • luciqno

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am citit in cartile tehnice ale mai multor modele de masini si scrie ca motorul se incalzeste in mers si nu trebuie stat cu el pe loc pina apa ajunge la o anumita temperatura, eu unul l-am pornit stau 10 sec. si am plecat dar nu il turez mai mult de 2000 rot/min.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Acuma ca sunt posesor de diesel pot spune ca:
NU e bine sa opresti imediat masina dupa un drum de cel putin 50 de km sau dupa ce ai mers cu ea forjata-uzura prematura a turbinei prin ungere insuficienta.
NU e bine sa mergi cu cutia de viteze pe liber-viteze foarte mari in cutie si posibil daca are vreo problema cutia sa ajunga sa se sparga vreun sincron.
NU e bine sa ajungi cu benzina/motorina pe rosu-posibilitatea arderii pompei de benzina prin acumularea impuritatilor sau chiar si a apei.

Ma mai gandesc si va mai spun.
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... eu n'am auzit cele 100mii de pareri Laughing am citit numa' vre'o doua pareri prin carti ... "parerea oltcit" din cartea oltcit si "parerea daewoo" din cartea de reparatii daewoo ... Laughing

... intr'adevar nu trebuie sa incingi motorul pe loc , nici n'am zis asta ...
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
florinike a scris:...NU e bine sa mergi cu cutia de viteze pe liber-viteze foarte mari in cutie si posibil daca are vreo problema cutia sa ajunga sa se sparga vreun sincron...

De ce nu este bine sa mergi pe liber ??
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Skywalker a scris:
florinike a scris:...NU e bine sa mergi cu cutia de viteze pe liber-viteze foarte mari in cutie si posibil daca are vreo problema cutia sa ajunga sa se sparga vreun sincron...

De ce nu este bine sa mergi pe liber ??



poate te ajuta asta https://www.clubopel.com/vie...=4160&start=0
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Skywalker a scris:
florinike a scris:...NU e bine sa mergi cu cutia de viteze pe liber-viteze foarte mari in cutie si posibil daca are vreo problema cutia sa ajunga sa se sparga vreun sincron...

De ce nu este bine sa mergi pe liber ??


In mare am dat explicatia mai sus ....dar daca vrei neaparat sa citesti cum am citit si eu acolo ...be my guest Laughing Laughing Laughing
Skip ads

  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Nu am inteles mai nimic din posturile referitoare la mersul in gol, nu stiu daca "face" bine sau nu lasatu' pe liber, eu cel putin am scos masina din viteza si la 150kmh si nu mi-a facut nici o belea, acele piese din CV si motor sunt facute pentru a se roti ce mama dracului, io le las sa se roteasca pana se plictisesc, ce conteaza ca se rotesc cu 1000rpm sau cu 100.000rpm nu cred ca o CV sufera mai mult decat un sistem turbo care are o viteza de rotatie a turbinei enorm de mare + temperaturi foarte mari ale gazelor esapate care antreneaza paletele turbinei.
Deci, exemplu:
mergem cu viteza de 140kmh unde motorul are undeva la 3.500rpm (al meu) asta inseamna ca si arborele primar din cutie se roteste cu aceeasi viteza iar arborele secundar ceva mai putin sa zic 3.000rpm, buun, daca scot din viteza inseamna ca turatia arborelui secundar va sta pe la 3.000 rpm, iar cel primar in turatia de ralanti, pentru inceput dupa care va incepe sa scada pana se opreste masina - corect?
Unde este problema?? daca merg cu 140kmh in sarcina nu-i bai dar daca merg cu 140kmh in liber e bai mare?! - Hai sa fim seriosi, ce dracu'!!!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Bine spus, skywalker. Uzura cutiei la mersul in gol este insignifianta.

Florinike, daca mergi cu rezervorul gol nu ai nici o sansa sa arzi pompa de benzina, pentru ca nu ai asa ceva.

Cat despre pornire, in manualul Skoda (Octavia Diesel) spune clar ca nu trebuie sa astepti dupa ce ai pornit motorul.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
luciqno a scris:Am citit in cartile tehnice ale mai multor modele de masini si scrie ca motorul se incalzeste in mers si nu trebuie stat cu el pe loc pina apa ajunge la o anumita temperatura, eu unul l-am pornit stau 10 sec. si am plecat dar nu il turez mai mult de 2000 rot/min.


Corect Smile
Explicatia este ca motorul se incalzeste mult mai repede in sarcina (in mers), de aici rezultand o perioada mult mai scurta de mers cu motorul rece, adica uzuri mai mici.
Asta nu inseamna sa ii dai forja de la plecarea de pe loc...ci doar sa mergi calm, la o turatie moderata.
  • eugen

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Singura problema care genereaza uzura excesiva in cutie e socul incasat de pinioane in momentul cuplarii in treapta x. Si care, teoretic, pot duce la ruperea unui dinte, ori a mai multora. De-aia cunoscatorii recomanda lasarea ambreajului usurel si-ntr-a treia si-ntr-a patra, nu doar in treapta intai. Asta permite pinioanelor sa ajunga la aceeasi turati intr-un interval de timp mai lung si, ceea ce e mai important, fara sa fie in sarcina. Parerea mea (si nu sunt specialist) e ca poti lejer sa mergi cu masina scoasa din viteza, dar cand e din nou bagata in viteza trebuie debraiat usor.
Iar daca tot alunecam pe panta asta, putem sa discutam despre punctele unde apar uzuri pe arbore, in zona in care pistonul are detenta. Ce naiba, dom'le, motorul e facut sa suporte un numar de cateva mii de explozii de minut... si asta de cateva zeci de milioane de ori.
In ce priveste faza aia cu consum 0 la frana de motor ... cred la fel de mult cat cred ca martienii sunt mici si verzi...
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
eugen a scris:
In ce priveste faza aia cu consum 0 la frana de motor ... cred la fel de mult cat cred ca martienii sunt mici si verzi...

Eugen,
si eu eram la fel de pornit impotriva acestui lucru: consum zero.
Dar acum mi-a mai trecut: ECU pur si simplu taie alimentarea cu combustibil, iar motorul merge cu aer, de fapt este invartit de catre inertia masinii.
Ca si dovada, toate masinile in care m-am urcat si care aveau consumul instant afisat, indicau zero in frana de motor.
Acum, nu am verificat eu direct indicatia asta, care ar fi insemnat sa scot alimentarea din rezervor si sa vad daca mai consuma in frana de motor sau nu...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Consumul nu e zero in frana de motor iar explicatia e simpla: cand ai luat piciorul de pe acceleratie, se inchide clapeta si motorul intra in regim de relanti. Daca s-ar intrerupe alimentarea si eu as scoate din viteza fara sa apas ambreiajul nu cumva s-ar opri motorul? pt. ca diferenta intre frana de motor si mers in gol ECU nu prea are cum s-o sesizeze decat daca ar avea senzori in cutia de viteze.
Alta situatie: pe un drum cat mai drept, porniti de pe loc usor, dati-i a 2-a pe la 20 km/h si luati usor piciorul de pe ambreiaj fara sa mai accelerati. O sa constatati ca nu va muri mult si bine (decat daca intalniti o oarecare panta ceva).
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Corect!

In a 2-a daca nu mai apesi acceleratia, masina continua sa mearga.
Cum sa mearga motorul cu aer ???Shocked mi se pare o aberatie
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
la scos din viteze masina nu are consum zero, are consum de relanti (800 rpm, sau depinde cat e setat) ... parerea mea...
probabil este o greseala in programul ECU-ului, greseala care nu nu e critica si de aceea nu a mai fost corectata, pe langa asta da bine la partea de marketing, sa mergi cu o masina si sa vezi ca la un moment dat ai consum 0 % Smile
consumul aratat de BC nu este dat de o masuratoare riguroasa cu un debitmetru pe conducta de alimentare si de un tahograf ca sa poti sa obtii intr-adevar consumul instantaneu in functie de viteza si debitul de carburant ce a intrat in motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR