- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Si cazul acesta: daca sunt numai simeringuri supape se schimba numai ele... si se renunta la segmentare? - se poate face o diferentiere - multi dintre noi schimbam segmenti ca sa nu mai desfacem inca o data Cum este mai corect?
Sau decide mecanicul daca este cazul dupa desface motorul, daca se fac amandoua.
Cum se verifica simeringuri supape? - ma gandesc ca sunt ceva proceduri inainte de desfacerea motorului sau merge verificate si cu motorul desfacut. Si "Cum se face..." testul de compresie va avea valori ceva mai mici fata de cel cu segmenti uzati - daca ne poti explica.
Cum se verifica segmenti? - aici probabil am mai discuta la subiectul Segmentare Motor! nu mai stiu sigur. - Cu siguranta va iesi mult fum pe toba sau nu? - testul de compresie va avea valori foarte mici?
Din cate vad @big_electro61 ai si ceva cunostinte si probabil experienta mai multa decat as avea eu vreodata daca ne poti lumina mai bine.
Mersi.
PS: Probabil raspunsul este foarte simplu dar pentru mine se pare ca este ceva mai complicat?
Sau decide mecanicul daca este cazul dupa desface motorul, daca se fac amandoua.
Cum se verifica simeringuri supape? - ma gandesc ca sunt ceva proceduri inainte de desfacerea motorului sau merge verificate si cu motorul desfacut. Si "Cum se face..." testul de compresie va avea valori ceva mai mici fata de cel cu segmenti uzati - daca ne poti explica.
Cum se verifica segmenti? - aici probabil am mai discuta la subiectul Segmentare Motor! nu mai stiu sigur. - Cu siguranta va iesi mult fum pe toba sau nu? - testul de compresie va avea valori foarte mici?
Din cate vad @big_electro61 ai si ceva cunostinte si probabil experienta mai multa decat as avea eu vreodata daca ne poti lumina mai bine.
Mersi.
PS: Probabil raspunsul este foarte simplu dar pentru mine se pare ca este ceva mai complicat?
- Alin_Cosmin83
- *
- 1 mesaje
- din 15 Mai 2016
- Astra 2004
- Gorj
Alin_Cosmin83
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2016
- Mesaj Privat
Vã Salut! !
Am un Opel Astra 1.4 benzina . De curând am schimbat cutia de viteza cu una luatã de la dezmembrãri și am constatat ca mașinã nu mai depãșește 140 km/h.
Dacã înainte la 80 la ora aveam 3000 de turații cu viteza a 4 a .și 100 la ora cu viteza a 5 a acum am 110 la ora în 3000 de turații cu viteza a 4 și pe la 135 ora 3000 de turații în viteza a 5 a.
Am vb cu mecanicul și spune ca ar fi o cutie de viteza Pt tractiune nu Pt viteza.
Credeți ca îi pot face ceva sa depãșeascã 140/h?
Credeți ca ar avea consumul mai mic ?
Ms
Am un Opel Astra 1.4 benzina . De curând am schimbat cutia de viteza cu una luatã de la dezmembrãri și am constatat ca mașinã nu mai depãșește 140 km/h.
Dacã înainte la 80 la ora aveam 3000 de turații cu viteza a 4 a .și 100 la ora cu viteza a 5 a acum am 110 la ora în 3000 de turații cu viteza a 4 și pe la 135 ora 3000 de turații în viteza a 5 a.
Am vb cu mecanicul și spune ca ar fi o cutie de viteza Pt tractiune nu Pt viteza.
Credeți ca îi pot face ceva sa depãșeascã 140/h?
Credeți ca ar avea consumul mai mic ?
Ms
- prooff
- **
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
utzy
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
Am si eu o problema la un Astra-G-CC cu motor Z16XE, benzina, 1,6 16v.
Am ramas in alt oras (in februarie, la cca 300 km de casa), mi-a crapat distributia, pompa de apa, supape, tot tacimul. S-o aduc acasa ma costa cca 1000 lei platforma, deci am hotarit sa o fac acolo, la un mic service. Au schimbat tot ce se putea schimba (dupa cum mi-au zis....)
Am circulat cam 1500 km, am verificat si completat uleiul, dupa care, la un drum facut cam cu 110-120 km/ora, pe autostrada, a inceput sa-mi tacane ceva la motor. Am oprit, am lasat motorul sa se raceasca si am constatat ca joja la ulei era uscata, fara martor in bord. Am pus cca 1,6 litri ulei sa completez.
Am consultat un mecanic si mi-a spus ca e posibil ca la acest consum mare si dintr-o data de ulei sa fie de vina semeringurile de la supape, sarite din locasul lor sau daca nu au fost schimbate odata cu distributia sa fie afectate, ceea ce genereaza consum masiv de ulei, deci nu progresiv si sa se accentueze in timp cum ar fi din cauza uzurii segmentilor de la pistoane. Plus ca acum papa ulei in continuare (la un drum de 110 km facuti cam 5-6 mm pe joja si imi creste si volumul lichidului de racire, in borcan, cam cu 3 cm)
Mi-a indicat sa merg tot acolo unde au schimbat distributia sa verifice cei care au facut lucrarea daca e vorba de acele semeringuri si mi-a explicat cum sa asist le demontare sa pot vedea daca semeringurile sunt sarite.
Acum va rog, cei care stiu, sa-mi spuna daca este posibil ca la consumul exagerat de ulei, dintr-o data, sa fie problema doar la acele semeringuri de la supape sau trebuie efectuata segmentarea. Parca n-as mai bate drumul inca 300 km dus-intors.
Multumesc anticipat si drumuri fara consum de ulei va doresc :v :v :v
Am ramas in alt oras (in februarie, la cca 300 km de casa), mi-a crapat distributia, pompa de apa, supape, tot tacimul. S-o aduc acasa ma costa cca 1000 lei platforma, deci am hotarit sa o fac acolo, la un mic service. Au schimbat tot ce se putea schimba (dupa cum mi-au zis....)
Am circulat cam 1500 km, am verificat si completat uleiul, dupa care, la un drum facut cam cu 110-120 km/ora, pe autostrada, a inceput sa-mi tacane ceva la motor. Am oprit, am lasat motorul sa se raceasca si am constatat ca joja la ulei era uscata, fara martor in bord. Am pus cca 1,6 litri ulei sa completez.
Am consultat un mecanic si mi-a spus ca e posibil ca la acest consum mare si dintr-o data de ulei sa fie de vina semeringurile de la supape, sarite din locasul lor sau daca nu au fost schimbate odata cu distributia sa fie afectate, ceea ce genereaza consum masiv de ulei, deci nu progresiv si sa se accentueze in timp cum ar fi din cauza uzurii segmentilor de la pistoane. Plus ca acum papa ulei in continuare (la un drum de 110 km facuti cam 5-6 mm pe joja si imi creste si volumul lichidului de racire, in borcan, cam cu 3 cm)
Mi-a indicat sa merg tot acolo unde au schimbat distributia sa verifice cei care au facut lucrarea daca e vorba de acele semeringuri si mi-a explicat cum sa asist le demontare sa pot vedea daca semeringurile sunt sarite.
Acum va rog, cei care stiu, sa-mi spuna daca este posibil ca la consumul exagerat de ulei, dintr-o data, sa fie problema doar la acele semeringuri de la supape sau trebuie efectuata segmentarea. Parca n-as mai bate drumul inca 300 km dus-intors.
Multumesc anticipat si drumuri fara consum de ulei va doresc :v :v :v
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Si in motor nu au gasit nimic indoit/lovit | atunci au desfacut motorul?
Eu unul as cauta unul SH (un motor miscat din incheieturi, nu va mai merge cum merge odata.)
"si imi creste si volumul lichidului de racire, in borcan, cam cu 3 cm" - cred ca o sa il mai desfaci inca o data
Posibil garnitura de chiuloasa prost montata
Vezi ce spun colegi.
Eu unul as cauta unul SH (un motor miscat din incheieturi, nu va mai merge cum merge odata.)
"si imi creste si volumul lichidului de racire, in borcan, cam cu 3 cm" - cred ca o sa il mai desfaci inca o data
Posibil garnitura de chiuloasa prost montata
Vezi ce spun colegi.
utzy
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
Au schimbat tot, distributia, supape, semeringuri, pompa apa, garnitua chiuloasa, lichid racire, etc...dupa cum spun ei. Masina am lasat-o acolo pentru reparatii, am asistat doar cind au desfacut capacul la distributie si am vazut ca de acolo e treaba.
Initial am mers o bucata de drum cu un fisiit de la pompa de apa (am crezut ca e de la cureaua si rola de la alternator) care, cum mi-au zis tot mecanicii, mi-a terminat si distributia. Nu stiu daca supapele au fost strimbate, dar am insistat sa schimbe tot. chestia e ca atunci cind a crapat distributia si s-a oprit masina iesisem dintr-o intersectie cu sens giratoriu si aveam viteza foarte foarte mica.
Astazi am fost la un service si am intrebat, astia mi-au zis ca am sanse mari sa fie lucrare prost facuta in sensul ca au pus semeringuri de proasta calitate, la supape, au sarit din locasul, implicit montaj neglijent al garniturii de chiuloasa.
Multumesc T.ion si mai astept pareri de la useri, ca mai stau, inca nu o sa o desfac.
Initial am mers o bucata de drum cu un fisiit de la pompa de apa (am crezut ca e de la cureaua si rola de la alternator) care, cum mi-au zis tot mecanicii, mi-a terminat si distributia. Nu stiu daca supapele au fost strimbate, dar am insistat sa schimbe tot. chestia e ca atunci cind a crapat distributia si s-a oprit masina iesisem dintr-o intersectie cu sens giratoriu si aveam viteza foarte foarte mica.
Astazi am fost la un service si am intrebat, astia mi-au zis ca am sanse mari sa fie lucrare prost facuta in sensul ca au pus semeringuri de proasta calitate, la supape, au sarit din locasul, implicit montaj neglijent al garniturii de chiuloasa.
Multumesc T.ion si mai astept pareri de la useri, ca mai stau, inca nu o sa o desfac.
- petrisor95
- *
- 1 mesaje
- din 25 Mai 2016
- Vectra 2001 Z16XE
- Galati
petrisor95
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2016
- Mesaj Privat
- Valy Vectra
- *
- 6 mesaje
- din 27 Mai 2016
- Vectra 2001 Z16XE
- Neamt
Valy Vectra
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2016
- Mesaj Privat
Salutare tuturor! Am si eu o problema cu opelul meu...Vectra B, 1.6 16 V, din 2001, motor Z16XE! In momentul in care am sub 20 l benzina in rezervor si o "ambalez" (depasire sau plecari in forta) imi da rateuri...adica se "inchina"! Cand e rezervorul peste 20...25 l benzina, merge destul de bine...doar dupa ce o pornesc timp de 1..2 secunde pierde turatia cam pe la 400...500 rpm apoi isi revine si merge ok! Am fost la "N" mecanici, dar niciunul nu m-a ajutat! Inainte sa apara problema, mi s-a oprit stand la un semafor, aprinzanduse dupa martorul de la motor! Am mers la un tester, si mi-a dat eroare pe sonda lambda 2...am sters eroarea si n-a mai aparut deloc! Am schimbat pompa de alimentare, am curatat EGR, am schimbat busonul de la rezervor...si cam atat! Va rog, daca stie cineva, sau daca mai e cineva cu aceeasi problema, daca ma puteti ajuta! Va multumesc!
- Valy Vectra
- *
- 6 mesaje
- din 27 Mai 2016
- Vectra 2001 Z16XE
- Neamt
Valy Vectra
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2016
- Mesaj Privat
Depinde muult de ulei! eu la vectra mea...cand am luat.o am pus castrol...la aprox. 1 sapt completam(nu mai retin gramajul), am pus mobil...la fel, in final cineva mi.a recomandat "eneos", sau "motul"! in prezent merg cu eneos, si credeti-ma...nu mai papa deloc..(aproape)! cam la o luna completez cca. 50..70 g...ceea ce eu zic ca e normal la 16 v!
utzy
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
Valy Vectra a scris:Salutare tuturor! Am si eu o problema cu opelul meu...Vectra B, 1.6 16 V, din 2001, motor Z16XE! In momentul in care am sub 20 l benzina in rezervor si o "ambalez" (depasire sau plecari in forta) imi da rateuri...adica se "inchina"! Cand e rezervorul peste 20...25 l benzina, merge destul de bine...doar dupa ce o pornesc timp de 1..2 secunde pierde turatia cam pe la 400...500 rpm apoi isi revine si merge ok! Am fost la "N" mecanici, dar niciunul nu m-a ajutat! Inainte sa apara problema, mi s-a oprit stand la un semafor, aprinzanduse dupa martorul de la motor! Am mers la un tester, si mi-a dat eroare pe sonda lambda 2...am sters eroarea si n-a mai aparut deloc! Am schimbat pompa de alimentare, am curatat EGR, am schimbat busonul de la rezervor...si cam atat! Va rog, daca stie cineva, sau daca mai e cineva cu aceeasi problema, daca ma puteti ajuta! Va multumesc!
Aproximativ la fel am patit si eu. Greu mi-a dat de cap un mecanic din 20.
Mi-a luat de-a fir circuitul de la calculator pina la pompa de benzina. A depistat pinul ce pleaca din calculator si a verificat tot traseul. Din calculator a fost treaba, cind dadea curent spre releu, cind nu....A facut o șuntare si a luat curent direct ptr pompa si acum nu mai am probleme, doar ca nu pot sta cu contactul pus ca nu mai trece curentul prin releu si pompa merge continuu. O pornesc rapid si gata.
Vezi sa-ti verifice cineva si la a ta, poate din calculator e vina.
Bafta.
costyn33l
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2015
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Si cati km ai cu 10w40 dupa segmetare, si cand treci la 5W30 sau 5W40...
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1662529
Eu ma gandesc asa un motor iesit din uzina nu cred ca manca atata ulei,
- (uzura la cilindri, lagare, segmenti, simeringuri supape, scaune supape...) - un motor mai uzat dupa mine este normal sa si pape ulei.
"tocatorul" de ulei." amuzanta fraza.
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1662529
Eu ma gandesc asa un motor iesit din uzina nu cred ca manca atata ulei,
- (uzura la cilindri, lagare, segmenti, simeringuri supape, scaune supape...) - un motor mai uzat dupa mine este normal sa si pape ulei.
"tocatorul" de ulei." amuzanta fraza.
costyn33l
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2015
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
rocky_jr
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutare ..Am un opel astra 2001 benzina si de vreo saptamana merge numai in suturi .., in primele 2 trepte este acceptabil dar de la treapta 3 se aude exact ta ta ta ta ta ta ta (( parca este un tanc )) si daca o turez mai rau are momente cand imi licare martorul de motor pana reduc turatia ...am fost la cineva care mi-a pus un tester pe masina si mi-a dat erorile p0300 si p0304 ..am fost la mecanic care mi-a sugerat sa schimb bujiile ..le-am schimbat si a doua zi am revenit la mecanic cu vechea problema...acum am schimbat bobina de inductie tot la sugestia mecanicului..cat m-am plimbat pe langa service a mers perfect dar a doua zi pauza...iar vechea problema si imi afuma ft rau bujia din dreapta ..sincer nu stiu ce sa-i mai fac ca mi-a mancat sufletul
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut ! Esti off topic , aici se vb de consum de ulei . Ai consum de ulei ?
Daca face numai la cald eu unu suspectez ECU . Conditia e ca bobina pe care ai pus-o sa fie buna . Bujia "din dreapta" este afumata <=> P0304 .
Stai calm , astra g nu e masina asa complexa , ii dai de cap . Poti sa verifici si pompa de benzina daca baga presiunea care trebuie. Dar eu pariez pe ECU .
Numai bine !
Daca face numai la cald eu unu suspectez ECU . Conditia e ca bobina pe care ai pus-o sa fie buna . Bujia "din dreapta" este afumata <=> P0304 .
Stai calm , astra g nu e masina asa complexa , ii dai de cap . Poti sa verifici si pompa de benzina daca baga presiunea care trebuie. Dar eu pariez pe ECU .
Numai bine !
costyn33l
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2015
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
rocky_jr
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
@rocky_jr Daca mi te-ai adresat mie , m-ai botezat . Pune un ulei mai de calitate , asta ca sa se mentina consumul ala de ulei . Nu e mult , am cunostinte cu consum de 4 l / 8000 de km . Nu de la consumul de ulei ai bujia afumata , daca la asta te-ai gandit .
A mea de cand am luat-o , fix de acum 4 ani , are acelasi consum , aprox 400 ml la 8-9000 de km . Deci in 75 000 km nu i s-a accentuat uzura .
A mea de cand am luat-o , fix de acum 4 ani , are acelasi consum , aprox 400 ml la 8-9000 de km . Deci in 75 000 km nu i s-a accentuat uzura .