Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai usor masori bobina daca nu e intrerupta, daca nu are citiva ohmi dai jos compresorul si il desfaci, gasesti tutorial despre siguranta termica si diode. Dupa ce rezolvi mergi la Nelu sa puna freon si ulei, 120lei la el, vede si de pierderi etc.
Skip ads

  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
palade radu a scris:da am inteles care e ideea . mai am o nelamurire :cei de la service si-au luat freonul inapoi .adica acum este goala instalatia. !

In cazul asta nu vei putea sa verifici daca vine curent la mufa deoareca circuitul este intrerupt de o sonda de presiune ce protejaza compresorul in lipsa freonului dar compresorul (bobina o poti proba asa cum ti-am spus insa sa nu o lasi sa functioneze mult) Exista riscuri
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
va multumesc . acusi ma duc sa verific ! si revin cu informatii !
  • iridium

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1996 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Am o Astra F cu AC. Problema mea este ca atunci cind pornesc aerul se aude de la fulia compresorului un hirscait metalic. Poate fi rulmentul, si daca da, se poate schimba?
Skip ads

  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
iridium a scris:Salut. Am o Astra F cu AC. Problema mea este ca atunci cind pornesc aerul se aude de la fulia compresorului un hirscait metalic. Poate fi rulmentul, si daca da, se poate schimba?


Aproape totul se poate schimba dar acel ,,hirsciit metalic" nu prea are cum sa vina de la rulmenti. De stiut ca fulia si implicit rulmentii se invirt tot timpul iar atunci cind cuplezi aerul se mai invirte inca unul sau doi rulmenti asa ca invirte tu cu mina discul ala din fata compresorului (ambreajul) dar necuplat si vezi de merge usor si fara zgomot sau frinari Asta cu motorul oprit. daca totul e in regula s-ar putea sa patineze ambreajul de la AC.
Vezi ce e si mai vorbim
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
am masurat bobina si da 4.2 4.5 ohmi . ca sa fiu mai sigur am tras 2 fire de la borne si cand le-am pus pe mufa de la compresor surpriza :tacane. deci problema este alta . nu ii vine plus din instalatia masinii. deci tre sa o incarc la loc cu freon si sa vad care e rezultatul. dar stiu sigur ca nu cupleaza pt ca asa a fost inainte. din toata cutia aia de relee din dreapta motorului este vreunul pt asa ceva ? sau poate are vreunul pe sub panoul de sigurante care nu lucreaza sau care ar mai fi varianta ,ca sincer nu stiu de ce sa ma mai leg . va rog ajutati--ma ca la service astia habar nu au.
  • iridium

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1996 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Dumitru Ionel a scris:
iridium a scris: cind pornesc aerul se aude de la fulia compresorului un hirscait metalic. Poate fi rulmentul, si daca da, se poate schimba?


Aproape totul se poate schimba dar acel ,,hirsciit metalic" nu prea are cum sa vina de la rulmenti.
Vezi ce e si mai vorbim

Zgomotul se aude numai in momentul in care cuplez AC-ul. Ambreajul AC-ului are si el placute de contact ("ferodo"), banuiesc. Daca da, acelea se pot schimba?
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
palade radu a scris:am masurat bobina si da 4.2 4.5 ohmi . ca sa fiu mai sigur am tras 2 fire de la borne si cand le-am pus pe mufa de la compresor surpriza :tacane. deci problema este alta . nu ii vine plus din instalatia masinii. deci tre sa o incarc la loc cu freon si sa vad care e rezultatul. dar stiu sigur ca nu cupleaza pt ca asa a fost inainte. din toata cutia aia de relee din dreapta motorului este vreunul pt asa ceva ? sau poate are vreunul pe sub panoul de sigurante care nu lucreaza sau care ar mai fi varianta ,ca sincer nu stiu de ce sa ma mai leg . va rog ajutati--ma ca la service astia habar nu au.
. cineva mi-a zis ca ar putea fi defect acest presostat de pe conducta. el are 4 pini . cum as putea sa-mi dau seama daca este dus. daca ii scot mufa si-i fac punte intre pini la mufa din instalatie teoretic nu ar trebui sa cupleze ca la termocupla sau calculatorul de clima primeste informatia altfel .pt ca incerc sa-mi repar singur problema . marti ma duc sa umplu instalatia la loc cu freon .azi am reusit sa-i fac doar vidul pt ca s-a terminat freonul la servisul ala . numai bine !

Skip ads

  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
palade radu a scris:
palade radu a scris:am masurat bobina si da 4.2 4.5 ohmi . ca sa fiu mai sigur am tras 2 fire de la borne si cand le-am pus pe mufa de la compresor surpriza :tacane. deci problema este alta . nu ii vine plus din instalatia masinii. deci tre sa o incarc la loc cu freon si sa vad care e rezultatul. dar stiu sigur ca nu cupleaza pt ca asa a fost inainte. din toata cutia aia de relee din dreapta motorului este vreunul pt asa ceva ? sau poate are vreunul pe sub panoul de sigurante care nu lucreaza sau care ar mai fi varianta ,ca sincer nu stiu de ce sa ma mai leg . va rog ajutati--ma ca la service astia habar nu au.
. cineva mi-a zis ca ar putea fi defect acest presostat de pe conducta. el are 4 pini . cum as putea sa-mi dau seama daca este dus. daca ii scot mufa si-i fac punte intre pini la mufa din instalatie teoretic nu ar trebui sa cupleze ca la termocupla sau calculatorul de clima primeste informatia altfel .pt ca incerc sa-mi repar singur problema . marti ma duc sa umplu instalatia la loc cu freon .azi am reusit sa-i fac doar vidul pt ca s-a terminat freonul la servisul ala . numai bine !
. am pus contactul ,am pornit ECC, am pus primii 2 pini de la mufa care intra in presostat pe direct (am facut o punte) ca si cum sonda ii zice ca are freon si compresorul tot nu cupleaza . daca scot mufa de langa releul de la compresor (l-am depistat) si fac o punte pe mufa porneste compresorul (imi vine curent la mufa) si pornesc si cele 2 elicii cu o viteza medie ca si cum totul e ok. fenomenul se manifesta ca si cum este ceva in serie cu compresorul care nu il lasa sa porneasca . adica nu se inchide undeva un contact. am urmarit traseul acelei mufe si firele duc in cutia care este sub galeria de admisie de unde este mufa pompei de injectie ,firele de la bujiile incandescente,sonda apa ,senzor de pe volanta etc. singurul indiciu ar fi ca pe mufa are o eticheta care scrie DELPHI pe ea .acolo s-ar putea sa mai fie vreun releu ceva care nu cupleaza ? sau ar mai fi varianta sa fie dezactivat calc de clima pt ca , clima nu a functionat de vreo doi ani si ma gandesc poate din cauza asta trebe resetat.nu are nimeni o schema mai exacta sa ma ajute?











  • andarez

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salut. am urmatoarea nedumerire: am incarcat instalatia de ac la un nene care se ocupa si de frigidere, mergea super imediat dupa de nu puteam sa tin mana langa ventilatie ca ingheta, dar a tinut vreo 3-4 zile dupa care am ramas fara freon. am mers in alta parte unde verifica instalatii auto cu substanta de contrast, au o masinarie mare nemteasca special pt asa ceva, imediat dupa astfel de incarcare raceste mai slab, e aer rece dar nu asa cum era la prima incarcare, in schimb are peste o saptamana si aerul e la fel de rece, nu cred ca a pierdut nimic, sau daca a pierdut nu e sesizabil. care e explicatia?
  • PAM83

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
PAM83 a scris:
Eu nu ma pricep asa bine, dar stiu sigur ca nu e compresorul blocat pentru ca a mers cateva minute (adica isi facea treaba, baga aer rece in masina), pana a cedat ambreiajul si a inceput sa patineze.
Plus ca mi-a spus cel care a mi-a reparat bobina ca s-a stricat ambreiajul de la compresor.


A reusit Nelu sa-mi repare compresorul. Dupa ce mi-a reparat bobina (siguranta termica era arsa), a reusit sa-mi gaseasca un ambreiaj pentru compresor care a putut fi adaptat la compresorul meu. Incepand din seara asta am AC. Sper sa nu se strice prea curand Very Happy
  • Sorin Claudiu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
am si eu problema AC. il incarc si a doua zi nu mai este ; e clar pierde dar nu se vede pe unde nici cu colorant si lampa ultraviolete ce ar putea fi?VECTRA B 2.0 dth Rolling Eyes
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut
Se pare ca si la mine AC-ul a "obosit". Nu mai raceste la fel ca inainte. M-am gandit la varianta reumplerii instalatiei cu freon, dar a aparut o intrebare: Cum se afla ce tip de freon am in instalatie? Ca nu am gasit nimic scris pe nicaieri. Masina e o Frontera din '96.
Multumesc.
  • ciprian bunghez

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut.am incercat sa citesc toate paginile de la acest subiect insa sunt prea multe.Am si eu op problema cu compresorul.Nu stiu dk s-a mai pus intrebarea...Cand pornesc A.C. se aude un huruit de la compresor... dar in schimb functioneaza foarte bine adica baga frig.Nu stiu ce are.Masina (opel astra hashback 1,4 16v 90cp) o am de doua luni adusa din strainatate, a mers foarte bine pana acum, dar de cateva zile se aude acest huruit.Ma poate ajuta cineva? A cumpara acum un alt compresor...este o cheltuiala care in prezent nu o pot face.Sper sa nu fie compresorul "pe duca".

Mersi
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare.Tot legat de compresor am si eu o problema.Cand pornesc motorul porneste si compresorul chiar daca clima este oprita.Nu pornesc si ventilatoarele.Daca pornesc apoi opresc clima se opreste si este ok.
Care ar fi buba ?
Multam!
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut.Am incarcat instalatia cu freon , a functionat foarte bine o saptamana dupa care a inceput sa raceasca din ce in ce mai slab.M-am dus la service unde am incarcat cu freon si le-am spus sa verifice daca am pierderi.Mi-au spus ca nu.Care poate fi motivul racirii din ce in ce mai slab?Multumesc
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic ca totusi pierde pe undeva.
Se baga luminofor , sa verfice si burta compresorului si scurgerea de condens.
  • ten_diesel

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2008

  • Mesaj Privat
stiti cumva cat costa acel cablu rupt ? daca se poate schimba doar cablul sau care e treaba cu el ?


  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am incarcat cu freon.A functionat perfect o saptamana.Dupa asta am observat un lichid galbui pe acolo pe unde se umple instalatia.M-am dus inapoi la service si le-am spus.Au schimbat o garnitura la acea "supapa".Cand am ajuns la service au scos freonul din instalatie.Am pierdut 70 grame intr-o saptamana din cauza acelei garnituri.Chiar si dupa ce au incarcat iar nu mai racea cum a racit prima oara cand am incarcat la ei.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@ten_diesel Daca e cel de langa fulie putin jumulit pe o parte,pare futun de ac.
Se taie priderile acelea de la capete , se sudeaza alt fel de prinderi se pune furtun nou si se strang prinderile noi.
Sau se pune un furtun nou complet.

Vezi diferenta de preturi.


@al3xisos. Da, a scapat pe la o supapa de umplere.

Acuma nu stiu care e diferenta de racire inainte si dupa.Dar ei cand fac umplerea si vericarea de presiune in instalatie masoara si diferenta de temp interior exterior.
La astra g de ex, dar nu mai stiu exact valorile la 30grade exterior , temp pe gura centrala de aerisire trebuia sa fie 4 grade.
Daca e in paramerii e ok.

Eu la a mea am avut la 32 grade afara-6 grade pe centrala

Le: am gasit bonul: ambient 34.7- internal-6.4


Ultima modificare facuta de mctoto la Sam 15 Aug, 2009 11:18 am
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR