Parola noua?


am si eu o curiozitate similara in ceea ce priveste un GID pe vectra C
masina destinatie cat si cea sursa sunt FULL CAN
masina destinatie are momentan un BID (pe 3 linii)
se poate activa cu OP-COM sau doar cu tech 2?
daca se poate activa cu OP-COM as vrea sa stiu exact de unde si ce setari trebuie sa fac...
@Sandu Paul: Cam atata poate, desi retin ca mai erau active si testele pentru Atra G. Incearca sa selectezi o Astra G mai noua si apoi sa te duci pe MID, parca la mai noua aparea si programari..

@jgyprime: Da. Merg schimbate anumite coduri index si cateva programari. Totusi, nu te baza prea tare pe OPcom. Este o scula de diagnoza ce stie ca bonus anumite programari.
Multumesc DB77AAA, am incercat Astra G cu toti anii disponibili (1997-2010) si nimic/nada/nothing. Pana la urma, tot trebuie sa ajunga la Tech2 Sad
din cate am vazut eu OP-COM-ul stie destul de multe setari care se pot face
aici exclud chip tuning-urile care nu au treaba cu testere sau interfete de diagnoza ci cu interfete specializate...
poate in bucuresti sunt mai multi care au tech2 si stiu sa-l foloseasca insa aici in galati nu am incredere nici in cei de la reprezentanta sa-mi faca vreo setare...
mai ales dupa ce un nene mi-a dat toate setarile peste cap la masina
apropo, de cand acel nene mi-a dat setarile peste cap la masina acum nu mai pot sa ridic geamurile din telecomanda masinii
inainte mergeau beton si fara probleme...
acum merg doar lasate
la ridicare nu mai merg...
are cineva idee de la ce ar putea sa vina?
m-am uitat peste tot prin programming si nu am gasit nimic relevant
in afara de eroarea clasica la c-uri cu driver doorknob circuit open or high voltage...
nu cred ca vine de la asta problema cu geamurile insa a aparut cam in aceeasi perioada cu eroarea de mai sus...

din butoanele de pe usa functioneaza ireprosabil...
OpCom si OpelScaner sunt doua interfete bune. OpelScaner se descurca acceptabil la programari pe masini non can iar OpCom la masini CAN. OpCom uneori castiga prin multe functii implementate de dezvoltator si nu numai, in fata testerului de uzina GM Tech 2(scula ce de reprezentante uneori nu este folosita la adevarata capacitate).
Totusi, sa nu uitam ca tu ai o clona. Problema cu geamurile ai putea sa o rezolvi dezactivand si apoi activand functia din modulul confort. Mie mi-a iesit odata, insa daca imi aduc aminte episodul cu proiectoarele, nu prea mai recomand...
uite aici e diferenta intre ce ai tu si ce am eu (si aici ma refer la masina + tester + soft)

eu pe masina lui mity nu am putut sa intru de nici o culoare cu OP-COM-ul in UEC > programing > program variant config
dupa ce am inlocuit UEC-ul cu altul de pe alta masina am intrat fara probleme...
pe masina colegului erau mai multe module in care nu puteam sa intru la variant configuration...
printre care si BCM... probabil (zic eu) bcm-ul masinii lui nu permite comunicarea pe anumite cai cu anumite module...

pe masina mea le-am activat fara nici cea mai mica problema
practic eu am fost primul experiment al lui mity terminat cu succes in instalarea proiectoarelor cu tutorialul facut de el...

am sa incerc si chestia asta cu toate ca dupa ce a umblat marele meserias pe masina mea nu am mai umblat la setarea asta...
am sa incerc sa o dezactivez si apoi sa o reactivez...
sa vad ce iese...
Masina ta e 2005 Wink . A mea e un fel de Vectra B cu CIM.
Demonstratie ... ce se poate activa cu Op-com si cum arata activarile pe ... Tech2 !



Dupa cum se poate observa, am intrat pe un display color CID de pe Vectra-C 2006 si am programat Program Variant Configuration intr-o anumita configuratie, nu a dat nici o eroare si de fiecare data cand intrii cu Op-com nu o sa observi nici o diferenta. Intram acum pe Tech sa vedem ca apare in meniul respectiv :

Hoopaa, Unele optiuni Tech2 le vede ca "Invalid" ! Acest lucru semnifica o eroare, in mod normal nu poate sa apara decat "Present" si "Not Present", varianta a treia "invalid" dupa cum ne spune si numele nu e nici present nici not present ! Asa ca sa nu va mai mirati ca dupa diagnosticarea sau programarea cu Op-com se intampla tot felu de ciudatenii, ia comparati activarile dupa Op-com cu un Tech2 original !

CristianTM.
Interesant testul. Totusi, ce optiuni ai modificat? Daca intri din nou cu op-com cum arata parametrii invalizi din tech2? Testul l-ai facut pe banc sau pe o masina reala?
bame a scris: Interesant testul. Totusi, ce optiuni ai modificat? Daca intri din nou cu op-com cum arata parametrii invalizi din tech2? Testul l-ai facut pe banc sau pe o masina reala?

Parametrii pe care i-am modificat sunt marcati in screen-shot-uri, de ex. ECC si CountryCode. Dupa programarea cu op-com am scris si mai sus Op-com de fiecare data vede pe limba lui adica Present dar Tech2 nu vede acel parametru pe present sau not present ci "Invalid". testul este facut normal pe banc dar acelasi lucru se intampla si pe masina. Odata ce programez cu Tech2 oricare parametru, TOT timpul vor fi vazuti la fel si de catre el si de catre Op-com, problema se pare ca e la programare si am si o banuiala: op-com nu face diferenta intre multitudinea de module si mai ales la diferentele dintre ele ci le trateaza "la gramada", imediat cum apare un modul sau o setare mai aparte o trateaza normal sau ca pe celelalte, lucru care la Tech2 nu se intampla avand in "memoria" lui toate variantele si toate modulele posibile.
Erorile de care se tot discuta pe aici sunt erori datorate diferentelor hardware dintre module / setari pe care op-com nu stie si nu poate sa le trateze pe toate ! Nu mai cautati probleme soft (PC, sistem de operare) sau hard (diferite interfete) caci problema este pana la urma in modul de operare al interfetei care are limitarile sale (acest lucru m-a determinat in mod special sa achizitionez un Tech2).

CristianTM.
@Cristian TM a dezactivat din CID climatizarea electronica cu OPcom, apoi cu Tech 2 o vede Invalida. Totusi, ea nu mai functiona pe CID, adica exact ceea ce a facut OPcom. Stiu, pare o ciudatenie, dar nu e. OPcom si-a facut treba chiar daca Tech 2 nu vede asta.
OPcom ca si soft, indiferent ca e varianta clona sau originala face diagnoza destul de completa, iar ca bonus stie ceva programari. La diagnoza se intampla aceleasi ciudatenii pe CAN ca si cu Tech 2, adica scoate in evidenta firavul CIM / BCM care a dat de drumurile patriei. Cristi, gaseste o masina CAN cu 50000 km de RO, diagnosticheaza automat toate modulele cu OPcom, sterge erorile automat si scaneaza la fel cu TECH 2. O sa gasesti ceva erori asta dupa ce le-a sters OPcom. Sterge-le cu Tech 2 tot automat si apoi ia-o la puricat cu OPcom, adica nu automat, ci manual pe fiecare modul in parte. O sa fi surprins.


Ehh, da, ai gasit aceleasi probleme de comunicatie pe CAN, si cu cat masina e mai Vectra C 2002 si diesel, o sa gasesti si mai multe. CIM/BCM raspunde mai greoi la comenzi si astfel inregistreaza erori pe el sau anumite module.

Cristian vrei sa ne spui ca OPcom sunt niste prastii ce strica Opelurile? Nu mi se pare prea concret testul tau, insa daca te uiti mai inapoi pe postarile mele o sa observi ca eu cu OPcom am reusit sa dezactivez proiectoarele si se pare ca asa au ramas., inca un argument in plus.
Am niste teorii referitoare la OPcom, scula ce pierde mult prin simplul fapt ca mai are nevoie si de altceva pentru a functiona - laptopul. Pe un laptop, OPcom cu acelasi soft imi vede ecu motor direct, pe alt laptop cu acelasi soft ma pune sa aleg daca are EGR sau nu. Inca studiez si voi reveni cu detalii.
#DB77AAA - nu vreau sa zic ca interfata Op-com ne strica Opelurile ... Doamne Fereste ..chiar daca ar fi asa Wink Smile dovada ca si eu o folosesc ...
Ca si o completare .. nu se compara...nici ca pret, nici ca proprietati !
CristianTM.
DB77AAA a scris: OPcom ca si soft, indiferent ca e varianta clona sau originala face diagnoza destul de completa, iar ca bonus stie ceva programari.
Cristian vrei sa ne spui ca OPcom sunt niste prastii ce strica Opelurile? Nu mi se pare prea concret testul tau, insa daca te uiti mai inapoi pe postarile mele o sa observi ca eu cu OPcom am reusit sa dezactivez proiectoarele si se pare ca asa au ramas., inca un argument in plus.
Am niste teorii referitoare la OPcom, scula ce pierde mult prin simplul fapt ca mai are nevoie si de altceva pentru a functiona - laptopul. Pe un laptop, OPcom cu acelasi soft imi vede ecu motor direct, pe alt laptop cu acelasi soft ma pune sa aleg daca are EGR sau nu. Inca studiez si voi reveni cu detalii.

dar poate calibra unghiul volanului la un astra h?scuze ca ma bag in seama,dar am aceasta problema,mai exact am eroarea C0460 - Steering Angle Sensor Signal Circuit Range/Performance si eroarea U2143 CAN bus, no communication with SAS (steering wheel angle sensor) C-003,ambele erori sunt pe modulul ABS/ESP/TC si cred ca despre calibrare este vorba.am si ESP-ul aprins.precizez ca masina este doata cu ESP+TC,iar acecasta problema o am de cand am inlocuit ECU+CIM.
florinbucsa a scris:
dar poate calibra unghiul volanului la un astra h?scuze ca ma bag in seama,dar am aceasta problema,mai exact am eroarea C0460 - Steering Angle Sensor Signal Circuit Range/Performance si eroarea U2143 CAN bus, no communication with SAS (steering wheel angle sensor) C-003,ambele erori sunt pe modulul ABS/ESP/TC si cred ca despre calibrare este vorba.am si ESP-ul aprins.precizez ca masina este doata cu ESP+TC,iar acecasta problema o am de cand am inlocuit ECU+CIM.

Problema ta este mai delicata, daca ai schimbat CIM si ai pus unul cu ESP, trebuie sa te uiti la parametrii live si sa ne spui CAT arata acum unghiul. Si op-com dar in special Tech2 nu vor putea calibra senzorul daca nu e intr-un anumit interval (+/- nu stiu cat) daca iti arata 65535 atunci e defect sau e in afara intervalului permis sau nu e montat corect !
Modul CIM cu senzor ESP, pozitionat corect (rotita mare din centru):

CristianTM.


Ultima modificare facuta de catre CristianTM la Joi 06 Oct, 2011 11:26 pm, modificat 1 data in total
In fine, cum spuneai si tu mai sus, mai exact raspunsul la comparatia Tech2 vs alte scule ar fi ca cea de uzina va "vedea" corect modulele instalate pe masina in vreme ce OPcom de exemplu are dificultati.
Opcom castiga enorm datorita accesibilitatii si modului de utilizare. Nici nu e dedicata reprezentantelor, ci serviceurilor independente ce vor diganoza Opel destul de profesionala la un pret accesibil.

LE: Da. opcom poate calibra unghiul de volan.
Sczue...
Cristi....in ce sens ai vrut sa zici ca ai put testerul "pe banc" ?
Poti sa simulezi testarea?
La un OP com cum poti sa iti dai seama daca e buna interfata sau defecta sau nu merge bine?

danny
salut.cum spuneam mai sus am ESP-ul aprins si dupa cum m-a sfatuit CristianTM am intrat cu op-com la valorile reale ale masinii.
.
sper ca nu am deranjat pe cineva cu atatea posturi legate de aceasta problema.daca mai este nevoie de alte poze in alte meniuri ma duc la masina si mai fac poze.precizez ca pozele erau cu masina stand pe loc.multumesc anticipat!
#florinbucsa, asa si daca invarti de volan se modifica Steering Angle Sensor ?

CristianTM.
eu am facut odata cuiva din germania (un amic care nu e membru al clubului) o diagnoza prin teamviewer (el avea net mobil + interfata op-com
ii ziceam ce sa faca la masina si comenzile de pe calculator le dadeam eu
a mers greu din cauza netului mobil insa am reusit sa facem diagnoza...
a 2-a oara a faut singur...
Salut, am un vectra b (1996, x16xel) cu un relanti instabil si care revine cam greu la turatia de relanti. Precizez ca nu am nici o eroare stocata in ECU.
Am accesat "Test actuatori' apoi "Test aer relanti" sau ceva de genu cu motorul pornit si mi s-a oprit motorul, este normal?
Apoi am accesat "Test valva EGR" sau ceva de genu si relantiu fluctua si mai rau.
Apoi am vazut la "Functii speciale" , "Resetare turatie relantii" sau ceva in genu, daca accesez aceasta optiune ce se intampla?

As vrea sa fac un video cu parametrii live ai motorului, ma poate ajuta cineva cu interpretarea corecta a acestor parametri?

Multumesc!

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou