Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
[align=justify]Salutare! Am si eu aceeasi problemã cu pornitul la Vectra C Z19DT. Cam de vre-o 6 luni parcã mi se pare cã are momente (nu mereu) când invarte prea mult la pornire indiferent de temperatura motorului sau de temp de afara. De 2 zile problema s-a agravat in sensul cã dimineata sau dupa mai multe ore de stationare pe timpul zilei, porneste foarte greu si parcã se zgaltaie tot motorul când in sfarsit porneste. În prima zi când a facut chestia asta nici nu a vrut sa porneasca la prima cheie iar la a 2-a a pornit relativ usor fãrã sã mai zgaltaie. Azi de dimineatã am simtit si un miros de gaze nearse care parcã veneau dinspre motor.
Aici am postat un filmulet cu pornirea de azi dimideata. Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
http://www.youtube.com/watch?v=mGWRgK1FJh4
Skip ads

  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pompa de amorsare din rezervor se aude? ar putea sa se dezamorseze circuitul de alimentare daca nu mai functioneaza
In rest, du-te si pune un op=com si vezi poate ai vreo eroare ceva
  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pompa functioneaza, azi am schimbat filtrul de motorina si cand am pus contactul sa amorsez filtrul mi-a bagat motorina la greu. Am pus si testerul pe ea si nu da absolut nici o eroare, totul merge in parametri normali. Am dat si capacul de protectie de la motor jos si m-am uitat pe la furtunasele de retur de la injectoare si nu erau deloc umede sau ceva de genul asta. Mi-a spus cel care mi-a pus testerul ca poate fi de la ulei care s-a subtiat sau ceva asemanator si pierde compresie (sper ca nu spun prostii). Maine o sa schimb si uleiul si filtrul de ulei sa vad daca e vre-o schimbare.
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Cred totusi ca s-au cam subtiat segmentii, cuzinetii si alte alea pe acolo de nu mai are masina ta compresie... Question Nu uleiul... Rolling Eyes
Skip ads

  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
pai asta ar mai lipsi, la 150.000 am schimbat ambreiajul. daca la 160 umblu la motor ma intorc la batrâna Dacie si ma ca.... in el de Opel. Mi se pare prea de tot sa fie cuzineti, segmenti sau alte alea la km astia. Fratele meu are o Astra G cu care face taxi si are vre-o 300.000 fara sa umble la motor. Cred ca daca e de la motor ii dau foc in fata reprezentantei. Azi ii schimb uleiul si filtrele sa vad daca are vre-un efect.
  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nu cred ca problema este de la motor, greu de crezut.
Incearca un test de injectoare, eu am o problema la pornirea la rece - iarna...imi face fite un injector si pt cateva secunde motorul merge in 3.
Din cate stiu o problema la pornire ar putea fi data si de presiunea in rampa de common rail.
  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ieri cand am pus testerul pe ea mi-a verificat si injectoarele si sunt ok. nu am avut timp azi sa schimb uleiul si filtrele sa vad daca de acolo e problema. ma gandesc si la ceva legat de temperatura pt ca azi am lasat-o 12 ore dupa care a pornit relativ bine si azi a fost ceva mai cald afara. chiar nu stiu ce ar putea fi dar oricum nu cred ca e ceva legat de segmenti sau alte chesti de genul asta. poate maine reusesc sa schimb uleiul cu toate ca nu cred ca de acolo ar fi problema. masina a mers cu ulei GM pana pe la 130.000 si acum e la al doilea schimb cu Mobil. primul schimb cu Mobil am mers 15.000 fara probleme si acum am 13.500 si tare mie greu sa cred ca asa intr-o dimineata uleiul si-a pirdut proprietatile dar o sa fac si treaba asta ca sa elim macar un factor care ar putea provoca aceasta problema.
  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nu cred ca are vreo legatura uleiul cu pornirea.Cel mai bine mergi la un mecanic si fa testul cu paharele pt injectoare.
S-ar putea ca unele din ele sa nu deschida cum trebuie...parerea mea este ca motorul nu se alimenteaza si d-aia nu porneste greu.
Mai incearca sa dai sa pornesti motorul dupa ce nu se mai aude pompa de rezorvor.
Skip ads

  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Inclin sa cred din ce in ce mai mult ca are de aface cu temperatura de afara pentru ca in dimineata asta erau 20 grade si a pornit relativ bine spre deosebire de zilele trecute cand erau in jur de 16 grade dimineata. Acum nu stiu exact ce ar putea fi pentru ca la temperaturi mari bujiile nu intra in functiune si ma gandesc poate nu sunt ele de vina ci vre-un senzor sau sonda de temperatura daca exista asa ceva cu toate ca atunci cand am pus testerul pe ea nu dadea nici o eroare. Pe de alta parte ma gandesc totusi si la bujii avand in vedere ca zilele trecute fiind mai frig am observat ca au intrat si bujiile in functiune pt cateva secunde si poate atunci cand e frig poate una sau mai multe nu lucreaza în parametri. Sper sa-i dau de cap intr-un final. Cel mai nasol e ca nu da nici un cod de eroare ceva ca sa stiu exact care e buba si trebuie mers cumva prin eliminare.
  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca nu-i dau de cap si nici de la temperatura exterioara nu este pentru ca in dimineata asta nu a vrut sa porneasca la prima cheie si afara erau 21 de grade. Am schimbat si uleiul si filtrele si degeaba tot la fel se comporta. Cred ca pe undeva prinde aer sau pierde presiunea din rampa de injectoare (cum a spus un coleg mai sus), dar nu stiu cum as putea verifica lucrul asta. Ideea e ca face figuri doar dupa o perioada mai mare de stationare (10 - 12 ore).
Oare ar putea fi o garnitura sau ceva de genul asta pe undeva care nu isi mai face treaba?
Astept in continuare sugestii de la cei care au mai intampinat problema asta.
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Intra in meniul ascuns al BC inainte de a porni, vezi ce tensiune ai la baterie pe timpul pornirii. Scade sub 9V? Cum ai testat injectoarele?
  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat meniul ascuns si in momentul pornirii scade exact la 9V. Valorile injectoarelor mi le-a spus cel care mi-a pus laptopul pe ea si atunci mi-a spus ca ar fi in parametri si ca nu ar proveni de acolo problema. In plus nici eu nu prea cred ca ar fi de la injectoare pentru ca daca ar fi ceva in neregula cu injectoarele ar trebui sa faca probleme la pornire ceva mai des pe cand la mine face doar dupa 8 - 10 ore de stationare. Cred ca daca ar avea ceva injectoarele ar face figuri si dupa 2, 3, 4 ore de stationare nu doar dupa ce masina sta de seara pana dimineata sau de dimineata pana seara nepornita. Avand in vedere perioada asta mare de timp si faptul ca pornirea grea a aparut asa dintr-o data, intr-o dimineata inclin sa cred ca este ceva de alimentare si anume prinde aer pe undeva sau o supapa nu-si mai face treaba (poate cea de pe pompa de inalta sau cea de la rampa de injectoare, daca nu vorbesc cumva prostii). Cred ca buba e de natura mecanica pentru ca la tester nu apare nici o eroare si daca ar fi fost ceva pe electric ar fi trebuit sa apara un cod ceva. Maine o sa incerc si cu o alta baterie sa elimin si cauza asta. Alta chestie care ma face sa cred ca se dezamorseaza cumva instalatia de alimentare este faptul ca daca pun contactul de 5-6 ori dimineata porneste relativ usor, nu chiar la sfert dar binisor. Daca nu fac chestia asta, la prima cheie nici nu porneste.
Skip ads

  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Se pare ca avem probleme comune. Dar daca a stat mai mult masina, cateva zile tot asa porneste? Sa vedem cine descopera primul buba.
  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu am avut ocazia sa o las mai multe zile. Aseara am eliminat filtrul de motorina si am facut legatura pe direct crezand ca poate prinde aer pe undeva pe la el dar dimineata aceeasi pornire grea. In schimb am urmarit si bateria si am vazut ca de data asta a scazut la 8V in momentul pornnirii si parca si luminile din bord se stingeau atunci cand dadea sa porneasca. O sa fac azi proba cu alta baterie sa vad daca mai scade la fel si o sa incerc pornirea cu alta baterie si dupa mai multe ore sa vad rezultatul. Acum inclin sa cred ca este bateria, dar vom vedea.
BAC tu ai inicercat cu alta baterie? A mea e cea originala a masinii, are 6 ani si spre rusinea mea nu am stiut ca e cu intretinere. Ieri cand am verificat vre-o trei elementi erau aproape uscati. O sa revin cu informatii dupa ce fac proba cu alta baterie.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Daca pe caldura asta iti ia curentul in bord e terminata bateria. In toamna nu mai pornesti masina.
  • vlase alex

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca pana la urma bateria e de vina. Am facut proba cu alta baterie si parca nu era masina mea, asa de bine a pornit dupa o stationare de vre-o 11 ore. Multa viata nu mai are in ea si din cauza asta pe perioade mici inca mai face fata.
Sper ca problema mea sa se fi terminat aici. Multa bafta celorlalti colegi cu probleme si multumiri tuturor care au postat si m-au ajutat astfel sa imi rezolv problema.
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Si la mine bateria e originala, deci din 2006, 5 ani. Cand am avut defectiunea la releu/puntea de diode stiu ca s-a descarcat aproape complet.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am probleme cu pornirea grea la un z19dt. La mine face la fel indiferent de temperatura sau stationare. Invarte electromotorul si parca se rupe motorul sub capota. Uneori porneste dupa 2-3 invarteli de motor, alteori dupa 5,6,7. Mentionez ca am schimbat recent ambreiajul si volanta. La relanti sau in mers nu se mai aud troncaneli de la volanta. Cu toate astea, cei de la reprezentanta mi-au zis ca volanta e de vina. Ca cica atunci cand dau la automat, datorita unui joc prea mare, parca are tendinta sa o ia invers decat in directia normala. Am 500 km cu volanta asta si a pornit asa greu de la prima cheie dupa ce am pus-o.

Am facut test cu tech 2 si la un cunoscut din oras, si la reprezentanta si nu am nici o eroare (test facut pe loc si in mers). Injectoarele apareau a fi in parametri normali. Am vazut ca se aprinde semnul de bujii pe bord cam de fiecare data cand pun contactul...nu stiu daca e normal sau nu.

Am suportul motor fata rupt, asta stiu...nu stiu insa in ce masura pornitul greu i se poate datora suportului. Poate zgomotul intr-o oarecare masura dar nu "rateurile".

EGR si clapeta de acceleratie sunt noi, am in jur de 4000 km cu ele. O sa curat si clapeta, am vazut ceva ulei sub ea unde vine furtunul ala gros.

Masina are trepidatii puterince si zgomotoase la pornire dar am ceva trepidatii si cand o opresc.

Ceva sfaturi va rog daca ati fost intr-o situatie similara. Multumesc.
  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
La o singura intrebare iti pot raspunde, cea legata de martorul bujii si la mine se aprinde mereu, la fiecare pornire...o singura data nu s-a aprins cand erau afara in jur de 32 de grade.
Cand dai l-a automat ce se aude batand motorul sau ceva cuplaj de la electromor.....vezi sa nu ai probeleme cu electromotorul(ori nu a fost pozitionat cum trebuie dupa ce ti-au montat volanta ori nu mai cupleaza cum trebuie pinionul ce invarte volanta).Si eu am un zgomot (un clanc) uneori la pornire doar atunci cand pornesc des masina si scade tensiunea in baterie
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Deci, am rezolvat problema prin schimbarea bateriei. A fost masurata la service, in Oradea, in timpul concediului, prin grija colegilor de forum de acolo. Masuratoarea dadea capacitatea de pornire redusa la jumatate. Am luat Varta Silver Dinamic de 74Ah 750A/DIN. Se pare ca motorul asta sau managementul motorului e sensibil la curentul de pornire, daca scade sub 10V nu mai percuteaza.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR