Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • silviu.tita

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2011

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Cât despre cuzineþi etc. recunosc cã tare mi-ar place sã-mi bag nasul pe acolo (am cunoºtinþe de mecanicã ºi culmea, îmi ºi place!) dar nu am sculele necesare ºi nici valorile cuplurilor de strângere

Pai daca te pricepi cat de cat da jos baia cu E10 sau hex8 si hex15 sau 16 ca nu mai retin. Curata sorb si vezi pe urma cum face.
Mergi la EDS linistit sau la autoa. Nu bate drumul pana la mine ca arunci banii pe benzina. Unele chestii dureaza si cateva zile deci ...


Vã mulþumesc foarte mult pentru sfaturi!
Skip ads

  • silviu.tita

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2011

  • Mesaj Privat
D-le Dan Cuciureanu, v-am ascultat sfaturile ºi vã mulþumesc pentru ajutor!
Am dat jos capacul de la distribuþie ºi baia de ulei. Evident, am gãsit mâl ºi nu numai. O bucãþicã din garnitura de la capacul de distribuþie lipsea dar am gãsit-o în sorbul de ulei, unde am gasit ºi bucãþi din filtrul de ulei (vã amintiþi cã la schimbarea uleiului am gasit filtrul bucãþele). De asemenea, sonda de ulei era spartã ºi curgea ulei de motor prin ea (probabil uleiul GM 10W40 era prea gros ºi a spart-o), de aceea mi se ºi aprindea martorul de ulei.
Am spãlat totul, am pus garnituri noi, am schimbat filtrul de ulei, uleiul (am pus Castrol Magnatec 5W40) ºi am pus sondã nouã. Cu ocazia asta am tras de lanþul de distribuþie cu mâna ºi am putut sã-l ridic cu greutate, dar l-am ridicat câþiva mm. Citind pe forum am aflat cã ar cam trebui schimbatã distribuþia dar sper sã mã mai þinã vreo 4.000 km, mãcar pânã în primãvarã.
Dupã aceste operaþiuni am senzaþia cã motorul toarce mai frumos iar distribuþia nu mai þãcãne atât de tare. În orice caz, este foarte important uleiul! Eu am pãþit-o pe pielea mea ºi vã sfãtuiesc ca atunci când alegeþi ce ulei sã puneþi în motor, sã citiþi forumul, nu sã vã luaþi dupã cei care vã vând uleiul, fie ei ºi prieteni. Vorba ceea: "Drumul spre iad e pavat cu intenþii bune!"
În rest numai bine, km fãrã evenimente ºi mulþumiri d-lui Dan Cuciureanu!
  • LiviuB2011

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2011

  • Mesaj Privat
in lista RAR-ului, motoarele Z10XE si Z12XE sunt Euro3.
din ce am citit pe forum, 100% sunt Euro4. intr-adevar n-am citit toate cele 14 pagini dedicate acestui motor, deci e posibil sa fi scapat din vedere poate tocmai explicatia asta.

link RAR: http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu dupa ce se iau cei de la RAR si cum au clasificat ei aceste motoare ca fiind Euro3 dar ele sunt Euro4, al meu asa este trecut de RAR in luna octombrie anul 2008.
Skip ads

  • valmotor2

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua, si bine v-am gasit, am o mica problema cu acest motor.

Masina este un opel corsa C din 2002 , motorul z10xe. Problema care ma supara rau este urmatoarea, in anumite dimineti, nu tot timpul, cand pornesc masina, dupa o scurta perioada de la pornire relantiul de la 1300 rotatii scade brusc la 600-800 rotati si masina da semne de zvacneala stand pe loc. Dupa o secunda doua revine la normal la turatia ridicata 1200-1300 si scade progresiv cand motorul se incalzeste pana la 800 rotatii.

Nu inteleg gestul masinii, care este problema ?

Masina are 123,000 km. Revizia am facut acum 500 km.
Urmeaza saptamana asta, luna asta, nu am idee exact cand am timp, sa schimb racordul flexibil ( care este rupt ) si intre timp tot la schimbarea asta sa curat Throttle-ul , EGR-ul si debimetru ( pe bune, asta se curata? ) as rezolva ceva cu asta, sau problema mea este de la altceva?
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La debitmetru ar fi bine sa nu te bagi la curatat deocamdata;celelalte le poti curata,ar fi chiar indicat;este posibil ca variatia de turatie sa fie din cauza EGR -ului usor gripata.
  • suleacosti

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Problema se manifesta astfel:
- la turatii de peste 2000 rot/min cand solicitarea motorului, la accelerare, este mare apar trepidatii care se transmit in toata masina asemanatoare cu cele ale rotilor care nu sunt echilibrate. Pot spune ca trepidatiile sunt regulate. Acestea se diminuiaza daca este slabita acceleratia (dar sa ramana in plaja "acceleratie") si dispar definitiv la apasarea ambreiajului. Se amplifica cu cat creste turatia si evident cuplul motorului si tind sa cred ca incep sa se diminueze cand motorul ajunde aproape de 4500 -5000 rot/min (explicatia ar fi ca la aceasta turatie cuplu a scazut si evident solicitarea).

- la decelerare si/sau frana de motor aceste vibratii/trepidatii variaza in functie de cuplul rezistiv solicitat; impresia mea este ca trepidatiile au o amplitudine mai mare.

Masina intra in viteze normal, trage normal, cuplare-decuplare ambreiaj normal (are 160.000 km si are un mic troncanit la cuplare si decuplare, probabil arcurile de pe discul de ambreiaj slabite). Motorul se comporta normal la ralanti.

Eliminam cauzele:
- cadru motor sa aiba o prindere slabita
- bucsi, pivoti, brat, etc
- suporti motor si bieleta recul (suportul central)
- genti, cauciucuri (tocmai am schimbat iarna cu vara si e acelasi lucru)

Raman in discutie:
- planetare - doar partea dinspre cutie
- cutie viteze - nu prea ar avea ce
- tot ce tine de "ambreiaj" (volanta, disc ambreiaj, placa presiune, rulment presiune)
- poate un rulment la roata, insa ar trebui sa se manifeste indiferent de situatie si in plus mai mult vibratii decat trepidatii

Astept opiniile si pataniile voastre legat de acest subiect care apare in putine discutii pe forum.

Multumesc!



Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

4/7/2012 3:22:44 PM
  • gabipop24

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut am si eu un corsa din 2002, motor de 1,0 l am o problema la relanti imi tremura toata masina ce as putea face?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
bujii
bobina inductie
debitmetru
senzor crankshaft pe moarte
distributie sarita 1 dinte sau prost pusa
injectoare
sonda temperatura motor
suporti motor
egr ramas putin pe deschis
si lista poate continua
  • nba25

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Vulcan
  • Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am un opel corsa, motor z10xe care tremura!
pe rand am verifixat bujiile, ecu, bobina de inductie, debimetru, iar in urma verificarii compresiei a rezultat pe cilindrul 3 o compresie de 9 bari (mai mica cu 2 bari decat pe ceilalti)
ce poate cauza aceasta problema? Pareri, sugestii, asemanari va rog!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
supape arse, indoite...
piston spart
segmenti
Pana nu desfaci nu stii ce si de ce
  • mirceai

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2012

  • Mesaj Privat
buna seara am un corsa tip z10xe din 2001 am schinbat recent motorul pentru ca sa gripat am pus alt motor pe masina de pe care lam luat a mers inpecabil la mine la relantiu parca ar merge in doua pistoane se ineaca daca il turez putin pina se incalzeste nu se mai ineaca dar tremura numai la 900 de turatii in mers nu se simte ma poate ajuta cineva cu niste indicatii va multumesc



Salutare,
va recomand sa cititi acest topic pentru evitarea neplacerilor supuse de regulamentul forumului.
Multumesc frumos pentru colaborare si intelegere,StefanTolos.

05-Dec-12 6:53:01 PM
Skip ads

  • shakur123

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2013

  • Mesaj Privat
buna seara, imi cer scuze daca am gresit sectiunea sau daca nu am folosit search-ul dar sunt nou pe forum si vreau sa intreb ceva aparte.

deci am o corsa c 1.0 benzina din 2002 si recent am avut probleme curgandu-mi uleiul.am remediat problema schimband garnitura si semeringul de la baia de ulei.baietii de la service mi-au recomandat ca dupa manevra aceasta sa fac schimbul de ulei din nou uleiul din baie fiind scos si pierzandu=si din proprietati, insa nu am facut si am mai mers cu ea cam 1 luna jumate(in jur de 500 de km) si am sesizat ca o liniuta disparuse de pe joja.ulei nu cred sa mai curga (nu am mai vazut nici o pata pe asfalt) si fum iar asa nu scoate.intrebarea mea este uleiul pierdut sa fie din cauza ca nu am facut schimbul (mentionez ca uleiul este motul 5w40 si facusem ultimul schimb in decembrie 2012) si asa l-a mancat?

de precizat ca merg cu ea foarte mult pe distante scurte( gen 2 3 km ) si ca schimb cam la 2500 rpm
ms anticipat
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Esapamentul e afumat ?
  • shakur123

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2013

  • Mesaj Privat
cred ca e putin..ieri am turato pe la 5000 6000 rpm de cateva ori si a aparut pe asfalt o pata neagra plus ca am pus degetul pe toba si era funingine, iar daca are vreo relevanta de precizat ca merg foarte mult cu benzina pe rosu
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune o poza cu toba
Pare sa sie loc de segmentare...
  • shakur123

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2013

  • Mesaj Privat
scuzati intarzierea dar am avut niste treaba, o sa pun si niste poze dar momentan nu am cu ce sa le descarc pe pc.am constat ca mananca ulei dar deocamdata putin 200 mg la 500 600 km cam asa cred, intrebarea mea e daca mai merg asa o perioada sa zic 4 5 luni cu ea are ceva? si se merita sa ii fac segmentare adica am inteles ca daca ii faci segmentare remediezi problema temporar...ce m-ati sfatui sa o vand sau sa mai merg 4 5 luni cu ea pana o sa dispun de banii de segmentare si sa o segmentez?

multumesc anticipat
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca faci segmentare corecta scapi de consum ulei si duci motorul pana la 500,000km. Daca masina arata bine si iti place merita reparatia, daca nu atunci vinde.
  • dj_popica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2004 z10xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
salut colegi am o corsa c din 2004 motor z 10 xe ceva de genu,am tot cautat pe forumuri ,am gasit erorile si tot nu sunt lamurit ce ar trebui sa schimb la masina mea.
Problema este ca nu se tureaza mai mult de 2500 rotatii nici sa o bati, oscileaza putin turatia intre 1000 si 1200,ce credeti ca ar putea avea.

cu stima, astept un raspuns de la voi.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce erori are ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR