Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • M4rius

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2014

  • Mesaj Privat
A pornit de dimineata la prima cheie am facut cu ea 15 km si am oprito, am revenit la 5 min si pur si simplu nu a mai pornit (invartea motorul normal), la prima inspectie nu ii venea benzina si avea destula in ea, dupa am scot toate sigurantele si le-am verificat, toate bune. Dupa a pornit mai greu la a 3 a cheie am facut cu ea 3...4 km de test in care kilometrajul nu mergea, martorul abs statea aprins si mai tarziu a aparut si check engine(motorul tragea normal). Acu am luat toate mufele de sub capota la verificat si am dat jos capacul de la distributie. Ce sa vezi cureaua era slabita si putin frecata la exterior si pilitura neagra de la ea pe acolo. Am adus la puncte distributia si ce doua puncte de la axa cu came decalate cca 4..5 mm, dupa am dato jos, plus pompa apa. Intinzatorul facut praf (a dat cu vaselina afara din el) o rola de ghidaj terminata si aia. Maine ma duc si ii cumpar distributia o pun la punct si sa vad cum porneste. nu stiu daca de la distributie ia taiat alimentarea si nu mai vruia sa porneasca, asta pt ca are senzorul acela de la axul cu came si cel de jos de la volanta, ma gandesc ca da informati eronate la calculator de unde si check engine dupa. La relantiu turatia oscila intre 700 si 1000. o sa pun si testerul pe ea dupa distribuie, asta daca persista problema.
Astept pareri si intamplarile voastre.
Skip ads

  • octavians

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salut.
Intr-o luna de cand am masina (VECTRA B 2001 1.6, 16V, z16xe), pe parcursul celor 1200 km facuti, s-a oprit de 5 ori.
Sa va explic ce se intampla si cum:
La un moment dat , da semne ca s-ar ineca motorul, apoi cand prinde un moment de schimbare de viteze (cand am intrat in sens giratoriu, am schimbat a 2-a si s-a oprit de 2 ori in zile diferite), se opreste, aprinzandu-se toate becurile in bord (de precizat , ca nu se aprinde unul anume, ca am mai fost intrebat).
Dupa oprire scot cheia, bag cheia la loc, dau sa o pornesc si nu invarte electromotorul, a doua cheie da semne ca s-a invarti, a treia cheie incepe sa dea in gol la infinit, apoi o mai las 10-20 de sec si o ia.
Temp la apa ajunge undeva la 80-90 grade. Masina nu este rece cand se opreste, apuc sa merg cu ea cam 20-30 de min.
Am auzit si am citit multe variante de la cele mai simple : sigurante, senzor arbore cotit pana la cele mai costisitoare : calculator.
Nu prea as vrea acum sa le iau pe toate la schimbat si sa imi dau seama de unde e, as vrea sa merg la sigur, pentru ca sunt convins ca s-a mai intalnit problema.
Am pus-o pe tester cand am luat-o, in afara de ceva la abs, nu a dar nimic.
Sa ma duc la un tester la Opel, ma gandesc ca s-or pricepe in diagnosticare?
Va multumesc pentru raspunsuri pe tema!
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
va salut revin cu noutati am desfacut motorul si..... surpriza :nu are nimic supape ok, culbutori ok, chiuloasa la feel
gaura 450 lei 200 manopera, 250 toate garniturile
jur ca-i dou foc curand
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Omule ... nu cauta lucruri complicate. Pe mine ma costat aprox 600 Euro. Adica Schimbat ECU (cu unul second ...care a cedat si l am reparat 600+250imperechere+700reparatie+150citire cod+250 Tractare pe platforma+ diagnostic service (din cauza ca imi recomandase un nene niste bujii si mi se oprea pus si simplu) + 600 debitmetru +150 bobina de inductie second ... care de fapt era cauza mersului prost si neregulat ... total = 600 Euro .Nu dispera capul sus ...Schimba bobina ...poate face cum facea a mea (fura scanteie) ... Te sfatuiesc sa iei tot una Sagem de pe o masina dar cu proba ...daca nu i buna adica daca merge tot intrerupt ... alta desi e cam grei sa gasesti una buna pe la seconduri ( e defecta, aparent nu vezi nimic la ea dar ...) Incearca si treaba asta .... Nu lua noi chinezarii ...
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Si departeaza ECU de motor ... cand te ai oprit si ai pus mana pe el si frige ... e bobina ... intra in conflict de date si se mai si incinge
  • john3976

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2011

  • Mesaj Privat
pt ca motor praf...de aia nu porneste.daca ti-a sarit distributia de la punct asteapta-te sa fi facut ravagii in chiuloasa cu supapele.am patit si eu cand mi-a cedat intinzatorul dar eu am ales varianta sa schimb motorul-am iesit mai ieftin avand in vedere ca trebuia sa si segmentez si aveam vreo patru supape indoite+ghidaje+rectificat chiuloasa,etc...deci....bafta.sper sa nu fi sarit mai mult de doi dinti distributia ca asa mai poti rezolva ceva.
  • M4rius

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2014

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat, am schimbat distributia si masina a pornit la prima cheie si merge foarte bine, cat despre matorul ABS, o siguranta pusa gresit Very Happy
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 653
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca cel mai usor ti-ar fi,daca ai merge la intalniri din zona ta si cu siguranta este careva cu un op-com care sa stie si sa interpreteze valoriile reale.
Chestia ca nu invarte, eu am patit o data(tot z16xe) din cauza la electromotor, o opream,a-2-a zi dadeam sa o pornesc si nu pornea,nici batar nu invartea,si dupa cateva ore daca incercam din nou,pornea la sfert de cheie. Am fost la electrician si mi-a schimbat carbunii si nu mai stiu ce din electromotor si n-am mai avut probleme. Din ce mi-a zis el si mai imi amintesc,cand carbuni si nu stiu ce piesa din inauntru electromotorului sunt uzati,si ramane in nu stiu ce pozitie, nu mai invarte, porneste cand vrea.
Skip ads

  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am rezolvat problema :debitmetru. fara eroare pe tester, valori care variau pe op com cred ca in limite, probat 2 sh, unul de la dezmembrari si unul de la un priten. se pare ca amandoua erau stricate. problema este caa, cu mufa scoasa masian mergea tot rau. azi am facut proba cu unul nou marca huco care se pare ca e cam cel mai ieftin si masina a inceput sa mearga ok. astept sa vad maine dimineata cum porneste.
morala :nu apare mereu pe tester ce e stricat
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Mda ... puteai sa vezi cu OP Com valoarea m3 aer absorbit la relanti ... oricum sunt pacatoase defectele de amestec. Bravo ... Felicitari pt rezolvare
  • john3976

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2011

  • Mesaj Privat
norocosule....bafta in continuare
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
viforel a scris:....cand te ai oprit si ai pus mana pe el si frige ... e bobina ... intra in conflict de date si se mai si incinge


salut

Am si eu o problema asemanatoare pe care am descris-o in pagina anterioara (pag.50). Intre timp am schimbat senzorul de turatii de la vibrochen si acum porneste in general bine dar mai are si momente cand o ia dupa 2-3 sec. A doua masura a fost sa indepartez si eu ECU de motor si in felul acesta cand motorul este cald (100 grade in trafic urban) ECU e putin caldut, dar daca opresc motorul timp de cateva minute ( 8-10 min) , ECU se infierbanta de nu poti tine mana pe el (chiar daca am pus sub el un material izolant termic), si dupa pornire in cateva sute de metrii da din nou intreruperi, insa nu da nici o eroare...la mers extraurban apa sta la 88-92 grade iar ECU e rece, nici macar caldut... Crezi ca si in acest caz poate sa fie bobina? nu am inteles daca la tine era ECU incins imediat dupa oprire sau tot asa dupa cateva minute...
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Da ... s ar putea sa fie bobina (Eu am o Zafira motor Z18XE) ... cateodata nu da nici o eroare dar cand o calci da intreruperi. Ar fi bine sa verifici inainte si debitmetrul ... cu un OP Com (daca ai) ... verificarea e simpla ... Debitmetru trebuie sa absoarba la relanti 10 M3 ...mai fluctueaza cate o unitate (la mine) nu sta batut in cuie ... dar daca e mai putin (si nu si revine la curatat) ar trebui schimbat. Dar dupa cum zici ca face ... s ar putea.
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salut

Z16XE nu are debitmetru...sambata o sa schimb bobina cu una de pe o masina care merge bine si o sa vad daca dispar intreruperile...sper sa fie bobina si nu ECU...
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
va salut , revin cu info :masina merge fff frumos. singura eroare careimi mai apare este lambda doi respectiv p0136, ca valoare imi imi urca pana la 4998, nush de ce . o sa incerc sa ii pun o rezistentape ea si apoi daca nu merge sa o schimb
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salut

azi am schimbat bobina si tot asa face Sad...deci mai ramane ECU...momentan l-am indepartat de pe motor dar cand e motorul fierbinte si opresc masina pe loc 10 minute, chiar daca motorul e oprit, tot se incalzeste destul de tare ( in mers e cat de cat ok)...va trebui sa-i pun si un cooler cu un termostat care sa-l mentina undeva sub 60 grade...
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Bobina este second ...?
  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salut


bobina am imprumutat-o de la un prieten a carui masina merge bine..
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
gheo eu am schimbat ecu , am z18xe, a fost umblat in el si a tiunt 3 luni. daca iti iei il iei cu proba , pui sa vezi ce erori iti da, si lasi masina sa ajunga la 90 grade si o tii asa pana se incalzeste. eu am probat 5 pana am gasit unul fara erori pe el.bafta la cautat
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Mda ... ciudat sa cada asa dintr o data ... chiar nu mai stiu ce sfat sa ti dau ...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR