- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Fa un test cu pseudoagrafa si posteaza erorile daca sunt.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
andyrizy
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
catastefan a scris:Fa un test cu pseudoagrafa si posteaza erorile daca sunt.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
am incercat sa fac acest test...dar nu mi-a mers....
andyrizy
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
andyrizy
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
astracu2peu a scris:Salutare fratilor,
Masina este astra g, 2.2dti 125 ps, y22dtr, 2003.
am si eu urmatoarea porblema careia nu ii dau de cap. OP-com ul spune asa: P0149 Prezent
( 5 ) Circit control timp de injecþie - defect. Simptomele sunt: la rece se tureaza normal pana la 2500-3000 ture, se aprinde beculetul martor cheita si nu mai trage, schimb treapta, scade turatia iar in 2-3 secunde isi revine si trage iar pana la aceleasi turatii. La cald, treapta 1 si 2 merge pana la 3-4000 ture fara probleme, treapta a 3-4 si 5 nu sare de 3000 ture in special treapta 5 (2500 ture max). daca o iau cu usurelul pe autostrada, depasasc si cele 2500 de ture, dar altfel, nu, maxim 120km/h, si asta nu imi convine.
Ma poate sfatui cineva? nu vreau sa incep sa desfac pompa degeaba pana nu ma informez bine. Se poate sa fie avansul nu f bine reglat?
Aaaaa, si inca ceva, la relatai e aceeasi poveste, sta aprins martorul, si nu se stinge decat dupa ce plec de pe loc si depasesc 2000 ture, atunci se stinge, sub 2000 ture in frana de motor se aprinde iar.
Multumesc anticipat!
Masina este astra g, 2.2dti 125 ps, y22dtr, 2003.
am si eu urmatoarea porblema careia nu ii dau de cap. OP-com ul spune asa: P0149 Prezent
( 5 ) Circit control timp de injecþie - defect. Simptomele sunt: la rece se tureaza normal pana la 2500-3000 ture, se aprinde beculetul martor cheita si nu mai trage, schimb treapta, scade turatia iar in 2-3 secunde isi revine si trage iar pana la aceleasi turatii. La cald, treapta 1 si 2 merge pana la 3-4000 ture fara probleme, treapta a 3-4 si 5 nu sare de 3000 ture in special treapta 5 (2500 ture max). daca o iau cu usurelul pe autostrada, depasasc si cele 2500 de ture, dar altfel, nu, maxim 120km/h, si asta nu imi convine.
Ma poate sfatui cineva? nu vreau sa incep sa desfac pompa degeaba pana nu ma informez bine. Se poate sa fie avansul nu f bine reglat?
Aaaaa, si inca ceva, la relatai e aceeasi poveste, sta aprins martorul, si nu se stinge decat dupa ce plec de pe loc si depasesc 2000 ture, atunci se stinge, sub 2000 ture in frana de motor se aprinde iar.
Multumesc anticipat!
Domnilor..de ceva timp ma comfrunt cu o problema asemanatoare..
aceeasi eroare..numai ca la mine nu vrea sa mai porneasca deloc..
am vb. cu cativa dintre colegi nostri de pe forum..carora le multumesc ptr. pareri..
care sunt de parere sa schimb pompa si calculatorul de injecie..
insa eu refuz sa cred ca este dusa partea mecanica...
mentionez faptul ca am verificat pistonasul de avans.. nu este blocat..
am schimbat electrovalva dintre conductele de motorina ...
daca cineva sa comfruntat cu aceeasta problema rog sa ma ajute..
si daca colegi de la Brasov il cunoaste pe acest coleg sau are nr. de tell. rog sa lmi trimita un mess. privat..
Multumesc! ptr. eventualele raspunsuri..
Ultima modificare facuta de mariani la Lun 16 Jun, 2014 4:18 pm
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
andyrizy
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
szian a scris:Da jos EGR ul si curatal bine bine. Sa il faci ca nou iti ia o ora. Dar va merita . Eu l-al curatat cu benzina. O sa vezi dupa aia ce bine iti va merge motorul. Spor
salut!
Am curatat EGR cum nu se putea mai bine. Acum nu mai trebuie sa apas pedala de acceleratie cand o pornesc, dar tot greu porneste. Ce mai trebuie verificat ? sonda lambda ? debitmetru de aer ?
ChCosmin
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2014
- Mesaj Privat
Salutare! Am un Vectra B 1.6 16V 1996 X16XEL, daca merg mult in oras si trec peste 90grade incepe in relanti sa palpaie becul la ulei, am verificat nivelul si este la jumatate. Schimbul a fost facut acum 2000km(Castrol 10w40). Cam de unde ar trebui sa incep cu verificarile ? Am observat ca de la o perioada capacul de la ulei se deschide "usurel" poate fi de acolo ?
- oancea gabriel
- *
- 1 mesaje
- din 27 Nov 2013
- Vectra 1996 X16SZR
- Caras-Severin
oancea gabriel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2013
- Mesaj Privat
Nicky_84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2010
- Mesaj Privat
Masina : Vectra B, an '96, cod motor x18xe, 1.8 benzina, 16valve.
Salut. Revin aici cu o mare belea, situatia pe scurt sta astfel :
Azi, am dat la cheie si unul din firele care vin deasupra rampei de injectoare, avand izolatia rupta, mi-a atins de masa, a facut scurt si masina s-a oprit.
Dupa asta, izoland firul, am incercat sa pornesc iar...numai ca am observat ca in bord, cand pun contactul, becul portocaliu cu "check engine" NU SE MAI APRINDE DELOC ! Am dar la cheie, invarte dar nu porneste si "check engine" nu se aprinde de niciun fel.
Am facut niste verificari si pompa de benzina nu se aude, din cate am vazut nu are "+", daca iau "+" din baterie si ii pun releul in scurt, pompa baga...Si inca ceva : nici scanteie la bujii nu mai am.
Am dat si ECU jos, l-am desfacut si nu se vede ars nimic. Precizez ca am verificat si toate sigurantele de vreo 3 ori, niciuna nu-i arsa.
Care ar putea fi cauza ?
Multumesc anticipat !
Salut. Revin aici cu o mare belea, situatia pe scurt sta astfel :
Azi, am dat la cheie si unul din firele care vin deasupra rampei de injectoare, avand izolatia rupta, mi-a atins de masa, a facut scurt si masina s-a oprit.
Dupa asta, izoland firul, am incercat sa pornesc iar...numai ca am observat ca in bord, cand pun contactul, becul portocaliu cu "check engine" NU SE MAI APRINDE DELOC ! Am dar la cheie, invarte dar nu porneste si "check engine" nu se aprinde de niciun fel.
Am facut niste verificari si pompa de benzina nu se aude, din cate am vazut nu are "+", daca iau "+" din baterie si ii pun releul in scurt, pompa baga...Si inca ceva : nici scanteie la bujii nu mai am.
Am dat si ECU jos, l-am desfacut si nu se vede ars nimic. Precizez ca am verificat si toate sigurantele de vreo 3 ori, niciuna nu-i arsa.
Care ar putea fi cauza ?
Multumesc anticipat !
Nicky_84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2010
- Mesaj Privat
Mda...nu mi-a raspuns nimeni, dar...nu e problema !
Vin de afara...stiu, poate am inebunit, dar cand e vb de masina mea care nu merge, eu zic ca 3 AM nu e o ora nepotrivita pentru interventii mecanice. Cu toate ca, sa spun asa, nu eram fortat sa o fac urgent...mai am o Octavia 1.8T, deci nu era primordial. Dar...parca totusi tot mai mult tin la Vectra, care in 4 ani a vazut multe...foarte multe si inca mai are ambreiajul cu care am cumparat-o dupa "N" liniute si nebunii de genu' ! Adaug un citat sau doua, de pe forum, ca poate si altii vor trece prin situatia mea din primul post si poate nimeni nu le va raspunde, cum la fel mi s-a intamplat si mie. :
""""Buna ziua, am un opel vectra B din 1997 1,8 benzina, motor x18xe. Mi s-a oprit masina in mers si la service mi-au spus, din cauza ca nu au putut intra pe calculator , ca e stricat calculatorul. Am incercat cu altul care sigur este bun si am aceeasi simptoma - nu se aprinde in bord becul de motor din partea stanga atunci cand pun contactul, invarte, dar nu porneste. Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie o problema de alimentare a calculatorului. Stie cineva pe unde se alimenteaza? Pe ce pini din mufa ar trebui sa masor; unde gasesc pkusul si minusul pentru a suna evetual aceste doua fire sa verific continuitatea. Are vreo siguranta undeva? Multumesc anticipat!""""
Dupa cum bine se observa in descrierea colegului, EXACT ACEEASI SITUATIE SE MANIFESTA SI LA MINE ! Rezolvarea (prin bunavointa userului "Leevy", da-i-ar D-zeu 10 vieti) :
""""Da are o siguranta mare de la borna + si se afla in cutia din spatele bateriei, sub mufa aceea ca o pipa la care tre sa invarti inelul verde ca sa o poti trage.Am avut si eu problema asta si era arsa o siguranta acolo.BAFTA!""""
Deci...stimati colegi, problema e una extrem de simpla...acolo, in acea cutie, exact in spatele bateriei, langa vasul de expansiune, exista un numar de 6 sigurante mari, 5 albastru inchis de 60 A fiecare si una galbena de 20 A, in cazul meu, ea fiind vinovata. La cerere pot furniza si o poza.
Vin de afara...stiu, poate am inebunit, dar cand e vb de masina mea care nu merge, eu zic ca 3 AM nu e o ora nepotrivita pentru interventii mecanice. Cu toate ca, sa spun asa, nu eram fortat sa o fac urgent...mai am o Octavia 1.8T, deci nu era primordial. Dar...parca totusi tot mai mult tin la Vectra, care in 4 ani a vazut multe...foarte multe si inca mai are ambreiajul cu care am cumparat-o dupa "N" liniute si nebunii de genu' ! Adaug un citat sau doua, de pe forum, ca poate si altii vor trece prin situatia mea din primul post si poate nimeni nu le va raspunde, cum la fel mi s-a intamplat si mie. :
""""Buna ziua, am un opel vectra B din 1997 1,8 benzina, motor x18xe. Mi s-a oprit masina in mers si la service mi-au spus, din cauza ca nu au putut intra pe calculator , ca e stricat calculatorul. Am incercat cu altul care sigur este bun si am aceeasi simptoma - nu se aprinde in bord becul de motor din partea stanga atunci cand pun contactul, invarte, dar nu porneste. Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie o problema de alimentare a calculatorului. Stie cineva pe unde se alimenteaza? Pe ce pini din mufa ar trebui sa masor; unde gasesc pkusul si minusul pentru a suna evetual aceste doua fire sa verific continuitatea. Are vreo siguranta undeva? Multumesc anticipat!""""
Dupa cum bine se observa in descrierea colegului, EXACT ACEEASI SITUATIE SE MANIFESTA SI LA MINE ! Rezolvarea (prin bunavointa userului "Leevy", da-i-ar D-zeu 10 vieti) :
""""Da are o siguranta mare de la borna + si se afla in cutia din spatele bateriei, sub mufa aceea ca o pipa la care tre sa invarti inelul verde ca sa o poti trage.Am avut si eu problema asta si era arsa o siguranta acolo.BAFTA!""""
Deci...stimati colegi, problema e una extrem de simpla...acolo, in acea cutie, exact in spatele bateriei, langa vasul de expansiune, exista un numar de 6 sigurante mari, 5 albastru inchis de 60 A fiecare si una galbena de 20 A, in cazul meu, ea fiind vinovata. La cerere pot furniza si o poza.
- serban_ialomita
- *
- 4 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Vectra 1996
- Ialomita
serban_ialomita
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
Nicky_84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2010
- Mesaj Privat
- serban_ialomita
- *
- 4 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Vectra 1996
- Ialomita
serban_ialomita
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- serban_ialomita
- *
- 4 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Vectra 1996
- Ialomita
serban_ialomita
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,954 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Nicky_84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2010
- Mesaj Privat
@serban_ialomita...
Merci pt sugestie, dar iti spun sigur 100% ca alimentarea ECU nu face parte din panoul de sigurante, cel putin in cazul meu asa a fost !
Nu vad cum s-ar putea, din moment ce majoritatea sigurantelor din panoul de sub bord sunt de 10-20 A. Iar la ECU din cate stiu eu, e nevoie de putere, de aceea sigurantele sunt mult mai mari si ca dimensiuni, dar si capacitate (~60 A).
Si...din cate am inteles, din spusele altora, ECU nu are doar o singura alimentare, ci vreo 3-4 sau ceva de genu'. )
Oricum...bine ca am avut noroc si a fost doar o simpla siguranta...ca azi noapte deja cautam pe net ECU second hand. )
Apropo...am vazut si preturi relativ nesimtite de genul 7-800 lei...dar cu putina rabdare, am gasit acelasi ECU, acelasi an, aceeasi serie, cu...100 lei...si cu garantie ! )
Ma rog...nu fac eu preturile, oamenii pot cere si 1000 € pe unul, nu-i treaba mea. )
Bafta all si...drumuri fara probleme !
Merci pt sugestie, dar iti spun sigur 100% ca alimentarea ECU nu face parte din panoul de sigurante, cel putin in cazul meu asa a fost !
Nu vad cum s-ar putea, din moment ce majoritatea sigurantelor din panoul de sub bord sunt de 10-20 A. Iar la ECU din cate stiu eu, e nevoie de putere, de aceea sigurantele sunt mult mai mari si ca dimensiuni, dar si capacitate (~60 A).
Si...din cate am inteles, din spusele altora, ECU nu are doar o singura alimentare, ci vreo 3-4 sau ceva de genu'. )
Oricum...bine ca am avut noroc si a fost doar o simpla siguranta...ca azi noapte deja cautam pe net ECU second hand. )
Apropo...am vazut si preturi relativ nesimtite de genul 7-800 lei...dar cu putina rabdare, am gasit acelasi ECU, acelasi an, aceeasi serie, cu...100 lei...si cu garantie ! )
Ma rog...nu fac eu preturile, oamenii pot cere si 1000 € pe unul, nu-i treaba mea. )
Bafta all si...drumuri fara probleme !