Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ce naiba e sonda iaca,ca nu am mai auzit de asa ceva...
nu cumva e vorba de valva iac?...
si atentie la EGR. La aceste tipuri de motoare egr-ul e intre motor si parbriz,prins in 2 suruburi,si are o mufa cu 5 fire in partea de sus.Acesta daca nu etanseaza bine,trage aer fals si masina consuma enorm de multa benzina.
Skip ads

  • florinberceni

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2008

  • Mesaj Privat
IAC scuze
  • gini

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut. NU stiu daca a mai intalnit cineva problema asta. Am o Vectra din 98, motor X16XEL si am o problema careia nu-i gasesc nicio explicatie. O am de aproape 4 ani si de cand am luat-o mi se intampla uneori (ce-i drept nu prea des) sa nu se opreasca motorul atunci cand scot cheia din contact. Ciudat este ca motorul se opreste imediat ce trag frana de mana sau calc pedala de frana. Am lasat-o odata sa vad cat merge si s-a oprit in 2-3 minute dar nu prea am avut curajul sa mai repet ca sa nu se duca calculatorul sau cine stie ce altceva.
Sper sa ma poate ajuta cineva cu un raspuns.
Multumesc anticipat!
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ai o problema de contact cheie sau undeva ai un scurt si-ti inchide circuitul pe contact.
te rog sa completezi datele de profil cu locatia
Skip ads

  • RaDuCu_CostEL

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
gini a scris:Salut. NU stiu daca a mai intalnit cineva problema asta. Am o Vectra din 98, motor X16XEL si am o problema careia nu-i gasesc nicio explicatie. O am de aproape 4 ani si de cand am luat-o mi se intampla uneori (ce-i drept nu prea des) sa nu se opreasca motorul atunci cand scot cheia din contact. Ciudat este ca motorul se opreste imediat ce trag frana de mana sau calc pedala de frana. Am lasat-o odata sa vad cat merge si s-a oprit in 2-3 minute dar nu prea am avut curajul sa mai repet ca sa nu se duca calculatorul sau cine stie ce altceva.
Sper sa ma poate ajuta cineva cu un raspuns.
Multumesc anticipat!


Eu stiam ca acest fenomen se numeste autoaprindere si se datoreaza bujiilor care sunt incalzite peste limita maxima => ca nu mai e necesara scanteia ca sa aprinda combustibilul(ele fiiind foarte fierbinti).Ciudat este faptul ca atunci cand ai dat contactul pe punctul mort sau scoti cheia , ECU ar trebui sa taie alimentarea cu combustibil => motorul ar trebui sa se opreasca.
Nu sunt expert in mecanica si nu sunt 100% sigur pe ce am spus.Daca am gresit , chiar rog pe cineva priceput sa ne explice acest fenomen.
  • sandu_race

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Desfaci contactul , gasesti o mufa neagra de plastic la capatul opus orificiului pt. cheie . mufa aia e prinsa intrun surubel si un stift , desfaci surubelul si fortezi putin stiftul , mufa are un fel de rotor cu 2 rotite care face niste contacte in functie de pozitia cheii , e posibil ca acele rotite sau calea lor de rulaj sa fie uzata excesiv , daca incerci sa desfaci mufa aia ai grija ca e foarte dificil de pus toate componentele la loc si in aceeasi pozitie . incearca cu o mufa de la dezmembrari . Cu respect ! Si baga locatia sa stim si noi daca tot esti nou poate te scoate cineva din necaz !
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Tatal meu a avut o vectra b din 96, x18xe( intre timp a vandut-o asa). Avea acceasi problema si nici la di bas nu i-au spus clar ce are, banuiau ei ca e ceva pe la alternator. Sincer nu cred sa fie din contact atata timp cat se rezolva cu frana. Iti recomand sa mai cauti pe forum ca pare o problema tipica sau sa te mai interesezi pe la electricieni. Bafta!
Ps pana o rezolvi dai cu frana, ca autoaprinderea aia nu ii face bine la motor!
  • boby1510

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2012 a20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
logic ar trebui sa fie din contact. Am patit asa ceva la un iveco nu pornea(ma refer la pornirea motorului) decit dak calcai frana, dar cand avea dambla nu mai pornea nici asa.Incearca k contactul desfa capacul de la volan si cand face figuri desfaci mufa sau ce are acolo dak nu se opreste te uiti si la sigurante. Dak te depaseste treaba asta dute la service e mai bine.
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ia vezi aici...E dezbatut mai pe larg. https://www.clubopel.com/vie...=motorul++opreste
  • boby1510

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2012 a20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Tare de tot Very Happy Very Happy Very Happy .Dar pana nu ti se intampla nu crezi.
  • krueger

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
poate fi ori contactul ori detonatii, merge intr-un fel ca dieselul(mai mult sau mai putin) autoexplozie...
  • catalin_marian

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am si eu aceeasi problema la vectra b 1.8
becul galben se stinge daca misc de firul de la senzorul axei cu came ,un mecanic a zis ca trebuie schimbat acel senzor,dar mai astept sa fac rost de bani sa schimb si distributia si acel zgomot se aude doar la pornire ,dupa c2 min se opreste si asta doar daca e frig afara,
cineva mi-a zis ca e un fel de turbina de incalzire
Skip ads

  • vectra_

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
si eu am probleme cu relantiul , oscileaza . Nu-mi da nici o eroare in bord , nici pe tester . Cineva mi-a zis ca ar trage aer fals pe undeva dar habar nu am pe unde . Motor X16SZR
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am avut probleme cu ralantiul, motor x16XEL, la mine nu s-a rezolvat decat dupa ce am dat jos chiulasa am curatat absolut toate orificiile si canalale din admisie si evacuare si acum sta bine ralantiul, rar mai are cate o oscilatie mica. Eu l-am desfacut pt ca avem consum mare de ulei 1l/1000km si m-am speriat de ce depuneri erau in camera de ardere, pe supape, pistoane, cata funigine era pe canalele de la evacuare, am schimbat si semeringurile de la supape caci erau cam coapte, am curatat/rectificat supepele si scaunele si acum merge mai bine, respira motorulul ca sa zic asa, darr a fost si mult de munca pana l-am montat, si cam ce am facut eu e valabil pt tot cei care au consum exagerat de mare la ulei. Nu stiu daca intelegeti unde vreau sa ajung dar ca o concluzie , puteti curati clapeta de acceleratie, iac, de fapt chiar va recomand dar puteti avea surpriza ca tot sa varieze ralantiul,
alta faza (caz particular la mine) care imi influenta mult ralantiul a fost ca am gasit distributia decalata cu un dinte, evacuarea era inainte cu un dinte, adica deschideau mai devreme supapele de evacuare, bine si dupa ce am pus la semn distributia tot mai oscila ralantiul dar nu ca inainte, abia acum dupa ce am unblat in el am ralantiu stabil
spor tuturor in rezolvarea problemelor
  • RaDuCu_CostEL

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:Si eu am avut probleme cu ralantiul, motor x16XEL, la mine nu s-a rezolvat decat dupa ce am dat jos chiulasa am curatat absolut toate orificiile si canalale din admisie si evacuare si acum sta bine ralantiul, rar mai are cate o oscilatie mica. Eu l-am desfacut pt ca avem consum mare de ulei 1l/1000km si m-am speriat de ce depuneri erau in camera de ardere, pe supape, pistoane, cata funigine era pe canalele de la evacuare, am schimbat si semeringurile de la supape caci erau cam coapte, am curatat/rectificat supepele si scaunele si acum merge mai bine, respira motorulul ca sa zic asa, darr a fost si mult de munca pana l-am montat, si cam ce am facut eu e valabil pt tot cei care au consum exagerat de mare la ulei. Nu stiu daca intelegeti unde vreau sa ajung dar ca o concluzie , puteti curati clapeta de acceleratie, iac, de fapt chiar va recomand dar puteti avea surpriza ca tot sa varieze ralantiul,
alta faza (caz particular la mine) care imi influenta mult ralantiul a fost ca am gasit distributia decalata cu un dinte, evacuarea era inainte cu un dinte, adica deschideau mai devreme supapele de evacuare, bine si dupa ce am pus la semn distributia tot mai oscila ralantiul dar nu ca inainte, abia acum dupa ce am unblat in el am ralantiu stabil
spor tuturor in rezolvarea problemelor

Imi poti arata si mie unde e pozitionata clapeta de acceleratie?(x16xel) , vezi ca le-am postat mai sus.
Multumesc anticipat.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
in coltul de sus al motorului din partea cu volanul adica partea stanga, tu cum privesti din fata masinii vine in partea ta dreapta sus pe directia senzorului map dar pe motor, urmareste cablul de acceleratie sau da o cautare pe forum ca sunt multe poze cu indicatori care arata in ce zona se afla clapeta de acc.
  • stefan.ristache

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor
Am un vectra b an de fabricatie 2001 - 20 DTI si am cateva probleme care as vrea sa le rezolv.
Am fost la diverse garaje si am tot schimbat tot felu de chesti - am cheltuit bani aiurea pt ca masina merge tot prost. Nu vreu sa mai schimb piese scumpe degeaba.
- are un tremurat al masinii la relanti - motorul merge rotund.
- tremura destul de enervant si cand ajunge la viteza de 130 km/ora - am rotile echilbrate presiunea e verificata.
- imi troncane ceva sub masina si la cea mai mica pietricica
- caseta de directie curge
- scuipa ulei pe sus pe la EGR (cred ca asa ii spune - arata ca o ciuperca e din plastic si este sub capacul de plastic de pe motor)
UNDE as putea sa merg s-o repar fara sa schimb piese scumpe aiurea?
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
- are un tremurat al masinii la relanti - motorul merge rotund.
Curata valva EGR mai des,odata la 6 luni,totodata si senzorul MAP,uleiul(filtru ulei,filtru motorina si filtrul polen)schimba-l la maxim 12.000 Km. Baga un ulei bun la motor (eu unul bag Mobil 1 5W-40,a nu se confunda cu Mobil Synt 5w-40 ce nu este un Mobil-original U.S.A.) Motorul Y20DTH e un motor rezistent de la GM,insa necesita o intretinere atenta. Cauze mai pot fi si altele,observ ca esti nou venit pe forumul nostru,cauta si vei gasi rezolvare in topicuri la majoritatea problemelor ce le intampini la masina.
- tremura destul de enervant si cand ajunge la viteza de 130 km/ora - am rotile echilbrate presiunea e verificata.
Tremuriciul care-l simti la viteze mai mari poate fi cauzat de: bielete antiruliu,capete de bara,bucsaraie ce trebuie schimbata(fata+spate).O cauza mai rar intalnita,dar posibila:Planetara dreapta fata e mai lunga la Vectra B,are plantata o contragreutate ce trebuie sa fie la o distanta de 130 mm de la burduful dinspre roata spre cutia de viteze.Astea ce ti le scriu eu nu sunt obligatorii dar pot fi posibile cauze.
- imi troncane ceva sub masina si la cea mai mica pietricica
Cauze: bucsaraie pe spate(in mod special sunt niste bucse la ciolane care intra cumva in interiorul caroseriei) daca acolo simti troncanitul. In cel mai rau caz rulmenti uzati roti spate.
- caseta de directie curge
Asta o rezolvi intr-un service,buba mai veche la Vectrele B(se schimba ceva semeringuri)
- scuipa ulei pe sus pe la EGR (cred ca asa ii spune - arata ca o ciuperca e din plastic si este sub capacul de plastic de pe motor)
Cand scoti si cureti valva EGR,te asiguri ca oringul(unii ii zic garnitura) de cauciuc care etanseaza pe galeria de evacuare exista si e in stare perfecta. De obicei cand acest oring nu etanseaza pe galerie,scuipa ulei precum spui. Pentru edificarea ta studiaza cum se curata o valva EGR si in linkul de mai jos:
http://www.opel-vectra.com/...net_vanne_egr.php
Functia Cauta din dreapta sus a forumului iti va fi de folos(apropo...azi nu functioneaza Smile ,se lucreaza la ea...presupun),in mod sigur de acum incolo. Bafta in rezolvarea problemelor tale.
  • caiuscorneliu

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2000 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2007

  • Mesaj Privat
florinberceni a scris:Salut am o Vectra B din 1997 cu motor 1.8 Benzina X18XE si am tot cautat un raspuns dar nu am gasit cu privire la problema mea . Acum 2 saptamani am schimbat distributia , uleiul .filtrele ,si bujiile . De atunci parca a luato totul razna , in primul rand si cel mai grav masina mea in 75 % din timpul de functionare la relanti sta pe undeva pe la 1300 turatii si consuma cam 16% de la 14 % in oras. La pornire se aud niste zgomote ca ( atunci cand nu fac atingere bine bujiile cu fisele ) mecanicul a spus ca nu stiu ce butelie de gaze este si ai mai rasfula din cand in cand , tot la pornire masina face ca si cum avansul ar fi mare nu stiu porneste din start cu un soc puternic adica nu invarte si el o data si apoi sa pornesca lin asa nu sti parca merge fortat . Ce sa fac ca nu mai pot ma dispera Mad


am ceva foarte asemanator la un bertone 1.8.La tine ai socul automat dimineata?La mine daca n-o tin din acceleratie pana se incalzeste cat de cat motorul acesta moare.Eu suspectez senzorul clapetei si motorasul ei.
  • valutzu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2009

  • Mesaj Privat
asa am si eu aceeasi problema, cum se poate rezolva? aceeasi eroare am si eu p0340, firul e verificat, vine curent am schimbat 2 senzori, ce poate fi? a gasit cineva problema?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR