Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Avand in vedere frigul de afara si intervalul relativ mare de timp in care motoarele diesel ajung la temperatura de regim, ma gandeam daca s-ar putea adapta cumva pe Opel (in special pe Y17DT) un sistem de incalzire suplimentar al lichidului de racire asemanator unor masini din grupul VAG sau Renault: nu stiu exact denumirea sistemului, dar practic e format dintr-un corp de aluminiu in care intra 2-4 bujii incandescente, comandate de ECU si de unul sau mai multe relee, care au rolul de a incalzi lichidul de racire din instalatie. Acest dispozitiv este, de regula, situat inaintea caloriferului de caldura.
Ma gandesc ca se pot gasi la dezmembrari astfel de dispozitive: problema mea este legata de modul de montaj/adaptare pe Opel al acestora. Banuiesc ca nu se pot monta in serie cu sistemul de alimentare si comanda al bujiilor masinii, intrucat nu cred ca acesta va face fata puterii suplimentare solicitate. Dar, avand in vedere faptul ca, cel putin la utilajul din dotare (Corsa Y17DT), bujiile incandescente functioneaza 6 minute dupa pornirea motorului (interval suficient de functionare si pt. dispozitivul mentionat), ma intreb daca macar comanda de la ECU data bujiilor se poate lua (sau, in cazul in care nu ECU da aceasta comanda, cine o face?).
Imi cer scuze in cazul in care s-a mai discutat problema si nu gasesc eu topic-ul respectiv.
Multumiri anticipate.
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
ai putea incerca cu o solutie profesionala: Eberspacher sau Webasto
le mai gasesti sub denumirea de "siroco" sau "incalzitor auxiliar" sau "incalizitoare stationare"
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Scump domne', scump. Citisem pe forumul Reno, cautand despre chestia asta, ca multi au luat astfel de sisteme de pe Laguna 1 sau 2 cu 80 de lei de la dezmembrari.
Oricum, la cat mai valoreaza Corsa mea pe piata acum ii dublez valoarea daca ii pun Webasto Crying or Very sad
Nu sunt foarte nemultumit de caldura pe care o da masina in interior - in 4 minute incepe sa dea aer caldut. Problema e ca daca merg cu caldura pornita la maxim (nu si aeroterma la maxim, aia pe maxim 3) motorul ajunge la temperatura de regim dupa mai bine de 20-25 de minute, in oras (daca nu dau drumul la caldura, evident motorul se incalzeste un pic mai repede). In afara orasului nu ar fi probleme, ca incepe acul indicator sa urce dupa 10 minute de mers. Avand in vederea asta si faptul ca pana ajunge la temperatura de regim nu este cald furtunul dintre termostat si radiator, nu consider ca termostatul ar avea probleme.
As vrea sa implementez sistemul mentionat pentru a proteja motorul de prea mult mers la rece (fara sa sacrific confortul personal pt. asta) si eventual sa pt. a avea si caldura mai multa mai devreme.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
pai pt asta au si fost proiectate incalizitoarele alea ... tu le programezi inainte ca la o anumita ora sa porneasca ... sau il pornesti tu cu 15-20 min (depinde de sistem cred) inainte de a cobori la masina ... el in timpul ala incalzeste antigelul ... tu cand pleci, deja nu se mai pune problema de mers "la rece" ... si protejezi si motorul si ai si confort personal ...
corect ?
singurul inconvenient ar fi pretul ...
Skip ads

  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ar fi interesanta o asemenea imbunatatire si la un Astra H, 1.7 CDTI. Motorul se incalzeste exagerat de greu iarna si consumul urban este pe masura. In 6 - 7 km cat am de facut pana la serviciu abia ajunge temperatura apei pe la 60 de grade. Ii trebuie cam 15- 20 km de mers continuu ca sa ajunga apa la 88 de grade. Termostatul functioneaza ok.

A montat cineva un sistem din asta Webasto pe vreun Opel? Asa ca idee cam la ce pret s-ar ridica ?
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
@gfx8 exact asa si la mine,aceiasi masina.Daca o las 5 minute la relanti nu mai am consumu asa mare,sau cel putin dupa primu kilometru am consum aproape de normal.

Cred ca la cat costa un Siroco de asta mai degraba o alarma cu pornire motor ,lasat motor 5 minute si esti ok dupa ce pleci,bine nu e cald in masina in 5 minute dar,motorul e cat de cat incalzit si nu mai pleci cu el rece bocna iar dupa primu kilometru sigur vine si caldura.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Dar ce te faci cu interdictia clara din manual de a nu lasa motorul sa mearga la relanti prea mult timp? Se stie ca nu faci deloc un bine unui motor turbo-diesel daca il lasi sa mearga prea mult in gol Rolling Eyes
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Asa e...si pe acest forum am gasit in mai multe locuri ca cel mai sanatos pentru motor e sa-l incalzesti in mers. Eu iarna pe trasee scurte cum am zis si la ore de varf (viteza medie pe BC 20-22 km/h) am consum de peste 10 l/100 km cand temperatura sade sub 0 grade. Vara am cam 8 l/100 km in aceleasi conditii de trafic.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@corsafuher eu zic sa cauti un sirocou sh.poate fi si pe benzina si ii pui tu rezervor. un coleg se lauda ca a gasit de x5 cu 650 ron.poate de opel e mai ieftin.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:@corsafuher eu zic sa cauti un sirocou sh.poate fi si pe benzina si ii pui tu rezervor. un coleg se lauda ca a gasit de x5 cu 650 ron.poate de opel e mai ieftin.

nu ma laud!
este sau era pe 4tuning acest anunt!
verificati si voi.
eu am cumparat deja o instalatie pe benzina si urmeaza sa o montez pe masina.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Te rog sa ne tii la curent cu evolutia si costurile lucrarii. Wink Merci.
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
mai are cineva la 150e un sistem auxiliar pt masina la bursa... instalarea e relativ usoara pt un service specializat, dar sa iti faca sa porneasca si instalatia de climatizare din habitaclu.
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut baieti!

eu personal m-am documentat un pic si am facut sistemul acela de care pomeniti ,adica incalzirea cu bujii incandescente care incalzesc apa din tur (care intra in radiatorul de incalzire).Practic indiferent ca sunt -10,-20 C in max cinci minute daca o lasi pornita masina nu mai razuiesti geamul ,si in 3-4 km se face din -20 C dintr-o data iunie,Iulie,August in masina ,adica caldura. Practic am luat un pic si i-am facut programul cu doua versiuni.1 sistemul isi lua temperatura de pe senzorul de apa care in momentul in care se incalzea isi schimba impedanta.Semnalul acesta am preluat cu picul si am facut ce am vrut cu ea. 2 da varianta asta o am pe masina ,practic am un senzor digital lipit pe furtunul de la tur si masoara temperatura cu precizie de 0.5 Grade.sistemul mai verifica si tensiunea in baterie ca acesta sa nu scada sub 13.5 Volti(care in mod normal scade daca sunt probleme cu incarcarea).Pe masina mea am facut cu doua bujii ,pentru ca am alternator de 100 Amperi.Deci prima conditie este sa-ti verifici capacitatea alternatorului si in functie de asta iti alegi numarul de bujii pe care o poti pune.O bujie are aproximativ 25 Amperi consum.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
poti sa faci si niste poze si o schema ceva ca poate ajuta si pe altii pe viitor si cat mai multe poze cu ce ai folosit si unde ai amplasat...
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am acest sistem de incalzire auxiliar ce buji,este de renault .
L-am legat pe buton separat fara alte sisteme electronice,senzori,etc,urmaresc acul de la apa si cand se ridica la 60-70grade il opresc,deja atunci e cald de mult in masina si reduc caldura la jumate(pe rosu).
Iarna a fost prima data cand l-am folosit(a fost montat in vara2012)
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
practic este o teava de aluminiu(un tub) care la vw este cu 3 bujii si la renault este cu 4 bujii dar de putere mai mica.asadar eu am luat una de la dezmembrari de pe un Ford Fiesta care a avut motorul de 1,9 TDI (vw) si am montat la mine pe masina(o sa incerc sa fac niste poze in zilele acesta).Cu partea de soft al "pic-ului"este mai grea pentru ca si de a-si posta schema mai trebuie incarcat si programul in pic dupa care sunt niste reglaje, adica tensiunea de lucru a sistemului prima treapta de incalzire cind sa decupleze dupa care a doua.Eu practic am facut cu sistemul acesta exact cea ce comanda Ecu la vw sau Audi .Diferenta a fost ca cei de la Vw au un senzor analog (verifica impedanta solutia 1 care am incercat si eu) dar mai imprecisa ,si aici intra si impedanta la cablu cu care se face legatura pentru ca masurarea trebuie sa o faci cu precizia de ordinul 0,01 ohmi.De aceea am ales varianta digitala pt ca aici semnalul de 1 sau 0 va fii intodeauna aceeasi.Stiu ca la unii le-am facut capul calendar cu aceste explicatii dar chiar daca se pare ca este science fiction sistemul sa stiti ca nu e.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
pentru userul Claudiu-cld ,actionarea bujiilor ai facut cu releu de impulsuri sau cu releu normal ?
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
acrio9narea sa facut cu releu de buji cum este la opel(y17dt) ,folosesc doar 2 buji si montajul este la mine in topic pe la pagina 30 si ceva(aprilie 2012)
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Asa cum am promis va pun niste poze. Sistemul in aceasta faza inca nu era in cutie dar va fac poze si cu solutia finala.



In imaginea cu LCD-ul este si un buton cu care pot sa fac setarile de temperatura ,reglaj tensiune de decuplare schimbarea meniului. Ledul verde este pentru treapta 1 si cel rosu pentru treapta a doua. Eu am facut setarile in felul urmator tensiune minima 13.5 Volti cu o precizie de masurare de 0.1 volt (asta se poate seta si ma fin ,depinde de histerizarea data la PIC), prima treapta de decuplare temperatura 50 C cu o eroare de 1 grad iar cea de a doua 65 grade . Picul practic actioneaza releu care la randul sau cupleaza bujiile. Sistemul functioneaza in felul urmator : dupa ce a pornit motorul mai sta decuplat 15 secunde timp in care verifica temeratura sa fie mai mic de 20 grade (apa) si tensiunea sa nu fie mai putin de 13.5 Volti. Temperaturile,si tensiunea se pot regla individual cu ce toleranta se doreste. Sistemul in sine pare simplu dar programul din PIC este sufletul .
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca cel mai simplu este cu instalatia originala de incalzire electrica cu radiator electric cu 4 elementi, ce vine montata in capacul de jos al cutiei aerotermei sub radiatorul de incalzire habitaclu. In cateva zeci de secunde,dupa ce am pornit motorul, incepe sa vina aer caldut daca pornesc ventilatorul pe prima treapta.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR