Parola noua?


salut!
de ceva timp,am o mare curiozitate:
-ce se recicleaza din catalizatoarele auto?
-unde le duc intermediari?(cei care au anunturi pe net,gen-cumpar catalizatoare)
-cam cat obtin intermediari pe catalizatoare?(ei ofera undeva intre 15-90euro pe catalizator,in functie de marca,model,motorizare)
Stie cineva? Shocked Oare?
majoritatea catalizatoarele sunt placate cu platina,metal care poate fi refolosit.
acuma nu te gandi ca te imbogatesti daca furi catalizatoarele la masini ca sa te imbogatesti deoarece contine foarte putina,de ordinul miligramelor.
despre costuri nu-ti poate raspunde decat cineva care face asa ceva
sunt convins ca astia de recicleaza trag bani din fondurile UE si ca sa dovedeasca activitate de reciclare mai recicleaza 3-4 catalizatoare si le duc in vreun loc de depozitare unde acolo ruginesc...
ideea e ca eu am la dezmembrat un opel vectra b,motor 1.8,16v si o alfa romeo 156,motor 2.0,16v si ma tot suna o gramada de intermediari pt catalizatoare,sa le trimit poze pt ca vor sa cumpere catalizatoarele!
*dupa ce le-am trimis poze,pe cel de vectra am obtinut 50euro(am trimis poze la mai multi si asta a fost cel mai bun pret obtinut),dar pe cel de alfa nu vor sa-l cumpere pt ca e Bosal si cica e universal!
Atunci care este diferenta intre catalizatorul de fabrica si cel universal?ce are unul si celalalt nu are?
Cel de fabrica contine elementele pe care acesti "reciclatori" le cauta. De asemenea cred ca stii bine si tu ca un catalizator de fabrica(original), e mai scump de cat unul universal, cu foarte mult. De altfel un catalizator universal are viata cu mult mai scurta decat unul original.
adevarul este ca exista o diferenta izbitoare de greutate intre catalizatorul de fabrica si cel universal! cel de fabrica este de trei ori mai greu!
@speedy'91
CATALIZATOR
Acesta conține un material chimic de catalizator eficient (de regulă metale nobile, de exemplu platină și rodiu), un material portant ceramic sau un material metalic, o carcasă și, conform principiului de execuție, diferite sisteme de reglare pentru controlarea procesului.
cred ca diferenta de greutate e data de tipul constructie interioare cele de fabrica au ceramica
iar alea aftermarket sunt metalice
Am vazut acum ceva timp pe Discovery ca in Uk iti iei 200lire pe un catalizator de Land Rover cu motor de 2.4(chiar si defect), la ei au inceput sa se fure catalizatoare deja.
probabil daca ai 1000 de catalizatoare poti sa recuperezi o cantitate de platina si rodiu care sa merite munca, nu cred ca ceramica aia din interior o pot folosi la ceva
PS
la noi decat sa se chinuie sa fure un catalizator mai bine fura masina
Wink
lucio85 a scris: probabil daca ai 1000 de catalizatoare poti sa recuperezi o cantitate de platina si rodiu care sa merite munca, nu cred ca ceramica aia din interior o pot folosi la ceva
PS
la noi decat sa se chinuie sa fure un catalizator mai bine fura masina
Wink


da vreo 2 grame:)
singura metoda sa valorifici catalizatoare este sa le "reciclezi"
adica sa le incalzesti la temperaturi foarte mari(aproape de punctul de topire)
@cangri
de unde esti tu asa sigur ca se obtin doar 2 grame la 1000 de bucati?
poate 2 grame la o singura bucata ca altfel nu vad rentabila afacerea
lucio85 a scris: @cangri
de unde esti tu asa sigur ca se obtin doar 2 grame la 1000 de bucati?
poate 2 grame la o singura bucata ca altfel nu vad rentabila afacerea



Stratul de metal are grosimea a cativa microni,exact ca pe cestile sau obiectele argintate sau aurite.
Acuma nu zic ca din 1000 de catalizatoare scoti 2 grame fix dar cantitatea e undeva in jurul acestei valori.
Pei afacerea e rentabila in 2 moduri.
1.Iei bani de la Uniunea Europeana pentru ca reciclezi.
2.Apoi reciclezi catalizatoarele si le repui pe piata.(am postat mai inainte cum se recicleaza)

Din furtul a 1000 de catalizatoare cred ca ai scoate mai mult din vanzarea partilor metalice(invelis+fagure) la fier vechi ,decat din platina care o scoti,asta daca ai furnal sa topesti platina dupa fagure.
nu stiu cine a adus in discutie faza cu furtul catalizatoarelor, dar din reciclarea lor pe langa bani cum zici tu de la UE, eu cred ca ce am zis mai sus e adevarat si ai cateva date mai jos care imi sustin cele spuse

Din cele 239 tone de platină vândute în 2006, 130 de tone au fost utilizate pentru dispozitive de control aemisiilor vehiculelor , 49 tone pentru bijuterii, 13.3 tone în electronică, și 11.2 tone în industria chimică ca si catalizator. Restul de 35.5 tone, a mers la diverse alte aplicații minore, cum ar fi electrozi, medicamente anticanceroase, senzori de oxigen, bujii și motoare cu turbină
inca o statistica arata ca in 2006 s-au vandut 69,222,975 de masini
dupa un calcul rezulta 1.87g pe masina Twisted Evil daca tinem cont ca nu toate masinile produse in 2006 aveau catalizator cantitatea ar putea sa fie si mai mare Embarassed
platina ca si aurul sau alte metale pretioase,se poate separa si prin procese chimice nu doar prin topire
Rog un moderator sa stearga ce am scris mai sus despre furat catalizatoare (nu mai pot modifica) si acest mesaj, eu am transmis ce se spunea in emisiunea respectiva, nici prin cap nu mi-a trecut ca acum unii dintre noi o sa se gandeasca sa faca o afacere din asta. Catalizatoare nu se mai furau in furmoasa noastra tara Very Happy.
*din cate am vazut,cei care le cumpara ii interesea foarte mult ceramica din catalizator(vor sa fie in stare perfecta,intreaga)
@ speedy'91 probabil le vand mai departe sau posibil sa se refoloseasca si ceramica in formatul ei.
per general daca nu ar fi valoros (catalizatorul) nu ar mai fi un interes asa mare in cumpararea lui

Ca si completare:
In the catalytic converter, there are two different types of catalyst at work, a reduction catalyst and an oxidation catalyst. Both types consist of a ceramic structure coated with a metal catalyst, usually platinum, rhodium and/or palladium. The idea is to create a structure that exposes the maximum surface area of catalyst to the exhaust stream, while also minimizing the amount of catalyst required, as the materials are extremely expensive. Some of the newest converters have even started to use gold mixed with the more traditional catalysts. Gold is cheaper than the other materials and could increase oxidation, the chemical reaction that reduces pollutants, by up to 40 percent
ok! dar unde as putea sa vand eu catalizatorii la pret bun,ca sa nu le mai dau intermediarilor?(sa le vand direct la colector,stie cineva?)
speedy'91 a scris: ok! dar unde as putea sa vand eu catalizatorii la pret bun,ca sa nu le mai dau intermediarilor?(sa le vand direct la colector,stie cineva?)
cei care se ocupa cu asa ceva(intermediari) castiga aproape ban la ban adica daca ti-a dat 30,40 euro sa fi sigur ca el ia 60,70euro asa e peste tot, si cel care se ocupa cu reciclarea lor nu cumpara doar citeva catalizatoare un exemplu este reciclarea fierului rematul duce la constanta citeva sute de kilograme duce tone
Eu am auzit ca un catalizator diesel original are cel putin 1 gram de platina, iar un catalizator de benzina generatie mai noua are 2-3 grame de platina si alte metale scumpe. Grame, nu miligrame.
Astazi gramul de platina costa 39 euro: http://www.metalepretioase....lutar_actual.html ,
castig mult prea mic pt. cat metal pretios se afla intr-un catalizator

Subscriu si eu la parerea ca achizitionarea catalizatoarelor foloseste la obtinerea
fondurilor UE pt. activitatea de reciclare.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou