Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • constantin20

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2011

  • Mesaj Privat
fratilor nu imi porneste termostatul. Am ars garnitura de qulasa, am schimbat-o, am luat filtru ulei nou, ulei, bujii noi, am completat cu apa vasul de expansiune, si totul merge brici. totul ok pana aici. Am facut o tura cu masina, si mi-a ajuns apa la 100'C. si nu stiu de ce nu porneste termostatul, problema e sa fie termostatul? nuj.... poate ma ajutai voi, va multumesc
Skip ads

  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
...adica nu deschide daca te referi la termostat, daca te referi la electroventilator ala nu porneste
ca sa fi sigur ca termostatul e blocat pe inchis il dai jos de pe masina si il pui intr-un ibric cu apa la fiert daca nu se deschide atunci cumperi altul daca se deschide termostatul functioneaza si atunci mai poti verifica termocupla
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@constantin20
Ai constat de ce s-a ars garnitura, probabil tot din cauza termostatului,asa ca schimbal si nu mai fierbe motorul
  • constantin20

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2011

  • Mesaj Privat
"Vinti" . da ma refer la termostat, adica ajunge apa la 100 si nu porneste ventilatorul, din cauza ca e blocat termostatul. ca sa dau termostatul jos, tre sa dau cureaua de distributie. si ma mai costa o gramada de bani. dar oricum luni ma duc sa cumpar termostat nou, si daca nu merge nici atunci, ii dau foc
Skip ads

  • constantin20

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2011

  • Mesaj Privat
"viorel_bce" s-a ars garnitura din cauza ca nu mi-a pornit termostatul. e din cauza lui. da luni o rezolv.....sper.
  • David K8

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salut baieti.
am incercat azi sa schimb termostatul la o astra f din 1995, am demontat tot ce trebuia, dar cand am ajuns sa demontez roata de la arborele cotit nu reuseam deoarece imi misca motorul de pe punctul mort. mentionez ca am procedat ca in manualul de service, adica am bagat-o in a 5-a si mi-a tinut cineva piciorul pe frana. am incarcat sa o pacalesc sa misc de roata cand era bagata in viteza si sa o potrivesc asa dar degeaba. are cineva vreun sfat?
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
David K8 a scris:salut baieti.
am incercat azi sa schimb termostatul la o astra f din 1995, am demontat tot ce trebuia, dar cand am ajuns sa demontez roata de la arborele cotit nu reuseam deoarece imi misca motorul de pe punctul mort. mentionez ca am procedat ca in manualul de service, adica am bagat-o in a 5-a si mi-a tinut cineva piciorul pe frana. am incarcat sa o pacalesc sa misc de roata cand era bagata in viteza si sa o potrivesc asa dar degeaba. are cineva vreun sfat?

eu am facut operatiunea asta de vreo 5 ori acum vreo 5-6 luni si vreau sa-ti spun ca eu doar o bagam in treapta 1 si doar cu frana de mana trasa! Nu-i problema ca se invarte! se va invarti pana se creeaza presiune in motor si nu se mai invarte! atunci tre sa fortezi sa desfaci surubul! vezi sa impingi in directia corecta de desfacut! Dai inainte cu putin spray degripant, poate ajuta! Aaa si dupa ce se slabeste surubul atunci incerci sa dai roata dintata inapoi la semn! Atat timp cat nu iese de pe ax o poti invarti cat vrei! A si dupa ce se slabeste surubul tot cu cheia pe surub invarti roata inapoi(ca si cum ai strange surubul) ca altfel nu prea poti invarti roata(motorul) inapoi la semn! el va fi slabit si cand vei incerca sa-l deschizi iar se va desface usor fara sa invarta roata dintata! succes, pentru alte informatii scrie aici si scrie si daca ai reusit!
  • David K8

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Gata! L-am schimbat vineri, dar n-am avut timp sa scriu.In primul rand se da jos carcasa filtrului de aer, apoi cu o cheie de 15 se trage in sens orar de surubul rolei intinzatoare a curelei de accesorii(alternator+pompa de servo) pentru a da jos cureaaua. Pe urma am dat jos capacul distributiei(cheie de 10), am potrivit motorul la PMI, am facut preventiv semn pe curea, apoi am bagat mana sub rola intinzatoare si am tras de talpa ei ca sa slabesc cureaua, apoi am dat jos cureaua in timp ce tineam de talpa ridicat.Pentru punerea la PMI am bagat-o in a 5-a si am dat de roata, e mai usor asa. Dupa aceea am desfacut roata dintata de la axa cu came, am dat usor carcasa distributiei la o parte( am indoit capacul ca sa am loc) si cu o cheie de 10 parca am desfacut carcasa termostatului. A fost ceva chinuiala aici pentru ca nu intra decat cheia acolo din cauza capacului distributiei. Dupa ce am schimbat termostatul am reluat procesul in sens invers. La punerea curelei inapoi e nevoie de putin ajutor din partea cuiva pentru ca trebuie cu o mana sa ridici talpa rolei intinzatoare si cu una sa pui cureaua. Eu am reusit singur, dar nu merita efortul. Cureaua se pune doar cu mana, nu baga-ti surubeltine sau alte treburi pentru ca exista riscul ruperii.
Cand desface-ti termostatul atentie sa nu indoiti prea tare capacul ditstributiei pentru a nu se sparge.
Termostatul are so o garnitura pe care am montat-o dupa care am constatat ca nu mai calca bine capacul termostatului pe blocul motor, nu mai era etans, ca atare am dat-o jos. Pe masina era montat termostatul original care n-a avut acea garnitura. Termostatul asta se fabrica pt mai multe tipuri de masina, probabil ca la altele se potriveste.
Timp de lucru: 1:30min.
Skip ads

  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
fii atent , garnitura aia venea pe termostat, pe buza aia de jur imprejur! nu stiu cum sa-ti explic! nu venea nici in fata nici in spatele buzei, venea pur si simplu pe buza, garnitura avea loc pe mijloc sa intre pe buza termostatului!
  • paul-tm

  • Mesaje scrise: 212
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,am si eu o problema cu termostatul.Motorul este X16SZ.
Problema a venit decand a venit frigu, in august nu am avut probleme.Lichidu de racire trecea de 90 de grade.
Acum(dimineata cand este rece) se incalzeste dupa 6 kilometri de mers in afara orasului cu 80km/h, si acasa inainte sa plec sta in relnatiu cam 3 minute .
Ciudatenia e ca se incalzeste la 90 de grade(dupa 6 km de mers), si imediat scade 70 de grade pe ceas.Si dupaia creste greu temperatura.In oras daca merg apa se incalzeste la 90 de grade.
Asa e normal sa se intample? Mersi
  • nickart

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1997 X1.8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
paul-tm a scris:
Ciudatenia e ca se incalzeste la 90 de grade(dupa 6 km de mers), si imediat scade 70 de grade pe ceas.Si dupaia creste greu temperatura.In oras daca merg apa se incalzeste la 90 de grade.
Asa e normal sa se intample? Mersi

E normal, termostatul se deschide si apa intra in circuitul mare si trece prin radiator si se raceste. In oras se incalzeste mai repede, racirea fiind mai ineficienta din cauza ca viteza este mai mica, pompa baga mai putina apa in radiator plus aerul care raceste radiatorul este mai lent.
  • David K8

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
@Ursu/\82 stiu ca asa venea, asa am si montat-o si am pus capacul peste ea dar nu statea nici uniform si nici nu se mai lipea capacul termostatului de blocul motor, plus ca nici din fabrica nu a avut acea garnitura. Am verificat si azi si nu curge pe acolo, oricum termostatul ramanea inafara cam 1.5mm asa ca banuiesc ca e deajuns sa etanseze.
Mentionez ca acum sta apa la 92gr. si scade la 90 rar. Very Happy
Skip ads

  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
atunci e foarte bine, Smile))
  • traian_dnc

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Commodore
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu la un opel vectra am scos termostatul de la locul lui si l-am pus in furtun ca la clasica Dacia.Am facut o piesa intermediara(la strung) ca sa-l pot strange cu un colier.Merge perfect si nu trebuie data jos distributia cand schimbi termostatul.
  • petrachel

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 X 14 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Constantin20................ Termostatul inchide si deschide circuitul de apa (antigel) care raceste motorul. Ventilatorul este pornit si oprit de o termocupla montata pe radiator. Deci daca nu-ti porneste ventilatorul inseamna ca termocupla de pe radiator nu-ti mai cupleaza. Termostatul se poate bloca pe circuit inchis sau deschis. Adica poate sa nu mai deschida circuitul pentru intrarea lichidului rece din radiator in motor, lucru foarte grav , care duce la calarea motorului, sau poate fi blocat pe deschis, adica circulatia agentului de racire(antigelul) se face permanent, prin radiator si motor fapt care duce la neancalzirea suficienta a motorului , care afecteaza functionarea in parametri normali ai motorului, fara sa-l puna motorul intr-un pericol iminent, adica e un caz fericit daca s-a blocat termostatul pe deschis. De obicei se blocheza pe deschis
  • pentium

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003 17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2011

  • Mesaj Privat
varianta cu termostatul de dacie e f buna mai ales cand e blocat pe deschis...montezi unul in 5 min si numai dai jos toata distributia
  • byson

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
problema pe care o ai tu e de la termocontactul de pe radiator daca nu iti porneste ventilatorul se schimba foarte usor si cost cam 45 de lei
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR