Parola noua?


Am fost saptamina trecuta la mare si am facut plinul cu motorina.
Mai aveam eu vreo 15 litri in rezervor asa ca am pus 40 litri de motorina mai ieftina adik din cite am inteles era motorina in care era pus si ulei "ca sa se unga mai bine pompa de motorina" asa mi-a expicat/recomandat mie un sofer de autocar, dar zic stie el, doar e sofer de vreo 35 de ani.
Si plec dimineatza pe autostrada, ce sa va zic ca scotea masina un fum ca la camioane iar peste 100km/h tragea greu. pina la 100 mergea "ca unsa" adik tragea bine. Dupa ce am mers eu asa vreo 50km cu 100-110 km/h, in general merg cam cu 130km/h pe autostrada, iaca si prima consecintza - mi s-a aprins check engine, bec care nu-l mai vazusem aprins (decit la pornire vreo 2 secunde) si opresc masina pe dreapta dau o cheie si se stinge. E, treaba asta am facut-o de vreo 14 ori in 5 zile pina acum cind m-am intors. Intre timp am mai completat cu 15 litri motorina euro5 de la OMV. Acum mai am in rezervor vreo 15-20 litri de motorina amestec.
*Erata:
Am rectificat pompa de motorina, nu de ulei si motorina, nu benzina. SORRY, dar eram foarte nervos, ca nu am venit singur in masina, mai eram cu 3 fete Embarassed


Ultima modificare efectuata pascaru_val la Dum 13 Aug, 2006 6:44 pm, modificat de 4 ori in total
Un nou tip de OPEL ASTRA care functioneaza cu amestec!?!?!?

O sa ne aducem aminte de decedatele Trabanturi...
Ce amestecuri sunt astea? Shocked
Motorina+ulei+benzina...??
Si cum draq unge amestecul asta pompa de ulei...nu stiu!
Mai ramanea sa-i bagi si niste spirt medicinal, toluen, (ca la Dacia lu' tata) si ...carbuni!
Acum serios, la ce te-ai gandit cand ai facut smecheria asta?
Ca vad ca nu ai o taratura de masina, totusi...
Nu vreau sa fiu nasparliu si sa ma iau de semnatura ta, da nici sa tac nu pot. Mr. Green
Nu te supara pe mine!
Hai ca ma bag si eu cu rectificari.
Un prieten care are aceeasi masina ca mine, doar ca e din 2002, pune cam 100g ulei pentru amestec (ca la Trabant, Drujba, etc), la 20l motorina, pentru a asigura o buna ungere a pistonaselor din pompa de injectie (nu de ulei). Nu stiu inca daca e bine sau rau, o sa ma documentez. Dupa parerea mea, motorina este destul de "grasa" ca sa asigure ungerea pistonaselor.
Chestia cu benzina fara plumb pusa peste motorina in rezervor, se practica atunci cand sti ca scoate fum si trebuie sa mergi la RAR, dar se pune cam in proportie de 5l la un plin (adica 10%). Se pune fara plumb deoarece aceasta tinde sa faca autoaprindere, deci se comporta ca motorina la compresie si de asemeni asigura o ardere mai completa (deci mai putin fum de ulei sau motorina nearsa). Aceasta procedura se aplica la masinile vechi, cu motor Diesel clasic.
Au aratat un documentar pe nu stiu care post TV ca in Franta si Germania se practica adausul de ulei vegetal (floarea soarelui) in motorina in proportie de pana la 20 % si ii zice motorina ecologica.
Motoarele actuale nu sunt proiectate pentru asa amestec si in concluzie dau ceva erori la (auto)verificari.
Dar, nicio speranta, candva vom ajunge la ulei vegetal sau hidrogen, daca nu, vom trece la pedale Very Happy
Motorina care am pus-o avea o anumita cantitate de ulei pusa in ea, nu alte chestii si era si curata asa ca nu stiu dak o sa schimb filtrul de motorina. Oricum de abia astept sa scap de ea si nu stiu cum o sa o scot, ca, prin procedee de supt Laughing am vazut ca nu mere.
Apoi vreau sa pun euro 5 si sa ii dau talpa pe autostrada ca sa se curetze funinginea aia pe aclo.

@ldivora
M-a intrebat tipul care mi-a dat-o daca am motor diesel clasic si am zis ca da, dar am cataliztor si injectie- Embarassed am gresit aici?

Oricum daca mai vrea sa puna cineva il sfatuiesc sa nu o faca.
Ce am constatat este ca sound-ul era un pic diferit adik mai metalizat si subtire (se aude mai "pe inalte" ) si vibratiile motorului erau mai mici, dar cind vroiam sa o turez iesea un fum ... si urca parca mai greu.
Eu consider ca Diesel clasic este fara injectie asistata si fara catalizator. Problema ta este ca la cei 40l pe care i-ai pus nu sti cat ulei avea. Ca remediu eu zic sa faci plinul cu Euro5 si sa-i dai talpa undeva (eventual pana la Drajna si inapoi), urmand ca atunci cand alimentezi sa faci iar plinul. In felul asta scapi de ciudatenia rezultata din amestec (sau mai bine zis o diluezi substantial in Euro5). Pe viitor te sfatuiesc sa studiezi mai intai si pe urma sa aplici o eventuala procedura. Nu te bucura la motorina la 1/2 pret ca nu sti ce iei. Spre exemplu stiu soferi de camioane care merg cu amestec de 50% motorina si 50% ulei ars. Iti dai seama cam ce se petrece in motor si pe ceramica catalizatorului intr-un astfel de caz? Stiu ca eu sunt mai catolic decat Papa, dar si informatiile de pe acest forum le filtrez si caut sa le inteleg logic inainte de a le aplica (nu vreau sa se supere nimeni, dar sunt si multe aberatii).
Benzina in motorina am pus si eu la dieselul vechi, dar asta iarna, pentru a congela mai greu. Si asta scrie chiar in cartea masinii. Dar ulei n-am pus niciodata, pentru ca motorina este ea insasi destul de grasa pentru a mai avea nevoie de adaos de ulei. Si de fum nu mai zic...
Eu nu as pune nimic in motorina sau benzina altceva decat aditivi, si asta nu mereu si nu oricare, mai ales la o masina mai noua!
Mai bine da jos rezervorul de-l goleste , cu ocazia asta scapi si de alte minuni ce mai sunt prin el , ma gandesc ca funinginea ce rezuulta in urma arderii uleiului din motorina sa nu-ti infunde catalizatorul si ajungi la alte probleme.
clawoodiu a scris: Au aratat un documentar pe nu stiu care post TV ca in Franta si Germania se practica adausul de ulei vegetal (floarea soarelui) in motorina in proportie de pana la 20 % si ii zice motorina ecologica.
Motoarele actuale nu sunt proiectate pentru asa amestec si in concluzie dau ceva erori la (auto)verificari.
Dar, nicio speranta, candva vom ajunge la ulei vegetal sau hidrogen, daca nu, vom trece la pedale Very Happy


biodiesel.aici in banat se zice ca deja se contarcteaza suprafetze en-gros
pentru un tip special de porumb din care scot ceva de bagat in motorina.
pascaru_val a scris: Am fost saptamina trecuta la mare si am facut plinul cu motorina.
Maii aveam eu vreo 15 litri in rezervor asa ca am pus 40 litri de motorina mai ieftina adik din cite am inteles era motorina in care era pus si ulei "ca sa se unga ma bine pompa de luei" asa mi-a expicat/recomandat mie un sofer de autocar, dar zic stie el doar e sofer de vreo 35 de ani.
Si plec dimineatza pe autostrada, ce sa va zic ca scotea masina un fum ca la camioane iar peste 100km/h tragea greu. pina la 100 mergea "ca



asa,am uitat?ce benzina crezi ca se recomanda pentru diluarea motorinei?
ce zice cartea?



unsa" adik tragea bine. Dupa ce am mers eu asa vreo 50km cu 100-110 km/h, in general merg cam cu 130km/ pe autostrada, iaca si prima consecintza - mi s-a aprins check engine, bec care nu-l mai vazusem aprins (decit la pornire vreo 2 secunde) si opresc masina pe dreapta dau o cheie si se stinge, e, treaba asta am facut-o de vreo 14 ori in 5 zile pina acum cind m-am intors. Intre timp am mai completat cu 15 litri benzina euro5 de la OMV. Acum mai am in rezervor vreo 15-20 litri de motorina amestec.



soferul asta de autocar e un bou cu pedigree.vechile pompe de injectie
aveau baie de ulei separata in care era ulei de ungere,fie se alimentau
din circuitul de ungere al motorului.pompele rotative nu au ungere cu ulei
se ung cu motorina-dar in capul aluia e ceatza.pompa de dti nu are
nevoie de ulei in motorina,ci de motorina de calitate pentru ungere!

e genul pe carel-a luat partidul de la coada vacii si l-a dus pe autocar-
dar tot prost e!

apoi cartea masinii spune ca amewstecul motorina-benzina se face in
conditii de frig mare(grand froid) cind nu ai combustibil adecvat ,doar
pe distantze mici-pina se incalzeste motorina cu cea ce se intoarce calda
din motor-si nu in toiul verii...sau cind nu ai aparat de facilitarea pornirii
la rece-webasto-
I-am spus ce am patit pe drum si mi-a zis ca nu era euro III.
Apoi m-a luat ametzeeala cind am auzit...

O sa curatz rezervorul daca trebuie stiu ca spunea cineva pe aici pe forum ca a dat vreo 2-3 milioane pt asta.
O sa schimb si filtrul de motorina, cel de aer banuiesc ca nu e nevoie.
Sa pun si solutie de curatzat injectoarele in motorina noua?
mikhai e de belea denumirea profesorului ala :
soferul asta de autocar e un bou cu pedigree.
Nu are de ce sa te coste 2-3 mil sa dai jos rezervorul , daca ai canal sau elevator o poti face . conditia e sa ai inca o persoana care sa te ajute .Trebuie sa dai o parte din revacuare jos .Faina exprimare , bou cu pedigree , putin spus .
@Visse

2-3 mil era sa curetzi rezervorul, parca, nu doar sa il dai jos.Acum daca il desfac o sa il mai pun eu eact la loc cum a fost, fara sa fie scurgeri pe undeva?
- Te bagi? Smile
Motoarele diesel de Astra G sunt Euro 3 si se alimenteaza cu motorina Euro3. Nu este nevoie de Euro4 sau 5 sau alte super-motorine inventate pt a stoarce bani. La vechile dieseluri, motoare nonEuro, cu injectie indirecta se poate pune ulei de amestec. Ele au fost proiectate sa mearga cu motorina care se facea acum 20 de ani si care continea parafina.
Pascaru_val cand te-a intrebat tipul daca ai motor diesel clasic el s-a referit la cel cu injectie indirecta. Daca ai facut prostia sa pui motorina de ocazie, nu o dubla punand benzina. Goleste rezervorul de vechea motorina, dar mai bine pune pt o perioada motorina Euro4 sau superioara, care are un continut mai mic de sulf si care este mai putin unsuroasa, pana vezi ca fumul negru dispare.
clawoodiu a scris: Au aratat un documentar pe nu stiu care post TV ca in Franta si Germania se practica adausul de ulei vegetal (floarea soarelui) in motorina in proportie de pana la 20 % si ii zice motorina ecologica.

*
Da, chiar pana la 60% vara, inclusiv ulei alimentar de la Aldi, cu conditia ca motoarela sa fie "vechi"... Peugeot 205, Reno' 5, 21,25 si altele ca ele (inj indirecta, neacatalizate, fara turbo...)
In schimb nu e recomandat sa te ia jandarmii (evaziune fiscala...) Exclamation
Poti sa dai linistit rezervorul jos , este din plastic [ sau fibra de sticla , nu sunt sigur ] , eu l-am dat jos cu un prieten , pana acum nu pierde o picatura de motorina , nu are cum , iesirea spre motor si cu returul sunt pe niste mufe asemanatoare cu cele de la filtrul de motorina iar alimentarea se face pe un furtun cu colier , singura parte mai migaloasa este sa dai jos toba de esapament intermediara , daca vrei detalii da un pm.
Visse a scris: Poti sa dai linistit rezervorul jos , este din plastic [ sau fibra de sticla , nu sunt sigur ] , eu l-am dat jos cu un prieten , pana acum nu pierde o picatura de motorina , nu are cum , iesirea spre motor si cu returul sunt pe niste mufe asemanatoare cu cele de la filtrul de motorina iar alimentarea se face pe un furtun cu colier , singura parte mai migaloasa este sa dai jos toba de esapament intermediara , daca vrei detalii da un pm.

Da, vreau detalii desi cred ca o sa ma duc la un service. Zi-mi cit dureaza si pune informatiile direct aici ca de asta e forum ca sa ne invatzam unii pe altii.
S-ar putea sa ajung vineri la Cislau si parca Buzaul e aproape.

@BAC
As pune euro5 dar vreau sa scap de ce am in rezervor, m-am saturat de fum, mi s-a innegrit luneta.
Recitind ce am postat prima data mi-am dat seama ca am comis 2 greseli si am scris erata.
treaba cu ulei in motorina este o prostie fara rost ;e o neintelegere ;soferii de autocar au preluat-o de la confratii lor straini care alimentau cu motorina de uz casnic de alta culoare si bineinteles fara accize si de aceea puneau laun plin de motorina ulei in rezervor sa-i schimbe culoarea sa nu-i poata prinde fiscul.Acum ai nostri spun ca motorina de pe piata e mai putin grasa decat cea de acum nu stiu cati ani si se duce pompa de injectie mai repede.Eu unul nu cred

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou