Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
stie cineva sigur cat trebuie sa fie tensiunea pe sonda lambda, sa zicem in conditii de motor rece (deci cand sonda se comporta ca o rezistenta infinita) cu contactul pus? dupa cum am gasit in diverse documentatii, ar trebui sa fie cam 0.4-0.5V. la mine citesc 1.087V, ceea ce mi se pare foarte mult, mai ales ca rezistenta interna a voltmetrului nu cred ca e peste 10Mo. aveti vreo idee de la ce ar putea fi?
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu poate nimeni sa verifice tensiunea pe sonda lambda? doar scoateti mufa din sonda, puneti contactul si masurati cu un voltmetru bun tensiunea de pe fir (dinspre ECU)...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu variaza tot timpul intre 0.3-1V
cu cat e mai veche cu atat variatia e mai mica

cand se strica ori arata prea mult orip prea putin. exista si coduri de eroare cu lambda voltage high/low
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
e corect ce spui, dar pe mine ma intereseaza daca practic generatorul de tensiune care o alimenteaza (integrat in ECU) genereaza la borna sondei 0.45V cum spune teoria, caci la mine sunt 1.087V. de aceea va intrebam ce tensiune e la voi doar cu contactul pus, NU cu motorul pornit (cand intr-adevar sonda variaza intre +/-0.4V care se adauga tensiunii de alimentare a generatorului rezultand variatia la ECU de 0.1-0.9V).
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
si apropo de codurile de eroare legate de sonda, mie mi-a aparut cod de eroare 45 (sonda lambda - amestec prea bogat) la foarte putin timp dupa ce am pus o sonda noua, deci nu sonda era defecta. eu banuiesc ori un contact prost pe vreun fir de masa de la ECU, ori rezistenta de izolatie intre firul care leaga sonda de ECU, tensiunea inducandu-se din alt fir... ori ECU genereaza prost tensiunea de care vorbeam (deci e partial defect).
cert e ca nu-mi suna bine deloc 1.087V...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai eu cred ca e bine cat ai tu. altfel spune-mi cum poate scoate lambda 1V daca la alimentare ar avea mai putin? Si asta sunt SIGUR ca variaza pana la 1V (de fapt parca 0.9)
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
corect ("variaza pana la 1V "), dar tensiunea generata de sonda este +/- 0.4V, la care daca adaugi 0.45V cat genereaza ECU pe firul sondei ajungi la variatia 0.1-0.9V.
sonda se comporta ca un generator, nu ca o sarcina care trage la masa mai mult sau mai putin tensiunea data de ECU
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai se pare ca stii mai multe ca mine Smile
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu e chiar asa, spun si eu ce-am mai citit... dar totusi poate masurati si voi tensiunea aia sa-mi spuneti si mie ce v-a iesit...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
eu nu mai umblu, ca imi tot dadea eroare - contactul intrerupt cu sonda lambda

si am desfacut mufa - cuplat la loc, am mai tras de fire, si acum au disparut problemele (care se accentuasera in timp)

Dar pentru ceilalti nu e nici un risc sa desfaci mufa care e f. accesibila (sub marginea de plastic de deasupra motoraselor stergatoarelor parbriz (vectra a)
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
4EST, stai ca m-ai pierdut, cum "sub marginea de plastic de deasupra motoraselor stergatoarelor parbriz (vectra a)"? eu vorbeam de sonda lambda infiletata in galeria de evacuare (saxofon)... din ea pleaca un singur fir spre ECU.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
da, dar firul ala are o mufa pe parcurs situata acolo unde zic eu. urmareste firul (de fapt firele ca sunt 3)
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
asta cu mufa nu o stiam, dar se poate sa fie o chestie specifica modelului/motorului. pot fi si 3 fire daca e sonda incalzita, dar doua nu sunt interesante (+ si -). la mine (C16NZ) e unul singur.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
am masurat'o eu ieri pe o vectra A 1.8i 8v din '94 si avea 0.19 - 0.20 v.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
varia mai mult, dar aia e o medie ce ai citit tu, cred

ca variaza asa repede si ap de masura arata ceva la mijloc.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
foarte probabil. nu m'am gandit mai mult la treaba asta. am masurat si atat.
oricum nu era masina mea, era a unui tip caruia ii instalam o alarma, si asa mi'a fost greu sa'i explic dece imi trebe mie sa masor sonda pt alarma lui.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
chiar nu intelegeti ce va zic? nu variaza nimic doar cu contactul pus, in primul rand ca sonda nu e calda, apoi nu vin noxe astfel ca sonda sa masoare ceva. tensiunea de la ecu NU VARIAZA, dupa carte ar trebui sa fie 0.45 masurata cu un voltmetru performant, cu rezistenta interna cat mai mare.
thanatos, ce ai masurat tu confirma datele din carte. dar probabil ca voltmetrul tau avea o rezistenta interna semnificativa fata de curentul generat de ecu catre sonda, si normal, a fost si o cadere de tensiune pe rezistenta interna a generatorului. multumesc mult !
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cum ti'am zis, am masurat, mai mult nu m'am gandit la asta.
multimetru meu nu e deloc performant, dar nici o ieftinea "made'n r.p.c." e un 'velleman' ca asta http://www.ba-electronics.com/dvm890.htm doar fara termometru. vezi poate gasesti ceva de rezistenta interna.

alt multimetru nu am Crying or Very sad
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
inca o data iti spun, apreciez foarte mult ajutorul tau, rezultatul tau ma ajuta sa-mi dau seama clar ca eu am o problema acolo, ideea era ca teoretic nu trebuia sa masor o tensiune mai mare de 0.45, ceea ce mi-ai confirmat practic !
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
....dai o bere la 'geamuri', si mai masuram o data.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR