Parola noua?


Fratilor, spuneti-mi si mie de unde se da drumul la antigel. In carte arata un surub, dar unde o fi? Daca as scoate cele doua furtunase care recircula antigelul in vas, si sa le prelungesc sa curga tot antigelul intr-un vas separat, si intre timp sa completez continuu cu apa distilata (incalzita, am prins ideea sa nu fie rece) Question in vas nu ar fi mai simplu? Este cumva o problema daca merge motorul si nu este capacul la vas pus? Am inteles ca se formeaza presiune de 1,5 atm., dar pentru 15 - 20 min. cat ar dura sa las sa merga pana se spala bine toata instalatia sper sa nu fie o problema. Daca cineva cu experienta are chef de o mica discutie pe aceasta tema, ma poate gasi la [email protected]
Radiatorul are un surub de evacuare in partea stanga jos.
kapp a scris: deci la un y20dth fabricatie 1999 pana acum o luna cand am facut itp si au descoperit ei ca ar fi din 2000 ce sa pun.. roz fara silcati? rosu? si o marca mai serioasa?
am gasit aral si texaco cu 5 ani garantie sau ceva de genu..sau de la mol?

da cumva asta rosu fara silicati nu ar fi intr un fel universal..?si la sub 2000 si peste 2000...
si am tot cautat da vad ca ink sunt pareri. cat e valabil 1, 2 ani 5? vad ca cei de la texaco garanteaza 5 ani..
Pt Y20DTH cati litri de antigel rosu + apa distilata sunt in instalatie? Ar trebui sa schimb si eu ca am o culoare nedefinita in vas care bate spre albastru verzui de antigel cam concentrat Sad
@kapp: Cel fara silicati este universal Wink
@all: Antigelul fara silicati are specificatia "D 4" scrisa pe ambalaj. Culoarea nu e asa importanta. Sunt producatori (de exemplu Renault si Skoda) care livreaza masinile cu antigel fara silicati VERDE. E drept, mie Astra mi-a venit cu antigel roz-portocaliu (cum scrie si in carte) dar nu am gasit nicaieri scris ca cel fara silicati are NUMAI aceasta culoare. Ba mai mult, cum spuneam mai sus, unii producatori pun verde. (Renault Laguna nou-nout - verde, Skoda Octavia II noua - verde, asta din ce am vazut eu personal).
Sfat: interesati-va mai in detaliu, e posibil ca cel verde sa fie tot fara silicati si atunci il schimbati degeaba.
Am reusit sa schimb antigelul, si nu a fost greu deloc. Am pus Aral fara silicati (21lei/l). Nu am reusit sa scot tot din instalatie, dar am spalat de 3 ori cu apa distilata Laughing . Macar acum sunt linistit ptr. ca stiu ce am in motor.
Mateiux a scris: Eu mi-am pus dinala romanesc era verde intr-adevar, dar oare e bun pt motor nu stiam ca trebuie si antigelul sa fie de un anume fel.........sa-l scot face rau motorului??? astept sugestii!!! Confused


Ala romanesc nui prea recomandat dupa un timp isi pierde ungerea (antigelul nu este doar pentru racirea motorului,,,,se putea utiliza doar apa distilata si dupa o vreme nu doar pompa de apa isi schimba ci si cureaua de distributie(in cel mai bun caz),,,sau pentru a nu ingheta apa in radiator ...... ci si pentru ungerea pompei de apa)antigelul este uleios dar acest antigel romanesc (nu stiu cum se numeste,dar am folosit si eu) la temperatura mare sau la rece isi pierde ungerea.
Si cum s-a mai spus nu este bine folosirea antigelului concentrat ci diluarea lui pt-ca cu apa distilata face reactia si nu ingheata antingelul pur la rece se face mai gros are o vascozitate mai mare si nu protejeaza la temperatura la care s-a recomandat doar dupa diluarea corespunzatoare.
Chiar nu e importanta culoarea!

Astra mea e din 2003, la 70 mii km si are antigel verde...sa fi fost nemtu prost cand l-a pus??????? Nu prea cred. Reviziile le are facute la Opel iar masina e luata de la o ruda din Germania...deci exclus manareala...

Asa ca nu mai speriati oamenii cu culorile la antigel ..poate sa fie si negru...daca il iei de la o firma ce se respecta si scrie ca e cu sau fara silicati, atunci asa trebuie sa fie...
Si daca tot nu credeti, apoi duceti-l la analize...asta e singura metoda sigura de a afla ce contine...
Azi am schimabat antigelu si am pus antigel care are culoarea rosi ( fara silicati cred ) masina mea este an de fabricati septembrie 1999 motor 1.6.

Are ceva daca am pus antigel rosu????

Si ar mai fi ceva, am desfacut dopul de scurgere de la radiator si nu stiu exact ce cantitate de lichid de racire a curs dar eu am pus 3 litri de antigel si un litru de apa distilata, are ceva daca este mai mult antigel decit apa???
OK! dupa pagini intregi citite din scoarta in scoarta, si o zi jumatate stat in fata calculatorului aproape non-stop nu am ajuns la nici un raspuns la problema mea.
Masina este din 1997 - din ce am observat toate piesele pe masina sunt originale de la mama lor de acasa (GM Opel) inclusiv radiatorul care pare ca nou, in sinstalatia de racire am antigel rosu sa ii spun, insa este destul de tulbure (nu am probleme cu lichidele). Acum nu stiu daca si antigelul este de cand masina, insa cert ca are ceva vechime, de exemplu bateria este din decembrie 2002.
Bine astea fiind spuse nedumerirea mea este ce fel de antigel sa pun, rosu cum am avut, sau albastru cum spune in carte.
Ceau,
Imi puteti spune si mie unde gasesc antigel rosu-portocaliu, un pret/l si eventual o recomandare, ceva marca. Apropo, la mine este antigelul cam 2-3 cm sub imbinarea de la mijocul vasului. Intrebarea este, mijlocul vasului reprezinta marcajul de maxim? Nu stiu, si nici vechiul proprietar n-a stiut sa-mi spuna fiindca n-a facut niciodata schimbul. Mersi. (Opel Astra 1.6 Benzina, 11/2001).
dupa stat in scoarta si citit 3 zile cred ca mai bine pun lichid de frina .are culoarea orange si trebuie schimbat trimestrial.
deci:din cartea tehnica inteleg ca :antigelul trebuie schimbat "minim o data la trei luni".neaparat Rosu-portocaliu
Sal
Eu nu mai inteleg nimik. Am si eu o corsa cu motor de 1 L din 2002 benzina si nu stiu ce antigel sa-i pun ?
Ma poate ajuta si pe mine cineva ce are celasi tip de masina. ( sa inteleg si eu ce si cum odata pt totdeauna)
Multam mult
  • elman
  • Membru bebe
  • 7 mesaje
  • din 15 Oct 2008
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
In manualul de utilizare la Astra g indica antigel pe baza de glicol, zice ca are protectie anticoroziva foarte buna. Zice ca trebuie sa reziste pana la -28 grade.
De ce va stresati ? Mergeti intr-un magazin de piese auto si spuneti vanzatorului ce masina aveti, iar el va va spune ce sa cumparati.
La Corsa si Astra antigelul este rosu-portocaliu. Se fiti atenti daca pe rezervorul lichidului de racire de pe masina scrie o litera si 2 cifre (cu caractere destul de mari si lizibile), atunci este bine sa solicitati acel tip de antigel...
In general este bine sa luati antigel concentrat si il diluati voi cu apa distilata. Pt iarna este bine ca dilutia sa fie pt -30 grade. Pt a masura asa ceva aveti nevoie de un "dispozitiv" (sonda, aparat etc) special pt masurarea concentratiei antigelului din masina. Masurarea concentratiei si completarea cu antigel si/sau apa distilata se face cu motorul oprit si dupa ce s-a racit lichidul de racire din instalatia de pe masina....
Salut, deranjez si eu cu o mica intrebare din partea unui prieten, posesor de matiz din 2006 euro 3 (in manual e trecut sa fie doar cu etilenglicol) :

Antigelul din imagine este cu sau fara silicati? Este potrivit pentru o masina cu radiator si calorifer+capac culbutori din aluminiu si bloc motor din fonta?





Ultima modificare efectuata OctavianM la Joi 13 Nov, 2008 5:48 pm, modificat de 2 ori in total
pun si niste poze din specificatia antigelului gasita pe net:









multumesc anticipat pentru raspunsuri
Iaca ma bag si eu...
Termenul de 2 ani care era mentionat prin diverse manuale si carti tehnice mai vechi, era legat de durata de viata a unor aditivi anticorosivi. E posibil ca un antigel "de marca" sa fie aditivat cu ceva mai performant (a se citi rezistent in timp). Daca nu se pune problema, orice antigel contemporan e bazat pe etilen-glicol sau compusi "inruditi" (pe vremuri se utiliza glicerina si alt component - de care nu-mi amintesc, prin '64, eram tzanc)
Nimeni nu a spus de ce se aditiva antigelul cu silicati (eu cel putin nu am inteles). Poate ma lamureste cineva? Multumesc.
Se vehiculeaza ideea ca antigelul "unge" presetupa pompei de apa, chestie in contradictie cu faptul ca de fapt etilen-glicolul (sau echivalentul) e mai degraba agresiv fata de garnituri (subinteles din cauciuc). Personal inclin sa cred ca e vorba mai degraba de vascozitatea mai mare a solutiei de antigel, care nu trece de uzura (moderata) a presetupei, in timp ce apa nu e retinuta (cine a "prins" carburatoare, poate isi aminteste de efectul de dop al picaturilor de apa, mult mai vascoase decat benzina...)
Cu stima si respect, utilizator de CorsaD/04-2008
salutare! ma poate ajuta si pe mine cineva? in toamna cand am facut schimbul la antigel in loc sa bag verde am bagat frez iar acum am aflat ca trebuia sa bag verde. mentionez ca incep sa am pierderi de antigel si nu stiu pe unde se duce Sad...............spuneti-mi va rog ce s-a intamplat daca am bagat de cel frez in loc sa bag de acela verde? Va multumesc anticipat!
din ce am citit din manualul de intretinere si reparatii ASTRA/ZAFIRA stiu ca pina in anul 2000 inclusiv sa pus antigel culoare verde(cu silicati) si dupa anul 2001sa pus roz-portocaliu (fara silicati) pina in prezent.ATENTIE vedeti ca in comert se gaseste si antigel VERDE(fara silicati --care merg la skoda,audi,wolkwagen) .din ce stiu nu e bine a se pune antigel cu silicati intr-un motor care este prevazut sa mearga cu antigel fara silicati pt ca ataca garniturile si in scurt timp se observa pierderi.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou