Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • black noise

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2010

  • Mesaj Privat
(Masina este un opel astra g 1.7 dti an 2000.cod motor y17dt)
[b] Am schimbat la ea senzor de temperatura si termostat urmand sa schimb termoflotul(racitor ulei)ca era anulat.Bun.
Azi l-am schimbat,toate bune si frumoase.Masina sta in mers la 80 de grade celsius desi cred ca tre sa stea la 90 am intrebat si cica nu-i problema.in fine,la relanti stau si o turez si astept sa creasca temperatura sa vad la cat deschide electroventilatorul,ajunge la 91 porneste electroventilatorul o aduce la 88 si se opreste.dar se pare ca clocoteste apa in vas-->presiune prea mare mi-au zis mecancii.si da pe afara.nu e nici garnitura de chiloasa nici chiuloasa.ce poate fi?MENTIONEZ CA AM TOT SPALAT VASUL DE EXPANSIUNE de ulei ca a fost racitorul vechi spart CU DIFERITE SOLUTII CHIAR SI CU MOTORINA SI CRECA S-AU ETANSAT SUPAPELE DE PE CAPACUL VASULUI DE EXPANSIUNE SI NUMAI DA PRESINEA AFARA CAT TREBUIE.SA FIE si SENZORUL DE TEMPERATURA PROST SAU TERMOSTATUL,adica sa nu aiba temeperaturile optime care imi trebuie?NU INTELEG IN PRIMU RAND de ce IN MERS STA LA 80,LA RELANTI SE DUCE LA 90 SI DESCHIDE,PLUS CA MAI E BUBA ASTA ACUM cu presiunea extrem de mare de da pe afara(DOAR LA RELANTI) CE POATE SA FIE.SPER SA MA PUTETI AJUNTA.AR PUTEA SA FIE TERMOCUPLA SAU VREUN SENZOR DE PE ELECTROVENTILATOR,RADIATOR?ORICINE CUNOASTE E BINE VENIT A-MI DA SFATURI.MULTUMESC.

Skip ads

  • floricanu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2002 bertone Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2007

  • Mesaj Privat
la tine unde este termoflotul, aceeasi problema ar fi si la mine dar face la fel si in mers si nici ventilatoarele nu pornesc sa ma gandeam ca poate nu se mai raceste uleiul si asa sa fie cauza fierberi
  • black noise

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2010

  • Mesaj Privat
floricanu a scris:la tine unde este termoflotul, aceeasi problema ar fi si la mine dar face la fel si in mers si nici ventilatoarele nu pornesc sa ma gandeam ca poate nu se mai raceste uleiul si asa sa fie cauza fierberi

am fost pe la diverse persoane mecanici si electronisti si pe tester si cauta-ta si in fund si majoritatea mi-au zis ca baga gaze fisura garnitura chiuloasa sau cipita putin chiloasa nu stiu ce sa zic...
  • floricanu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2002 bertone Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2007

  • Mesaj Privat
eu am schimbat si garnitura dar tot degeaba si de un an merg aa cu ea si sper ca intr-o zi a gasesc un mecanic bun sa o repar
Skip ads

  • eodumi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Am un opel y.17dt caravan g dar la mine cand este rece motorul porneste iar cand ajunge la 90 de grade se opreste si apare masina cu cheita pe ea....din ce sa fie...va rog spunetimi...multumesc mult....
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
black noise a scris:(Masina este un opel astra g 1.7 dti an 2000.cod motor y17dt)
[b] Am schimbat la ea senzor de temperatura si termostat urmand sa schimb termoflotul(racitor ulei)ca era anulat.Bun.
Azi l-am schimbat,toate bune si frumoase.Masina sta in mers la 80 de grade celsius desi cred ca tre sa stea la 90 am intrebat si cica nu-i problema.in fine,la relanti stau si o turez si astept sa creasca temperatura sa vad la cat deschide electroventilatorul,ajunge la 91 porneste electroventilatorul o aduce la 88 si se opreste.dar se pare ca clocoteste apa in vas-->presiune prea mare mi-au zis mecancii.si da pe afara.nu e nici garnitura de chiloasa nici chiuloasa.ce poate fi?MENTIONEZ CA AM TOT SPALAT VASUL DE EXPANSIUNE de ulei ca a fost racitorul vechi spart CU DIFERITE SOLUTII CHIAR SI CU MOTORINA SI CRECA S-AU ETANSAT SUPAPELE DE PE CAPACUL VASULUI DE EXPANSIUNE SI NUMAI DA PRESINEA AFARA CAT TREBUIE.SA FIE si SENZORUL DE TEMPERATURA PROST SAU TERMOSTATUL,adica sa nu aiba temeperaturile optime care imi trebuie?NU INTELEG IN PRIMU RAND de ce IN MERS STA LA 80,LA RELANTI SE DUCE LA 90 SI DESCHIDE,PLUS CA MAI E BUBA ASTA ACUM cu presiunea extrem de mare de da pe afara(DOAR LA RELANTI) CE POATE SA FIE.SPER SA MA PUTETI AJUNTA.AR PUTEA SA FIE TERMOCUPLA SAU VREUN SENZOR DE PE ELECTROVENTILATOR,RADIATOR?ORICINE CUNOASTE E BINE VENIT A-MI DA SFATURI.MULTUMESC.
In primul rand cred ca termostatul de vina...deschide prea tarziu si apa ajunge sa fiarba...dupa ce pui un altul care este bun si deschide atunci cand trebuie,pe urma te poti gandi la garnitura de chiulasa.....supapa de la vasul de expansiune nu scapa de presiune ci trage atunci cand e nevoie.(si senzorul de temperatura iti poate da eronat informatia pe ac)
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
SIngura care a mai ramas este pompa de apa... Este ok aceasta pompa?
  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut colegi. Am si eu o mica problema. Saptamana trecuta am curatat si eu EGR ... pe un astra g 1.7 CDTi. si cum bine stiti cand desfaci valva...trece circuitul de refrigerare prin el. Acolo e problema! dupa ce am curatat egr, am pus innapoi si ... am strans tare surubul pentru ca sa nu am pierderi pe sistemul de refrigerare. Si ... acum mi se pare ca apa care intra spre vasul de expansiune, nu are suficient flux. Innainte parca vinea mai multa apa la relanti, acum parca e putin schimbat.



Intrebarea mea este: FLUXUL DE APA LA RELANTI ESTE OK? NU AR TREBUI SA CURGA MAI MULTA APA?
2. Daca nu este ok, Se poate strica pompa de apa?

Skip ads

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare ca e ok,nu cred ca ai probleme!
  • mafmarian

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z22Sr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2012

  • Mesaj Privat
la fel face si la mine este ok stai linistit
  • dassvalencia

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ma uitam si eu la un z20let ... si baga mai multa presiune.
MINUTUL 8:42

  • stancalia

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
cum schimb si eu garnitura de chiloasa care sunt operatiunila la opel astra g 17 cdti z17dtl 80cp
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca nu sti care sunt operatiunile iti recomand sa mergi la un mecanic serios ca nu e treaba de amator....
se da jos chiuloasa, se rectifica, se curata scaunele la supape si se pune totul la loc cu specificatia ca trebuie suruburi complet noi la strangere si cheie dinamometrica... iar garnitura de chiulosa trebuie la o anumite dimensiune pusa dupa rectificare...
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ce te face sa vrei sa schimbi garnitura?daca ai impresia ca iti bolboroseste lichidul in vasul de expansiune incearca intai sa schimbi busonul.supapele acestuia nu mai inchid bine si nu mai ai presiune pe circuitul de racire.drumuri bune.
  • myrceatd

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2012

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am si eu.bolboroseste apa in vas ca si cum ar fierbe.daca strang capacul la vasul de expaniune imi arunca furtunul din radiator.mentionez ca am schimbat furtunul care duce intre pompa,radiator si la vasul de expansiune fiindca a cedat.presupun ca tot din cauza presiunii.daca ma poate ajuta cineva cu vreun sfat va multumesc.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@myrceatd, la tine cel mai probabil este garnitura de chiulasa ciupita.
Operatiunea de schimbare a garniturii de chiulasa este destul de complexa, desi din afara pare simpla.

1. Se deconecteaza bateria
2. Se deconecteaza ECU si se desface suportul lui (2 suruburi M8, cheie de 12 si unul M6 ce tine si capacul motorului).
3. Se deconecteaza electrovalva EGR (mufa electrica si vacuum-ul)
4. se desface compresorul de clima si suportul lui (dupa ce in prealabil ai scos cureaua de accesorii)
5. desface joja de pe blocul motor
6. se desface galeria de evacuare (inclusiv teava mica de la egr)
7. Se desfac furtunele de turbo, inclusiv teava de plastic ce vine din filtrul de aer pana in turbo + filtrul de aer (daca iti este mai usor faci operatiunea asta inainte de punctul 6).
8. Se desface alimentarea cu ulei si scurgerea de al turbina (Aici e putin mai tricky, recomand sa desfaci partea ce vine pe bloc pentru ca poti scoate mai usor turbina).
9. Se suspenda motorul pe un butuc de lemn/cric/capra si se desface suportul din partea distributiei.
10. Se desfac capacele distributiei.
11. Se slabeste rola intinzatoare a distributiei si se da cureaua jos (Nu ne intereseaza in momentul de fata pozitia ei pentru ca oricum se scot axele cu came)
12. Se desface capacul motorului (multe suruburi M6 de jur imprejur)
12.a Se slabesc conductele la injectoare (cheie de 17).
12.b. Se scot simeringurile de pe injectoare (fixate fiecare cu cate 2 surubele M6). Daca nu le scoti risti sa le rupi cand scoti capacul si se gasesc al naibii de greu si mai sunt si scumpe pe deasupra.
13. Se scoate cu grija capacul fara sa strambi conductele.
14. Se desface conducta de retur cu grija (ATENTIE, este casanta, daca o indoiti prea tare o sa cedeze la imbinari)
15. Se slabesc cele 2 suruburi ce tin bridele injectoarelor.
16. Se scot injectoarele cu grija (Daca pui cheia pe capul lor misca doar in partea de strans, ca altfel se desface de la jumatate si nu ai rezolvat nimic).
17. Se desfac bridele ce tin axele cu came si se scot deodata amandoua axe (Daca incerci altfel este mai greu).
18. Se desface semi-chiulasa superioara (suruburi M6 cu cheie de 12 daca nu ma insel, de jur imprejur).
19. Se slabesc cele 10 prezoane ale chiulasei din EXTERIOR spre interior in forma de cerc (Daca faci greseala sa incepi din centru s-ar putea sa ai nevoie de o chiulasa noua).

Sper ca nu am uitat vreun detaliu. Nu am specificat fiecare clema, surubel, firicel pentru ca nu le stiu pe derost, dar cand le vad in fata stiu ca trebuiesc scoase Smile

La montare, se strange chiulasa incepand din centru, tot sub forma de cerc in mai multe etape (Am intalnit mai multe modalitati scrise pe ambalajul garniturii, insa eu strang intotdeauna 22Nm + 44Nm + 60 grade + 60 grade + 15 grade pentru suruburi noi, iar pentru cele vechi strang cu 20-30 de grade mai putin sa nu se rupa).

Arborele se duce in punctul mort superior (Pistonul 1 sus), sa se alinieze crestatura din fulia de accesorii cu pinul din pompa de ulei.
Pompa de injectie se invarte cu mana pana ajunge in pozitia de blocare (~ ora 4). Se infileteaza un surub M8 prin gaura fuliei in blocul motor.
Axele cu came au semne pe pinioane. Una are un punct, cealalta are 2 puncte. Punctul singur trebuie sa intre intre cele 2 puncte.
Daca punctele sunt asa cum am specificat anterior, prin fulia axelor cu came poti introduce un surub de M6 care se infileteaza in blocul motor (~ in dreptul orei Cool.
Bridele ce tin axele sunt numerotate. NU SE SCHIMBA POZITIA LOR!. Axele se strang mai intai la mana pana se apropie, apoi la cuplu cu cheia dinamometrica (22Nm).
Daca ai umblat la tacheti neaparat trebuie verificat si ajustat jocul (0.4mm +/-0.05mm).
Se inlocuiesc oringurile de pe injectoare si daca tot ai chiulasa jos merita sa scoti si tecile de la injectoare sa inlocuiesti si acele oringuri.


Sper ca am fost de ajutor Smile
  • myrceatd

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2012

  • Mesaj Privat
BV19MAX iti multumesc ptr ajutor foarte bine explicat dar trebuie sa-mi fac curaj sa ma apuc singur de schimbat garnitura de chiuloasa.momentan am dat egr-ul jos sa-l curat,o sa curat si instalatia de racire si probabil turbo care dupa cate am observat este cam greu de dat jos.o intrebare am pt turbo trebuie sa dau jos compresorul de ac?am cautat si aici pe forum dar nu am gasit nimic care sa ma indrume cum demontez turbo.daca poti sa ma ajuti iti multumesc.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
turbo poti sa-l desfaci si de la jumatate, caz in care nu te atingi de galeria de evacuare, dar nu recomand pentru ca poti stramba partea de turbina. Ca sa scoti galeria de evacuare obligatoriu dai compresorul de clima jos cat si suportul acestuia (atentie cand il pui la loc sa nu strangi suruburile ca gheorghe, ca strici filetul in chiulasa).

Partea buna este ca spatiul iti permite sa desfaci cele 3 suruburi ce tin compresorul fara sa pierzi freonul. Desfaci doar suruburile si tragi compresorul in locul filtrului de aer.

Daca ai nevoie de ajutor imi dai un semn pe privat si te indrum prin telefon. Important este la montare sa ai cheie dinamometrica buna (calibrata ok).
  • myrceatd

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2012

  • Mesaj Privat
merci de raspuns dar cred ca aman sa demontez turbo si din mative de timp si de bani si prefer sa vad mai intai cum se desface practic nu teorie.e vb aia ca practica te omoara.cand o sa ma apuc de el o sa te contactez.
  • myrceatd

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2012

  • Mesaj Privat
black noise ai rezolvat cu presiunea mare din vas?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR