Parola noua?


Salutare stimati colegi,
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema:la masina mea s-a aprins la bord martorul "check engine".
Am fost la tester si a aparut eroarea de defectiune circuit incalzire la sonda lambda de dupa catalizator (bank 1,senzor 2).
Din cate am citit pe internet aceasta eroare s-ar putea sa nu fie chiar de la sonda lambda propriu-zisa ci de la unele fire intrerupte,etc.(mentionez ca am curatat mufa sondei cu spray) si sa risc sa dau banii degeaba.
Pentru ca sa nu cumpar sonda lambda degeaba m-am gandit la urmatorul mod de a verifica daca defectuinea este de la ea:cumpar o sonda de la magazin (cu optiunea de a o duce inapoi daca nu este defectiunea de la ea)si o conectez la mufa care vine de la ecu (banuiesc)in locul sondei vechi fara sa o fixez in galeria de evacuare (fara sa o insurubez la locul ei).
Cu alte cuvinte sonda noua va fi legata la masina doar prin mufa.
Asta pentru a nu se murdari sonda si a o putea returna la magazin daca eroarea este din alta parte.
Apoi sa pun testerul si sa verific daca imi mai da eroare cu sonda noua.
Se poate face verificarea asta si rewzultatul va fi unul corect?
Va multumesc pentru raspunsuri.
Masina este a sotiei (Fiat Grande Punto,benzina,2006,1242 cmc) si am postat aici pentru ca pe acest forum am intalnit pareri foarte avizate.
Pai verifica intai daca firele au continuitate si daca da verifici tensiunea care vine pe ele, daca mai e intreg catalizatorul sau daca e infundat. Iarasi nu stim daca motorul tau papa ulei= ceva ce ar afecta catalizatorul si sondele...
Motorul nu papa ulei.
Cat despre verificarile mentionate nu prea stiu cum se fac practic.
Ca idee,ce vreau eu sa fac se poate sau nu?
Nu prea cred ca se poate. Citirea erorilor se face cu toate piesele montate si conectate, eventual si cu motorul pornit. Sondele se schimba la un anumit nr de km...
La mine citirea erorilor s-a facut doar cu contactul pus fara a se porni motorul si de aceea m-am gandit ca se poate verifica asa.
Cel putin logic asa pare.
Are altcineva alta parere?
Ca sa verfici sonda lamda ea trebuie montata pe evacuare nu numai in mufa ce vine de la ecu, odata montata trebuie pornit motorul si dus pana la temeratura optima de lucru ca sa poti citi cu ajutorul unui tester, valorile in timp real date de sonda lamdba . Numai asa poti verifica in mod corect sonda lambda
Incalzirea sondei lambda....pana la incalzirea motorului, sonda lambda este ncalzita ,,artificial'' pentru a lucra in conditii cat mai ideale. Dupa atingerea temperaturii de regim a motorului, incalzirea sondei este intrerupta. Daca intradevar este asta, si tester-ul nu te minte, se poate verifica tensiunea de alimentare si rezistenta , dar a incalzirii sondei. Pentru a iti face o idee te poti uita in autodata, dar o idee generala, nu cred ca vei gasi pentru modelul tau. Pentru a intelege cum lucreaza, arunca un ochi aici http://www.picoauto.com/app...ambda-sensor.html

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou