Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
foarte frumos explicat ca de obicei
multumim de lamuriri Smile
Skip ads

  • maryus31

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2012

  • Mesaj Privat
salut am lut si eu un carlig de remorcare original vectra b caravan si la m montat problema e la instalatia electrica daca ma puteti ajuta cum se face ? deoarece nu am mufa acea in porbagaj,daca iau instalatia electrica spate de la masina de unde am luat carligul merge sa o schimb sau trebe sa fac si alte modificari? masina mea nu a fost prevazuta cu carlig si vreau sa stiu daca schimb instalatia merge doar schimbata sau nu ?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca e vorba de o vectra b...
cred ca mai degraba raspunsul se gaseste in sectiunea speciala pentru aceasta masina
vectra c e complet diferita fata de vectra b din punct de vedere electric...
  • Mihaitl

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 2004 Y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut !
Am cumparat un carlig cu instalatia electrica SH dar am o mica problema !
priza are 7 pini si mufa tot 7 fire dar undeva pe cablu sunt 2 fire unul maro si altul albastru cu dunga galbena cu un papuc . Cel maro este taiat !
Imi poate spune cineva unde duc firele astea 2 ?
Cel albastru cu dunga galbena iese din mufa iar cel maro iese din priza
Skip ads

  • hstelian

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Omega 2002 X25dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea am si eu o problema am carligul am si trailer module acela dar problema este ca nu ma mufa care intra in rec-ul masini este taiata jos asa am cumparat masina . ma poate ajuta cineva cu o poza a acelei mufe ca sa vad ordinea firelor in mufa si culorile la ele mai exact o poza cu mufa pusa pe rec-ul masini. multumesc anticipat masina este cea din semnatura vectra c caravan 2005
  • banu ionut

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vivaro 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! Am o vectra c break si tocmai ce mi-am montat un carlig remorcare sh si nu am nici o mufa, numai fire.unde leg firele si de la modul si de la carlig?
  • banu ionut

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vivaro 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
salutare. cum pot pune poze ca sa pot explica ceea ce vreau sa aflu? am mufele astea si nu stiu daca trebuie sa leg carligul direct la mufa rotunda sau trebuie sa atasez si modulul care l-am primit odata cu carligul?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
care sunt cele mai intalnite prize pentru remorci si rulote?
cele cu 7 pini sau cele cu 13 pini?
Skip ads

  • florin dima

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salut, eu din cate stiu sunt mufele cu 7 pini. Eu am o rulota din '89 si am mufa din 7 pini, am mai intalnit rulotisti si tot la fel 7 pini, dar mai depinde si de anul de fabricatie, probabil. In general eu zic ca se foloseste in mare parte cu 7 pini.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Mie imi convine cu 7 pini...
La cele cu 7 pini din cate vad lipseste firul pentru becurile de mers inapoi...
Acesta este prezent doarla mufa cu 13 pini.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am tot rascolit TIS si am reusit sa scot schema completa a instalatiei electrice pentru carlig.

schema cred ca este completa. daca nu e completa mai scormonesc poate o gasesc completa.
ATENTIE: schema este cea pentru montarea carligului + trailer module care se infige in REC. Sunt convins ca nu se aplica si la modulele aftermarket.

A2_X97 este trailer module.
FR13 este siguranta 13 din REC
XR3 este mufa din REC care duce inspre partea din fata a masinii
XE1 este mufa de la piciorul stang al soferului
FE28 este siguranta 28 din UEC (sper sa nu gresesc aici).

pinii in mufa din REC:

pinii din mufa cu 13 pini (din TIS):


apoi am cautat pe net si pinii standard pentru cele 2 tipuri de prize folosite in europa, cele cu 7 pini si cele cu 13 pini:

se poate observa ca mufa pentru UK e de fapt formata din cea standard cu 7 pini + inca una tot cu 7 pini dar la care firele difera in functie de anul fabricatie.
primii 7 pini sunt comuni ambelor mufe de remorcare (a se intelege EU si UK).
  • florin dima

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu am o rulota din UK si la schema electrica de la carligul de remorcare am folosit una genereala, nu speciala pentru UK si a mers, nu am avut probleme. Si daca vrei, poti sa faci si bec pentru mers inapoi, dar trebuie sa modifici putin instalatia elctrica, asta inseamna sa nu mai ai lumini de pozitie stanga, dreapta, toate pe un singur fir si iti ramane un fir liber, care il faci pentru mers inapoi.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Mufa cu 7 pini e specifica uk ca si standard.
Cea cu 13 e pentru noi astia cu volan pe stanga.
Dar intre timp cele cu 7 au aterizat si pe la noi din cauza ca sunt mai simplu de intretinut...
  • todel80

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salut, se nimerește cârligul de la vectra c hatchback la berlinã? Vreau sa montez și eu un cârlig second-hand original pe masina și mai mult ca sigur voi gãsi la cele de UK (dezmembrãri) și cam toate sunt hatchback. Mulțumesc!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
hatchback si berlina sunt identice la caroserie, mai putin ceea ce tine de hayon.
adica, hayonul si luneta bancheta spate difera foarte putin la prinderi si polita.,

sunt 99,98% sigur ca se potrivesc carligele de berlina si hatchback.

sa-ti cumperi cu instalatie originala (cu trailer module si cablu care ajunge direct in REC).
sa nu faci greseala sa cumperi cu instalatie care se leaga de firele de la triple sau cine stie ce...
poti sa dai peste cap computerele masinii pentru o economie nu foarte mare...
  • todel80

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mulțam frumos. Numai bine!
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am achizitionat ieri un carlig original Westfalia-GM de pe o masina Vauxhall Vectra C 3.0 V6 CDTI SRI, an fabricatie 2008( se observa si din serie sasiu), cu serie VIN W0L0ZCF6881008470. Am atasat link cu masina ce era la dezmembrat in semnatura mea unde e prezentata masina mea.

Acum totul bine si frumos, azi m-am apucat sa verific in zona REC si sa vad pe unde scot firele. Am montat Trailer Module - ca era cel mai usor Very Happy si cand sa infig mufa de la cablaj in REC, locul era deja ocupat Very Happy
Acum si poza cu mufa de la donatoare Se observa o diferenta de 3 fire, 2 groase, rosu si maro in partea dreapta sus si firul 2 -alb/negru din stanga jos.. Deci masina era precablata dar oare de ce are aceste fire in plus?
Apoi am luat-o pe traseu si duce la urmatoarea mufa


Acum rugamintea mea catre voi, dragi colegi. Pe unde sa scot firele din portbagaj? Colegul Jgyprime imi recomanda sa nu dau alta gaura ci sa scot firele din mufa asta si sa le bag pe langa cele ce duc la iluminare numar si sa le reintroduc in mufa si mai departe in cupla.
Ce sa fac cu cablajul? Exista vreo mufa de cuplare pe mufa existenta a masinii si sa ma cuplez mai departe la cupla? Sau sa o iau usor cu desfacutul benzii ce infasoara firele si sa scot instalatia de pe masina si sa o pun p-asta de anglia? Mufa asta cu siguranta roz de ce difera? Sa inteleg ca ar fi la astea cu 13 pini? cu toate ca ea are undeva la 9 fire. Va rog sa ma sfatuiti.
Va multumesc frumos.

P.S Am mai observat ca in postul de mai sus colegul jgyprime a scris la detaliera schemei ca trebuie siguranta la nr.13 si am observat ca nu o am si imediat am luat manualul si-am citit ca la pozitia 13 scrie: Echipament de tractare -20A. Am pus-o si p-asta fiind cel mai usor lucru Laughing
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cu poze se schimba putin treaba...

siguranta este pentru pinul 9 din mufa cu 13 pini si este pentru un + permanent.
la mufa cu 7 pini acea siguranta nu e necesara (firul nu ajunge la cupla de remorca).
instalatia care exista deja pe masina ta este pentru cablajul mufei de 13 pini.
de asta ai si firele in plus in mufa de pe masina.

recomandarea mea e sa o scoti pe cea care e din uzina (o lasi in aer nu trebuie neaparat sa o si elimini de pe masina) si sa o folosesti doar pe asta din instalatia carligului.

legat de trecerea din interior spre exterior, nu stiu cat de sigur ar fi sa scoti pinii din mufa din spatele cuplei exterioare...
imi e sa nu cumva sa se rupa vreo siguranta care tine pinul in mufa si sa nu ai alte probleme dupa asta...
in cazul tau cred ca e mai sigur sa :
1. bagi firele printr-o gaura mai mare prin care sa incapa firele cu tot cu mufa in portbagaj (vezi care e mufa mai mica).
eu as scoate din calcul metoda asta (risti sa ramana neizolata complet si sa te trezesti cu apa in portbagaj).
2. sa scoti firele din mufa care intra in rec, tragi cablul in masina si apoi bagi pinii la loc in mufa care intra in rec (in aceeasi ordine evident)
metoda asta introduce aceleasi riscuri si sa nu mai stea firele cum trebuie.
3. sa tai firele din instalatia carligului, sa le bagi pe langa firele care ies spre numarul spate si apoi le cositoresti la loc, le izolezi bine cu tub termocontractor (se gaseste la metru pe la magazinele gen dioda).
asta mi se pare cea mai sigura si care introduce cele mai putine riscuri.

la carlig la instalatia electrica vad ca ai un fir alb.
acela e firul de masa si trebuie sa-l legi undeva la caroseria masinii (o sa gasesti prin portbagaj cateva puncte de masa de care te poti lipi si tu cu papucul rotund.



la carligul meu (care e bosal), firele care vin in priza exterioara se prind cu suruburi.
cam asa (secunda 26):

la mine nu e o problema deșurubarea firelor din mufa, trecerea firelor pe lângã cele de la lumina din bara si sa le pun la loc in mufa...
spre norocul meu, la mine firele din mufe corespund la culoare cu firele din pozele cu cuplele exterioare (cele puse de mine mai sus).
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de detaliere. Acel fir alb e defapt jumate alb si jumate maro si e masa si am sa o leg unde-s legate si celelalte 2 fire maro pe acel surub. Se vede in poze cu traseul cablului din portbagaj ca mai sunt legate 2 fire groase maro unde e o piulita de le strange. Deci sa scot siguranta ca am introdus-o degeaba in soclu. Very Happy
Despre scoaterea firelor din mufa raman la cele dinspre cupla fiind mai mica si am incercat de proba cu o surubelnita foarte mica ptr mecanica fina si zic eu ca merge sa le scot avand joc mai mare decat la mufa cealalta. Nu vreau sa tai firele si nici sa dau gaura in masina.
Am mai observat ceva si sunt cam depasit. La ultima poza pusa de mine cu mufa dinspre cupla numerotarea firelor nu corespunde la culoare ca-n pozele de mai sus cu schita mufei cu detalierea cablurilor din mufa fie la 7 fie la 13 pini. Nu-mi corespund 2 fire cu toate ca asa a venit din fabrica si cred ca a functionat. Astept un detaliu ceva.
Si pana la urma de ce se folosesc mufe cu 7 si mufe cu 13? Si mai observ un lucru. La cele cu 7 cablajul duce de la REC pana la cupla remorca/rulota pe cand la astea cu 13 ca-n cazul meu mai iti trebe un cablaj cu 2 mufe, de cuplare in asta existenta pe masina si in cupla de remorca. O tampenie as zice. Putea sa fie in aceesi varianta ca la cea de 7.


Ultima modificare facuta de ciprinel la Mie 18 Mai, 2016 9:57 pm, modificat de 2 ori in total
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca mufa aia care intra in cupla sa nu fie comuna cu cea de la cupla cu 13 pini si sa o poti inlocui la nevoie doar cupla fara sa mai schimbi si instalatia electrica...
La numerotare cam seamana cu cea cu 13 pini.
Nu ma pricep foarte tare dar seamana...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR