Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! Am o Vectra B din 2001, Z16XE. Am o problema cu ea de cateva saptamani, dupa un timp, in mers mi se aprinde check-ul, si acceleratia numai da niciun fel de semnal... Nu am probleme cu relanti-ul. In momentul in care mi se aprinde check-ul, pot sa merg cu ea doar in viteza, la relanti... practic acceleratia este moarta. Daca nu merg deloc cu ea, relanti-ul imi ramane la 800 de ture.... daca aleg sa merg cu ea la relanti cu check-ul aprins, creste cam pe la 1300-1400 de ture, depinde cat merg. Am fost la un tester, si a dat eroare la clapeta de acceleratie. Credeti ca as putea curata cumva clapeta, sau as face ceva sa nu dau banii degeaba pe toata clapeta? Va multumesc!
Skip ads

  • ovidiu86_h

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salut si bun venit pe forum! poti incerca sa dai jos acel ansamblu cu clapeta de acceleratie sa-l cureti si veificat acel senzor care zice in ce pozitie e clapeta .poti folosi si functia ''cauta'' unde sigur gasesiti mai multe chiar si un tutorial cu curatarea .numai bine!
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
multumesc pentru primire! am uitat sa precizez ca in cazul in care mi se aprinde check-ul, daca iau contactul si apoi il pun imediat(chiar si din mers), problema dispare pentru cateva secunde(dispare check-ul din bord, dupa care se aprinde iar)... daca stau 10-15 secunde cu contactul scos si dupa il pun, este posibil sa nu imi mai faca probleme pentru un timp... nu este nimic fix... asta ma deruteaza cel mai rau.Eu speram sa fie vreun senzor ceva... si nu clapeta cu totul... exact cum ai zis tu. O sa incerc sa curat clapeta dupa ce se mai incalzeste vremea... masina are motor de 1.6 16v.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sunt sanse mari sa ai ecu defect, e o problema tipica la motorul tau.
Skip ads

  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
cand am fost la tester, dupa ce am dat o tura cu testerul pus si nu a facut probleme(nu s-a aprins check-ul), mi sa zis ca e de la ECU(exact cum ai zis tu)... dar dupa ce m-am urcat in masina sa plec, iar s-a aprins check-ul, a mai venit odata omul si mi-a pus iar testerul si i-a dat eroare la clapeta de acceleratie... apoi, nu stiu cum a facut, dar din tester a dat drumul la masina... adica desi check-ul era aprins, acceleratia mergea... de aceea ma gandesc ca ar putea fi vreo problema cu vreun senzor... si am vrut sa vad si alte pareri.
  • bogdan87_mass

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2008

  • Mesaj Privat
salut colegu aceeasi problema a avuto si fratele meu numai ca la un golf 4 16 16v si dupa un indelungat timp de umblat la peste 10 serviceuri si la nici nu mai stiu cate diagnoze si inlocuit clapeta acceleratie buji fise si era din un singur fir intrerupt ... firele de la clapeta de accelerati, sunt vreo 6acolo si duc undeva pe la ECU acolo era un fir intrerupt si cand erau miscatre mergea bine poate si cate o sapt 2 3 si apoi iarasi vreo jumatate de an numai la relantiu asa la 1300 nu se putea accelera deloc..
  • bogdan87_mass

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2008

  • Mesaj Privat
eu as zice sa incerci sa verifici daca te stii cat de cat in electronica cu un aparat de masura firele de la clapeta de acceleratie si ECU sa vezi daca nu e vre-un fir intrerupt.sau copt din cauza temperaturii si vechimi ..
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
as putea sa verific si asta.... stie cineva unde are ecu vectra b Z16XE ?
Skip ads

  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
dupa ceva timp petrecut pe forum, am gasit o problema asemanatoare problemei mele AICI , singura deosebire este ca se intampla la o Corsa C... dar nu cred ca asta este o diferenta foarte mare...
Cred ca o sa o iau pe urmele baiatului de acolo, imediat ce se mai incalzeste putin afara. multumesc tuturor pentru colaborare Very Happy. O sa va tin la curent cu ce am rezolvat.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sunt 100% sigur ca ecu este defect.
urmareste tensiunile din pista 1 si 2 la pedala si clapeta acceleratie si o sa vezi ca la pista 2 la pedala sau clapeta nu se modifica, adica ramane intre 4,7 si 5v.
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
am pus interfata op-com pe masina dupa ce am vizualizat codurile de eroare "cu pedalele", si mi-a dat urmatoarea diagnoza...

OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC

hkj

OP-COM-Fereastra de comunicare -KW2000> 2001|Vectra-B|Motor|Z 16 XE

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali

Numãr ºasiu VIN: W0L0JBF1911148493
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DJTU
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE

Identificare: 1583

Data de fabricatie: P0201A07


Numãrul codurilor: 5

P0120 - Senzori poziþie 1&2 clapetã - corelaþie incorectã
(0Cool - Nu este prezent

P1550 - Avarie E-gaz - regim limitat prin management putere
(0B) - Nu este prezent

P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Nu este prezent

P0220 - Senzor 2 poziþie clapetã - tensiune prea mare
(01) - Nu este prezent

P0340 - Semnal incorect de la senzorul axei cu came
(00) - Nu este prezent


Nu prea stiu ce inseamna "avarie E-gaz"(nu stiu daca e EGR-u)... credeti ca merita sa desfac clapeta de acceleratie, sa ii schimb senzorii probabil, si sa o curat?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Exact cum am banuit .... senzor 2 clapeta acceleratie - tensiune mare.
In plus mai ai eroare si pe senzor ax came care indica tot o defectiune in ECU.
Variante: incercat reparare ECU sau inlocuit cu altul.
Nu umbla in alta parte ca o faci inutil.
Skip ads

  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
ok... am inteles... ai idee unde este ECU pus la modelul asta de vectra? o sa incerc sa il repar... sper sa reusesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU belit si posibil ceva la pedala, rar cu pedala dar se intampla.
ECU este pe motor lateral dreapta cum te uiti la el, da jos capac argintiu cu ecotec pe el, vezi doua mufe mari pe ceva ca un radiator din aluminiu. E prins cu 4 suruburi T10, folosesti un hex 8 ca merge perfect.
ECU se face, rar sa fie nerecuperabil. Chiar zilele trecute am avut un p0340 rezolvat cu succes. Un mare depanator din Iasi cerea 1,000lei pe asta, pai la banii aia iti iei ECU second...nu stiam de ce era asa multumit ca am venit, demontat, reparat, montat, probe, tester la o X suma incomparabila.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ady_balcesti a scris:am pus interfata op-com pe masina dupa ce am vizualizat codurile de eroare "cu pedalele", si mi-a dat urmatoarea diagnoza...

OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC

hkj

OP-COM-Fereastra de comunicare -KW2000> 2001|Vectra-B|Motor|Z 16 XE

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali

Numãr ºasiu VIN: W0L0JBF1911148493
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DJTU
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE

Identificare: 1583

Data de fabricatie: P0201A07


Numãrul codurilor: 5

P0120 - Senzori poziþie 1&2 clapetã - corelaþie incorectã
(0Cool - Nu este prezent

P1550 - Avarie E-gaz - regim limitat prin management putere
(0B) - Nu este prezent

P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Nu este prezent

P0220 - Senzor 2 poziþie clapetã - tensiune prea mare
(01) - Nu este prezent

P0340 - Semnal incorect de la senzorul axei cu came
(00) - Nu este prezent


Nu prea stiu ce inseamna "avarie E-gaz"(nu stiu daca e EGR-u)... credeti ca merita sa desfac clapeta de acceleratie, sa ii schimb senzorii probabil, si sa o curat?
atita timp cit codurile respective au specificatia "nu este prezent"ele se vor sterge .si vei avea inclinatia sa crezi ca au fost erori care s-au acumulat in timp,si ecu nu are nimic ,insa dupa ce vei incalzi motorul la 85...95 degrade vor reapare datorita citorva fire (din aluminiu)din interiorul ECU care fac contact foarte slab cind motorul, respectiv ECU e rece , cind motorul, respectiv ECU care fiind montat pe laterala motorului preia caldura odata incalzit acele fire nu mai fac contact generind acele erori.oricum nu te sfatuiesc sa incerci o reparare pe cont propiu decit daca ai rabdare,scule,si aptitudini pentru asa ceva,alfel risti sa distrugi un calculator care poate fi salvat si tu vei fi cel care va plati mai mult.cel putin in momentul de fata atita timp cit nu este umblat in el poate fi folosit ca moneda de schimb pentru cei care am vazut ca vind asemenea ecu si fac o reducere de pret pentru cei care il dau la schimb pe cel vechi.
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
am acasa electronist...de 50 si ceva de ani, cu o statie cu aer cald... si destula rabdare... nu cred ca ar fi vreo problema in reparare... am sters toate erorile acelea cu op-com-ul dupa cum am zis... ele au aparut in momentul in care am facut testul "cu pedalele"... am o mica problema cu op-com-ul... sper sa o rezolv si pe asta... in momentul in care pornesc masina, pur si simplu interfata numai functioneaza... parca taie alimentarea de la usb...softul imi zice sa conectez mufa USB, desi e conectata... dar in fine... astept sa treaca sesiunea (dupa 12),sa ajung acasa si sper ca isi face tata timp sa umble la ECU Smile o sa va tin in continuare la curent cu ce am rezolvat. multumesc tuturor pentru ajutor!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ady_balcesti a scris:am acasa electronist...de 50 si ceva de ani, cu o statie cu aer cald... si destula rabdare... nu cred ca ar fi vreo problema in reparare... am sters toate erorile acelea cu op-com-ul dupa cum am zis... ele au aparut in momentul in care am facut testul "cu pedalele"... am o mica problema cu op-com-ul... sper sa o rezolv si pe asta... in momentul in care pornesc masina, pur si simplu interfata numai functioneaza... parca taie alimentarea de la usb...softul imi zice sa conectez mufa USB, desi e conectata... dar in fine... astept sa treaca sesiunea (dupa 12),sa ajung acasa si sper ca isi face tata timp sa umble la ECU Smile o sa va tin in continuare la curent cu ce am rezolvat. multumesc tuturor pentru ajutor!
iti uram succes vreau doar sa te avertizez ca firele respective nu sint vizibile cu ochiul liber (ma refer la punctul unde sint intrerupte) de multe ori trebuiesc usor miscate ca sa le descoperi,operatie foarte riscanta de altfel (de asemaenea cele care sint bune se pot rupe din gresala foarte usor),iar statia de aer cald nu-ti foloseste la nimic in cazul asta iti trebuie un letcon finut si bun si iti mai trebuie o solutie (triclorura,,nu mai stiu sigur denumirea completa)necesara inlaturari gelului ca care sint acoperite respectivele fire,nu vreau sa te superi pe mine,nu contest experienta in domeniu a tatalui tau ,acestea sint doar niste sfaturi de care e bine sa ai grija .te salut si asteptam vesti.
  • ady_balcesti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
bineinteles ca are si letcon... eu sper sa reuseasca! Smile multumesc frumos pentru sfaturi ! o sa va dau vesti imediat ce fac ceva!
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
FYI: http://www.actronics.eu/en/...ation-Multec.html
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Da o stim numai ca la noi se repara""Romaneste" cu letconu ,rabdare si multe tigari(cei care fumeaza)rezultatul e acelasi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR