Parola noua?


Salut,

Am tot cautat pe forum dar nu prea am gasit o solutie la problema. Am un miros de fum in masina in special iarna la pornire si dupa ce merg cu ea 1 o ora. Mirosul se pare ca intra doar cand sistemul de ventilatie merge.
Am facut de curand revizia deci s-a schimbat toate filtrele. Si inainte de revizie aveam aceeasi problema. I-am facut si o spalare la motor, m-am gandit ca poate a ramas ulei pe galerie de la penultima revizie.
Proprietarul anterior i-a schimbat racordul flexibil dintre tobele de esapament ca avea aceeasi problema cu fumu. Deci racordul asta are 1 an .. nu cred ca s-a dus asa repede. Sub capota nu se vede nici o urma de fum, ma gandesc ca era innegrita daca scapa fum pe la motor.
Ce poate fi ?

Multumesc,
Bogdan
Eu am pe Zafira cu acelasi motor; un sistem ca la olcit ,adica din sistemul de evacuare gaze pleaca o conducta care intra in habitaclu si in momantul cand pornesti motorul o sa inceapa sa bage caldura la 19dt conducta este pe sub egr exista posibilitatea sa piarda gaze pe la imbinari sunt acolo niste garnituri de tabla verifica daca ai posibilitatea
badea daniel a scris: Eu am pe Zafira cu acelasi motor; un sistem ca la olcit ,adica din sistemul de evacuare gaze pleaca o conducta care intra in habitaclu si in momantul cand pornesti motorul o sa inceapa sa bage caldura la 19dt conducta este pe sub egr exista posibilitatea sa piarda gaze pe la imbinari sunt acolo niste garnituri de tabla verifica daca ai posibilitatea


Cam complicat ca n-am nici macar o rampa pe aici prin buc unde sa o pun sa ma uit prin ea. Stii cumva pe unde trage aeru in aeroterma ? Presupun ca in locu in care trage aer de afara sa il incalzeasca ajunge fum, deci acolo trebuie sa fie buba. Nu am idee unde e aeroterma la vectra C.

Merci
Salut!
Aceasi problema o am si eu la masina mea, astra G Y20DTH.
Imediat dupa pornire (acum, la 10C) intra miros de fum pe la ventilatie, dar numai pentru 1-2 minute.
N-am depistat de unde vine problema asta...
adware_man a scris: Salut!
Aceasi problema o am si eu la masina mea, astra G Y20DTH.
Imediat dupa pornire (acum, la 10C) intra miros de fum pe la ventilatie, dar numai pentru 1-2 minute.
N-am depistat de unde vine problema asta...


La mine am impresia ca baga si dupa ce mergi cu masina dar cred ca te inveti cu mirosul. Alta chestie e ca s-ar putea in timpul mersului curentul de aer sa impinga fumul in alte directii si in masina sa nu mai intre asa mult. Oricum problema ramane si e grava, multi au murit de la monoxid.
Doamne fereste! La asta m-am gandit si eu prima data cand am simtit mirosul. Si chiar daca unii spun ba ca asa e iarna, altii ca asa e la rece pana se incalzesc nu stiu ce conducte eu raman la parerea ca pierde pe undeva pe la evacuare. Dar cum ajunge totusi in inralatia de climatizare?

Edit: uite ce mai zic altii la alt model de motor: http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1114535
adware_man a scris: Doamne fereste! La asta m-am gandit si eu prima data cand am simtit mirosul. Si chiar daca unii spun ba ca asa e iarna, altii ca asa e la rece pana se incalzesc nu stiu ce conducte eu raman la parerea ca pierde pe undeva pe la evacuare. Dar cum ajunge totusi in inralatia de climatizare?

Edit: uite ce mai zic altii la alt model de motor: http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1114535


Da sigur este o problema, n-ar trebui sa intre absolut nimic in sistemul de ventilatie. Tot fumul trebuie sa ajunga prin sistemul de evacuare in spatele masinii. Am citit si eu topicul acela dar zice de racodul flexibil dintre cele doua tobe, cel care a fost schimbat de 1 an si verificat acum o luna la ultima revizie.
Stii cumva prin bucuresti vreo rampa free unde poti merge sa arunci cu privirea ?
Poate ne ajuta cineva cu o schema a sistemului de ventilatie ca nu prea gasesc nimic pe net.
Am avut un Ford Escord diesel cu acelasi gen de problema, dar eu stiam care e buba, doar ca nu gaseam ce trebuie. La Escort "saxofonul" avea 2 arculete pe galerie pentru a-i permite mobilitate la trepidatiile motorului diesel si pentru a nu se fisura o prindere directa in suruburi. Escortul avea garda foarte joasa si am agatat coloana de esapare intrun canal "adus la nivel" de "inginerii constructori" care asfalteaza drumurile in tara asta; concluzia este ca mi-au sarit arculetele alea si le-am pierdut. Nu am gasit nici noi, nici la dezmembrari (nu am gasit decat de 2-3 ori si cu conditia sa iau cu tot cu saxofon). De atunci, a inceput sa imi intre miros de fum in masina. Nu exagerat, dar se simtea uneori.
Nu stiu daca voi e aceeasi problema (nu stiu nici daca aveti sistemul ala cu 2 arculete), dar merita sa verificati pentru a fi siguri.
@creatorul, 100% e o problema si la mine, si la tine.
La Z19DT, racordul flexibil chiar e o problema, mai toata lumea il schimba. Daca l-ai schimbat de un an, ar trebui sa fie ok.
La varul meu care are acelasi motor, s-a rupt un pic acest racord, dar simptomele erau altele, nicidecum fum in masina. Fasaia tare cand accelera.
Altfel, trebuie luat tot ce inseamna evacuare la puricat, incepand de la galerie.
Din pacate nu stiu nicaieri o rampa free unde sa se poata face verificare, si oricum la ce prapad e afara...
Si da, trebuie verificat neaparat. In functie de vreme si de timp, eu voi ajunge la un service,

Edit: M-am mai documentat un pic si avem 3 variante:
- racordul flexibil de la evacuare (@creatorul, la tine iese din calcul);
- garnitura de la galeria de evacuare;
- filtrul de polen (asta e cel mai probabil la mine defectiunea, am filtru de polen de hartie, pana acum aveam carbon-activ si am 2 cleme care inchid carcasa lui lipsa si e posibil sa nu fie in regula treaba pe acolo).

In ce ma priveste, oricum trebuie sa fac revizia in ~ 2000 km, deci o sa cumpar de pe acum un filtru de polen carbon-activ sa il schimb si sa vedem ce iese...
adware_man a scris: @creatorul, 100% e o problema si la mine, si la tine.
La Z19DT, racordul flexibil chiar e o problema, mai toata lumea il schimba. Daca l-ai schimbat de un an, ar trebui sa fie ok.
La varul meu care are acelasi motor, s-a rupt un pic acest racord, dar simptomele erau altele, nicidecum fum in masina. Fasaia tare cand accelera.
Altfel, trebuie luat tot ce inseamna evacuare la puricat, incepand de la galerie.
Din pacate nu stiu nicaieri o rampa free unde sa se poata face verificare, si oricum la ce prapad e afara...
Si da, trebuie verificat neaparat. In functie de vreme si de timp, eu voi ajunge la un service,

Edit: M-am mai documentat un pic si avem 3 variante:
- racordul flexibil de la evacuare (@creatorul, la tine iese din calcul);
- garnitura de la galeria de evacuare;
- filtrul de polen (asta e cel mai probabil la mine defectiunea, am filtru de polen de hartie, pana acum aveam carbon-activ si am 2 cleme care inchid carcasa lui lipsa si e posibil sa nu fie in regula treaba pe acolo).

In ce ma priveste, oricum trebuie sa fac revizia in ~ 2000 km, deci o sa cumpar de pe acum un filtru de polen carbon-activ sa il schimb si sa vedem ce iese...


Filtrul de polen cred ca iese din discutie .. nu are voi sa ajunga fum pana in filtru ala care e undeva sub parbriz. Oricum nu cred ca are cum sa filtreze fumul daca ajunge la el, chiar daca filtreaza particulele mirosul de fum tot ramane.
Cred ca o sa ajung la EDS in 2-3 sapt ca oricum trebuie sa schimb si distributia, dar as fi vrut sa ma uit eu sub ea inainte sa vad ce si cum.
Multi spun ca au schimbat filtrul si s-a rezolvat. Eu oricum o sa-l schimb.

La EDS (la Marius) am fost si eu marti, dar pentru o diagnoza Tech2. Stiam de problema cu mirosul de fum, insa nu mi-a mai trecut prin cap sa-l intreb...
Sa revii cu un feed-back te rog.
eu am canal sub garaj cat este masina de lunga si stau in buc. noi daca poti si ai timp te ajut cu placere
Salut!
Verificati racordul flexibil. La mine de acolo e. Z19dth


Adi G.
La Z19DTH se mai simte de la clapetele de pe admisie, daca scapa, si stai pe loc.

Cred ca si de la epurator mai iasa gaze de carter, si epuratorul e fix in stanga, unde e filtrul de polen.

Dar, cel mai probabil e o fisura pe evacuare. (garnitura, galerie evacuare - se fisureaza inainte de Turbo si e corp comun).
Azi i-am schimbat filtrul cu unul carbon activ. Cand am dat cu spatele si fumul a intrat sub masina in ventilatie aveam acelasi miros. Asa ca nu prea ajuta filtrul "imbunatatit".
si eu sunt in acelasi caz. am dat cu spatele si mi-a intrat fum..pe unde nu stiu...ma gandesc acum, sa nu fie zapada pe unde trage aer in mod normal aeroterma. la astra H stiu ca trage pe undeva prin stanga, cum te uiti la motor. dar o sa ma mai uit si eu. am tot crezut ca e de la altii din fata...dar de vreo 2 sapt imi face si mie asa...poate mai aflati si voi ceva

va salut
Salut!
Eu am scapat de miros, schimband racordul flexibil.
@creatorul, roaga pe cienva sa ti-o porneasca dimineata cand e rece (atunci dieselu scoate cel mai mult fum), si cu capota deschisa, poate vezi vre-un fir de fum de unde vine. Dpf ai? Termostatul iti functioneaza bine?


Adi G.
Aceasi problema o am si eu. Am o Astra H GTC cu Z19DT cu DPF si cand stau pe loc si e ventilatia pornita imi intra miros de gaze in interior si cand accelerez se aude un fasait in momentul in care intrerup accelerarea. Am fost la service si tipul mi-a spus ca se vede un pic afumat racordul flexibil. Trebuie sa-l schimb neaparat?
Momentan te deranjeaza mirosul. Mai tarziu o sa dea eroare DPF-ul.
Tu alegi.
Aceeasi problema, masina servisata complet cu cateva luni in urma! La masina e 1,9 cdti, si am observat cand stau pe loc cu motorul pornit, si ies afara din masina, simt un miros pronuntat de ulei ars, ca la rabe ceva de genul! E normal asta?

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou