Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Uite ce zice Michelin despre durata de folosinta a anvelopei:
"Dacã o anvelopã este produsã și livratã cãtre un depozit în care este pãstratã în mod corespunzãtor, fãrã a fi expusã luminii directe a soarelui sau contactului cu hidrocarburile, printre alți factori, și rãmâne acolo un an, în așteptarea unui cumpãrãtor, uzura sa este asemãnãtoare cu cea care ar fi existat dacã ar fi fost montatã pe un vehicul și folositã timp de trei sãptãmâni. Așadar, din acest punct de vedere folosirea nu este egalã cu depozitarea, și nivelul de performanțã al produsului nu este influențat de timpul petrecut în depozit.
Și care este momentul în care, indiferent de circumstanțe, ar trebui sã schimbați setul de anvelope?
Zece ani potrivit recomandãrilor Michelin, chiar dacã anvelopele dumneavoastrã nu au atins limita de uzurã. Zece ani reprezintã durata de viațã realã, însã dupã cinci ani, verificarea anvelopelor dumneavoastrã trebuie sã fie fãcutã periodic. În orice caz, presiunea din anvelope trebuie sã fie verificatã în fiecare lunã, așa cã nu uitați sã aveți grijã de aceste obiecte aparent simple, pentru cã poartã o mare responsabilitate."
Skip ads

  • georgeleus

  • Mesaje scrise: 872
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Hmm... devin din ce in ce mai pornit pentru ele...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:Uite ce zice Michelin despre durata de folosinta a anvelopei:
"Dacã o anvelopã este produsã și livratã cãtre un depozit în care este pãstratã în mod corespunzãtor, fãrã a fi expusã luminii directe a soarelui sau contactului cu hidrocarburile, printre alți factori, și rãmâne acolo un an, în așteptarea unui cumpãrãtor, uzura sa este asemãnãtoare cu cea care ar fi existat dacã ar fi fost montatã pe un vehicul și folositã timp de trei sãptãmâni. Așadar, din acest punct de vedere folosirea nu este egalã cu depozitarea, și nivelul de performanțã al produsului nu este influențat de timpul petrecut în depozit.
Și care este momentul în care, indiferent de circumstanțe, ar trebui sã schimbați setul de anvelope?
Zece ani potrivit recomandãrilor Michelin, chiar dacã anvelopele dumneavoastrã nu au atins limita de uzurã. Zece ani reprezintã durata de viațã realã, însã dupã cinci ani, verificarea anvelopelor dumneavoastrã trebuie sã fie fãcutã periodic. În orice caz, presiunea din anvelope trebuie sã fie verificatã în fiecare lunã, așa cã nu uitați sã aveți grijã de aceste obiecte aparent simple, pentru cã poartã o mare responsabilitate."

Merci de explicatii, mi se par logice.

Asa cum rezista un furtun de apa pentru motor 3-5 ani in depozit (cu intretinere, stiu ei cum) la fel rezista si anvelopele in depozit. Si daca mergi cu ele (ma refer la anvelope premium aici) te tin atat cat le-au gandit inginerii care le-au proiectat. Tot ei au dat si conditiile de pastrare din depozit, dupa calcule si diverse teste efectuate de ei.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:Uite ce zice Michelin despre durata de folosinta a anvelopei: [...] În orice caz, presiunea din anvelope trebuie sã fie verificatã în fiecare lunã, așa cã nu uitați sã aveți grijã de aceste obiecte aparent simple, pentru cã poartã o mare responsabilitate."

,,O mare responsabilitate,, - personal consider ca e destul de mult adevar in afirmatia asta, in special in ceea ce priveste distanta e frânare.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu am anvelope de vara Michelin Primacy HP, cele cu care a venit masina, au aproape 5 ani si inca vreo 3-4 mm, dar se prezinta OK din orice punct de vedere, nu au galme, nu sunt crapate/fisurate... au aderenta buna inca (mai putin pe ud/acvaplanare ca s-a mai tocit profilul).
Ca sa revenim la @georgelus, daca anvelopele au fost pastrate corspunzator si au si un discount bun, nu cred ca e o afacere proasta.
  • schneider369

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Trebuie sa-mi cumpar anvelope de iarna si am gasit anvelopele astea : http://www.cauciucuridirect...ny/55/16/R-155920

Aveti idee daca acei tepi aduc un plus de aderenta ? Adica sunt ok acele anvelope ? Pe un forum din Germania lumea parea multumita , unii chiar foarte multumiti de ele , erau cativa care comentau ca fac un zgomot deranjant. Dar nu prea am cum sa iau in considerare acele pareri pentru ca drumurile din DE nu se compara cu cele din RO si nici climatul.

A folosit cineva astfel de anvelope cu tepi ?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Evident ca vor fi mai zgomotoase,iar acei tepi se vor uza foarte repede pe asfalt fara zapada.Sunt pentru tari (zone) unde e mereu zapada sau gheata pe carosabil:

"Acest model de cauciuc a fost special conceput pentru a face fata celor mai precare conditii de iarna
Tintele (Nituri, tepi, crampoane, cuie) au fost modificate pentru a corespunde standardelor legislatiei in vigoare si pentru a nu distruge carosabilul
Aceste nituri ajuta la indepartarea zapezii si a ghetii de pe carosabil, rezultand astfel o tractiune extrem de buna
Cauciucul ofera performante cu 20% mai bune in ceea ce priveste manevrabilitatea autovehiculului pe carosabil acoperit de gheata
Pot echipa mai multe tipuri de autoturisme, de la SUV-uri la 4X4 dar si autovehicule din clasa compacta si medie
Ofera tractiune si aderenta mai buna, dar si siguranta optima pe carosabil acoperit de gheata si zapada
Aceste cauciucuri sunt optime drumurilor din tarile in care carosabilul este complet acoperit de zapada, si iernile sunt lungi si grele."
  • schneider369

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Deci raman la cele fara tepi. Multam de informatii
Skip ads

  • georgeleus

  • Mesaje scrise: 872
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am fost, am vazut, am montat, am si testat pe prima zapada.
Per total multumit.

Deci repet:
Dunlop Wintersport 3D.
185/65/15
191ron.
Noi, fabricatie W21-W27 2011.
Aici.

Prezentarea pneurilor.

Succes si multumesc pentru sfaturi !
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Totusi, de ce le-ai luat asa "batrane" si de ce doar de 185 pe Astra H?
  • georgeleus

  • Mesaje scrise: 872
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Batrane"...
Am mai spus:
- pretul e mai mult decat decent.
- merg foarte rar cu masina (maxim 4.000 Km pe sezon de iarna)
- tin foarte mult la firma Dunlop (motive subiective)
- tin foarte mult la modelul 3D (desi M3-ul a fost "tatal lor" dar nu se mai fabrica)
- avand in vedere ce s-a mai discutat, cred ca mai curand crapa masina inaintea pneurilor

Cat despre "doar pe 185" e pentru ca un pneu mai ingust are o eficienta mai mare pe zapada si e un pic mai economic (bine, aspectul asta se justifica mai mult pentru cine merge foarte mult).
Sa stii ca datorita centimetrului ala in minus simt ca se misca un pic mai fin servodirectia (ori o fi placebo) Smile

Deci nu regret.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
De acord cu @georgeleus,anvelopa mai ingusta taie mai bine zapada,si eu am luat anvelopele de iarna mai inguste ca cele de vara!
Skip ads

  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
nu sunt hotarat 100% , dar as dori Nokian Wr D3 195/65R15 91T. mai are cineva sau a mai folosit? Rog pareri, multumesc!
  • georgeleus

  • Mesaje scrise: 872
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mihaidarie, Nokian mai au colegii mei pe masinile de firma. Am avut si eu ocazia sa merg cu una din masini pe zapada/gheata si pot spune ca am ramas multumit.
La fel de multumit ca si dupa PointS .
Iti confirm ca si directorul vulcanizarii de langa mine si-a cumparat pentru masina personala Nokian. Deci daca si el la valoarea lui le prefera...

@ Pub: ascunde Top 5-ul ala ca daca vede Michelin ca nu se regaseste prin el... iese belea. Smile)
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nokian sunt anvelope premium, chiar daca nu fac parte din categoria asta. Bafta.
  • georgeleus

  • Mesaje scrise: 872
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sincer, am crezut ca e coincidenta similaritatea nomenclaturii cu celebra firma finlandeza.
Insa nu e.

Chiar sunt finlandeze si au ditai fabrica / terenul de joaca pentru testare. Am urmarit documentarul si-am ramas placut impresionat.

Deci pentru fanii Nokian:
Video.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
sal,
tre' sa iau cauciucuri de iarna 175/65/R14 si am de ales intre urmatoarele modele : Nokian WR D3(2013) , Dunlop SP WinterResponse (2011) si Vredenstein Snowtrac3(2014) . Mentionez ca am avut DUnlop WinterResponse SP2 (din 2009 pana in aprilie 2014 - au fost ok 5 ierni, dar ptr ca fiind model mai vechi singurele care seamana la "carne" / santuri sunt SP WinterResponse de acum). Un top cu cele 3 modele cam cum ar arata in opinia dvs. ?
10x
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
@shc, clasament ADAC 2015 la dimensiunea ta
  • georgeleus

  • Mesaje scrise: 872
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Vredestein mi se pare cea mai buna solutie la pret. Desi in anumite teste (strict pe umed), pot acvaplana in conditii fortate.
Dar daca mergi usurel, cu siguranta n-o sa ai probleme.

Daca banii nu sunt o problema, in opinia mea as orienta prioritatile astfel:
1) Nokian
2) Dunlop
3) Vredestein

Drumuri bune !
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
10x pentru raspunsuri . Sa vedem ce preturi imi face, "last price" cum s-ar zice Very Happy
Dunlopurile a zis ca mi le da 200 lei bucata ... sigur le duc 190 lei/buc( ar fi tentant), Vredenstein snowtrac3 la 225 lei/buc si Nokian WR D3 cica la 230 lei/ buc , dar cred ca pot obtine pretul de pe net de 220 lei/buc( as incerca ) . Ma mai documentez putin + parerile dvs. si sigur voi alege bine Very Happy .

@borsy test ADAC 2015 nu se face la ultimele modele de anvelope iesite pe piata ?... zic asta deoarece nevazand Nokian pe acolo, mi se pare cam dubios , fiind recunoscuta ca firma care fabrica printre cele mai renumite anvelope de iarna, testate foarte bine/ amanuntit . Acum scuza-ma daca gandesc mai la rece asa :d ... dar Sava Ekimo si Fulda kristal ... fata de orice Nokian dedicat iernii ... nu stiu .. Very Happy. Plus ca de Dunlop winter response 2 nu ma indoiesc de calitatile lor, ca si anvelope de iarna , dar difera foarte mult de winter response (simplu) - cele pe care as avea ocazia sa le iau la pret bun .
Inca o data , chiar mi se pare suspect testul asta din simplul motiv ca Nokian nici nu apare pe acolo ... ce zici? Te intreb ptr. ca mai mult ca sigur ai citit mult mai multe decat mine referitor la acest aspect si chiar as aprecia daca mi-ai raspunde de ce nu e mentionat nici un model Nokian in testul asta si totusi e mentionat sa zicem un Pirelli pe ultimele pozitii, care se stie ca nu au nici o treaba cu cauciucurile de iarna , de altfel si dpdv al raportului calitate/pret se poate obs. ca "marca face pretul" . Sa-i iubeasca oare pe italieni mai mult decat pe finlandezi ( tara nordica de altfel in care conditiile meteo iarna bat spre extrem )?
Chiar sunt contrariat Smile)).
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Chestionar

Ce marca recomanzi?
Barum 0%
Bridgestone 0%
Continental 7%
Debica 7%
Dunlop 15%
Goodyear 7%
Falken 0%
Fulda 0%
Hankook 15%
Kumho 0%
Matador 0%
Michelin 23%
Nexen 0%
Nokian 15%
Pirelli 0%
Sava 0%
Semperit 0%
Toyo 0%
Vredestein 0%
Yokohama 7%
13 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR