Parola noua?


Are cineva pe Astra H asistenta la plecarea din panta ce implica , si daca se poate monta aftermarket ?
Nu stie nimeni , sunt cativa aici pe forum care vand masini cu acesta obtiune.
Nu vad pt ce iti trebuie asistenta la plecarea din PANTA ? In RAMPA se poate dar in panta ma indoiesc Smile
Ma rog fie in rampa in panta oricum la unii soferi si soferiti este un strict necesarn iar pentru altii un moft.
Smile nu-i chiar asa dar ma rog sa nu intram in polemici. Parerea mea este ca asistenta la plecare in rampa este de fapt TC-ul sau mai nou se numeste ASR.
TC- Traction Control
HSA- Hill Start Assist ( Asistenta la plecare in rampa)
"ASR"
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune ; reduce momentul de rotație al motorului în cazul in care, la demaraj, roțile tind sa patineze, astfel asigurand o aderență mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forța de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.

HSA (sistem de asistență la pornirea din rampă)
Acest sistem previne deplasarea spre înapoi a vehiculelor și permite pornirea mai ușoară din rampă prin menținerea presiunii în sistemul de frânare, în timp ce șoferul mută piciorul de pe pedala de frână pe pedala de accelerație, pentru a porni de pe loc din rampă.
Dacă informațiile de la diferiți senzori și de la ECU indică faptul că vehiculul este oprit în rampă, sistemul menține presiunea în sistemul de frânare (timp de maximum două secunde) după ce șoferul eliberează pedala de frână, până când acesta apasă pedala de accelerație. Sistemul va reduce presiunea în sistemul de frânare în funcție de apăsarea pedalei de accelerație de către șofer și de cuplul motor generat.

Asistenta la pornirea in panta (Hill Start Assistant)
Acest sistem ne ajuta la urcarile pe drum de munte, sau pe drumuri cu un grad de urcare mai ridicata. Sistemul impiedica automobilul ca acesta la pierdere de turatie sau o clipa de neatentie sa alunece in spate, astfel soferul nu mai are nevoie sa franeze cu frana de mana.

Bun dupa ce am definit sa vedem si ce modificari ar implica monatrea lui.
TC=ASR si in plus fata de a reduce puterea motorului cand rotile tind sa patineze, mai face ceva: franeaza automat roata care patineaza si in acest fel diferentialul o invarte pe cea care are aderenta mai buna; Acest lucru se intampla cand rotile motrice ruleaza pe suprafete cu aderenta inegala.
Cat priveste HSA sincer nu vad rostul acestui sistem decat daca ai motor pe benzina, la diesel pornirea din rampa se face fara a fi nevoie sa accelerezi doar eliberezi ambreiajul, asa ca...
ionutz2008 a scris: Are cineva pe Astra H asistenta la plecarea din panta ce implica , si daca se poate monta aftermarket ?

Am eu pe masina din semnatura. Ce implica...
La plecare de pe loc din panta, dupa ce eliberezi pedala de frana masina ramane infranata inca 1-2 secunde cat sa-ti permita sa accelerezi putin si sa dai drumul pedalei de ambreiaj. Practic, tine locul franei de mana la plecare din panta, doar ca in mod automat. Tin sa precizez ca sistemul nu se activeaza decat in pantele mai abrupte.
si eu am tc-ul pe masina
vreau sa spun ca ma scos de doua ori in iarna asta din situatii grele, la urcare pe un drum cu zapada si gheata
roata rupea asa ,se invarte putin dupa care se opreste daca derapeaza si iar trage cand simte ca are aderenta
e super si vine la pachet cu esp-ul din fabrica , nu stiu daca se poate monta separat pe masina
Mda , sa fiu mai explicit poate nu sa inteles , se poate activa HSA sau mai trebuie vre-un modul ceva pentru a avea acest moft .
Adrian tin sa te informez ca exista TC fara ASR, dar nu se poate sa ai TC fara ABS si acceleratie electronica.
Cat priveste HSA banuiesc ca trebuie sa ai ABS, ASR, ESP si dupa aia sa te gandesti sa montezi HSA, daca ECU masinii stie de aceasta functie; corectati-ma daca gresesc.
Probabil mai exista un senzor pe undeva care "simte" cand masina e in panta.
Am uitat sa spun ca sistemul functioneaza in ambele sensuri, adica si atunci cand pleci de pe loc cu spatele intr-o panta.
asta nu am mai testat, e super daca e asa
Pentru cei care stiu si au experienta spun ca acest sistem nu se justifica in cazul diesel-urilor stiti dvs de ce Smile
Astra-H nu are asa ceva, nu stiu de unde a-ti scos-o, din gama Opel doar masinile fabricate dupa 2010 au: Insignia, Astra-J,...

CristianTM.
@CristianTM, tin sa te contrazic Zafira B si Astra H au si aceasta optiune uitate la :
cap.9-18 Conducerea si Utilizarea autovehiculului(Sistem de asistenta la pornirea in rampa)
http://www.opel.ro/content/...RO__model_9.0.pdf
CristianTM a scris: Astra-H nu are asa ceva, nu stiu de unde a-ti scos-o, din gama Opel doar masinile fabricate dupa 2010 au: Insignia, Astra-J,...

CristianTM.

Esti prost informat. Te invit oricand sa-l probezi pe masina mea (Astra H `06) si daca nu il are ti-o dau tie gratis.


http://www.astraclub.ro/ind...ill-start-assist/
Oprirea/Pornirea in panta se face din cate stiu la masinile care nu mai au frana mecanica (adica maneta) ci doar un buton. NEVAZAND nici o Astra-H / Zafira-B cu frana buton in loc de maneta...mea culpa, am tras concluzia ca nu exista. Inseamna ca sistemul functioneaza si pe maneta clasica.

CristianTM.
Functioneaza, dar cum zicea un coleg mai devreme numai intr - o panta mai accentuata.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou