Parola noua?


  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
sall,am s eu o mica problema la un vectra A,1.6 benzina-gpl din 89.Ieri am circulat toata ziua cu ea fara nicio prb,iar azi dimineata knd am dat sa o pornesc a dat sa porneasca dupa care imediat sa oprit,apoi incercand din nou knd pe benzina knd pe gaz dar nimik, s tot incercand mi-sa parut ceva ciudat la sunet,parca invartea in gol sau cv de genu s uitanduma la cureaua de distributie am realizat k st cativa zimti dati peste cap,rupti pe o parte.
As dori sa imi explice cineva mai cu deamanuntul cum se face operatia de schimbat cureaua s de punere la punct,mentionez ca este varianta cu intinzator pe pompa de apa.Ast cateva indrumari,Va multumesc!
Salut!
Atunci cand am schimbat distributia pe masina mea (Vectra a '93, 1.8i), am vazut ca mecanicul a invartit arborele pana la un anumit punct. Adica trebuie sa fie aliniate la un semn facut. La mine a fost semn facut deja, ceea ce insemna ca a mai fost chimbata distributia sau cel putin cureaua, si mai mult ca sigur, deoarece am depasit de o luna 300.000km. Poate si la tine este marcat, vospit sau in vreun fel, si trebuie aliniate si jos si sus sa fie le semn. doar atunci il dai jos, si pui cureaua noua. nu il mist de la loc in nici un caz. altfel il strici. Poate ai noroc si ambele fulii au ramas la locul lor, si atunci e ok. le alimiezi si il schimbi. Eventual te duci la un mecanic bun. Iti doresc mult succes.
Stima
  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
ok,o sa vad ce oi reusi,oricum mai ast pareri ca momentan nu ii fac nimik pana sambata.Ms pt parere,o seara buna!
80SKY a scris: Salut!
Atunci cand am schimbat distributia pe masina mea (Vectra a '93, 1.8i), am vazut ca mecanicul a invartit arborele pana la un anumit punct. Adica trebuie sa fie aliniate la un semn facut. La mine a fost semn facut deja, ceea ce insemna ca a mai fost chimbata distributia sau cel putin cureaua, si mai mult ca sigur, deoarece am depasit de o luna 300.000km. Poate si la tine este marcat, vospit sau in vreun fel, si trebuie aliniate si jos si sus sa fie le semn. doar atunci il dai jos, si pui cureaua noua. nu il mist de la loc in nici un caz. altfel il strici. Poate ai noroc si ambele fulii au ramas la locul lor, si atunci e ok. le alimiezi si il schimbi. Eventual te duci la un mecanic bun. Iti doresc mult succes.
Stima


cum sa faca asa ceva vrei sa-si distruga masina?ce ai zis tu este valabil doar cand masina este in regula si vrei sa schimbi cureaua sau pompa de apa
daca motorul sa oprit in mers si a sarit cureua e grav supape strambe si posibil pistoane sparte in cel mai rau caz
mam documentat dupa o carte specializata de mecanica si informatile unui prieten mecanic si mia zis asa:
_punerea la punct a distributiei se face astfel pistonul nr1 se ridiaca la PMI (punct maxim intern adica sus de tot)apoi se pune la semn
-axul cu came se roteste de el pana supapa admisiei incepe sa se deschida apoi pui roata dintata a axului cu came la semn
-abea apoi pui cureaua si ai grija sa o pui stransa pe cele doua roti dintate.
cred ca am fost destul de explicit daca nu pm si vb, iti explic si la tel daca e nevoie
  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
ok ms pt informatii.Ideia e k mie nu mi-sa oprit din mers,doar ca am oprito eu seara s dimineata knd sa ii dau cheie a dat frt putin sa porneasca dupa care se auzea un sunet k s cum invartea motorul in gol iara creaua e la locul ei doar k am obs cativa zimti crapati s pe care pur s simplu ii dai peste cap cu degetele,st rupti zimti de pe curea doar pe o singura parte s banuiesc ca in timp ce da sa invarta se dau pese cap acei zimti s mere in gol.
suvy a scris: ok ms pt informatii.Ideia e k mie nu mi-sa oprit din mers,doar ca am oprito eu seara s dimineata knd sa ii dau cheie a dat frt putin sa porneasca dupa care se auzea un sunet k s cum invartea motorul in gol iara creaua e la locul ei doar k am obs cativa zimti crapati s pe care pur s simplu ii dai peste cap cu degetele,st rupti zimti de pe curea doar pe o singura parte s banuiesc ca in timp ce da sa invarta se dau pese cap acei zimti s mere in gol.


ok am inteles.insemna ca este de bine sper sa nu ai supape strambe mie mi sa intamplat si ma costat 1200 ron sa o fac acum sa intamplat sami sara de la punct si ma ocup de ia
din cauza pompei de apa.
tu trebui sa verifici daca tia sarit de la punct astfel:
-desfaci roata din partea cu distributia sa ai loc, desfaci fulia transmisiei sa vezi semnu
-invarti de vibrochen pana vine la semn cam 2 ture complete (sa ai grija sa nu fie pompa blocata)nu invarti NICIODATA de axu cu came ca rupi cureaua
-dupa ce ai pus vibrochenu (arborele cotit) la semn, te uiti sa vezi daca si roata dinatata este la semn sus
daca este e ok ai scapat de chin si bani dati
daca nu vine inseamna ca este sarita dela punct si trebui sa faci ce am zis eu mai sus.
florinel_198622 a scris:
80SKY a scris: Salut!
Atunci cand am schimbat distributia pe masina mea (Vectra a '93, 1.8i), am vazut ca mecanicul a invartit arborele pana la un anumit punct. Adica trebuie sa fie aliniate la un semn facut. La mine a fost semn facut deja, ceea ce insemna ca a mai fost chimbata distributia sau cel putin cureaua, si mai mult ca sigur, deoarece am depasit de o luna 300.000km. Poate si la tine este marcat, vospit sau in vreun fel, si trebuie aliniate si jos si sus sa fie le semn. doar atunci il dai jos, si pui cureaua noua. nu il mist de la loc in nici un caz. altfel il strici. Poate ai noroc si ambele fulii au ramas la locul lor, si atunci e ok. le alimiezi si il schimbi. Eventual te duci la un mecanic bun. Iti doresc mult succes.
Stima


cum sa faca asa ceva vrei sa-si distruga masina?ce ai zis tu este valabil doar cand masina este in regula si vrei sa schimbi cureaua sau pompa de apa
daca motorul sa oprit in mers si a sarit cureua e grav supape strambe si posibil pistoane sparte in cel mai rau caz
mam documentat dupa o carte specializata de mecanica si informatile unui prieten mecanic si mia zis asa:
_punerea la punct a distributiei se face astfel pistonul nr1 se ridiaca la PMI (punct maxim intern adica sus de tot)apoi se pune la semn
-axul cu came se roteste de el pana supapa admisiei incepe sa se deschida apoi pui roata dintata a axului cu came la semn
-abea apoi pui cureaua si ai grija sa o pui stransa pe cele doua roti dintate.
cred ca am fost destul de explicit daca nu pm si vb, iti explic si la tel daca e nevoie


- tin sa te corectez florinel- pistoanele nu ajung la supape k e motor de 1.6 si nu sufera nici o deformare.
-sky: mergi si cumpara curea dupa tipul de motor, o poti lua pe cea veche pt comparare. iti trebuie cric, chei si vointa dupa cum urmeaza:
ridici masina pe cric, pui o buturuga sau o "capra", dai roata jos (pana aici e usor:))), ridici capota, dai jos capacul de la distributie cu tubulara de 10 , ultimul surub de la mijloc il dai mai greu din cauza filtrului de aer, nu e nevoie sa il scoti, tragi spre aripa si tragi in sus (capacul e format din 2 bucati una mai mare si una mai mica care acopera pompa de apa si rola intinzatoare), dupa ce dai jos capacul mare urmeaza capacul mic, te bagi sub aripa, ar trebui sa vezi 3 suruburi 2 pozitionate sus si unul in partea inferioara a capacului, le dai jos. dupa ce desfaci capacul dai jos rola intinzatoare (ori o schimbi cu una noua ori o verifici pe cea veche- trebuie sa nu aiba joc si sa invarta finut- bagi un pic de ulei de motor pe margine-in interior). Cu o cheie de 17 sau 19 invarti axul cu came(roata dintata din partea de sus(are o taietura pe margine un triunghi cu varful spre exterior parca)) pana ajungi in mijlocul plasticului din spate (de dupa roata- daca ai plastic) daca nu sa fie cat mai pe mijloc in partea de sus, apoi mergi cu o cheie la baza la arborele cotit si il invarti pana ajunge cu semnul la partea inferioara a plasticului. daca ai reusit pana aici e ok. Iei inttinzatorul si apropii cele doua urechiusi pana se suprapun apoi bagi un surub sau ceva ascutit in gaura urechiusii de deasupra pana ajungi in partea superioara a celei de desubt(nu impinge tare surubul- sa iasa foarte putin pe partea cealalta).
pune intinzatorul in locasul din care l-ai luat, cu urechiusa tangenta cu motorul in locasul ei(te uiti de unde o scoti). Ia cureaua de distributie si aseaz-o pe roata de sus de la ax mai mult in partea superiaoa si dreapta tinandu-o cat mai intinsa pana pe roata de la arborele cotit-jos - fara sa le misti de la punct, mergi pe dupa intinzator cu partea exterioara a curelei si inferioara pe dupa pompa de apa-cea cu caneluri , apoi inchizi circuitul curelei sus. mai verifici odata sa fie la punct. apoi scoti surubul de la rola intinzatoare, pui capacele inapoi si e cam gata , nu uita sa faci proba inainte sa pui capacele. daca nu porneste incerca sa dai +/- un dinte (inainte sau inapoi). pui la loc totul si e cam gata.
daca nu te descurci sau te impotmolesti da un tel si te ajut eu. -0742670981

PS> daca ai servo tre sa dai jos cureau de servo- desfaci suruburile din bloc care tin pompa de servo. spor la surubarit
  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
ok,la mn e varianta simpla fara rola s fara servo,are intinzatorul pe pompa de apa din kte stiu.Ideia e ca curaua a fst schimbata acum un an s ceva s am facut pana acum aproape 30 de mii,dc a cedat,la cati chilometrii treb inlocuita,sa fi fost de calitate proasta?Ms mult pt informatiile date
suvy a scris: ok,la mn e varianta simpla fara rola s fara servo,are intinzatorul pe pompa de apa din kte stiu.Ideia e ca curaua a fst schimbata acum un an s ceva s am facut pana acum aproape 30 de mii,dc a cedat,la cati chilometrii treb inlocuita,sa fi fost de calitate proasta?Ms mult pt informatiile date


acum te corectez si eu pe tine ramsys niciodata la orice masina pistonul nu ajunge la supape ceea ce stramaba supapele este explozia din interiorul motorului
supapele raman deschise nu se mai inchid cand se produce explozia si atunci se stramba tijele apoi numai etanseaza pe scaunele chiulasei si ca urmare motorul nu va mai functiona in parametri optimi sau chiar deloc

cureaua se schimba la 60.000 km ca la carte dar e bine sa o schimbi mai devreme 40-50.000
la 120.000 se schimba toata distributia cu role si roti dintate pompa de apa etc adica la al doilea schimb de curea
  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
E posibil sa am prb cu pompa de apa dupa ce umblu la ea,sa curga sau sa treb schimbata s aia,in general la tipu asta de motor treb schimbata doar cureaua sau cu tot cu pompa?randu trecut knd am schimbato mi-sa spus ca doar cureaua k pompa nu necesita schimbata
Pentru Florinel:
cum sa faca asa ceva vrei sa-si distruga masina?ce ai zis tu este valabil doar cand masina este in regula si vrei sa schimbi cureaua sau pompa de apa
daca motorul sa oprit in mers si a sarit cureua e grav supape strambe si posibil pistoane sparte in cel mai rau caz
mam documentat dupa o carte specializata de mecanica si informatile unui prieten mecanic si mia zis asa:
_punerea la punct a distributiei se face astfel pistonul nr1 se ridiaca la PMI (punct maxim intern adica sus de tot)apoi se pune la semn
-axul cu came se roteste de el pana supapa admisiei incepe sa se deschida apoi pui roata dintata a axului cu came la semn
-abea apoi pui cureaua si ai grija sa o pui stransa pe cele doua roti dintate.
cred ca am fost destul de explicit daca nu pm si vb, iti explic si la tel daca e nevoie[/quote]

Pai eu i-am spus ce-a ce am vazut eu, cand am schimbat distributia. am vazut ca are semn facut si trebuie aliniate. Restul ma depaseste. NU am spus sa le alinieze, sau sa-l puna la loc cum spun eu.
Incercam sa ajut cu ceva, nu sa stric. Si eu am masina, si nici mie nu mi-ar placea asa ceva, doar incerc si eu sa ajut, cu ce stiu. Mai jos spui sa verifice daca e la semn.....si sa le alinieze ect. asta am spus si eu mai sus....dar....Stima
SIi doresc colegului pagube cat mai putine.Stima si respect.
suvy a scris: E posibil sa am prb cu pompa de apa dupa ce umblu la ea,sa curga sau sa treb schimbata s aia,in general la tipu asta de motor treb schimbata doar cureaua sau cu tot cu pompa?randu trecut knd am schimbato mi-sa spus ca doar cureaua k pompa nu necesita schimbata


acum eu zic sa nu risti,cum am facut eu.
trebui sa schimbi si pompa,pentru ca daca nu o schimbi,pompa se va bloca din cauza uzuri rulmentului si iti va rupe cureaua
si apoi sa vezi bani ce dai.tiam mai zis mie mi-sa intamplat la fel in timpul mersului sa oprit motoru dadeam la cheie si nimic mergea doar electromotoru nu se aprindea deloc deloc
cand dupa cateva verificari am vazut cureua rupta de la distributie mam interesat ce inseamna la atelier si la prieteni
si au zis asa supape strambe rectificat chiulasa schimbat pompa(care sa blocat din cauza rulmentului gripat)curea si rola intinzatoare toata operatiunea ma dus la 1200 ron
inca un sfat cheama pe cineva care se pricepe sa faca asa ceva pentru ca sunt riscuri destul de mari
daca nu pui cureaua cum trebui iti va sari dupa rotile acelea dintate si daca sar 2-3 dintii adio pornit motor+probleme si iar bani.
  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
Ok ms mult pt sfat,o sa vad ce decizie o sa iau .mai ast sfaturi s pareri pana ma apuk de ea
@florinel- sa zicem ca nu e asa grav. mergem pe varianta mai happy si mai economicoasa
@suvy - incearca sa schimbi distributia -zci eu. e mai economicoasa varianta , dar daca ai daune majore cum zic baietii e mai greu, mai bine iei motor sh.
-acum vei face cum crezi- cantareste, gandeste si ia decizia corecta.
Bafta. Drumuri bune sa aveti.
  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
M-am apucat zi de ia ,am luat cureaua,am desfacuto pe ce-a veche,am gasit semnele dar problema care imi da batai de kp pana in prezent este un surub la pompa de apa care e pe imbux s este strica,sa vad cum il scot s sa caut poate gasesc alte suruburi sa le inlocuir=esc la pompa k alea nu mai st bune s ma gandesc poate gasesc ceva pe cheie,pt tubulara pt k zic eu ca st mai sigure.A s pompa de apa am obs ca se invarte destul de usor fara niciun blocaj iar celelalte cred k st ok.o sa vad maine cum desfac s celalalt surub s sa pun cureaua sa vad ce spune.
Salutare am un vectra a motor de 1.8s din 1990 alimentare GPL+Benzina . Am avut probleme cu carburatrul pornea si mergea foarte bine pe GPL dar pe benzina nema o ineca infine am gasit problema era cordclapeta de la carburator stricat... dar am schimbat tot carburatorul a pornit pe benzina si a ramas pornita la relanteu aproximativ 15 minute apoi cand sa plec cu ea nu am reusit sa o misc de pe loc s-a oprit motorul si de atunci nu am mai reusit sa o pornesc am si impinso dar nimik nici pe benzina nici pe gaz electromtul invarte dar nimik. am verificat scanteie la bujii nu aveam deloc desfac capacul de la delcou totul in regula desfac si capacul la distributie dau cheie nema distributia intepenita curea foarte slaba dar nu era rupta oare ce sa intamplat de s-a blocat distributia de asta nu am nici scanteie
Daca vrei te pot ajuta cu un manual in engleza care are si poze depre cum se poate inlocui orice la motoarele opel.
  • suvy
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 13 Mar 2012
  • Locatie: Ialomita
sall,imi cer scz k nu am mai postat nimik dar am avut probleme cu leptopul pana acum iar masina am rezolvato cu brio ,nu am reusit sa desfac pompa dar am reusit sa bag cureaua cu japca s am nimerito la fix,e totul ok acum .
dj_coma nu ar strica manualul acela dak mil poti trimite.
Problema rezolvata florinele nu au sarit pistoanele, supapele, tijele etc etc... deci teoria se confirma inca odata.....bafta tuturor si drumuri bune

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou