Parola noua?


salut ,am curatat supapa egr m-am dus la mecanic si mia dat jos capacul acela lung care este prins pe chiuloasa ,ce era inauntrul lui greu de descris :pamint de flori nu alta in fine ,l-a curatat cu motorina si spray din ala bun cica, adevaru ca acum este tipla dar a fost o problema, nu a putut sa curete si ce era pe chiuloasa, cred eu, ca mi-a zis ca daca curata si acolo erau niste valve care erau deschise si daca cade inauntru mizerie nu e bine ca tre sa dea chiuloasa jos etc.bun ,in fine a pus capacul la loc acum a trecut la debitmetru sa-l curete l-a scos de acolo,la dat cu spray din ala de curatat si gata l-a pus la loc toata operatia a costat 1850000 lei dupa ce am plecat la nici 10 km hop becul galben ?(check engine)aprins am mers asa pina am trecut de 2000turatii si sa stins intrebarea mea este:a curatat bine mecanicul ala supapa si debitmetru?si de ce se mai aprinde becul galben?mentionez ca nici acum nu trage ca lumea masina in treapta 1 si 2 de abia se misca pina intra turbina OPEL ASTRA 2000cmcY20DTH DIN 2000
Pai.Stiu ca sfatul tuturor e sa CAUTI topicuri despre check engine, si bla bla bla.....dar iti raspund la problema.

Prima chestie:debitmetrul este situat pe traseul dintre filtru de aer si turbina. Are rol de a baga o anumita cantitate de aer. Cand e dus se poate verifica in 2 modalitati:fie scoti mufa si vezi cat de greu trage(daca e dus masina practic merge la fel sau merge mai bine putin), fie il schimbi cu unul mai nou, sau care e mai bun.
Valva EGR are rol in reducerea noxelor. In principiu nu are treaba cu mersul greoi, ci mai degraba cu un mers neuniform al motorului sau cu un anumit lag in momentul accelerari bruste, etc. Se curata de obicei cu mare atentie( e totusi o supapa vacumatica sau electronica, depinde de caz) si cand se monteaza la loc se vede o functionare "mai rotunda" a motorului.
Daca tu ai facut astea 2 si ai observat ca atunci cand ai plecat de la mecanic, deci cu motorul rece, checkul s-a aprins, iar dupa 10-15 secunde sau dupa ce ai trecut de 2000 de ture s-a stins, inseamna ca ai 1 2 bujii arse.

De asemenea pentru a inlatura o posibila suspiciune in privinta "amortelii" masinii, verifica in parte fiecare furtun ce intra in traseul turbo. Daca unul e doar ciupiu si trage aer fals, merge ca o benzinara puturoasa. Eu am avut un furtun de admisie fisurat, iar dupa ce l-am facut ma baga in scaun.

Schimba bujiile, verifica furtunele de pe traseu apoi revino daca mai apare checkul.

PS:si data viitoare foloseste functia CAUTARE Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
MERCI DE SFAT DAR NU AM INTELES DE CE SA CAUT CAUTARE EXPLICA-MI SI MIE AM GRESIT TOPICUL SAU CE SCUZE DACA AM GRESIT CU CEVA DAR FARA INTENTIE ORICUM ASA AM SA FAC VERIFIC FURTUNELE SI CUM AFLU DE BUJII ARSE? CUM LE VERIFIC?
Nu ai gresit topicul dar s-a discutat mult pe problemele astea 2 si cu multe detalii.

un exemplu :

http://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr

Spor
b_67_dec a scris: MERCI DE SFAT DAR NU AM INTELES DE CE SA CAUT CAUTARE EXPLICA-MI SI MIE AM GRESIT TOPICUL SAU CE SCUZE DACA AM GRESIT CU CEVA DAR FARA INTENTIE ORICUM ASA AM SA FAC VERIFIC FURTUNELE SI CUM AFLU DE BUJII ARSE? CUM LE VERIFIC?


In primu rand nu mai scrie cu CAPS ca nu am Orbit.... Shocked Am Winterfresh daca vrei Laughing Laughing Laughing
Apoi, CAUTARE se afla sus, imediat dupa FAQ si foloseste la gasirea topicurilor nesfarsite despre EGR sau Debitmetru Wink
Furtunele du-te si verifica-le in service si apoi bujiile (care eu zic ca cel putin una e dusa) trebuiesc scoase si apoi verificate. Mare atentie ca unui prieten nu a vrut sa ii umble la bujii decat dupa ce isi da acordul scris- la DiBas faza. Problema e ca unele bujii se rup si ramane partea respectiva in blocul motor. Care apoi trebuie scoasa cu nush ce burghiu si etc.......so Rolling Eyes

PS:muuuult prea mult ti-a luat sa iti curete alea.Daca aveai cap (nu ca nu ai Wink ) veneai la o intalnire si cu 2 3 -10 beri rezolvai problema. Cool
florinike a scris: ...Prima chestie:debitmetrul este situat pe traseul dintre filtru de aer si turbina. Are rol de a baga o anumita cantitate de aer..............


Debitmetrul nu are rolul de a "baga o anumita cantitate de aer", ci de a masura cantitatea de aer care intra in admisie... Wink
da mi sa parut si mie ca am dat cam mult ,dar cit s-a chinuit mecanicul ala ca m-a pufnit si risu ca se grabea si motoru era fierbinte s-a fript de citeva ori injura dar pina la urma a reusit sa i-mi scoata galeria de admisie sa o curete dar la supapa aia nu a umblat deloc trebuia sa o desfaca si pe aia? ca eu cred ca e capsulata si nu stiu daca se desface?
Dupa cum si cit am citit valva EGR nu a curatat-o si foarte probabil ca ea sa fie blocata sau sa mearga greu. Nu stiu cu ce spray a dat pe debitmetru dar mie imi tremura xxxx de fiecare data cu el. Despre pret nu mai vorbesc, fara factura este maxim 20-30lei/h la un artist. La bujii te-ai uitat vreodata ? Ele se inlocuiesc cind isi fac numarul de km nu cind vrei tu. La fel si furtunasele, cind apar fisuri fine deja dai comanda nu astepti sa crape de tot.
Daca ti se aprinde becul te duci la o statie ITP dai si tu 20 lei ciubuc sa-ti faca un test de noxe, le compari cu cele care trebuie sa fie si gasesti problema. De obicei respectivii se pricep si iti spun ei direct cam pe unde este buba. La masinile de azi nu mai merge dupa urechea lui nea Gica interventia...
verifica toate furtunele de vacuum,si eu am patit la fel.
Eu stiam ca valva EGR are rolul de a trimite gazele de evacuare pe paletii la turbina si in felul asta sa creasca volumul de aer ce intra in cilindrii si in felul asta creste puterea motorului nici decum ca are rol ecologic , daca gresesc i-mi cer scuze .
si de ce mai exista egr si la motoarele non-turbo? egr-ul e pentru reciclarea gazelor arse din baie.
EGR pe linga rolul ecologic pe care multi nu dau doi bani, are rolul de a "raci" motorul prin introducerea la ardere a gazelor inerte care nu mai contin oxigen in proportie de 5-15% la motoarele pe benzina. Astfel temperatura de ardere coboara cu 600grd. La cele diesel se introduc in proportie mult mai mare, pina la 50% pentru a ajuta la explozie si in plus sa fie arse complet. Spre deosebire de benzina la cele diesel gazele nu sunt arse complet la explozie si de aceea inca mai pot si au ce arde.

Deci daca este blocata pe deschis la turatii mici (acolo iti dai seama mai usor) nu ai putere amestecul fiind prea sarac.

Citeste la Agila si incearca sa intelegi principiul de functionare. Vezi ca s-a mai scris destul si la Anulare valva EGR la euro 2.
Daca stii cum functioneaza un motor si ce fac toate componentele poti gasi mai usor un defect.
Daca cureti valva si masina face la fel nu inseamna ca ai pierdut timpul degeaba. Nu dispera si treci la urmatoarea posibila cauza. Toti vrem sa le punem numai carburant, eventual ulei si sa tot mearga. Mai sunt multe consumabile.... De aceea toate masinile aduse merg perfect si in citiva ani de romania ajung epave
daca supapa EGR(a nu se confunda cu electrovalva EGR) este cauza, si a fost curatata corespunzator, se va simti o schimbare in bine a motorului...am curatat in wikend supapa unui y17dt si s-a simtit Wink ...pe tija supapei se depune multa mizerie+ulei, care in timp se pietrifica..deci necesita o curatare mai atenta si minutioasa cu un spray adecvat si multe carpe de aruncat Razz
cred ca sunt prost. nu cred, sunt, pina la urma lamuriti-ma si pe mine la y20dth care e electrovalva egr si care e supapa egr sunt doua lucruri diferite?si daca da care se curata? nu are nimeni o poza ca m-am saturat sa tot dau bani la mecanici de rahat
Uite ca ai si poza :

Se da jos, se pune la "murat" in solvent si se curata cu penson/periuta dinti/cirpe. Poti sa mai citesti si :
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7456
si ca sa stii mai multe despre ea :
http://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Salutare!

Confirm cele spuse de eduard33. EGR-ul curatat in weekend imi apartine. Efectele sunt notabile. Eu as mai aduga un sfat: la curatare folositi manusi chirurgicale. Mizeria respectiva iese foarte greu de pe maini.
Cat adevar in afirmatia lui dancuciureanu: "De aceea toate masinile aduse merg perfect si in citiva ani de romania ajung epave".
b_67_dec a scris: cred ca sunt prost. nu cred, sunt, pina la urma lamuriti-ma si pe mine la y20dth care e electrovalva egr si care e supapa egr sunt doua lucruri diferite?si daca da care se curata? nu are nimeni o poza ca m-am saturat sa tot dau bani la mecanici de rahat


eu stiu ca ECU trimite info la electrovalva EGR, care ulterior deschide supapa EGR permitand gazelor arse sa invadeze admisia...explicatie valabila pt Y17DT...la y20dth inca nu stiu exact, dar banuiesc acelasi sistem electro-vacumatic....
...la y20dth, supapa EGR este pozitionata in fata pe mijloc, pe admisie...aia trebuie curatata...timp de lucru ,aproximativ 30 min...cauta pe forum ca gasesti sigur explicatii mai detaliate si poze

LATER EDIT

observ ca la Zafira,Astra H si Vectra C - (Y20DTH) - sistemul de admisie inclusiv EGR-ul ,difera mult fata de modelele mai vechi (astra G si VectraB)...se pare ca totul e inclus intr-un mare modul electro-vacumatic pe admisie...merita studiat
Referitor la curatarea valvei EGR pentru opel astra G, 2001, Y20 DTH valva care este pneumatica in afara de curatat tija care culiseaza s-a bagat cineva sa curete si ce se afla in "palarie " e plina de negreala inauntru si cred ca s-a depus si pe membrana , ar fi o sansa sa se desfaca , sub palarie care este din ebonita cred si cam rigida este prinsa in niste picioruse dar daca se forteaza un pic sa nu crape. A desfacut cineva aceasta palarie ?
o intrebare va rog:daca debitmetrul este stricat are ceva daca merg asa cu el ? se poate intimpla ceva ?
Esti sigur ca este stricat ? Vezi ca la Agila in post la pagina 3 am scris si despre masuratori.
Daca este stricat poti sa mergi asa o perioada pina vine altul. Vara am mers si eu dar iarna nu stiu cum se comporta. Trebuie pina la urma inlocuit ca altfel vei avea un consum putin mai mare, depuneri in plus la EGR, catalizator... ECU va alege niste valori de mijloc si perfect nu o sa functioneze motorul. Daca nu gasesti la pret bun spune-mi. Furnizorul meu le are la preturi bune si sunt originale.

Revin,
Acum am vazut ca mecanicul a "curatat" debitmetru cu spray...
Citeste atent postul meu si curata-l singur daca mai ai ce curata. Cu un multimetru vezi ce scoate si daca scoate. Daca afara este frig il dai jos si in casa ai 5V si 12V la sursa calculator, multimetru si aspirator ptr. a simula debit aer. Vezi ce simplu este...

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou