Mie 13 Feb, 2013 11:52 pm
Si inca un sfat pe care il voi afisa o singura data:
NU spalati filtru de particule nici macar cu apa. Orice oxidant duce la formare masiva ulterior a nitratului de Sulf care acopera porii
carbidului de siliciu si afecteaza metalele pretioase din monolit (Paladiu, Vanadiu,..). Daca este infundat tare cu funingine, faceti trei gauri
de 8 sau 10 inainte de filtru, puneti turbina pe direct, alergati masina pana se elimina din funinginea care astupa intrarea in canale,
si odata ce se elibereaza evacuarea astupati cate o gaura, dupa fiecare alergand iar si executand o punere la zero a parametrilor DPF,
adica inlocuire de senz pres. Daca presiunea e prea mare si apare limitare de debit ( limp home mode) desfaceti furtunul catre senz pres
la iesire din filtru punandu-l astfel incit numai o parte din presiune sa ajunga pe senzor ( sa fie un max de 500-600 mbar cititi).
Daca este cantitatate mare de cenusa in filtru, se vede la rapiditatea de reincarcare cu funingine ( media de km intre ultimele 5 regenarari de max 200 km la rulare in oras) si pe val de presiune diferentiala ( 0-2mbar in ralanti dar peste 250 mbar constant in sarcina constanta cu tubina
intre 1,5 bar si 1,8 bar pres absoluta). Se presupune ca s-au eliminat alte probleme de functionare motor.
Nici "chiptuningul" nu e recomandat. Castigul de putere vine din marire de debit injectat cu rezultat in formare de funingine suplimentara, ce solicita DPF-ul mai mult, Urmeaza infudare mai rapida, consum de L Mecanic mai mare in evacuare ( pierdere de putere in evacuare!) si atunci ce folos mai are un chiptuning daca ce castig pierd apoi in evacuare si in consum exagerat. O marire de putere motor acceptabila ar fi da max 12- 14 % din puterea nominala.
Bafta!